Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2003, 21:13   #1501
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ebbe
Liever wonen in een dorp vol homo's dan één moslimbuur!
Hahaha. Na één generatie is uw dorp dan leeg en sterft uit. Alle godsdiensten, dus niet alleen de islam, leren dat homoseksualiteit een gruwelijke zonde is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2003, 21:23   #1502
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ebbe
Liever wonen in een dorp vol homo's dan één moslimbuur!
Hahaha. Na één generatie is uw dorp dan leeg en sterft uit. Alle godsdiensten, dus niet alleen de islam, leren dat homoseksualiteit een gruwelijke zonde is.
Waarom zou dat dorp na één generatie leeg zijn? Homo's en lesbiennes kunnen ook kinderen krijgen hoor...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2003, 21:24   #1503
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Waarom zou dat dorp na één generatie leeg zijn? Homo's en lesbiennes kunnen ook kinderen krijgen hoor...
Ja natuurlijk, maar dan moet een homo wel een lesbienne bespringen in dat dorp van u... Leuk heteroseksueel contact dus.
Oud 28 april 2003, 21:25   #1504
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

kijk wat er onderaan deze topic staat;

Pagina 101 van 100

Staat er écht!!
Wat zou dat willen zeggen??
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2003, 21:54   #1505
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ja natuurlijk, maar dan moet een homo wel een lesbienne bespringen in dat dorp van u... Leuk heteroseksueel contact dus.
En waarom niet? Iedereen moet al eens opofferingen doen voor het algemeen belang
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 28 april 2003, 22:13   #1506
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom niet? Iedereen moet al eens opofferingen doen voor het algemeen belang
Hahaha. Veel zal er waarschijnlijk niet "gesprongen" worden, daar de flikkers niet "warm" lopen van een vrouwenlichaam...
Oud 28 april 2003, 22:23   #1507
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hahaha. Veel zal er waarschijnlijk niet "gesprongen" worden, daar de flikkers niet "warm" lopen van een vrouwenlichaam...
Dat bewijst eens te meer dat je niet weet waar je over spreekt. Zowel mijn huidige vriend als ikzelf hebben ooit met meisjes gevreeën. Dat geldt overigens voor de meeste homo's die ik ken (en geloof me: ik ken er heel wat). Het omgekeerde geldt trouwens ook voor lesbiennes.
Ik kan je verzekeren dat alles naar behoren functioneert hoor.

Citaat:
Oud 28 april 2003, 22:26   #1508
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat bewijst eens te meer dat je niet weet waar je over spreekt. Zowel mijn huidige vriend als ikzelf hebben ooit met meisjes gevreeën. Dat geldt overigens voor de meeste homo's die ik ken (en geloof me: ik ken er heel wat).
Gelukkig dat ik niet weet waarover ik spreek. In die vieze homowereld wil ik inderdaad geen stap binnenzetten. Hiermee lijkt me wel duidelijk geworden dat homoseksuelen eigenlijk ziektelijke mensen zijn waarbij de normale seksualiteit ontregeld is.
Oud 28 april 2003, 22:27   #1509
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

[size=7]GODVERDOMME!!!!!!!!![/size]

NU VRAAG IK AAN DE MODERATOR OF HIJ DE TOPIC WIL LOCKEN!
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2003, 22:29   #1510
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat bewijst eens te meer dat je niet weet waar je over spreekt. Zowel mijn huidige vriend als ikzelf hebben ooit met meisjes gevreeën. Dat geldt overigens voor de meeste homo's die ik ken (en geloof me: ik ken er heel wat).
Gelukkig dat ik niet weet waarover ik spreek. In die vieze homowereld wil ik inderdaad geen stap binnenzetten. Hiermee lijkt me wel duidelijk geworden dat homoseksuelen eigenlijk ziektelijke mensen zijn waarbij de normale seksualiteit ontregeld is.
Hoe is dat je precies duidelijk geworden? Uit het feit dat je in heel deze materie nog niet erg veel blijk van deskundigheid hebt gegeven, zal ook deze "openbaring" wel weer niet veel om het lijf hebben.

Citaat:
Oud 28 april 2003, 22:35   #1511
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit het feit dat je in heel deze materie nog niet erg veel blijk van deskundigheid hebt gegeven, zal ook deze "openbaring" wel weer niet veel om het lijf hebben.
Openbaring? Eeuwen gezond verstand en wijs oordeel van zovele generaties voor ons en dat in alle culturen en volkeren op deze wereldbol lijken me een betrouwbaardere bron dan enkele nieuwlichters die sedert luttele tientallen jaren homoseksualiteit als normaal willen voorstellen.
Oud 28 april 2003, 22:36   #1512
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
[size=7]GODVERDOMME!!!!!!!!![/size]

NU VRAAG IK AAN DE MODERATOR OF HIJ DE TOPIC WIL LOCKEN!
Hier niet meer komen kijken, kabouterken.
Dan stoor je je er ook niet meer aan.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2003, 22:48   #1513
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Openbaring? Eeuwen gezond verstand en wijs oordeel van zovele generaties voor ons en dat in alle culturen en volkeren op deze wereldbol lijken me een betrouwbaardere bron dan enkele nieuwlichters die sedert luttele tientallen jaren homoseksualiteit als normaal willen voorstellen.
In andere culturen kunnen heel wat voorbeelden gevonden worden van huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht. Voorbeelden zijn te vinden bij de Samoerai-krijgers, in de Boeddhistische kloosters, in het No- en Kabuki-theater... waar langdurige maatschappelijk geaccepteerde relaties aangegaan werden met partners van hetzelfde geslacht. Andere voorbeelden zijn te vinden in literatuur over de Balkan (bv. de ‘gezworen maagden’) en over de berdaches bij de Indianen. In Afrika kwamen vrouwenhuwelijken voor (zo kon een onvruchtbare vrouw huwen met een vruchtbare vrouw om voor nageslacht te zorgen). Ook uit de Romeinse tijd zijn huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht bekend: Keizer Adrianus en Antinoös, keizer Nero huwde met Sporus en later met Pythagoras, keizer Heliogabalus huwde met Zoticus...
In zijn reisjournaal beschrijft Michel de Montaigne huwelijken tussen mannen die in 1578 afgesloten werden in Rome.

In het Nieuwe Testament staat overigens nergens enige veroordeling van homoseksuele relaties. De Amerikaanse historicus (wijlen) professor John Boswell toonde aan in zijn boek ‘Same-sex unions in premodern Europe’ dat tijdens de middeleeuwen de Rooms Katholieke en de Grieks Orthodoxe Kerk ‘broederschappen’ inzegenden. Er werden zelfs officiële ceremonieën uitgewerkt voor personen van gelijk geslacht. Volgens Boswell waren deze liturgische ceremonieën het gelijkgeslachtelijke equivalent van de heteroseksuele huwelijksceremonieën. In de liturgie waarnaar Boswell refereert werd vaak verwezen naar vriendenparen zoals Perpetua en Felicitatis, Serge en Bacchus, David en Jonathan en Ruth en Naomi.

Overigens zijn er heel wat katholieke priesters die in de praktijk ceremonieën voltrekken voor partners van hetzelfde geslacht. Daarnaast zijn er geloofsorganisaties (bv. in Nederland en de Verenigde Staten) die officiële inzegeningsceremonieën hebben voor partners van hetzelfde geslacht. Ook in België werd door ‘homo en geloof’ een inzegeningsceremonie uitgewerkt.

Citaat:
Oud 28 april 2003, 22:54   #1514
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In andere culturen kunnen heel wat voorbeelden gevonden worden van huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht.
Al de opgesomde voorbeelden hebben niets met seksualiteit te maken, laat staan met homoseksualiteit en dus al nog veel minder met een homohuwelijk. In geen enkele cultuur bestaat er een homo"huwelijk" dat op dezelfde hoogte staat (sociaal, politiek, godsdienstig) als het normale huwelijk.
Oud 28 april 2003, 22:55   #1515
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het Nieuwe Testament staat overigens nergens enige veroordeling van homoseksuele relaties.
Jawel, op twee plaatsen staat dat heel duidelijk en in niet mis te verstane bewoordingen.
Oud 28 april 2003, 22:58   #1516
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
In andere culturen kunnen heel wat voorbeelden gevonden worden van huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht.
Al de opgesomde voorbeelden hebben niets met seksualiteit te maken, laat staan met homoseksualiteit
Lees nog eens goed Jan...

Citaat:
...en dus al nog veel minder met een homohuwelijk. In geen enkele cultuur bestaat er een homo"huwelijk" dat op dezelfde hoogte staat (sociaal, politiek, godsdienstig) als het normale huwelijk.
Uit wat ik hierboven gepost heb, blijkt nochtans het tegendeel... Probeer nog eens opnieuw Jan, en niet selectief lezen deze keer hoor

Citaat:
Oud 28 april 2003, 23:01   #1517
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Amerikaanse historicus (wijlen) professor John Boswell toonde aan in zijn boek ‘Same-sex unions in premodern Europe’ dat tijdens de middeleeuwen de Rooms Katholieke en de Grieks Orthodoxe Kerk ‘broederschappen’ inzegenden. Er werden zelfs officiële ceremonieën uitgewerkt voor personen van gelijk geslacht. Volgens Boswell waren deze liturgische ceremonieën het gelijkgeslachtelijke equivalent van de heteroseksuele huwelijksceremonieën. In de liturgie waarnaar Boswell refereert werd vaak verwezen naar vriendenparen zoals Perpetua en Felicitatis, Serge en Bacchus, David en Jonathan en Ruth en Naomi.
Hahahaha. Groter onzin bestaat er niet en kan alleen geschreven worden door mensen die niets van christelijke dogmatiek en ethiek kennen. Men hoeft maar de oude kerkvaders bijvoorbeeld te lezen die homoseksualiteit heel krachtig veroordelen en als een grote zonde omschrijven. Ook later in de Middeleeuwen, met de scholastieken, wordt hetzelfde geleerd. De beroemde Thomas van Aquino, de grote scholasticus, laat er in zijn Summa Theologica al evenmin twijfel over bestaan. Zelf de burgerlijke wetten, geïnspireerd op Germaanse gewoonterecht en christelijk-joodse wetgeving, stelden homoseksualiteit en homofiele relaties strafbaar.

Vriendschap is nog steeds geen homoseksualiteit, en religieuze broederschappen, kloosterorden e.d. al evenmin.
Oud 28 april 2003, 23:02   #1518
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit wat ik hierboven gepost heb, blijkt nochtans het tegendeel...
Ach, ach, ach. Men tracht het onmogelijk te "bewijzen", door elementen uit hun context te rukken en te hopen dat mensen een algemene cultuur ontbreken zodat ze in de val trappen.
Oud 28 april 2003, 23:03   #1519
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens zijn er heel wat katholieke priesters die in de praktijk ceremonieën voltrekken voor partners van hetzelfde geslacht.
Die "plechtigheden" hebben geen enkele waarde en worden niet gedekt door de Kerk.
Oud 28 april 2003, 23:11   #1520
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
De Amerikaanse historicus (wijlen) professor John Boswell toonde aan in zijn boek ‘Same-sex unions in premodern Europe’ dat tijdens de middeleeuwen de Rooms Katholieke en de Grieks Orthodoxe Kerk ‘broederschappen’ inzegenden. Er werden zelfs officiële ceremonieën uitgewerkt voor personen van gelijk geslacht. Volgens Boswell waren deze liturgische ceremonieën het gelijkgeslachtelijke equivalent van de heteroseksuele huwelijksceremonieën. In de liturgie waarnaar Boswell refereert werd vaak verwezen naar vriendenparen zoals Perpetua en Felicitatis, Serge en Bacchus, David en Jonathan en Ruth en Naomi.
Hahahaha. Groter onzin bestaat er niet en kan alleen geschreven worden door mensen die niets van christelijke dogmatiek en ethiek kennen. Men hoeft maar de oude kerkvaders bijvoorbeeld te lezen die homoseksualiteit heel krachtig veroordelen en als een grote zonde omschrijven. Ook later in de Middeleeuwen, met de scholastieken, wordt hetzelfde geleerd. De beroemde Thomas van Aquino, de grote scholasticus, laat er in zijn Summa Theologica al evenmin twijfel over bestaan. Zelf de burgerlijke wetten, geïnspireerd op Germaanse gewoonterecht en christelijk-joodse wetgeving, stelden homoseksualiteit en homofiele relaties strafbaar.

Vriendschap is nog steeds geen homoseksualiteit, en religieuze broederschappen, kloosterorden e.d. al evenmin.
Ik neem aan dat de "religieuzen" uit jouw kerk, die jonge jongetjes bepotelen ook binnen de categorie "vriendschappen" vallen? Wees een klein beetje realistisch Jan, waarom zouden die broederschappen en officiële inzegeningen van gelijkslachtigen anders bestaan? Om zedig elkaars handje vast te houden? Het is niet omdat Thomas van Aquino over een "grote zonde" spreekt, dat hij daarmee een onwrikbare waarheid heeft blootgelegd. Het is niet meer dan het zoveelste christelijke dogma.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be