![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1501 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
U wil het alleen maar alle Vlaamse Oostfronters criminaliseren, zonder onderscheid. En u heet het over de overwinnaar die de geschiedenis niet (her)schrijft. U bezondigt er zichzelf zwart op wit aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#1502 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat Duitsland een fascistische agressie-oorlog tegen de Sovjet-Unie begonnen was waardoor er tussen de 25 en 30 miljoen burgers en militairen van dat land stierven?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1503 |
|
![]() Ben je Degrelle dan ook ‘dankbaar’ ?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#1504 |
|
![]() stalin heeft er 20 miljoen op zijne titel
![]() |
#1505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat vechten tegen het communisme, is maar een lapje voor het bloeden. Want we weten nu (zie Mein Kampf en een interview aan een Amerikaanse journaliste in die tijd) dat Hitler al lang van plan was Rusland aan te vallen. Al in 1924 wist hij dit. De zogenaamde 'Drang nach Osten', weet u wel? Het had allemaal maar weinig met de zogenaamde 'strijd tegen het communisme' te maken. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 augustus 2021 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1506 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1507 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1509 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan kunt u beter het Waals Legioen onder vuur nemen.
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 11 augustus 2021 om 17:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1510 | |
Minister-President
|
![]() Ik dacht dat Rusland samen met Duitsland eerst gans Oost-Europa onder de voet gelopen heeft. Daarover natuurlijk geen woord.
![]() |
![]() |
![]() |
#1511 | |
Minister-President
|
![]() Ik heb niets met Degrelle te maken, zelfs niet met gelijk welke andere Oostfronter, maar ik verafschuw de gratuite beschuldigingen aan een ganse groep mensen die ervan overtuigd waren dat ze ginder gingen vechten om de thuisblijvers hier van het communistische onheil te bewaren.
![]() |
![]() |
![]() |
#1512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1513 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degrelle was en Waal en collaborateur en Oostfronter.
![]() |
![]() |
![]() |
#1514 | |
Minister-President
|
![]() Het waren in eerste instantie inderdaad diepgelovige katholieken die naar het Oosten trokken.
![]() |
![]() |
![]() |
#1515 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oostfronters waren inderdaad niet alleen collaborateurs van het meest fanatieke soort, maar ook huurlingen. Zeer terechte vergelijking. Vuiligheid die zich aansluit bij de SS moet achteraf niet komen proberen de heilige maagd uit te hangen. Justitie is na de oorlog behoorlijk soft geweest, een hoop van die SS'ers zijn aan de kogel ontsnapt, wat jammer is. Maar goed, uiteindelijk zijn we ons hier nog steeds aan het laten manipuleren door ene die er dit verhaal van WO II tussen smeet, terwijl we het draadje over een hostile take-over of een management buyout van België richting Jan Kaas gaat. Daar past maar één antwoord bij : Ammehoela. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1517 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En hij had nog een voordeel: hij was geen Vlaming.
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 11 augustus 2021 om 17:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1518 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wij vergeten teveel de profetische woorden van Hendrik Elias, uitgesproken tegen zijn advocaat die hem in jail bezocht en met wie hij sprak over hoe Vlamingen nu verder moesten nu het dritte reich passé composé is. 'Vertel hen dat je het hebt gedaan voor Vlaanderen, voor de Vlamingen'. Zijn advocaat was de latere stichter van de Volksunie, en jammer genoeg heeft die partij die mythe veel te lang mee helpen ondersteunen. Ik denk dat hier de belangrijkste reden is dat veel iets oudere vendeliers mordicus weigeren van geschiedkundige analyse en wetenschappelijk onderzoek te lezen laat staan te aanvaarden : het botst met de mythes die ze van nonkel of bompa meekregen. En hier zit dan weer het enige verschil met de collaboratie langs franstalige kant : die was even groot (cfr onderzoek Bruno De Wever en Koen Aerts) maar na de oorlog was er letterlijk NIEMAND die die beesten probeerde te verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1519 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik verdedig Vlaamse collabo's evenmin hoor, want ik weet wat voor ideologie de nazis aanhingen. Jammer dat men dit wel extrapoleert naar iedereen die geen Belgicist is vaak. Verder heb ik geen idee waarom men hier in België vaak in termen van clans denkt. Angst voor interne verdeeldheid, denk ik dan. Dat is ook een reden waarom ik mezelf uit België ga verwijderen en mijn toekomst in Nederland ga opbouwen.
Laatst gewijzigd door Weyland : 11 augustus 2021 om 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1520 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |