![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1461 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Liberalen moeten voluntaristisch durven zijn. Ze moeten durven geloven, ook in de zg "zwaksten" van de maatschappij. En misschien blijken deze zwaksten zelfs nog de sterksten te zijn uiteindelijk - wie weet. Optimisme is een morele plicht.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 mei 2007 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1462 |
Minister
|
![]() Tiens,moraliserend door het leven gaan,proficiaat.
![]() |
#1463 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben actief op zoek naar de baan die ook mijn passie is. Ik heb een goed idee wat voor baan dat is, nu nog eentje vinden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1464 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1465 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Sommige van je ideeen zijn wel juist maar als je spreekt van totale vrijheid om te werken of niet te werken en hoeveel uren je wil werken dan moet je een beetje consequent zijn in je gedachten en toegeven dat we dan ook zelf zouden mogen kiezen hoeveel belastingen we willen betalen en waarvoor. In zo'n stelsel, waar werk genoeg is en iedereen het recht op werken heeft wil ik enkel nog belasting betalen voor algemeen nut zoals ziekenhuizen, wegen, scholen, zieken, invaliden enz... en niet meer om te moeten betalen voor anderen die er voor kiezen niet te werken. Voor mijn part kan je dan het geld gaan zoeken bij de rijken of zo maar ik betwijfel of ze er andere gedachten over hebben. Men kan natuurlijk ook nog belastingen gaan heffen op de goederen (btw verhogen) maar ook daar wringt dan weer het schoentje evenzeer vrees ik. Als ik een wagen wil kopen en ik moet tien procent meer geven voor diegenen die niet willen gaan werken dan zal ik daar toch ook niet mee akkoord gaan. Ik moet dan trouwens langer gaan werken om diezelfde wagen te kopen wat in praktijk overeen komt met belasting op arbeid Mijn eeuwige vraag blijft dus ... waar haalt men dan het geld om iedereen te voorzien van een basisinkomen? Laatst gewijzigd door Karma : 23 mei 2007 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1466 |
Europees Commissaris
|
![]() Door de schuld van zo'n paar asociale egoïsten slagen de neoliberale er dus in van propaganda te maken tegen de sociale zekerheid en voor het verlagen van de uitkeringen... Geen genade daarmee - de vraag is alleen hoe je ze eruit haalt.
Een ander punt is natuurlijk dat ik best wel begrijp dat er veel mensen het niet meer zien zitten om aan het tempo van de prestatiemaatschappij mee te doen bijvoorbeeld... Ik wil zelf ook mijn pensioen halen, en mij niet zoals in Japan tijdens uw loopbaan doodwerken.
![]() |
#1467 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of denken die pallieters dat de sociale zekerheid uit de hemel komt gevallen... Zij maken het stelsel onbetaalbaar en brengen de bescherming van de mensen, die het echt nodig hebben in gevaar... Natuurlijk willen die cappioenen een fatsoenlijk pensioen, met alles erop en eraan... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1468 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Allemaal goed voor diegenen die het zich kunnen veroorloven om het allemaal zelf te betalen,maar wat met de mensen die zelfs met een hoger netto loon uit de boot zullen vallen? Wat met de mensen die geen operatie kunnen betalen,met de alleenstaanden met kinderen die moeten rondkomen met een minimumloon,wat met gehandicapten,wat met laaggeschoolden die geen werk vinden,met de ouderen die afgeschreven zijn. Denk maar eens goed na wanneer alles is beginnen mislopen,ik zal u een hint geven;als er tien sparen moet men het niet verdelen over honderd. Dan is het potje rap leeg. Gezien mijn achtergrond zou ik het niet mogen zeggen,maar ik kan niet solidair zijn met politieke bankiers die afromen wat onze grootouders, ouders,en wijzelf hebben opgebouwd.
![]() |
![]() |
#1469 | |
|
![]() Citaat:
Ik hou er gewoon van om met een mooie (dure) auto te rijden, ik hou van merkkledij, welriekende parfums, mn vriendin kunnen verassen met mooie spullen, maar hou er vooral van mijn bankrekening steeds maar te zien stijgen. ![]() ![]() En dat ik moet afdragen om behoeftigen te voorzien, vind ik meer dan normaal. Maar dat ik moet afdragen om enkele profiteurs met een onveroorloofde hoge eigendunk te onderhouden, kan ik niet verdragen. En ik zal alles, maar dan ook alles wat in mn mogelijkheden ligt, gebruiken om deze zotte situatie's weg te werken. Iedereen moet opkomen voor zichzelf, maar niet ten koste van anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1470 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik heb 6 jaar aan sociaal dienstbetoon gedaan... Gratis... ![]() Het is van toen dat ik weet (of meen te weten) hoe de wereld ineen zit... We zijn kapot gegaan (en doen het nog) aan sociaal (en fiscaal) profitariaat... Ik zal er later eens een boek over schrijven... ![]() ![]() En al die categorieën, die U opnoemt, dat zijn uiteraard de categorieën, die dreigen uit de boot te vallen, omdat - als we een kat een kat durven noemen - er hopen gezonde mensen, geschoolden en ongeschoolden, denken dat ze niet moeten werken omdat de wereld van iedereen is... Alle partijen, uitgezonderd luilinks, weet dat we onze zekerheid enkel kan gered worden door de activering van de werklozen en betere (her)scholing... CAP en andere kleinlinkse partijen staan voor
![]() Elke normale mens, dus ook U, begrijpt dat dit niet kan... (men moet al half gek zijn om met dergelijk 'tewerkstellingsplan' boven te komen)... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1471 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1472 |
|
![]() alleen mentaal minderwaardigen kijken naar big brother. Als die Hendrik ( weet nie wie je bedoelt ) daar dergelijke dingen zegt dan mogen al die mentaal minderwaardigen blij zijn en dankbaar zijn dat ze zijn visies mogen aanhoren.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 mei 2007 om 06:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1473 | |
|
![]() Citaat:
Ook indien ik niks werk heb ik dus recht op een schadevergoeding in deze van jouw. En last but not least - de fossiele brandstoffen - al wat jij daarvan opgebruikt om met je wagentje rond te rijden kan door alle andere mensen nooit meer aangesproken worden. Stel nu eens dat we alleen nog maar alle olie in de wereld zouden vijlen per opbod aan de hoogste bieder en deze opbrengsten zouden verdelen in basisinkomen - dan zou het volgens mij enkel daarmee al gefinancierd kunnen worden. In canada is er trouwens een provincie waar men de opbrengst van de openbare uitbesteding van de oliebronnen verdeelt onder alle eigenaars ervan. moest men dit wereldwijd op alle natuurlijke hulpbronnen toepassen dan zou alle belasting op arbeid, consumptie en zelfs kapitaal kunnen worden afgeschaft. fraude zou onmogelijk zijn, dus controle wordt ook overbodig. en last but not least - de armoede zou dan uit de wereld zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 mei 2007 om 06:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1474 |
|
![]() dus nog even op een rijtje
- je vervuilt mijn lucht - je gebruikt mijn fossiele brandstoffen op - je gebruikt natuurlijke hulpbronnen van mij om die wagen te produceren. - je stelt me bloot aan risico s - je maakt ook nog eens lawaai dus schadevergoeding betalen he karmaatje - ook als ik van heel mijn leven geen klop doe ik zeg er eerlijkheidshalve wel bij dat als ik die schadevergoeding zou krijgen ik dan zelf ook wellicht zou ondernemen ( en dus werken ) en dan zou ik ook weer aan de anderen moeten compenseren natuurlijk. men moet dus niet denken dat ik zou zeggen zoals zo n geitenwollensokkengroene dat we niks van de natuurlijke hulpbronnen zouden mogen gebruiken jij mag gerust met je wagentje rondrijden of met je moto van mij hoor ( ik gun je heus dat plezier wel ) maar de gemeenschap waarvan ik deel uit maak heeft recht op een compensatie voor alles wat je van ons neemt.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 mei 2007 om 07:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1475 |
Banneling
|
![]() Wanneer zou Hendrik van BigBrothers zijn plechtige communie doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1476 |
|
![]() wanneer zou chipie van politics.be zijn eerste inhoudelijke posting doen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1477 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 24 mei 2007 om 08:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot zover de mentale minderwaardigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1479 | |
|
![]() Citaat:
Maar over het kijkerspubliek van BB zal ik maar niet uitweiden ![]() nogmaals - wat een geluk dat ze van die hendrik dan toch nog iets meekrijgen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |