Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Is het terecht dat Kim Geybels is moeten opstappen als senator?(motivatie posten aub)
Ja 55 66,27%
Neen 28 33,73%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2010, 12:52   #1501
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er komt geen rechtzaak
Waarschijnlijk niet. Beide genieten immers onschendbaarheid als volksvertegenwoordigers.

Trouwens ze is daarstraks in het 1 uur nieuws verschenen.
Was stomverbaast dat ze plots gekleed was in een maatpak.

De dame die eens even in minirok en topje de senaatseed ging afleggen, verschijnt nu nog enkel gekleed als een kwezel.

Ze heeft dus reeds goed begrepen dat ze zichzelf in de problemen heeft gebracht met haar rebels gedrag en onverstandige daden.

Ze is nu de slachtoffer rol aan het aannemen en zal vermoedelijk op die manier haar zetel willen terug verdienen.
Of ze is uit op wraak omdat ze haar zin niet krijgt van de N-VA.
De toekomst zal het uitwijzen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 12:57   #1502
FDM
Banneling

Standaard

dat poppemieke kan toch bij VB gaan
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 12:58   #1503
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
als dat ontslag onder dwang is gebeurd, is dat ongeldig
Wie zegt dat dit onder dwang gebeurd is? Ik dacht enkel Kim Geybels. Dat ze onbetrouwbaar is, heeft ze ondertussen zelf wel al genoeg in de verf gezet. Er komt GEEN rechtzaak, want er is geen zaak.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 13:00   #1504
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik ook.

Tegenwoordig zelfs elke dag nog wat meer. De ouderdom brengt rust en geluk...

Praeterea censeo Belgicam delendam esse.
Uitspraken citeren die hij dan gepikt heeft van een of andere Romein (in casu van Cato), is zowat het enig wat Olijke Bart goed kan. Voor de rest is het maar pover. Zowel op politiek vlak als op moreel vlak.

Laatst gewijzigd door system : 28 september 2010 om 13:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 13:05   #1505
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wie zegt dat dit onder dwang gebeurd is? Ik dacht enkel Kim Geybels.
haar woorden zijn evenveel waard als die vd partijtop

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat ze onbetrouwbaar is, heeft ze ondertussen zelf wel al genoeg in de verf gezet. Er komt GEEN rechtzaak, want er is geen zaak.
als onbetrouwbaar hier betekent "geen ja-knikker", heb je gelijk. En verder zullen we wel zien hoe het verder evolueert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 13:10   #1506
FDM
Banneling

Standaard

Uitspraken citeren die hij dan gepikt heeft van een of andere Romein (in casu van Cato), is zowat het enig wat Olijke Bart goed kan. Voor de rest is het maar pover. Zowel op politiek vlak als op moreel vlak.

gezien zn opleiding , historicus , vind ik em niet uitermate geschikt als EM
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 13:36   #1507
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Sommigen zouden beter wat meer uitspraken van anderen 'pikken'. Het zou voor hen immers de eerste keer zijn dat ze iets zinnigs te vertellen hadden.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 14:27   #1508
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
haar woorden zijn evenveel waard als die vd partijtop
Helemaal niet. Door haar fratsen bewijst ze dat haar woorden zowat niets waard zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 14:28   #1509
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
... dan kunnen ze beter naar de dokter gaan en de politiek overlaten aan de evenwichtige burger.

Wie zijn overigens die "honderdduizend"?
Dat gaat ge mischien zien bij de volgende verkiezingen ... In België gaan ze toch alle vijf voet stemmen, dus lang zal je niet moeten wachten denk ik...
OOK : ik zie, dat je net zoals je idool Klomp Vet Dewever, doktersadvies geeft. Ben jij gediplomeerd in de geneeskunde, of lul je er maar op los, zoals den Bart ?

Laatst gewijzigd door den dinges : 28 september 2010 om 14:29.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 14:30   #1510
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, ik weet niet of het iets betekent maar BDW en de N-VA blijven in alle peilingen stijgen. Ondanks hun "schijnheiligheid".

Echt? Vertel!
Beledigen is verboden op dit forum.
Oud 28 september 2010, 14:31   #1511
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Tijd voor een korte anekdote uit de oude doos. Lang geleden, toen de dieren net niet meer spraken en ik in mijn laatste jaar van de basisschool zat, had ik een ontzettende hufter als leraar. Losse handjes, woede-uitbarstingen, smijten met het meubilair, noem maar op. Op een woensdagnamiddag had ik, samen met een drietal vriendjes, wat kattenkwaad uitgestoken. Het vergrijp in kwestie doet er niet zo toe, maar laat ons het erop houden dat we, zowel op school als thuis, flink in de problemen zouden komen als het uitkwam. Een van de drie, mijn beste vriend, werd toen gezien als een 'sociaal geval'. Onze leraar, die wellicht liever carrière had gemaakt in een jezuïetencollege dan in een stedelijke basisschool, maakte er een sport van de (overigens zeldzame) 'sociale gevallen' vakkundig buiten te werken.

Een kleine week later loop ik nietsvermoedend (je kent het wel, fluitend, wellicht met een streepje snot onder mijn neus) over de speelplaats, als ik opgeschrikt word door onze hufterige leraar. Die begon allerlei vragen te stellen, vragen waaruit duidelijk bleek dat hij wist wat we uitgespookt hadden. Hij zei toen letterlijk: "Kijk, ik ga je chanteren. Weet je wat dat is?". Ik antwoordde dat ik inderdaad wist wat het woord betekende. Zijn voorstel was dat hij niets zou vertellen tegen mijn ouders op voorwaarde dat ik brak met mijn beste vriend.

Het was me al snel duidelijk dat ik maar drie opties had:

1) Was ik onschuldig geweest, dan had ik hem vierkant uitgelachen en was ik thuis gaan vertellen wat er gebeurd was. Helaas was ik niet onschuldig en had een van mijn andere vriendjes de boel verklikt.

2) Ik kon instemmen met de chantage, wat ook een schuldbekentenis inhield.

3) Ik kon naar huis gaan, opbiechten wat ik had uitgespookt en er het hele sinistere vervolg bijvertellen.

Uiteraard heb ik voor de laatste optie gekozen. Ik heb wel wat rottigheid gehad, maar wat vooral bleef hangen was wat voor een ontzettende klootzak die leraar was. Uiteraard was de inzet toen voor mij veel kleiner dan nu in het geval-Geybels, maar het principe blijft hetzelfde (alleen was ik toen een snotaap van 11 en is Geybels een hooggestudeerd vrouw van 28):

Ofwel ging het inderdaad maar wat om roddels en geruchten, en dan had Geybels niets moeten tekenen en de dag zelf nog een persconferentie houden en de bal in het kamp van de N-VA leggen.

Ofwel is er inderdaad niet alleen rook, maar ook vuur. Dan had ze ofwel stilletjes moeten afdruipen om zo haar medische carrière te redden, ofwel (als het zou gaan om minimale feiten) een mea culpa slaan en zo nog enige sympathie en begrip te proberen recupereren, zowel van de kiezers, als haar partijgenoten, als de medische sector.

Wat mij het meeste stoort is dat ze in haar interview gisteren (waarover ze toch een maand heeft kunnen nadenken) maar niet kon uitleggen wat ze dan precies wilde doen in die senaat. Mij kwam het vooral over dat ze haar 'win for the next four years' niet wilde afgeven, ongeacht of ze met haar zitje daar iets kon doen. De puurste vorm van politiek opportunisme, zonder enig ideaal, maar alleen voor de koude cash. Ook het voortdurende gepoch over haar capaciteiten, terwijl het kleinste kind weet dat die capaciteiten irrelevant zijn als ze in haar eentje gaat zetelen. Trieste toestanden.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 14:31   #1512
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Schitterende commentaar van een lezer vandaag in DS-online:
Dat is nu eens een stukje proza dat best van jou zou kunnen zijn... Pas op, dit is geen compliment.

Laatst gewijzigd door den dinges : 28 september 2010 om 14:31.
Oud 28 september 2010, 14:38   #1513
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Tijd voor een korte anekdote uit de oude doos. Lang geleden, toen de dieren net niet meer spraken en ik in mijn laatste jaar van de basisschool zat, had ik een ontzettende hufter als leraar. Losse handjes, woede-uitbarstingen, smijten met het meubilair, noem maar op. Op een woensdagnamiddag had ik, samen met een drietal vriendjes, wat kattenkwaad uitgestoken. Het vergrijp in kwestie doet er niet zo toe, maar laat ons het erop houden dat we, zowel op school als thuis, flink in de problemen zouden komen als het uitkwam. Een van de drie, mijn beste vriend, werd toen gezien als een 'sociaal geval'. Onze leraar, die wellicht liever carrière had gemaakt in een jezuïetencollege dan in een stedelijke basisschool, maakte er een sport van de (overigens zeldzame) 'sociale gevallen' vakkundig buiten te werken.

Een kleine week later loop ik nietsvermoedend (je kent het wel, fluitend, wellicht met een streepje snot onder mijn neus) over de speelplaats, als ik opgeschrikt word door onze hufterige leraar. Die begon allerlei vragen te stellen, vragen waaruit duidelijk bleek dat hij wist wat we uitgespookt hadden. Hij zei toen letterlijk: "Kijk, ik ga je chanteren. Weet je wat dat is?". Ik antwoordde dat ik inderdaad wist wat het woord betekende. Zijn voorstel was dat hij niets zou vertellen tegen mijn ouders op voorwaarde dat ik brak met mijn beste vriend.

Het was me al snel duidelijk dat ik maar drie opties had:

1) Was ik onschuldig geweest, dan had ik hem vierkant uitgelachen en was ik thuis gaan vertellen wat er gebeurd was. Helaas was ik niet onschuldig en had een van mijn andere vriendjes de boel verklikt.

2) Ik kon instemmen met de chantage, wat ook een schuldbekentenis inhield.

3) Ik kon naar huis gaan, opbiechten wat ik had uitgespookt en er het hele sinistere vervolg bijvertellen.

Uiteraard heb ik voor de laatste optie gekozen. Ik heb wel wat rottigheid gehad, maar wat vooral bleef hangen was wat voor een ontzettende klootzak die leraar was. Uiteraard was de inzet toen voor mij veel kleiner dan nu in het geval-Geybels, maar het principe blijft hetzelfde (alleen was ik toen een snotaap van 11 en is Geybels een hooggestudeerd vrouw van 28):

Ofwel ging het inderdaad maar wat om roddels en geruchten, en dan had Geybels niets moeten tekenen en de dag zelf nog een persconferentie houden en de bal in het kamp van de N-VA leggen.

Ofwel is er inderdaad niet alleen rook, maar ook vuur. Dan had ze ofwel stilletjes moeten afdruipen om zo haar medische carrière te redden, ofwel (als het zou gaan om minimale feiten) een mea culpa slaan en zo nog enige sympathie en begrip te proberen recupereren, zowel van de kiezers, als haar partijgenoten, als de medische sector.

Wat mij het meeste stoort is dat ze in haar interview gisteren (waarover ze toch een maand heeft kunnen nadenken) maar niet kon uitleggen wat ze dan precies wilde doen in die senaat. Mij kwam het vooral over dat ze haar 'win for the next four years' niet wilde afgeven, ongeacht of ze met haar zitje daar iets kon doen. De puurste vorm van politiek opportunisme, zonder enig ideaal, maar alleen voor de koude cash. Ook het voortdurende gepoch over haar capaciteiten, terwijl het kleinste kind weet dat die capaciteiten irrelevant zijn als ze in haar eentje gaat zetelen. Trieste toestanden.
met 350.000€ (ongeveer 4 jaar senaat) koop je wel een comfortabel huis, maar noemt u het voor mijn part maar "koude cash".
En, laat ons eerlijk zijn, alle politici zijn opportunisten. Ze doen het allemaal voor geld, macht en aanzien. Idealisme ?? My ass.

Citaat:
Oud 28 september 2010, 14:42   #1514
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ik plaats dat hier alleen maar om mee te lachen, man. Het is puur ge-nie-ten. En gij gaat daar dan nog op in.

Uw ernst is soms echt lachwekkend...
Je lacht ermee omdat je geen serieuze argumenten hebt. Die Kim is jong, onervaren, en het kan best zijn dat ze niets verloren heeft in de politiek, maar Bart DeWever heeft zich in deze zaak van een buitengewoon onaantrekkellijke kant laten zien, en dat zou hem wel eens wat antipathie kunnen opleveren. Verder zal het de N VA niet kelderen, bijlange nog niet, de Vlamingen hebben nu éénmaal niets anders om zich achter te scharen...Die zullen wel verder voor deze vent stemmen, desnoods met de vinger op de neus. Arm Vlaanderen...Als je echt niks beter kan vinden om je te vertegenwoordigen...
Oud 28 september 2010, 14:43   #1515
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
met 350.000€ (ongeveer 4 jaar senaat) koop je wel een comfortabel huis, maar noemt u het voor mijn part maar "koude cash".
En, laat ons eerlijk zijn, alle politici zijn opportunisten. Ze doen het allemaal voor geld, macht en aanzien. Idealisme ?? My ass.
Met deze uitspraak bewijs je dat het volk de politici krijgt dat het verdient. Van een 28-jarige politica mag ik toch nog enig idealisme verwachten.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 28 september 2010 om 14:43.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 14:50   #1516
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met deze uitspraak bewijs je dat het volk de politici krijgt dat het verdient.
uiteraard, al is er ook het probleem dat er zich geen andere aandienen. Het volk kan enkel kiezen uit het aanbod.

Citaat:
Van een 28-jarige politica mag ik toch nog enig idealisme verwachten.
Misschien heeft ze dat ook wel. Maar dat ze die "koude cash" (your own words) tracht te recupereren, kan ik haar echt niet kwalijk nemen ; enkel "zotten" zouden dit zomaar laten varen.

Citaat:
Oud 28 september 2010, 14:53   #1517
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Met deze uitspraak bewijs je dat het volk de politici krijgt dat het verdient. Van een 28-jarige politica mag ik toch nog enig idealisme verwachten.
Zoals Peumans zijn vergoeding wou herzien.
Daar boog zich dan een Vlaamse commissie over, maar die vond dat responsabilisering nu niet van pas kwam...
En dus verborgen ze zich onder het excuus, wij doen niets aan de lonen zolang de "federalen" dat ook niet doen.

Toch mooi de slagzinnen: "responsabiliseren" en "wat we zelf doen doen we beter", de praktijk toont echter dat Nederland spreken geen garantie is voor beter beleid.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 14:56   #1518
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht

gezien zn opleiding , historicus , vind ik em niet uitermate geschikt als EM
Dat durft hij van zijn leven niet. Dan gaat hij een vettige friet eten. Wegvluchten op zijn Romeins paard ja, als de wind.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 15:03   #1519
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals Peumans zijn vergoeding wou herzien.
Daar boog zich dan een Vlaamse commissie over, maar die vond dat responsabilisering nu niet van pas kwam...
En dus verborgen ze zich onder het excuus, wij doen niets aan de lonen zolang de "federalen" dat ook niet doen.

Toch mooi de slagzinnen: "responsabiliseren" en "wat we zelf doen doen we beter", de praktijk toont echter dat Nederland spreken geen garantie is voor beter beleid.
compleet fout. die commissie is nog niet met besluiten gekomen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 15:05   #1520
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dat gaat ge mischien zien bij de volgende verkiezingen ...
Gaan we alweer eens zien? Allé, ge leeft op hoop, maar voorlopig laten de peilingen het omgekeerde zien.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be