Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2006, 23:05   #1501
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Haha, moet het nog kopen. Heb wel een gans assortiment zien liggen van kruisen en ss dingen en weet ik veel allemaal.
Heb al gedacht dat te verkopen aan die rechtsen...kan er mss nog wat aan verdienen. Authentiek spul!
Ja, die dingen kan je wel verkopen, na ons ritje door de moslimstraatjes van Gent hé, niet ervoor natuurlijk.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 07:29   #1502
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het vws zou zich beter als zijnde een vzw profileren in goedkopere levensproducten. De euro deals of zo?
Scharrel een bundel vrijwilligers op, zoek wat financiën en start een coöperatieve handelsmarkt gelijk de aldi, maar dan als vzw en geef jullie eigen een onvoorwaardelijk inkomen daaruit en concurreer de bestaande markt te pletter zodat ze moeten inbinden.

Start laag, frietkotten, pita zaakjes en noem maar op. Bundel uw inkomsten in één inkomen, vraag een goldcart aan en zet ze uit als borg voor grotere zaken.

Iets in die aard!
ja zolang we maar geen politiek doen zeker en de belangen van het winstnemerskrapuul niet aantasten zeker

verrrader !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 april 2006 om 07:29.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 07:33   #1503

Standaard

Citaat:
Mijn antwoord is alvast; als ik een degelijk basis inkomen heb zonder te werken, dan werk ik niet meer.
Dat is dus al 1 antwoord.
t is niet omdat gij alleen maar voor t geld werkt dat dat voor iedereen zo is he.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 12 april 2006, 07:34   #1504

Standaard

Citaat:
Er moet dus ook een bedrag vermeld worden voor alle duidelijkheid.
op dit moment met de huidige prijzen 800 euro, voor kinderen 400 en voor 65 + 1200 .
Oud 12 april 2006, 07:38   #1505

Standaard

Citaat:
Ja maar geef toe dat ze bezig waren
ware het niet beter geweest dat ze lui waren en heel de dag jointen paften ?
Oud 12 april 2006, 09:01   #1506
Acec
Vreemdeling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Acec : 12 april 2006 om 09:02.
Acec is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 09:28   #1507
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ware het niet beter geweest dat ze lui waren en heel de dag jointen paften ?
Ware het niet beter geweest dat er "in die tijd" wat minder werkloosheid was alvorens hitler zijn aanhang vond?
Ook iets om over na te denken natuurlijk!
Slechte tijden brengen slechte mensen op slechte gedachten.
Oud 12 april 2006, 10:51   #1508

Standaard

we gaan hier niet zeveren he

ik deed ff wat opzoekwerk

1. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=123

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mambo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Zelfs indien de situatie diegene is die je beschrijft zie ik niet in wat er mis mee is om op werklozen te jagen die geen werk zoeken.
Als ze de werklozen kunnen uitsluiten dan zie ik niet in waarvoor al die sociale bijdrage nog nodig is. Al eens gezien hoeveel er in totaal op uw loon afgaat omwille van die verzekeringen te kunnen genieten "werkloos, ziekte, pensioen, etc..."
Nu stel u voor dat ze u dat recht ontnemen, wat is dan het gevolg voor wie nog aan het werk is en waar de situatie rampzalig is? Neem nu eens DHL, sabene, renault en nog duizenden anderen waar men niet vraagt om werkloos te worden.
Stel u voor dat een minister of zo werkloos wordt omdat hij niet meer verkozen geraakt. Wat denk je dat die mannen krijgen? Dat is wel in orde mijn gedacht!
Gans dat werklozen systeem heeft profiteurs maar dat hebben werkenden ook. Ben je bereid ook daar de mensen uit te halen? Zoniet, laat de commentaar maar achterwege.
2. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=127

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Werklozen die uitgesloten worden kunnen nog altijd terugvallen op het OCMW.
Werkloos zijn is geen beroep maar een tijdelijke toestand tussen twee jobs in.
Werklozen betalen geen bijdrage aan de sociale zekerheid
Dat is gewoon een kut met peren antwoord.
Openbare onderstand is niet hetzelfde, uw kansen op werk is nogmaals gedaald hiermee tot bijna het vriespunt!
En tijdelijk, allemaal goed en wel maar om van het één naar het ander te gaan heb je wel een brug nodig.
Werklozen betalen niet aan de sociale zekerheid. Tja als ge aanspraak maakt op een verzekering wordt ge uitbetaald. Daar is nu eenmaal een verzekering voor. Dat is met uwe auto ook zo. Als ge hem in frieten rijd met een omnium betalen ze u uit, veel meer dan je hebt ingelegd!
3. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=134

Citaat:
Die miljoenen zullen wel slechts duizenden zijn in feite.
Hoe dan ook de werkgever wordt zo torenhoog belast op arbeid dat de klanten eieren aan het kiezen zijn voor hun geld en liever in de zwartsector eens gaan kijken. Toch in ieder geval de meesten onder hun. Diegene die alsog in de reguliere witsector kijken krijgen dan meestal ook een ploeg binnen waarvan de helft zwart aan het werken is, maar dat zie je zo niet meteen natuurlijk.
Al bij al kunnen we zeggen dat a) de klant teveel moet betalen en b) de werkgever er te laag rendement aan heeft. Gevolg laat zich zo raden natuurlijk, dat wat we nu meemaken!
Dus de kop van het probleem is het veel te hoge loonklimaat en het veel te laag netto klimaat van de arbeiders in kwestie.
[SIZE=4]Maar dat alles proberen op te lossen door de werklozen buiten spel te zetten?[/SIZE] Simplisme en egoisme van de overheid zal minstens meer moeten aangepakt worden dan al de rest.
4. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=137

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer bavo
Dat is een discussie die er totaal los van staat. Ik geef verder een antwoord.
Mijn punt is: wat is beter: 99 mensen die werken en 1 met een werkloosheidsuitkering of 99 mensen met een uitkering en 1 die werkt? Wanneer is de koopkracht het hoogst? Volgens mij in geval 1. Zelfs al zakken de lonen om in die richting te evolueren. Nu evolueren we in de andere richting. Die evolutie stoppen lijkt me zeer belangrijk.
Het zal wel zijn dat het belangrijk is maar je vergeet er bij te zeggen dat die werklozen er geen bal kunnen aan veranderen!
[SIZE=4]Zij liggen niet aan de oorzaak. Zij zijn niet de oplossing![/SIZE] Als die één die werkt toevallig sommers of verhofstad zou noemen kan hij wel iets doen! Of hij kan ook zeggen foert dat ze mijn kl.ten kussen en we schrappen die 99 dan bestaat dat probleem niet meer.
en zo kan ik als ik wil nog verder gaan

als we dat tenslotte vergelijken met wat we hier in deze tread iets meer dan een jaar later allemaal aantreffen

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mezelf
komaan mambo - je lijkt wel een dubbelnick van nonkel donkie
Nonkel donkie zit er wel meestal bal op.
Niet tot ieders tevredenheid...maar is wel gewoon zo!
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Maar men heeft eigenlijk geen keuze hé. Welk alternatief is er dan?
Ik ben niet van plan ooit nog te werken, ik geef dat eerlijk toe. Ik heb nu al bijna 20 jaar gewerkt zonder dat ik er ook maar iets aan had. het is genoeg geweest, ik kap ermee.
Dat is het juist, je hebt wel die keuze.
Immers je bent niet verplicht u beschikbaar te stellen.

Langs de andere kant als jij een uitkering wil...staat daar dan iets tegenover.
Wil je hem niet...staat er niks tegenover.

Hetgeen jullie willen is op de loonlijst staan zonder te werken.
Ja dat wil ik ook...wie nog?
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Wie niet werkzoekend is noppes? Dan veroordeel je ze wel tot de doodstraf.
Wie zegt dat? Als zij dat van hun eigen kiezen veroordelen wij toch niemand?
Citaat:
Citaat:
ik zie het verschil niet maar soit - de verpakking is nie belangrijk - t is de essentie die telt.
Het verschil is; al wie werkzoekend is ...een hoger leefloon en onvoorwaardelijk

[SIZE=4]En al wie niet werkzoekend is...noppes. [/SIZE][SIZE=4]
[/SIZE]
Dus zoals het nu is...maar dan een hoger leefloon
hetzelfde zou ik kunnen doen bij karma maar daar ben ik te lui voor

soit bij deze is jullie bocht onweerlegbaar aangetoond. Ik weet niet meer precies waar maar ergens werd er gezegd dat ik een bocht zou gemaakt hebben. Dat ik de kansarmen hun belangen niet meer verdedig zoals ik " dat in het begin deed". en dat karma en mambo daarom afhaakten.

Het is een klassieke infiltratie techniek. Te klassiek om deze assertieve kansarme mee zitten te hebben. Eerst inslijmen. De mensen een tijdje naar de mond praten en vervolgens een bocht van 180 graden maken daarbij verwijtend dat vws een bocht zou gemaakt hebben. En intussen ook nog een beroep doen op de gesmeedde "vriendschaps"banden om morele chantage te plegen.

goe geprobeerd

Ps de volgende klassieke voorspelbaarheid is mensen die de zaken helder zien zoals ze zijn gaan verwijten ze paranoia zijn .

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 april 2006 om 11:19.
Oud 12 april 2006, 11:42   #1509
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
we gaan hier niet zeveren he

ik deed ff wat opzoekwerk

1. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=123

2. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=127

3. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=134

4. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=137

en zo kan ik als ik wil nog verder gaan

als we dat tenslotte vergelijken met wat we hier in deze tread iets meer dan een jaar later allemaal aantreffen

hetzelfde zou ik kunnen doen bij karma maar daar ben ik te lui voor

soit bij deze is jullie bocht onweerlegbaar aangetoond. Ik weet niet meer precies waar maar ergens werd er gezegd dat ik een bocht zou gemaakt hebben. Dat ik de kansarmen hun belangen niet meer verdedig zoals ik " dat in het begin deed". en dat karma en mambo daarom afhaakten.

Het is een klassieke infiltratie techniek. Te klassiek om deze assertieve kansarme mee zitten te hebben. Eerst inslijmen. De mensen een tijdje naar de mond praten en vervolgens een bocht van 180 graden maken daarbij verwijtend dat vws een bocht zou gemaakt hebben. En intussen ook nog een beroep doen op de gesmeedde "vriendschaps"banden om morele chantage te plegen.

goe geprobeerd

Ps de volgende klassieke voorspelbaarheid is mensen die de zaken helder zien zoals ze zijn gaan verwijten ze paranoia zijn .
Het is toch prachtig dat mensen van gedacht kunnen veranderen?... Enkel mensen met een geheime agenda doen dat nooit... Alhoewel... Hoe dikwijls hebt U al voor een andere politieke partij gestemd? En hebt U al niet geprobeerd op de verkiezingslijst te geraken van... diverse partijen?

Ik bewonder die mensen... Vooral Karma,omdat die U persoonlijk kent (van Mambo weet ik niet dat hij de eer heeft U te kennen)...

Ik zou zeggen... herpak U, Onsterfelijke, en neem zelf een bocht van 180 graden ipv U onsterfelijk belachelijk te maken met uw standpunten, die zogezegd de kansen van de armen moeten verdedigen...

Groetjes...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 11:53   #1510
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U hebt dat toch nog steeds verkeerd voor hoor king.
Kijk ik sta achter de werklozen, ben tegen het profiteren, ben akkoord dat de levensduurte te hoog ligt.
Kan natuurlijk niet akkoord gaan als er een nieuwe groep zou opstaan die net hetzelfde in gedachten heeft. Ook al is het vanaf de andere kant bekeken!

Armoede is hoofdzakelijk een probleem van werk, slecht werk of geen werk en al wat er bij komt te kijken. Daar kan echter aan getimmerd worden via vakbonden, beroepsorganisaties en noem maar op. Ze zijn daarmee bezig maar het ontbreekt aan ruimte omdat de lasten te hoog liggen voor de sociale zekerheid mee te spijzen.
Iedereen zou gebaat zijn bij minder werklozen, lagere uitgaven van de sociale zekerheid en dus zou het een zegen zijn voor de arme medemens moesten er meer aan het werk zijn.

Er zijn nog andere oorzaken ook, zoals huisvesting en levensduurte. Maar hier gaat het hem over werk!
Dat is 1 oplossing van de meerdere problemen die armoede zich stelt.

Huisvesting en levensduurte is een zaak die aansluitend moet behandeld worden.

Ik ben er van overtuigd moest men kwalitatief een onderscheid kunnen maken tussen al die zaken, een plan opmaken, een remedie uitwerken…men op heel wat respect zou kunnen rekenen.
Wild om zich heen slaan en lasteren, dat is de tactiek van de Italianen en ze hebben er mee verloren.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 11:59   #1511
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ik infiltreer nergens en nooit, het enige dat ik filter en dan nog niet infiltreer is mijn koffie!
En sigaretten, die rook ik ook met een filter.

Voor de rest kan politiek mij vierkant gestolen worden en al die organisaties ook. Ik heb er niks aan, verdien er niks aan en kan er niks mee doen.
In tegenstelling tot u kan ik, indien ik ooit zou willen, niet eens meer aan politiek doen omdat ik mijn politieke rechten kwijt ben geweest.
Dus laat die paranoia gedachten maar daar waar ze moeten zijn, ergens onder in de kast en smijt er een vod over dat je ze niet meer ziet.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 11:59   #1512

Standaard

de eerste oorzaak van armoede is het monopoliseren van de natuurlijke hulpbronnen en de slavernij die ten gevolge daarvan ontstaat.

indien de natuurlijke hulpbronnen van iedereen zouden zijn dan konden er geen werkende armen zijn want dan zou iedereen kunnen werken !

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 april 2006 om 12:02.
Oud 12 april 2006, 12:00   #1513
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
U hebt dat toch nog steeds verkeerd voor hoor king.
Kijk ik sta achter de werklozen, ben tegen het profiteren, ben akkoord dat de levensduurte te hoog ligt.
Denk dat vooral de levensduur van de werklozen te hoog ligt.

Citaat:
Armoede is hoofdzakelijk een probleem van werk, slecht werk of geen werk en al wat er bij komt te kijken. Daar kan echter aan getimmerd worden via vakbonden, beroepsorganisaties en noem maar op.
Armoede kan niet altijd via werk opgelost worden, dat is net het grote probleem.
Oud 12 april 2006, 12:07   #1514
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Denk dat vooral de levensduur van de werklozen te hoog ligt.

Armoede kan niet altijd via werk opgelost worden, dat is net het grote probleem.
Het is een deel van het probleem debbie!

Als je 800€ leefloon hebt, of minder zoals ik al verstaan heb en je kan daar 1000€ bijtellen met werk (goed werk) dan heb je al heel wat meer.
Zeg dus niet dat het geen verschil uitmaakt.

Ik weet dat er zijn die maar ongeveer evenveel hebben, misschien door te weinig uren of één of ander eigenaardig statuut maar daar moet dan aan gewerkt worden.
Een stielman heeft minstens 1500€ per maand. Daar komen dan nog bonussen, verplaatsingen bij, verlofgeld en dertiende maand. Dat is dus veel meer dan niet werken.
Oud 12 april 2006, 12:10   #1515
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de eerste oorzaak van armoede is het monopoliseren van de natuurlijke hulpbronnen en de slavernij die ten gevolge daarvan ontstaat.

indien de natuurlijke hulpbronnen van iedereen zouden zijn dan konden er geen werkende armen zijn want dan zou iedereen kunnen werken !
Je moet de situatie pakken zoals ze nu is.
Kom een mens niet af met het verhaal dat hij een dief is want dat is niet waar!
Ooit, ja ooit! Ooit liepen wij op handen en voeten zeggen ze. Alsof dat er nu nog wat aan toe doet?
Oud 12 april 2006, 12:13   #1516
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Het is een deel van het probleem debbie!

Als je 800€ leefloon hebt, of minder zoals ik al verstaan heb en je kan daar 1000€ bijtellen met werk (goed werk) dan heb je al heel wat meer.
Zeg dus niet dat het geen verschil uitmaakt.

Ik weet dat er zijn die maar ongeveer evenveel hebben, misschien door te weinig uren of één of ander eigenaardig statuut maar daar moet dan aan gewerkt worden.
Een stielman heeft minstens 1500€ per maand. Daar komen dan nog bonussen, verplaatsingen bij, verlofgeld en dertiende maand. Dat is dus veel meer dan niet werken.
Wie halftime werkt heeft recht op een toeslag. Die toeslag bedraagt net genoeg zodat men evenveel heeft als iemand die volledig werkloos is. Dit is zo sinds de nieuwe Europese wet die van toepassing is sinds juli 2005. Ik vrees dus dat daar niet vlug verandering in zal komen, gezien het om een nieuwe europese wet gaat.
Oud 12 april 2006, 12:17   #1517

Standaard

Citaat:
Je moet de situatie pakken zoals ze nu is.
Kom een mens niet af met het verhaal dat hij een dief is want dat is niet waar!
Ooit, ja ooit! Ooit liepen wij op handen en voeten zeggen ze. Alsof dat er nu nog wat aan toe doet?
er ging historisch idd wat mis ja. het begon met de eerste die zich een stuk grond toeeigende. ( is niet hetzelfde als in gebruik nam he )

nadien hadden we de industriele revolutie waarin de boeren van het land werden verdreven als werkvee recht de fabrieken in. Moest hun land niet daarvoor al gemonopoliseerd geweest zijn dan zou dit nooit gelukt zijn geweest. Tenzij de fabrieksbazen hen betere leefomstandigheden zouden hebben kunnen aanbieden dan die ze op het land hadden.

kortom wat historisch scheef werd getrokken ( en wat dus dé oorzaak is van de armoede ) moet recht getrokken worden. Zolang dat we ons blijven laten wijsmaken dat we enkel werkvee zijn van een stelletje psychopaten zall er armoede blijven.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 april 2006 om 12:19.
Oud 12 april 2006, 12:18   #1518
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie halftime werkt heeft recht op een toeslag. Die toeslag bedraagt net genoeg zodat men evenveel heeft als iemand die volledig werkloos is. Dit is zo sinds de nieuwe Europese wet die van toepassing is sinds juli 2005. Ik vrees dus dat daar niet vlug verandering in zal komen, gezien het om een nieuwe europese wet gaat.
Dat is waar, maar waarom halftime werken?
Iemand die arm is moet geen halftime werk zoeken, dat is voor iemand die niks te kort heeft.
Oud 12 april 2006, 12:21   #1519
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan vergeet je er nog bij te zeggen dat men op het deel waarvoor men werkt zwaar belast word.
Met andere woorden ben je beter af om te stempelen.

Niet dat ik graag zou stempelen maar financieel zou ik er beter van worden.

Wie creëert hier eigen wat hé
Oud 12 april 2006, 12:22   #1520
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is waar, maar waarom halftime werken?
Iemand die arm is moet geen halftime werk zoeken, dat is voor iemand die niks te kort heeft.
Waarom ik halftime werk? Lees volgende post van mij nog eens, dan weet je waarom. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1302
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be