Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 december 2017, 11:09   #15161
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Comú is neutraal.
Zij zijn niet tegen onafhankelijkheid, het zijn de "weet niet" of "geen mening" van de opiniepeilingen.
Pure demaogie om dat in te delen in separatistische partijen en niet-separatistische.
Je zou evengoed kunnen zeggen dat de constitutionalisten 43% van de stemmen haalden en de niet-constitutionalisten 57%.
Als je neutralen bij een kamp gaat rekenen, ben je aan propaganda aan het doen.

Niet iedereen is het daarover eens:

CD&V-voorzitter Wouter Beke ziet in de Catalaanse verkiezingsresultaten geen duidelijke overwinning voor het unionistische of het pro-onafhankelijkheidskamp. Hoewel het pro-onafhankelijkheidskamp een nipte zetelmeerderheid behaalt, “scoren ze minder dan twee jaar geleden en halen ze geen meerderheid van stemmen”, merkt Beke op. Hij roept de Spaanse en Catalaanse overheden op om “rond de tafel” naar een oplossing te zoeken.


Ik ben geneigd, op basis van de recente uitslag, hem gelijk te geven.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:12   #15162
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niet iedereen is het daarover eens:

[i]CD&V-voorzitter Wouter Beke ziet in de Catalaanse verkiezingsresultaten geen duidelijke overwinning voor het unionistische of het pro-onafhankelijkheidskamp.
Allez, wie had dat nu kunnen denken?
Dat uitgerekend de tjeven, die met de PP in Europa in één groep zitten, het voor hen zouden opnemen, en direct klaar zouden staan om hun hielen te likken.
Echt totaal onverwacht.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:13   #15163
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niet iedereen is het daarover eens:

CD&V-voorzitter Wouter Beke ziet in de Catalaanse verkiezingsresultaten geen duidelijke overwinning voor het unionistische of het pro-onafhankelijkheidskamp. Hoewel het pro-onafhankelijkheidskamp een nipte zetelmeerderheid behaalt, “scoren ze minder dan twee jaar geleden en halen ze geen meerderheid van stemmen”, merkt Beke op. Hij roept de Spaanse en Catalaanse overheden op om “rond de tafel” naar een oplossing te zoeken.


Ik ben geneigd, op basis van de recente uitslag, hem gelijk te geven.
een echte tsjeef dus (noch vlees, noch vis)
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:26   #15164
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.834
Standaard

De rechter stelt nog 3 voorname Catalaanse politici in staat van beschuldiging.
Zoals ik zei : Rajoy zet het gerecht in om via judiciële manier te verkrijgen wat hij via de stembus niet kan.
De bedoeling lijkt mij te zijn, om zoveel mandatarissen hun politieke rechten af te pakken, zodat er geen inzwering van de nieuwe regering kan plaatsvinden.

https://politica.elpais.com/politica...63_511752.html
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:28   #15165
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
een echte tsjeef dus (noch vlees, noch vis)
Hij heeft gelijk. Hoe kan men nu zeggen dat Puidgemont gewonnen heeft als hij minder stemmen haalt dan vroeger, de meerderheid van de kiezers niet achter zich heeft, en wanneer een anti-separatistische partij met grote sprongen vooruitgaat en de grootste partij wordt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 december 2017 om 11:32.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:29   #15166
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.650
Standaard

Spanje moet nu hun neo-Franquistische constitutie veranderen zodat Puigdemont kan terugkeren naar z'n land en de gevangen genomen leiders kunnen vrijkomen. En er plaats kan gemaakt worden voor een legaal referendum. Ik denk dat de separatisten zo'n referendum zouden verliezen, net als in Schotland. Velen hebben nu op de separatisten gestemd uit terechte verontwaardiging over de antidemocratische reactie van de Spaanse staat. Zo denkt podemos erover en zo denk ik ook, als anti-separatist, er over.

Stel dat men in België Dewever zou opsluiten wegens separatisme en Vlaamse betogingen zou laten uiteen ranselen door franstalige agenten, NVA en VB samen zouden zonder twijfel de absolute meerderheid halen in Vlaanderen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:30   #15167
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hij heeft gelijk. Hoe kan men nu zeggen dat Puidgemont gewonnen heeft als hij minder stemmen haalt dan vroeger en wanneer een anti-separatistische partij met grote sprongen vooruitgaat en de grootste partij wordt.
Als de Spaanse pers het zegt, als de PP zegt dat ze zwaar verloren hebben, waarom zou een "Vlaamse" tjeef het dan beter weten?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:34   #15168
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maw, jij pleit voor een volledige impasse?
Ik in elk geval niet. Ik hoop oprecht dat de 3 groten hun woord houden, en de grondwet aanpassen om de autonomie die in 2006 overeengekomen is mogelijk te maken. Daar nu op terugkomen, is onkies en dan blijft de politiek zijn tijd verspillen aan die onzin.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:37   #15169
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hij heeft gelijk. Hoe kan men nu zeggen dat Puidgemont gewonnen heeft als hij minder stemmen haalt dan vroeger en wanneer een anti-separatistische partij met grote sprongen vooruitgaat en de grootste partij wordt.
Wees eens eerlijk, zonder twijfel wordt Puigdemont de nieuwe president van Catalonië. Dus een coalitie met voortvluchtige of gevangen genomen leiders heeft de meerderheid opnieuw gehaald, ondanks het feit dat de Spaanse staat alles uit de kast gehaald heeft om dat te verhinderen.
Puigdemont zal worden verkozen, zal terugkeren, en dan staat Spanje voor een groot dilemma. Ze kunnen hem oppakken, nieuwe verkiezingen uitschrijven, die dan opnieuw gewonnen worden door de separatisten.

Duidelijk is dat de Spaanse staat hier ingaat tegen de meerderheid in Catalonië. Hier is overduidelijk een democratisch deficit, en gisteren gezien in terzake dat men daar in de wandelgangen van de EU ook zo over denkt, al durven de meeste (met uitzondering van de groenen en de nationalisten) daar nog niet openlijk voor uit te komen. Nu duidelijk blijkt dat de meerderheid van de bevolking in Catalonië achter hun verbannen of opgesloten leiders staat, zal die kritiek op de politiek van Rajoy alleen maar toenemen.

Rajoy heeft voor de Erdogan oplossing gekozen. Repressie en onderdrukking.
Alleen werkt dat niet meer in West-Europa. Erdogan heeft niet alleen de leiders laten oppakken maar iedereen die zich tegen hem verzet, en alle oppositie media het zwijgen opgelegd. Om deze politiek een succes te maken zou de Spaanse staat 10000'en Catalanen moeten oppakken, talloze kranten laten sluiten, journalisten oppakken en intimideren, en het leger sturen naar Catalonië. Anno 2017 kan deze aanpak niet meer in West-Europa.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 december 2017 om 11:42.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:38   #15170
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik in elk geval niet. Ik hoop oprecht dat de 3 groten hun woord houden, en de grondwet aanpassen om de autonomie die in 2006 overeengekomen is mogelijk te maken. Daar nu op terugkomen, is onkies en dan blijft de politiek zijn tijd verspillen aan die onzin.
Al die autonomie wensen in héél europa moet een halt worden toegeroepen.
Men misbruikt de wet om zijn gelijk te halen.

Hardliners kunnen altijd nog verhuizen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:39   #15171
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.554
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het was te verwachten.
Als "de verkeerden" de verkiezingen winnen, dan duurt het niet lang of er worden excuses gezocht waarom een stem voor die partijen, "eigenlijk niet telt".
Het waren er van het platteland.
Ahzo, dus dan telt het niet?
En bij de Brexit "waren ze slecht geïnformeerd".
Dus dan telt het niet.
Of het waren "de ouderen", de jongeren hadden "goed" gestemd.
Dus dan telt het niet.
De reacties zeggen veel over waar de anti-democraten zitten.
Excuses? Waar ziet gij in mijn bericht excuses?

Ik geef wel aan dat de meerderheid van het aantal zetels te danken is aan het kiessysteem. Ik ken hun kiessysteem niet grondig. Maar het aantal topics in dit forum waarin geklaagd wordt dat België ondemocratisch zou zijn omdat door ons kiessysteem voor een Waalse zetel er minder stemmen nodig zijn dan voor een Vlaamse is niet meer te tellen. Waarom klagen die vendelzwaaiers een gelijkaardig kiessysteem in Spanje dan niet aan? Die overwinning is volgens hun redenering dan toch ook ondemocratisch.

Verder stel ik vast dat in Catalonië de partij die pro-Spaans is, de grootste partij is. Hoeveel topics is hier gezaagd door vendelzwaaiers dat nv-a meer macht moet hebben louter en alleen omdat ze de grootste partij is?

Het is vooral die "draaien-met-de- wind-houding" van de flamingente vendelzwaaiers dat ik aan de kaak stel.

Wat ze in eigen land bestrijden gaan ze elders verdedigen.

Ik noem zulke mensen bedriegers.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:41   #15172
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wees eens eerlijk, zonder twijfel wordt Puigdemont de nieuwe president van Catalonië. Dus een coalitie met voortvluchtige of gevangen genomen leiders heeft de meerderheid opnieuw gehaald, ondanks het feit dat de Spaanse staat alles uit de kast gehaald heeft om dat te verhinderen.
Puigdemont zal worden verkozen, zal terugkeren, en dan staat Spanje voor een groot dilemma. Ze kunnen hem oppakken, nieuwe verkiezingen uitschrijven, die dan opnieuw gewonnen worden door de separatisten.

Duidelijk is dat de Spaanse staat hier ingaat tegen de meerderheid in Catalonië. Hier is overduidelijk een democratisch deficit, en gisteren gezien in terzake dat men daar in de wandelgangen van de EU ook zo over denkt, al durven de meeste (met uitzondering van de groenen en de nationalisten) daar nog niet openlijk voor uit te komen. Nu duidelijk blijkt dat de meerderheid van de bevolking in Catalonië achter hun verbannen of opgesloten leiders staat, zal die kritiek op de politiek van Rajoy alleen maar toenemen.
Gewonnen door de separatisten? Daar kan op zijn minst discussie over zijn.
Hebben de separatisten gewonnen als ze niet de meerderheid van de bevolking achter zich hebben staan om de scheiding door te voeren? Dat is de vraag.

Puidgemont terugkeren? Voor mijn part geen probleem. Maar kan men iemand laten terugkeren die Spanje voor een stuk gaat ontmantelen? In dit opzicht begrijp ik houding van de Spaanse overheid hier ook wel weer.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 december 2017 om 11:56.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:44   #15173
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja maar ze zijn er niet echt op vooruitgegaan. Bovendien hebben ze de meerderheid van het Catalaanse volk niet achter zich. En voor een partij die de afscheiding promoot, wil dit al wat zeggen.
Als je sommige eerdere voorspellingen mag geloven die hier werden gepost zou het uitdraaien op een eerloze aftocht voor Puigdemont en de zijnen. Ik betwijfel sterk of het centrale gezag in Madrid tevreden zal zijn met deze uitslag.

Het feit dat de partij van Rajoy zulk een mokerslag kreeg wijst toch wel op grote afkeuring over hoe hij heel dit gegeven aanpakte. In Castilie kan hij wellicht op meer bijval rekenen. Wat er nog maar op wijst wat voor een verdeelde natie Spanje wel is.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:45   #15174
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het is grappig te zien dat Albiol (de PP loser in Catalonië) triest zijn verlies toegaf, en ook de Spaanse propagandapers van een mislukking voor de PP spreekt, en de pro-onafhankelijkheidspartijen als winnaars uitroept, terwijl hier op het forum een dolende Pandakneus, en een ander die het Noorden kwijt is het omgekeerde beweren.
Ik vermoed dat de Flat Earth Society ook nog ernstig genomen wordt door dergelijke mensen.
Het spijt me dat het jou irriteert dat het mij geen zak interesseert wat de uitslag is van PP in catalonië. Mij interesseren 2 zaken : dat Ciudadanos de grootste partij is geworden op een duidelijk anti onafhankelijkheidsprogramma + de dringende noodzaak om terug met echt belangrijke zaken bezig te zijn in plaats van dat gelul. En ten tweede uiteraard hoe de coalitie zal kunnen gemaakt worden. Nogmaals : Rajoy en PP kunnen mijn cojones kussen voor wat hun rol in catalonië is. Nog duidelijker ga ik het niet zeggen.



Citaat:
Misschien toch nog eens die zetelverdeling bekijken.
En ja, dat is de wet, je weet wel, hetgeen Spaansgezinden zo graag mee schermen...
Klopt. Met hun 70 zetels kunnen ze een coalitie maken, en dan braaf regeren om art 155 te kunnen deactiveren. En geen brainfarts meer over onafhankelijkheid en andere bla bla.

Citaat:
Mocht ik jou zijn, ik zou een toontje lager zingen.
Je bent voor de honderdste keer afgegaan als een gieter.
Holderdebolder de berg af, weet je nog?
Je bent nogal prikkelbaar zo te horen... Niet gelukkig met de 47,5% ? Of stoort het je dat er hier zijn die bijzonder blij zijn dat de grootste partij van catalonië anti separatisme is ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:46   #15175
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Gewonnen door de separatisten? Daar kan op zijn minst discussie over zijn.
Hebben de separatisten gewonnen als ze niet de meerderheid van de bevolking achter zich hebben staan om de scheiding door te voeren? Dat is de vraag.
Ze hebben de meerderheid van de zetels behaald, ondanks het feit dat hun leiders verbannen zijn of in de bak zitten.

83% van de bevolking heeft gestemd, en de separatisten hebben de meerderheid. (daarenboven gaat nog eens 8% naar een partij die niet separatistisch is maar wel overduidelijk de politiek van repressie van Rajoy heeft afgekeurd)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:48   #15176
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ze hebben de meerderheid van de zetels behaald, ondanks het feit dat hun leiders verbannen zijn of in de bak zitten.

83% van de bevolking heeft gestemd, en de separatisten hebben de meerderheid. (daarenboven gaat nog eens 8% naar een partij die niet separatistisch is maar wel overduidelijk de politiek van repressie van Rajoy heeft afgekeurd)
Bij Putin zou het niwaar zijn, niet?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:49   #15177
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20171222_03257411

Tiens. Onze vendelzwaaiers, met hun boegeroep over de Belgische kieswet moeten precies toch eens gaan bekijken hoe democratisch (????) de overwinning van het separatistenkamp in Catalonië nu werkelijk is.
Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat De Standaard er een potje van maakt... Het is onzin om de stemmen van Comu Podem bij de anti separatisten op te tellen. Die 9,1% is neutraal.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:50   #15178
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
neutrale partijen kan je niet zomaar in gelijk welk kamp steken. de kwaliteitsmedia doen dat dan ook niet.
Juist. Dit artikel is De Standaard onwaardig.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:51   #15179
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.554
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Als de Spaanse pers het zegt, als de PP zegt dat ze zwaar verloren hebben, waarom zou een "Vlaamse" tjeef het dan beter weten?
Hoeveel zetels heeft de eigen partij van Puigedemont behaald?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 11:53   #15180
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Als je sommige eerdere voorspellingen mag geloven die hier werden gepost zou het uitdraaien op een eerloze aftocht voor Puigdemont en de zijnen. Ik betwijfel sterk of het centrale gezag in Madrid tevreden zal zijn met deze uitslag.

Het feit dat de partij van Rajoy zulk een mokerslag kreeg wijst toch wel op grote afkeuring over hoe hij heel dit gegeven aanpakte. In Castilie kan hij wellicht op meer bijval rekenen. Wat er nog maar op wijst wat voor een verdeelde natie Spanje wel is.
Dat is ook zo. Maar daar staat tegenover dat Ciudadanos, een anti-separatistische partij, fors heeft gewonnen en als eerste uit de bus komt.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be