Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 september 2018, 08:52   #1481
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Wel, ik vind oprecht dat ge de juiste keuze hebt gemaakt.

Ik heb de indruk dat ge wel voldoening zult krijgen uit deze jobs, en dat de "perks" van de job u zeker niet misvallen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 09:13   #1482
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
ICE-wagens verkopen vandaag nog steeds meer dan goed Hoe en wat in de toekomst zal ik hopelijk mee binnen een goed jaar kunnen uitstippelen. Toch deels voor de Benelux markt Nu de ambities zijn er zeker en aan kapitaal hebben ze geen tekort
Je weet dus helemaal niets.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2018 om 09:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 10:09   #1483
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.362
Standaard

-

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2018 om 10:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 10:15   #1484
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Serieuze reviewers die de e-bmw, e-mercedes en e-audi langs tesla leggen, zullen niet anders kunnen concluderen dat de duitsers fors achterlopen.

Range
Autopilot
Superchargers

Dit zijn de drie grote factoren die de wagens van duise makelij inferieur maken tov Tesla.

Maar je hebt wel perfecte panel gaps....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 10:27   #1485
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar je hebt wel perfecte panel gaps....
Als je geluk hebt...

Dit is nochtans een audi:
https://www.audi-sport.net/xf/thread...ctures.293597/

en andere vbn zijn er ook... (vooral BMW.. )

Alles heeft zijn tijd nodig, zeker bij een nieuw model:
https://www.engadget.com/2018/04/29/...german-rivals/

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2018 om 10:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 10:30   #1486
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.362
Standaard

Het aandeel start na een lang weekend, tendeert -2% voorbeurs.

Ik denk dat de $300 baseline-weerstand niet gaat standhouden.


Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2018 om 10:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 10:58   #1487
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het aandeel start na een lang weekend, tendeert -2% voorbeurs.

Ik denk dat de $300 baseline-weerstand niet gaat standhouden.

De enige reden dat het aandeel vorige week rond 300 bleef hangen was omdat 300 een voorname uitoefenprijs was voor de opties die vrijdag afliepen.
De market makers proberen dan de koers te sturen (lukt hen brij goed wanneer het volume lager is dan gemiddeld) zodat zowel de puts en longs niet of amper in-the-money eindigen.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 12:10   #1488
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Q3 guidance kwa productie en leveringen gaat gehaald worden.

Ik ben niet in paniek. Geduld is een schone deugd zoals ze zeggen.

Hoofdzaak is nu even niet zotte te investeren in vanal en nog wat en de uitgaven onder controle te houden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 12:18   #1489
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Q3 guidance kwa productie en leveringen gaat gehaald worden.

Ik ben niet in paniek. Geduld is een schone deugd zoals ze zeggen.

Hoofdzaak is nu even niet zotte te investeren in vanal en nog wat en de uitgaven onder controle te houden.
Investeringen hebben niet zoveel invloed op het winst(of verlies)cijfer.
Investeringen staan geboekt op het cashflow statement in het kwartaal wanneer de investering gebeurde (werd het gefinancierd vanuit de cash of via extra schulden). Het wordt dan vervolgens ook vermeldt op de balans als een asset.

Maar het staat slechts vermeld in de daaropvolgende kwartaalcijfers op de inkomstenstaat als afschrijving en niet de volledige investering.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 4 september 2018 om 12:19.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 12:23   #1490
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Investeringen hebben niet zoveel invloed op het winst(of verlies)cijfer.
Investeringen staan geboekt op het cashflow statement in het kwartaal wanneer de investering gebeurde (werd het gefinancierd vanuit de cash of via extra schulden). Het wordt dan vervolgens ook vermeldt op de balans als een asset.

Maar het staat slechts vermeld in de daaropvolgende kwartaalcijfers op de inkomstenstaat als afschrijving en niet de volledige investering.
Jaja

Maar cashflow is het probleem op dit moment als ik jullie mag geloven...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 12:43   #1491
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jaja

Maar cashflow is het probleem op dit moment als ik jullie mag geloven...
Het hangt uiteraard allemaal samen hé.

- Tesla heeft buitenproportioneel veel schulden (hoge leverage tav de equity).
Herfinanciering of nieuwe leningen aangaan wordt moeilijker. Het heeft nu al junk-status.
- Bovendien hebben ze weinig geld in de lade als vrije cash. Hoe gaan ze de productie opzetten voor de Semi en de Y? Die cash kan op einde van het jaar en begin volgens jaar nog eens afgeroomd worden als die convertibles moeten voldaan worden in cash.
- Ze zitten in een catch-22 en vicieuze cirkel. Ze moeten aan schaalvergroting doen om winstgevend te worden, maar die schaalvergroting dreigt hen in cashproblemen te brengen.
- Hun openstaande rekeningen stapelen op. Er hoeft maar één leverancier te zijn die op de rem gaat staan (omdat deze zelf een cashflowprobleem kan ondervinden als deze te lang op de inkomsten moet wachten) en chapter-11 is dan bijna onvermijdelijk.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 4 september 2018 om 12:52.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 13:02   #1492
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je weet dus helemaal niets.
Neen ik weet zeker helemaal niets. Ik heb 12 maanden om mij in te werken en dan pas zou ik een visie moeten uitstippelen. Voor de leasemarkt en voor de Benelux. En het E-verhaal komt daar nog niet echt aan te pas. De leasemarkt is zelfs na 2020 nog niet klaar voor E-wagens. Dus dit is niet van toepassing. Zelf ben ik daar een leek in maar ik verwacht geen pottenbrekers voor ten vroegste 2025.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 13:20   #1493
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Neen ik weet zeker helemaal niets. Ik heb 12 maanden om mij in te werken en dan pas zou ik een visie moeten uitstippelen. Voor de leasemarkt en voor de Benelux. En het E-verhaal komt daar nog niet echt aan te pas. De leasemarkt is zelfs na 2020 nog niet klaar voor E-wagens. Dus dit is niet van toepassing. Zelf ben ik daar een leek in maar ik verwacht geen pottenbrekers voor ten vroegste 2025.
Excellent.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 13:21   #1494
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Neen ik weet zeker helemaal niets. Ik heb 12 maanden om mij in te werken en dan pas zou ik een visie moeten uitstippelen. Voor de leasemarkt en voor de Benelux. En het E-verhaal komt daar nog niet echt aan te pas. De leasemarkt is zelfs na 2020 nog niet klaar voor E-wagens. Dus dit is niet van toepassing. Zelf ben ik daar een leek in maar ik verwacht geen pottenbrekers voor ten vroegste 2025.
Benelux?

In NL breken de E-wagens al potten vooral in het dure segment (Tesla S en X ruimen serieus marktaandeel af... en verkopen globaal zelfs beter dan vergelijkbare ICEs van BMW... )

Citaat:
Tesla Model S & Others
Pl Model 2018 Sales
1 BMW 5-Series 2,231
2 Tesla Model S 1,927
3 Volvo S/V90 1,306
4 Mercedes E-Class 1,126
5 Audi A6 882

Tesla Model X & Others
Pl Model 2018 Sales
1 Tesla Model X 1,119
2 Volvo XC90 574
3 Porsche Cayenne 223
4 BMW X5 207
5 LR Range Rover Sport 172

http://ev-sales.blogspot.com/search/label/Netherlands
De tabel van compliance (stekker)E-wagens hoef ik dan niet meer te tonen ... ofwel? BMW-plugin-hybrides verkoopt men tenslotte ook nog in NL...



... in Be hoeft men voorlopig nog niet veel te vrezen (daar zijn nog te soft voor de hybrides), maar tegen einde 2019-2020 gaat het Tesla model 3 toch wat teweeg brengen, zeker in de lease... (toch als de volumes blijven komen)

Soit hoe later de Europese merken komen met hun degelijke e-wagens hoe meer marktaandeel ze gaan verliezen.
Wie weet staan volgend jaar ook de Chinezen, Koreanen en Japanners te drummen...

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2018 om 13:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 13:37   #1495
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

We zullen zien maar naar wat ik gisteren vernomen heb zijn er geen leasingmaatschappijen die staan te springen voor E-wagens. Het totale kostenplaatje en dan zeker naar fiscaliteit toe heeft teveel vraagtekens. Wat gaan de regeringen en de EU nog allemaal beslissen? Dus zal de Tesla model 3 potten gaan breken? Neen in totaliteit gezien is het slechts een druppel op een hete plaat. Voor 2025 zal het vooral diesel blijven. Vanaf 2020 zullen meerdere merken zoals ook BMW met E-modellen komen. Of iets later?

Wat in NL met de Tesla S en X gaande is is ook niet te vergelijken met de volledige leasemarkt. Ik zie niet veel werknemers een leasewagen van +100000 euro krijgen. Voor BMW blijven vandaag de 1, 2 en 3-reeks de belangrijkste modellen voor de leasemarkt.

Maar het zal vooral de kunst zijn om op een snel veranderende en vooral enorm groeiende technologische markt in te spelen. Als je ziet hoe snel computers in wagens evolueren dan denk ik dat we tegen 2025 al met een heel andere professionele afzetmarkt gaan zitten. Particuliere aankopen zullen nog veel later aan de orde zijn. Mensen kopen niet elke 4/5 jaar een nieuwe wagen. En zeker met het huidig economisch klimaat. Diesels zullen minder en minder tweedehands worden aangeboden maar worden "op gereden". Dat is dus minstens 10 tot 15 jaar voor de levensduur van een wagen.

Deze maand is het vooral lectuur lezen. Vanaf oktober is het inwerken, seminaries volgen, fabrieken en dealers bezoeken ... Ergens ... spijt ... geen tijd meer om te genieten van de dagelijkse dingen ... Maar ook de wil om er mijn tanden in te zetten ... Kortom, blij dat mijn vorige werkgever mij aan de deur heeft gezet ... zich nog een klein fortuin aan opzeg heeft mogen betalen ... heeft toegegeven dat het een grote fout is geweest en hun afdeling nu op sluiten na is ... en dat ik dit nog een tiental jaren ga kunnen doen ... om dan echt verdiende rust te krijgen Wie weet kom ik ooit wel ergens in de autoboekskes tijdens een interview
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 14:30   #1496
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Wat in NL met de Tesla S en X gaande is is ook niet te vergelijken met de volledige leasemarkt. (...)
Doe ik ook nergens.

Je zie zelf wel goed genoeg wat deze wagens aan marktaandeel inpikken.
(BMW 7 serie zullen we maar volledig vergeten in NL)

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2018 om 14:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 14:49   #1497
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.362
Standaard

Goldman Sachs praat het aandeel weer naar omlaag, dus sell.
6 maand-target $210. lol.

https://www.marketwatch.com/story/te...chs-2018-09-04

voorlopig blijft het bij -2%.

Goldman Sachs doet dat overigens zeer regelmatig.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 15:52   #1498
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

I'm not impressed.

Het is eindelijk ook eens stil langs elon-kant.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 16:57   #1499
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
I'm not impressed.

Het is eindelijk ook eens stil langs elon-kant.
In november gaan we lachen met Goldman Sachs.

Elon houdt zich kalm, is druk bezig aan de belangrijke autopilot-update versie 9.0

Citaat:
https://electrek.co/2018/09/03/tesla...w-ui-features/

Over the past few months, Tesla CEO Elon Musk has been talking about a new vehicle software update called version 9, which is supposed to be the automaker’s biggest update in about 2 years.

Today we take our first look at Tesla’s version 9 software update with new UI, features, and more.
Musk said that the update will go into Tesla’s early access program (beta testers) in August, but they have yet to push the new software.

In the meantime, we still get a look at the update thanks to Jason Hughes, a Tesla hacker and tinkerer known for several interesting finds hidden in Tesla’s software and hardware like Tesla Autopilot camera storing footage after a crash like a dashcam and his revealing Tesla battery pack teardowns.

He got his hands on an alpha dev build of Tesla’s version 9.0 software update and he has been leaking a few details.

We reached out to Hughes and he made it clear that it was an early version of the software that Tesla pushed to some dev cars last week and therefore, it could change by the time it is released to the fleet.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2018 om 17:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 21:03   #1500
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In november gaan we lachen met Goldman Sachs.
Je doelt toch op Goldman Sachs die Musk twee weken geleden aanstelde als advisors, toch?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be