![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1501 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vreemd, geen antwoord dit keer van Kallikles?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1502 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De hoofddoek maakt de vrouw ondergeschikt. Een volwaardig leven is niet meer aan hen besteed. De hoofddoek zorgt dat ze afgescheiden worden van een grote groep. Ze worden een minderheidsgroep. Begijntjes en nonnetjes lijken wel uitgestorven in de westerse wereld. Deze folklore zien we hedendaags terug in het straatbeeld. Met dank (sarcasme) aan de moslimas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1504 |
Minister-President
|
![]() Alice, dat is een vraag dat u aan Kallikles moet stellen. Hij kent het antwoord en is zelf zo bereidwillig om het voor een derde of een vierde keer het uit te leggen.
![]() |
#1505 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1506 |
Minister-President
|
![]() Aandoenlijk, dat die niet van straat geraakt begrijp ik toch niet. Waar vind men nog een vent met zoveel geduld?
![]() |
#1507 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of houdt die redenering meer individuele (?) vrijheden in dan je verwachtte?
![]() |
![]() |
#1508 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1509 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Man, man, man, discussiëren met zo'n zeveraars!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1510 |
Gouverneur
|
![]() Ah, totale onzin omdat ik hetgeen ik zeg, niet strookt met het politiek correct denken? Ra, ra, ra..... Juist! Kallikles is back in town!
![]() Weet je, dat verdedigen door links van het extreem-rechtse moslimfundamentalisme stoort me hoe langer hoe meer, omdat ze gewoon niet eerlijk zijn in hun argumentering. Want van al die gestudeerde 'linkse dames en heren' is er NIEMAND bij die zijn eigen kinderen van de open maatschappij zal afsluiten, hen indoctrineert met Middeleeuwse dogma's en verheerlijking van de dood, verwacht dat ze vestimentaire tekenen van zelfgekozen uitsluiting en achterlijkheid dragen, hen overtuigt dat zelfontplooiing moet wijken voor onderwerping aan een steriele religieuze tekst, dochters en vrouwen als minderwaardige wezens beschouwen, enz. Voor hun eigen kinderen hebben ze héél andere plannen - het radicaal tegenovergestelde van die van hun moslimvrienden die ze i.p.v. hen aan te zetten zich uit hun archaïsche klei los te trekken, aanmoedigen om te blijven waar ze zijn, helemaal op de onderste trede van de maatschappij. Wel, ik vind het schokkend dat ze anderen toewensen waar ze hun eigen kinderen net voor willen behoeden. Zéér hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1511 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je wil weten wat een hoofddoek betekent, moet je het misschien aan iemand vragen die er een draagt. Ooit al aan gedacht?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1513 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw vraag was dus totaal niet aan de orde, want had met die post van Queensburry niets van doen en niemand op dit forum heeft de omgekeerde stelling gehuldigd dat een vrouw een hoofddoek nodig heeft om iets van haar leven te maken. Beide stellingen zijn absurd, maar alleen de stelling van Queensburry staat ter discussie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 23 juli 2009 om 22:35. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1514 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1515 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie gaf u dat mandaat, om te bepalen wat wel of niet aan de orde is, wie welke vraag mag stellen? Beetje last van grootheidswaanzin? Maar blij dat u de absurditeit van beide stellingen kunt toegeven, er is nog hoop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1517 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik werk in een Turkse onderneming, en mijn collega's behoren allen tot degenen die in Turkije hebben gestudeerd, en volledig in de lijn van Ataturk denken. Maar hun godsdienstige overtuiging is nooit weg op de religieuze feestdagen, en die vier ik gewoon met hen mee. Maar daar is sprake van een Islam die blijkbaar maar al te graag genegeerd wordt als ik het hier zo lees, misschien omdat het onbekend is, misschien omdat deze mensen als al te concurrentieel worden ervaren omdat ze even modern denken als jij en ik. Sommigen spreken hier vaak in naam van 'islam' maar voor mij is dat maar één enkele vorm van islam, blijkbaar moet die meer verdedigd worden, waarom daar heb ik het raden naar, want het lijkt mij meer de donkere vorm te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1518 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Deze meisjes horen hun hele leven dat ze lager op de ladder staan dan hun broers neven ooms. Hoe kan je dan tot een volwaardig leven komen? Hun minderwaardigheid komt met de paplepel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1519 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1520 |