![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1461 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Men laat dergelijke beslissingen best niet over aan demagogen en volkstribunen van voor/tegen zoals het nu geschied is in het VK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij had nooit verwacht dat de leave een meerderheid zou halen. Veel leave stemmers blijkbaar ook niet achteraf gezien. De regrexit is schrijnend. Het is leerrijk om te zien welk effect een foert-stem kan hebben. De peilingen hadden nochtans de zeer kleine marge voospeld. Om dan nog foert te stemmen moet je niet heel slim zijn.
![]() |
![]() |
#1463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we zo dom zouden zijn het "Belgisch" pad te volgen dat voorzien is in de Grendelgrondwet, dan zouden we slechts kunnen beslissen met een 2/3 meerderheid, waarbij de Belgische francofonie ook haar zegje zou hebben. Dat zou nu eens een toppunt zijn, namelijk dat Walen en Brusselse francofonen hun veto zouden kunnen stellen wanneer binnen Vlaanderen er een meerderheid zou zijn voor onafhankelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder: in het VK wordt ALLES beslist met een gewone meerderheid. Dan moet het ene kamp niet jammeren dat het andere nipt wint. Er is alvast minder reden om te blijven (want maar 49 procent) dan om te vertrekken (want 51 procent). Waarom zou de meerderheid dan onder de dictatuur van de minderheid moeten leven? En waarom zou de beslissing van die 51 procent minder rationeel zijn dan deze van die 49 procent? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb vrijdag mijn hotel geboekt voor Birmingham begin augustus en voor 3 nachten scheelde me dat in een klap bijna 50€. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1468 | |
|
![]() Citaat:
http://www.bnr.nl/nieuws/internation...voeren-druk-op |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1.40 in juni 2014 en nu nog 1.10 ![]() ![]() http://grafieken.tijd.be/190143785 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 juni 2016 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1470 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.bbc.com/news/world-europe-36630326 German Chancellor Angela Merkel has said the European Union has "no need to be particularly nasty in any way" in the negotiations with Britain about its exit from the bloc. She insisted that deterring other countries from leaving the EU should not be a priority in the talks. And she added she was not in favour of pushing for a speedy withdrawal. Mrs Merkel was speaking after several EU foreign ministers - including Germany's - had urged Britain to quickly implement its exit. It shouldn't take forever, that's right, but I would not fight for a short timeframe, she said. She added that she was seeking an "objective, good" climate in the talks with Britain, which "must be conducted properly". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Britten kunnen de Duitse economie flink schaden. De Britten voeren massief veel in vanuit Duitsland en relatief weinig uit naar dat land. . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1472 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niet fier over de Euro en heb ook geen gevoel van eigenheid aan een systeem of volk whatever. Ik vind het gewoon spijtig dat de UK er uit is en u zal van mij geen kleuterslogans horen zoals enkelen hier grotesk roepen. Ik zal me aanpassen en hoop alleen dat ik niet in de klappen deel. De lage pond is al een ernstige streep door mijn winstmarge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1476 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(na een te aanschouwen gevecht tegen gezichtsverlies van heel wat domme kloten) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1477 |
|
![]() Adembenemend: Cameron:
"Assistent van Cameron getuigt over reden ontslag Nadat de Britse premier David Cameron de persconferentie had afgerond waarin hij zijn ontslag aanbood, zei hij tegen zijn assistenten: 'Why should I do the hard shit? Woaw het vriendje van De Wever op zijn best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hij zou beter direct plaats ruimen. Nu blijven zitten, maar art 50 niet per direct aanvragen is eigenlijk gewoon laf. Dat hij wil dat zijn opvolgen dat doet begrijp ik, maar niet dat hij dan nu nog blijft zitten. edit : of mikt hij op massaal protest om een tweede referendum af te dwingen ? Ondertussen staat de teller op bijna 2 mio mensen die dat willen.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 25 juni 2016 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1479 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |