![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da was in 't verleden, en op 't cafee. Waar is den tijd.
![]() |
#1462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een Vlaams Volk, of je dat nu graag hebt of niet. En die wordt nu vernietigd door een historisch razendsnelle invasie van andere volkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan toch mijn oprechte wensen voor een spoedig herstel zodat je de Vlaamse onafhankelijkheid na de verkiezing van 2019 nog kan meemaken . Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 7 december 2018 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij is nog niet weg en we zien hem al niet meer.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 7 december 2018 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moesten de VN maar eens een wereldwijd onderzoek naar 'identiteit' en 'verbondenheid' laten uitvoeren. Als schiftingsvraag kan dan aan élke aardbewoner bijvoorbeeld ook gevraagd worden of hij/zij '"Ja, zeker weten!" of "Neen, bent u soms gek?" deel uitmaakt van het Vlaamse volk. De enkele duizenden of honderdduizenden of misschien zelfs miljoenen die "Ja, zeker weten!" antwoordden zullen dan waarschijnlijk een Vlaams volk zijn. Diegenen die "Neen, bent u soms gek?" antwoordden, zullen dan waarschijnlijk ander volk zijn (daarom niet béter of slechter, hé, gewoon ander). PS: de Sentinelezen en enkele andere geïsoleerde stammen in ondermeer het Amazonewoud en op Papoea-Nieuw-Guinea kunnen m.i. worden overgeslagen. Die zouden de VN-onderzoekers wellicht niet eens op hun grondgebied toelaten en de kans dat er daar mensen rondlopen die tot het "Vlaamse volk" behoren, is ongetwijfeld verwaarloosbaar klein.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 7 december 2018 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1466 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Eigenlijk legt ge de vinger op de wonde. 'Vlaamse volk' is een kunstmatig 'volk (in de betekenis van bewoners van een bepaalde wettelijke bestuursregio', niet van een historische en culturele eenheid), als gevolg van de kunstmatige staat België. Met alle juridische gevolgen van dien. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1467 | |
|
![]() Citaat:
Dezelfde taal is enkel de officiële standaardtaal. Ik heb zo een vermoeden (ik ben er eigenlijk zeker van) dat meer dan de helft van de bevolking in het Vlaamse gewest maar de helft verstaat als ik mijn Limburgse moedertaal spreek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, of België nu wél of niet bestaat doet er eigenlijk niet toe. Ik zal niemand er ooit van weten te overtuigen dat ik géén Vlaming ben. Ten eerste is mijn geboorteplaats een dorp niet ver van Brugge, en ten tweede is mijn (West-)Vlaams accent té sterk, zelfs als ik Duits, Engels of Frans probeer te spreken. Pas wel op hé, ik heb nog altijd niet beweerd dat ik daardoor automatisch 'superieur' ben aan iemand die géén (West-)Vlaming is.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de Italianen hebben ook amper een gemeenschappelijke geschiedenis van vóór de eenmaking in de tweede helft van de 19e eeuw. Bestaat er dan ook geen Italiaans volk? Het probleem van de moeilijke onderlinge verstaanbaarheid van de diverse dialecten is in Italië ten andere nog véél straffer. En hoe zit het met het Israëlische volk? Dat heeft pas sinds kort na WO II een gemeenschappelijke geschiedenis, en dan nog. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en daar hoor je ook goed aan, dat hij uit Limburg komt. Idem dito voor Jos Ghysen zaliger. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 7 december 2018 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=P2aqUMJZ0dM
![]() |
![]() |
#1475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien zijn ze 'geassimileerd', misschien zijn ze aan een tropische ziekte gestorven, misschien zijn ze in een stoofpotje belandt, ... Geen mens die het weet, voorlopig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1477 | |
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij af of gij het verschil wel kent tussen 'Nederlands spreken met een regionaal accent' of 'Een regionale streektaal spreken' Verstaat elke Vlaming Peter ook goed? https://youtu.be/4bszd-7v7yA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "de missionarissen zullen vlaanderen vanuit de brousse de weg naar de onafhankelijkheid tonen" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb tijdens mijn eerste jaar in Gent nog een lief gehad van Limburg. Kon echt poepen gelijk een paardje trouwens. Binnen de kortste keren verstond ik haar 100% ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een pater in meerdere betekenissen van de term.
![]() |