![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1501 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Ik verwacht een correlatie tussen gemiddeld inkomen van een bevolkingsgroep en Intelligentieniveau zoals gemeten door IQ tests. De vraag is dan wat oorzaak zou kunnen zijn van wat. Laatst gewijzigd door Bach : 25 januari 2025 om 19:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1502 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer binnenkort Hyper-Intelligente Machines de macht overnemen, zullen 'rap kunnen lopen' & 'zich goed weten te verstoppen' sowieso van groter belang zijn voor wat nog overblijft van 'De Mens' dan zoiets vaag als "IQ".
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1503 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, ik ben het daar au fond wel mee eens, maar volgens mij is het al te laat voor zo'n frivoliteiten. Sinds er billions and billions and billions of dollars worden geïnvesteerd in de ontwikkeling van AI, mag 'men' ervan uitgaan dat die AI hoe dan ook ZAL worden ontwikkeld, tot aan het kantelpunt waar AI zichzelf in/onder handen neemt en al dan niet doelbewust aan wat voor menselijke controle dan ook ontsnapt. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1505 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1506 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1507 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neem nu de marathon: ![]() Place of birth of the 100 best marathon runners of all time, men and women Bron: https://www.researchgate.net/publica...unning_success Of neem nu de 100m sprint: https://en.wikipedia.org/wiki/Men...rd_progression De laatste recordhouder die niet van West-Afrikaanse afkomst was, was Paul Nash in 1968. Daarna is het record nog vele malen scherper gesteld, maar uitsluitend door mensen met roots in West-Afrika. Met als voorlopig hoogtepunt deze absolute eindbaas: ![]() Kun je aanvaarden dat genetica een rol speelt bij marathon en 100m sprint? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hou die technologie zo veel mogelijk uit mijn leven weg, maar probeer me desbetreffend geen illusies te maken: de ontwikkelingen gaan door. Ik denk dat de doorbraak van de Autonome AI in de eerste plaats puur militair van aard zal zijn, en verwacht het kantelpunt ergens rond het jaar 2040. Van dan af zal het héél snel gaan: < Resistance Is Futile > ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1509 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben blij voor u dat ge zo'n levendige fantasie hebt. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1511 | |
|
![]() Citaat:
"Although IQ differences between individuals have been shown to have a large hereditary component, it does not follow that disparities in IQ between groups have a genetic basis.[18][19][20][21] The scientific consensus is that genetics does not explain average differences in IQ test performance between racial groups.[22][23][24][25][26][27]" Laatst gewijzigd door Bach : 26 januari 2025 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1512 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 26 januari 2025 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Sorry, Bach, met die onzin doe ik niet mee. Als het waar zou zijn dat de Joden een betere opvoeding en kansen hebben dan pakweg zwarten, dan hebben ze dat uitsluitend aan zichzelf te danken. Aan hun levenscultuur dus.
![]() |
![]() |
#1514 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "We must dissent", maar tegen wie of wat?
![]() |
#1515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 404 hoop ik dat ze genoeg kunnen lopen om te ontsnappen aan rekruteerders, dat wel.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 26 januari 2025 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1517 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het komt van een computerspel genaamd Sid Meier's Alpha Centauri uit 1999. De uitspraak komt van Sister Miriam Godwinson, de leider van de Believers (gebaseerd op de puriteinen, militante calvinisten).
Ze bedoelt ermee dat wetenschappelijke kennis boeken niet te snel mag gaan, want het zou wel eens slecht kunnen aflopen. Dissent tegen te snelle vooruitgang of experimenten zonder te veel vangnetten en worst case scenarios uit te tekenen. Verder bedoelt ze een spirituele weerstand tegen secularisme. Ze is een fanatieke calvinist en de Believers zijn de oorlogzuchtigste factie van het spel. Op het einde ironisch gezien een stem van rede (voor ons mensen van nu) wanneer de samenleving van de toekomst door technologie enorm cynisch is geworden. Wij staan tegen dan even ver van die futurische samenleving als de middeleeuwers van ons verwijderd staan. Toptitel. Zelfs in 2025 zeer genietbaar en voor een prikje te koop of GOG. Laatst gewijzigd door Weyland : 26 januari 2025 om 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1518 | ||
Minister-President
|
![]() Ja, gij gaat dat weten natuurlijk.
![]() Eigenaardig toch dan dat als ik zo van die vragenlijsten invul om uw plaats op het politieke spectrum te bepalen, dat ik systematisch en consequent altijd min of meer op dezelfde plek land, rechts van centrum. Raar he! Nu ja, raar, de populatie van dit forum is disproportioneel rechts. Ik heb de indruk dat links en centrum forummers afgehaakt hebben met een concentratie van rechts als gevolg. Als ge dan zelf nog rechtser zijt als Attila de Hun, dan is natuurlijk iedereen links, of zoals Gunter zou zeggen: "collectivist". Citaat:
De maakbaarheidsmythe is in die zin geen mythe (en die is niet marxistisch). Enfin, natuurlijk is niet alles maakbaar. Sommige mensen worden geboren met een lage intelligentie, anderen met een hoge intelligentie. Sommige mannen hebben veel testosteron, anderen niet. En, jazeker, op raciaal niveau zijn er verschillen. In die zin is niet alles maakbaar. Waar ik me vooral tegen afzet, is het omgekeerde, namelijk de these van de superieure vs. inferieure rassen. In het verleden heeft dat nl. al eens geleid tot het ontmenselijken van groepen van mensen. Dus, zo van die uitspraken als, "misdaad zit in hun bloed" of alle negatieve eigenschappen van een bevolkingsgroep reduceren tot "mate van incest" (zoals ook al eens gebeurt hier...), daar reageer ik dan op, want dat is simplistisch. Citaat:
Ik weet wel waarom ge dit doet hoor. Ik ga dit gesprek niet nog eens voeren vanderzapig. Ge kunt alles herlezen in de latere berichten in de draad waar je uit quote.
![]() |
![]() |
#1519 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() "We sit together,the mountain and I,until only the mountain remains"
![]() |
![]() |
#1520 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Scary shit
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||
![]() |
![]() |