Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen?
Meer 23 21,10%
Minder 86 78,90%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2014, 22:00   #1461
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Wat is erger? Iemand die bepaalde daden stelt of iemand anders die die daden aanhaalt?

Wacht nóg altijd op een degelijke reactie op mijn ene conditie; jouw stilte daaromtrent is veelzeggend.

Zoals ik al zei...smoke and mirrors.
Maar wat bazel je toch?
Stel je toch zo niet aan, je maakt je oeverloos belachelijk.
Ik had er allang op geantwoord, maar je las erover.
Moet ik me daar nu ook al voor excuseren?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 22:00   #1462
Castor Troy
Schepen

Castor Troy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Kerel, in de eerste plaats eet ik zelfs geen vlees uit principes, in de tweede plaats ben ik actief donerend lid van verschillende dierenorganisaties, vrijwilligster in 'n dierenasiel, voer ik straatkatten op 'n paar plaatsen in mijn gemeente, samen met 'n echtpaar proberen we zoveel mogelijk katten te laten steriliseren & castreren. Samen met 'n Duitse dame zoeken we nieuwe baasjes voor mishandelde Gallegos, samen met nog 'n andere dame zoeken we 'n thuis voor 'onze' katten uit 't asiel, jarenlang heb ik samen met onze plaatselijke dierenrechtenorganisatie gedemonstreerd & handtekeningen opgehaald tegen de corridas, aangeboden bij 't Gobierno in Barcelona, mede daardoor zijn diezelfde corridas afgeschaft in BCN als eerste municipio in Cataluña, daarna volgde de rest van Cataluña, daar heb ik m'n steentje aan bijgedragen.

En dat is dan enkel nog maar hetgeen ik doe voor dieren, zonder de plaatselijke projecten waar ik als vrijwilliger aan meewerk om voor oudjes met 'n klein pensioentje of daklozen voedsel, spulletjes, geld om hun vaak broodnodige medicatie te betalen etc...

Je roeptoetert dus maar wat, vervalt in platte scheldpartijen uit pure onmacht en frustratie omdat er mensen zijn die niet denken als jij, en als kers op de taart fantaseer je er maar wat op los, je insinueert dingen enkel en alleen maar om je eigen gelijk aan te tonen, terwijl je van toeten noch blazen weet.

Onthou je van dingen waar je totaal niets over weet over mensen die je van haar noch pluim kent.
Vertel 's, zijn je poesjes ook vegetariers omdat jij schrik hebt van vlees? Geef je ze ook graanvoer uit onwetendheid zodat ze later nierproblemen krijgen en vaste klant worden bij de kassa kassa DA?
Oud 18 april 2014, 22:02   #1463
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De N-VA laat uitschijnen dan ze de plannen van het VB gaan uitvoeren.
Dat wil nog niet zeggen dat ik dat geloof.
Dat is wat andere mensen denken die de politiek niet volgen.
N-VA = streng immigratiebeleid denken ze.

Zie daar, de winnaar van de verkiezingen met minstens 30%.

Bij een stemtest kom ik overigens uit op 80% VB en 70% N-VA...

Er zijn hier wel meer Belgicisten die voor minder Marokkanen kiezen hoor.
Sterker nog, er zijn mensen die voor meer gestemd hebben om te lachen.
Dus NVA'ers zijn allemaal verdoken VB'ers?
Da's raar, ik kon me de voorbije weken niet van de indruk ontdoen dat je de NVA en hun kiezers rauw lustte.
Maar ik begrijp waarom je je kar keert, nadat ik een analyse heb gegeven over dat filmpje van die VB-idioot dat ook meteen duidelijk maakt waarom er zo weinig mensen op het VB stemmen.

Is dit de nieuwe Demper?

Stem dan maar vlug NVA!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 18 april 2014, 22:02   #1464
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dit heb je aan je bericht geplakt één minuut nadat ik er al op geantwoord had.
Sterk hoor!

Je had het over deze voorwaarde?

Daar had ik al op geantwoord, je hebt er in je hitsigheid vast over gelezen.

Ik ben hardnekkig én genereus, vandaar dat ik het je nogmaals zal quoten:
Nog iets toevoegen vlak nadat het verstuurd werd, is geen poging om de discussie te saboteren! Is gewoon iets waar ik nog aan dacht.

Hitsit? Hahaha! Ben nog met andere dingen bezig dus excuseer mijn onoplettendheid.

Yep, ik generaliseer omdat de meerderheid niet actief meewerkt; zij die wel actief meewerken, hebben geen probleem en zullen zich er dan ook niet door aangesproken voelen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 22:05   #1465
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Achterstelling van minderheden impliceert voor jou dat een blanke die zich hele dagen lazarus zuipt of geen zin heeft om werk te zoeken niet tot armoede kan vervallen?
Het feit dat sommige blanken in de VS arm zijn houdt automatisch in dat het er voor minderheden simpelweg door hun kleurtje niet moeilijker kan zijn om het te maken?
Da's alweer één van de vele wijsheden die één van jullie hier komt verspreiden?
Van wijsheden gesproken: elke blanke die in armoede leeft, zuipt zich hele dagen lazarus of heeft geen zin om werk te zoeken?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”

Laatst gewijzigd door Maori : 18 april 2014 om 22:06.
Oud 18 april 2014, 22:07   #1466
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus NVA'ers zijn allemaal verdoken VB'ers?
Da's raar, ik kon me de voorbije weken niet van de indruk ontdoen dat je de NVA en hun kiezers rauw lustte.
Maar ik begrijp waarom je je kar keert, nadat ik een analyse heb gegeven over dat filmpje van die VB-idioot dat ook meteen duidelijk maakt waarom er zo weinig mensen op het VB stemmen.

Is dit de nieuwe Demper?

Stem dan maar vlug NVA!
Ik zeg enkel wat het stemvee en het klootjesvolk denkt van de N-VA...

Je moet mij met je gigantische West-Vlaamse arrogantie geen woorden in de mond leggen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 22:08   #1467
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen beste, het betekent dat ALLES mogelijk is, zolang je het maar genoeg wil.

Van niet kunnen vatten gesproken...
Ja, maar met een kleurtje is het nog altijd dat tikkeltje extra moeilijk om het te maken.
Maak jezelf niet nog belachelijker door daar nog over te beginnen discussiëren.
Op den duur wordt het welhaast kolderiek.

Ik ben wel verheugd dat je er zo over denkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
te beginnen met Brussel. In St Joost-ten-Node is het al zover,daar is een islamitische burgemeester, en binnen één, maximum twee verkiezingen zijn Anderlecht en Molenbeek aan de beurt.
Zipper lijkt het minder te appreciëren.
Is het weer niet goed...

Oud 18 april 2014, 22:09   #1468
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van wijsheden gesproken: elke blanke die in armoede leeft, zuipt zich hele dagen lazarus of heeft geen zin om werk te zoeken?
Blanke die in armoede leeft = eigen schuld
Zwarte die in armoede leeft = schuld van de blanke

Het leven zoals het is volgens links.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 22:11   #1469
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Blanke die in armoede leeft = eigen schuld
Zwarte die in armoede leeft = schuld van de blanke

Het leven zoals het is volgens links.
Het bekende "weg met ons" mentaliteit.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 22:12   #1470
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Da's een levenswijze hé, quotes uit hun verband rukken?

Ik zal het aanpassen, speciaal voor de paardezagen en muggezifters van dienst:

Citaat:
een blanke die in armoede leeft, omdat ie zich bijvoorbeeld hele dagen lazarus zuipt of bijvoorbeeld geen zin heeft om werk te zoeken (let op, dit zijn slechts 2 mogelijke oorzaken van armoede bij blanke Amerikanen die louter dienen als illustratie van mijn vraag)

Laatst gewijzigd door Nierika : 18 april 2014 om 22:12.
Oud 18 april 2014, 22:14   #1471
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Je moet mij met je gigantische West-Vlaamse arrogantie geen woorden in de mond leggen.
Toen ik je er onlangs attent op maakte dat er iedere dag 30.000 allochtone Noordfransen de grens oversteken om in Westvlaamse bedrijven te komen werken, lachte je dat argument weg met de uitspraak dat er geen industrie bestaat in West-Vlaanderen.

En jij bestaat het over mijn Westvlaamse arrogantie te moeten lallen?

Oud 18 april 2014, 22:16   #1472
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar met een kleurtje is het nog altijd dat tikkeltje extra moeilijk om het te maken.
Hoe bedoel je precies?
Er wordt namelijk heel wat gedaan het mensen met een kleurtje juist gemakkelijk te maken hoor.
Ooit gehoord van affirmative action?

En hoe 'makkelijk' is het dan bijvoorbeeld om het als blanke te maken in de NBA of als rapper?
Hoeveel makkelijker zijn de universiteitsexamens voor blanken?
Vertel het ons, links wereldgeweten.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 18 april 2014 om 22:17.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 22:17   #1473
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak jezelf niet nog belachelijker door daar nog over te beginnen discussiëren.
Op den duur wordt het welhaast kolderiek.

Ik ben wel verheugd dat je er zo over denkt.

Zipper lijkt het minder te appreciëren.
Is het weer niet goed...
So what?? Alsof het voor het gros van de mensen een walk in the park is om het te maken! Het leven loopt niet altijd van een leien dakje but when the going gets tough, the tough get going.

Kolderiek. Ach man toch.

Om te discussiëren over discriminatie moet je met je ogen open door het leven wandelen en de realiteit durven te aanvaarden. Discriminatie is iets wat de meesten onder ons mee te maken krijgen. Vraag het eens aan 51% van de bevolking hoezeer zij gediscrimineerd worden wanneer ze bijv. zwanger werk zoeken. Of nog jong zijn en een kinderwens hebben. Bijvoorbeeld.
Mensen worden op dagelijkse basis be-en veroordeeld. Of je nu mooi of lelijk, dik of dun, wit of zwart, groot of klein, moslim of niet-moslim zijt, je zal beoordeeld en veroordeeld worden. Zo zijn mensen.
Oud 18 april 2014, 22:18   #1474
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij zegt te weten wat het stemvee en het klootjesvolk van de NVA denkt?
Waar haal jij de arrogantie om te stellen wat de NVA-kiezers denken?

Je draait je kar hier naar de wind, tot zoëven waren de NVA'ers immigratielievende klootzakken waar je topics over opende om je walging te ventileren, beschimpte je de kiezers als verraders omdat NVA er geen geheim van maakte voor meer immigratie te zijn, en plots is NVA VB++...

Waarom die ommezwaai?

Heb ik iets wakker geschud?

Begint het drama te dagen in je kop?

Oud 18 april 2014, 22:18   #1475
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ik je er onlangs attent op maakte dat er iedere dag 30.000 allochtone Noordfransen de grens oversteken om in Westvlaamse bedrijven te komen werken, lachte je dat argument weg met de uitspraak dat er geen industrie bestaat in West-Vlaanderen.

En jij bestaat het over mijn Westvlaamse arrogantie te moeten lallen?
West-Vlaanderen is een kolkende beerput.
Dat ze daar Noordfransen nodig hebben om fruit te plukken en stront te scheppen, zal me worst wezen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 22:20   #1476
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's een levenswijze hé, quotes uit hun verband rukken?

Ik zal het aanpassen, speciaal voor de paardezagen en muggezifters van dienst:
Het stond er letterlijk dus er werd niets uit z'n verband gerukt.
Oud 18 april 2014, 22:21   #1477
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Hoe bedoel je precies?
Er wordt namelijk heel wat gedaan het mensen met een kleurtje juist gemakkelijk te maken hoor.
Ooit gehoord van affirmative action?

En hoe 'makkelijk' is het dan bijvoorbeeld om het als blanke te maken in de NBA of als rapper?
Hoeveel makkelijker zijn de universiteitsexamens voor blanken?
Vertel het ons, links wereldgeweten.
Ik pretendeer niet het "links wereldgeweten" te zijn.
Ik merk wel dat jij er prat op gaat dat het volledig onnodig is om mensen met een kleurtje te helpen.
Dan moet er in de hele westerse wereld een gigantisch complot aan de gang zijn, want overal worden dergelijke maatregelen genomen.

Zeg me dan eens eerlijk, wie pretendeert hier dan de wijsheid in pacht te hebben?

Oud 18 april 2014, 22:22   #1478
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het bekende "weg met ons" mentaliteit.
Doesn't cut the mustard mate.
Oud 18 april 2014, 22:25   #1479
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het stond er letterlijk dus er werd niets uit z'n verband gerukt.
Ik heb nergens gesteld dat dit de enige redenen zijn waarom een blanke in armoede leeft.

Je doet hier net hetzelfde als enkele dagen geleden toen ik me afvroeg waarom we buigen voor allochtonen als allochtonen positief worden gediscrimineerd, terwijl er toch niemand beweert dat we buigen voor gehandicapten als we gehandicapten positief discrimineren.
Toen kwamen jij en circe ook met de dooddoener "beweer je nu dat allochtonen gehandicapt zijn?"

Kleine kinderen hebben nu eenmaal de neiging om zichzelf te wezen, ik snap dat, maar soms wordt het toch wel heel vermoeiend als ik iedere keer mijn woorden zodanig moet wikken en wegen om te vermijden dat er een rancuneuze idioot met dergelijke trivialiteiten komt aanwaaien.

Laatst gewijzigd door Nierika : 18 april 2014 om 22:26.
Oud 18 april 2014, 22:26   #1480
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik pretendeer niet het "links wereldgeweten" te zijn.
Ik merk wel dat jij er prat op gaat dat het volledig onnodig is om mensen met een kleurtje te helpen.
Dan moet er in de hele westerse wereld een gigantisch complot aan de gang zijn, want overal worden dergelijke maatregelen genomen.

Zeg me dan eens eerlijk, wie pretendeert hier dan de wijsheid in pacht te hebben?
Zij die mensen met een kleurtje vergelijken met gehandicapten; ik denk echter niet dat zij de wijsheid in pacht hebben.

Ik zie bijv. geen speciale maatregelen voor pakweg de chinezen. Waarom niet? Omdat zij zelfbedruipend zijn in onze maatschappij wat bewijst dat het best mogelijk is om een degelijk leven te leiden als niet-blanke in de westerse wereld.

Btw, voor mij heeft deze hele discussie niets met huidskleur te maken. Voor mij is de huidskleur van geen belang, wel de mentaliteit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be