Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Steunt u de actie van Inge en Griet voor Gaza ?
Ja 47 45,63%
Neen 56 54,37%
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2010, 01:08   #1501
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
"De waarheid kwetst"? En jij durft dat te zeggen? Jij denkt dat die foto niet in Libanon was. Misschien moest je in '06 in 1 van deze gebieden gewoond hebben, misschien dat de waarheid u dan letterlijk gekwetst zou hebben:

Die foto lijkt helemaal niet op de vorige, die met die kapotte appartementsgebouwen...Ik weet niet waar je naar toe wil ? W�*t moet dit nu weer bewijzen ? Dat oorlog iets lelijks is mischien ? In dat geval heb je gelijk dan...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 11:47   #1502
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Die vorige was VAN de bombardementen in Libanon. Hoe je dat trachtte te ontkennen enerveerde me enorm.

De bombardementen van Israel waren inderdaad iets lelijks.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 14:07   #1503
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Die vorige was VAN de bombardementen in Libanon. Hoe je dat trachtte te ontkennen enerveerde me enorm.

De bombardementen van Hamas en Hizbollah waren volgens u iets moois?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 14:36   #1504
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De bombardementen van Hamas en Hizbollah waren volgens u iets moois?
Ik ben het meer dan beu dat mensen elke kritiek op Israel direct weerleggen -door van de hak op de tak- te beginnen over de terreur van Hamas. Stick to the point!
Oud 31 juli 2010, 14:47   #1505
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Trachten te ontkennen ? Ik heb gezegd dat die foto's van gelijk waar konden zijn. Er stond dan ook niet bij waar het juist was. Het was in Libanon ? So be it.
Oorlog is niet mooi.http://osee.unblog.fr/2009/08/06/le-6-aouthiroshima/
Kijk hier maar eens. Dan weet je meteen waarom de joden geen zin hebben dat landen als Iran, en fanatieke heethoofden als de Libanese Hezbollah atoomwapens in handen krijgen !
Oud 31 juli 2010, 14:51   #1506
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Laat het nu net het land zijn die reeds atoomwapens gebruikte in het verleden, die andere landen het bezit ervan gaat ontzeggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 14:52   #1507
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Laat het nu net het land zijn die reeds atoomwapens gebruikte in het verleden, die andere landen het bezit ervan gaat ontzeggen.
Misschien omdat ze weten welke schade het aanricht
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 14:53   #1508
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben het meer dan beu dat mensen elke kritiek op Israel direct weerleggen -door van de hak op de tak- te beginnen over de terreur van Hamas. Stick to the point!
Het staat als een paal boven water dat alle geweld uitgeoefend door Israël in direct verband staat, en een reactie is, met het geweld uitgeoefend door Hamas, Hezbollah en consoorten. Wij " sticken " dus wel degelijk " to the point " en springen zeker niet van de hak op de tak.
Oud 31 juli 2010, 14:54   #1509
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ze weten dan ook waarover het gaat ! Als ervaringsdeskundigen hebben ze helemaal geen zin om er het slachtoffer van te worden !
Oud 31 juli 2010, 14:55   #1510
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Misschien omdat ze weten welke schade het aanricht
dan is het hoogtijd dat ze ook hun eigen atoomwapens vernietigen, ipv anderen hun wil op te dringen.

Citaat:
Oud 31 juli 2010, 14:56   #1511
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ze weten dan ook waarover het gaat ! Als ervaringsdeskundigen hebben ze helemaal geen zin om er het slachtoffer van te worden !
maar ze hebben er geen probleem mee om elders slachtoffers te gaan maken.

Citaat:
Oud 31 juli 2010, 16:04   #1512
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het staat als een paal boven water dat alle geweld uitgeoefend door Israël in direct verband staat, en een reactie is, met het geweld uitgeoefend door Hamas, Hezbollah en consoorten. Wij " sticken " dus wel degelijk " to the point " en springen zeker niet van de hak op de tak.
Ik denk dat jij gewoon niet beseft wat het buitenproportioneel geweld van Israel eigenlijk is, en alles op Hamas daarom steekt.
Oud 31 juli 2010, 17:53   #1513
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij gewoon niet beseft wat het buitenproportioneel geweld van Israel eigenlijk is, en alles op Hamas daarom steekt.
Als iemand jou aanvalt, en je één vuistslag in het gezicht geeft, en jij geeft er twee terug en slaagt hem KO, heb je dan ongelijk ?
Ik denk van niet.
Oud 31 juli 2010, 19:30   #1514
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als iemand jou aanvalt, en je één vuistslag in het gezicht geeft, en jij geeft er twee terug en slaagt hem KO, heb je dan ongelijk ?
Ik denk van niet.
Als "die 2 vuistslagen" bombardementen op uw familie zijn die NIKS te maken hebben met Hamas, en die bombardementen wat dagen aanhouden desondanks protest van diverse mensenrechtenoragnisaties, zou ik gerust durven stellen dat Israel alles behalve ethisch of humaan bezig is met hun "antwoord" op Hamas (Hamas bestond nog niet in bv. '67, en Israel stak toen ook zotte toeren uit, maar goed, ik probeer u eigenlijk een beetje naar mond te praten zodat je kan volgen..).

Het verwondert me weinig dat de Duitse luftwaffe nu in Israel training geeft eigenlijk.

Laatst gewijzigd door Tamam : 31 juli 2010 om 19:32.
Oud 31 juli 2010, 19:36   #1515
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Als "die 2 vuistslagen" bombardementen op uw familie zijn die NIKS te maken hebben met Hamas, en die bombardementen wat dagen aanhouden, zou ik gerust durven stellen dit alles behalve ethisch, humaan of respect voor mensen. Het verwondert me weinig dat de Duitse luftwaffe nu in Israel training heeft eigenlijk.
Onschuldigen die worden getroffen dat noemt men collateral damage. Het is te betreuren maar het gebeurt. Wat mij wel stoort in dat hele verhaal van disproportionaliteit is het feit dat enkel Israël collateral damage wordt verweten. Als het een ander overkomt hoor je niks meer. Ik geef een voorbeeld, en dan moet jij maar eens zeggen of je er ooit wat van gehoord hebt. Als je twijfelt, of zegt 't is maar ene keer gebeurd, zeg maar, ik heb nog verschillende gelijkaardige van die gevallen.

Ik citeer:
"Maandag 15 februari 2010 deelde de NATO mee dat twee verdwaalde raketten – afgevuurd door de Amerikaanse strijdkrachten de dag voordien – 12 Afghaanse burgers had gedood, waaronder zes kinderen, in een huis in een bolwerk van de Taliban in Marjeh. De Amerikaanse generaal Stanley McChrystal, de hoogste commandant van de Nato in Afghanistan, heeft zich voor deze ‘collateral damage‘ onder burgers, onmiddellijk verontschuldigd bij de Afghaanse president Hamid Karzai. De Afghaanse president Karzaï heeft zijn droefheid om het gebeuren uitgedrukt en om een onderzoek bevolen. De NATO maakt zich ernstig zorgen omtrent het impact van deze misser op het winnen van de sympathie bij de locale bevolking voor hun acties. Tot zover dit laconieke oorlogsbericht van wat omgekomen burgers in de marge van de oorlog in Afghanistan. Geen nieuws dus of… toch weer wel? Burgers die per ongeluk werden gedood [collateral damage] tijdens een antiterrorisme operatie, krijgen alleen maar internationale aandacht wanneer ze gedood werden door Israël."

Laatst gewijzigd door gilad : 31 juli 2010 om 19:36.
gilad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 19:40   #1516
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

dit geciteerde geval is alles behalve "gelijkaardig". bol het af, vent. ga je informeren over de SYSTEMATISCHE bombardementen in 2006 en kom dan af dat de honderden mensen slechts cannon fodder in uw ogen zijn.

Laatst gewijzigd door Tamam : 31 juli 2010 om 19:42.
Oud 31 juli 2010, 19:43   #1517
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
dit is alles behalve "gelijkaardig". bol het af, vent. ga je informeren over de SYSTEMATISCHE bombardementen in 2006 en kom dan af dat de honderden mensen slechts cannon fodder in uw ogen zijn.
U wijkt af van de draad. Uw reactie betekent dat ik op de goeie weg zit.

Ps: persoonlijk lig ik meer wakker van 1 miljoen vermoorde zwarten in Oost-Congo, dan 500 geliquideerde terroristen van Hamas.
Oud 31 juli 2010, 19:47   #1518
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat jij kind en vrouw en wie dan ook die niet bij Hamas zit en toch gestorven is door Israelische bombardementen, als Hamas activist wilt zien om toch met een gerust geweten te kunnen gaan slapen.
Oud 31 juli 2010, 19:51   #1519
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij kind en vrouw en wie dan ook die niet bij Hamas zit en toch gestorven is door Israelische bombardementen, als Hamas activist wilt zien om toch met een gerust geweten te kunnen gaan slapen.
Oorlog is nooit leuk. Het is altijd de burgerbevolking die uiteindelijk het slachtoffer is. Hamas kan dat geweld onmiddellijk beëindigen wanneer het maar wil: de wapens neerleggen, het geweld afzweren, bestaansrecht Israël erkennen, en de afgesloten Israëlisch-Palestijnse akkoorden onderschrijven.

Heb je dat gezien en gelezen? Het paste net in één kort zinnetje.
Oud 31 juli 2010, 19:56   #1520
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Uitstekend hoe je probeert burgerslachtoffers goed te praten oppeens. Als Hamas ze maakt: verkeerd. Als Israel buiten alle proporties honderd keer meer slachtoffers maakt: "oh ja, oorlog nooit leuk".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be