![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#15201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je moet natuurlijk ook altijd opletten in hoeverre die peilingen kloppen, zeker als ze over de EU gaan, iets dat kost wat kost aan het publiek moet verkocht worden als goed en nodig.
Laatst gewijzigd door exodus : 18 juli 2007 om 08:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15202 | |
|
![]() Ron Paul, de presidentskandidaat die op de hoogte is van de NWO en sterk gekant is tegen de oorlog in Irak, krijgt veel donaties van militair personeel!
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is ook zoiets als het besef 'eendracht maakt macht' en dat men zich dient te verenigen om bepaalde problemen de baas te kunnen. Dat begrijp jij nog altijd niet helemaal heb ik de indruk. Verder zijn de fransen, toch zowat de meest nationalistische mensen die ik ken, een van de drijvende krachten achter de EU. Tegenstand? Niet echt denk ik. Verder is het duidelijk dat 99% van de belgen de NWO niet kent (toch niet de uitleg die jij eraan geeft) en er totaal niet in geinteresseerd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15204 | |
|
![]() Citaat:
De NWO theorie vertrekt vanuit de feiten die aanwijzen dat men bezig is met een sinister plan om een wereldregering op te zetten. Jij redeneert vanuit het algemene gezegde "eendracht maakt macht", "internationale samenwerking is nooit slecht", etc... en gaat dat zo goedkeuren, zonder te kijken naar de motivaties erachter, die als men het bestudeert enorm duidelijkk zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#15205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. Ik bestudeer jouw beweringen al een tijdje. Ik vind niets terug dan roddels en verdachtmakingen. Met mijn intelligentie is nochtans niets mis denk ik en ik ben redelijk onbevooroordeeld. Ik heb niets te winnen bij gelijk welk scenario. 2. De feiten die jij aanhaalt zijn elementen die jij (of de websites die jij raadpleegt) in een bepaald kader plaatsen. Er is tot op heden niet 1 echt bewijs, niet 1 getuige, niet 1 document dat jouw gelijk aantoont. 3. Sinds de prehistorie groeit en evolueert de mens in organisaties die passen bij de mogelijkheden en de tijdsgeest : Van familie en stamverband naar steden, baroniën en graafschappen, van hertogdommen tot koninkrijken. Vervolgens in een democratisch kader naar natiestaten en naar internationale raden. Waarom zou dit plots een samenzwering zijn? Een locale structuur lost plaatselijke problemen op. Nietmeer. Een internationale structuur lost internationale problemen op. Een wereldstructuur lost wereldproblemen op. Dit laatste is nodig en dit ontkennen is debiel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15206 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een wereldstructuur kan inderdaad wereldproblemen oplossen, niemand ontkent dat. Een wereldstructuur kan echter ook zorgen voor een globale dictatuur, waar persoonlijke vrijheden sterk beknot zijn, en de feiten wijzen nu eenmaal meer dat uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#15207 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nodig waarom? Welke problemen zijn er zoal? Terrorisme? Oorlogen? Armoede? Drugs? Grondstoffen? Zowat alle problemen die we kennen vandaag zijn een rechtstreeks of onrechtstreeks gevolg van de drang naar globalisme, kapitalisme & macht voor elke prijs, en jij zegt "laat maar komen, het probleem lost zich dan wel op". En ondertussen hier maanden zitten beweren dat je niet wil geloven dat ze problemen creëren om mensen naar die machtstructuren te doen vragen. Sterker nog, je noemt mensen debiel omdat ze het niet doen! Hopeloos.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15208 | |
|
![]() Citaat:
Ga jij er echt van uit dat alle mensen ter wereld van goede wil zijn? Zo niet, herlees dan eens uw post ![]()
![]() |
![]() |
#15209 |
Minister
|
![]() New Scientist van deze week ne keer lezen. Er staat een heel mooi artikel in over hoe een samenzweringstheorie tot stand komt.
New Scientist. Abonnement verplicht
![]() |
#15210 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk, prachtig artikel, vooral als je tussen de regels leest, moet je eens proberen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() One factor fuelling the general growth of conspiracy beliefs is likely to be that the internet allows new theories to be quickly created, and endlessly debated by a wider audience than ever. So what has been the impact of the growing conspiracy culture? Conspiracy theories can have a valuable role in society. We need people to think "outside the box", even if there is usually more sense to be found inside the box. The close scrutiny of evidence and ... tot welk besluit komt de auteur? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15212 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld is watergate. Dat was een samenezweringstheorie die wel klopte maar die niet gekoppeld was aan een wereldwijd gecoverd event. Een goed voorbeeld van BS is bvb de affaire dutroux als je de hele rits theorieën die daar aan gekoppeld waren nog herinnert. Je kan het NS ook kopen bij de dagbladhandel als los exemplaar. En een aanrader voor de aanhangers van zulke theorieën. Moest je plots geen aanhanger meer zijn dan kan je in hetzelfde nummer een andere theorie terug vinden die veel interessanter is. String theorie. Heel moeilijk te bewiijzen en heel moeilijk te ontkrachten en je hebt er nog meer fantasie voor nodig dan voor een simpele samenzweringstheorie.
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 19 juli 2007 om 03:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15213 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15214 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
elite wil dat je gaat. En wat bedoel je in godsnaam met de BS van dutroux? dat het allemaal niet gebeurd is of wat? Ik heb sterk de indruk dat je de zaken zoals ze er nu voorstaan niet wil zien. Ook niet helemaal onbegrijpelijk, maar als je je kop in het zand steekt, kan je nog steeds behoorlijk aangereden worden en zoals ik wel eens eerder zei: Citaat:
Maar ja, je hebt waarschijnlijk nog niet gelezen wat ik van 'wetenschappers' vind? Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 19 juli 2007 om 08:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15215 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15216 | |
Banneling
|
![]() gelukkig wordt er in het westen helemaal niks onderdrukt en zeker niks tegengehouden!
fijn he? Ohhhhh.. Citaat:
http://web.archive.org/web/200302240...om/bbauth.html Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://web.archive.org/web/200302080...om/bborgs.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij vertrekt net niet van de "feiten". Telkens wij één van jouw "feiten" aanvechten of aantonen dat deze "feiten" helemaal geen feiten zijn, is jouw reactie dat we op details zitten te vitten en dat we veeleer de "big picture", de "gestalt" moeten bekijken. Maar zo werkt het niet. Zowel in de 9/11-inside job theorie als in de meer algemene NWO-theorie is het jou (of anderen) nog niet gelukt één bewijs hard te maken. Ik ben niet geïnteresseerd in roddels, in beweringen die iemand ooit maakte, in afgeslachte of verkeerd geïnterpreteerde citaten. Ik ben ouderwets, exodus. Ik ben geïnteresseerd in onderbouwde bewijzen, liefst met meerdere bronnen. Dat deze niet komen is een teken aan de wand. Ik heb in de andere thread ("War on Terror") gezien dat we weer terug naar af zijn. Levende kapers, Silverstein's winsten, de wargames, ... al onze goede oude vrienden zijn er weer! ![]() Ik zal er niet opnieuw op ingaan. Deze beweringen zijn al zo vaak ontkracht dat het zinloos is daar nogmaals op terug te komen. Wie in deze zever nog gelooft, tja ... Trouwens, mocht ik op één van deze manifest valse beweringen toch ingaan dan komen andere believers weer bleiten dat ik de "zwake argumenten" eruit pik.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 19 juli 2007 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15219 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw NWO-theorie heeft inderdaad geen consistentie. Oorlog? T'is de NWO. Internationale samenwerking? T'is de NWO. Alles is altijd de NWO bij jou. ![]() Niks consistentie dus. Ook de toets met de realiteit weerstaat jouw NWO-theorie niet. Bijna geen enkele ernstige onderzoeker of historicus gelooft erin. Als jouw NWO-theorie klopte, dan zou elke degelijke historicus deze oppermachtige en alles-bepalende organisatie wel zijn tegengekomen in zijn onderzoek. En neen, kom niet af dat die ALLEN in het complot zitten of te dom/halfgehersend zijn om jouw theorie te begrijpen. Niks toets met de realiteit dus. Voor de rest heb ik van jou nog geen bewijs gezien, beste exodus. Ofwel breng je beweringen zoals "CFR is een front voor de NWO", maar je legt nooit uit hoe jij dat weet (tenzij met een doorzichtige cirkelredenering). Wanneer jij (of Pindar) concrete en in principe verifieerbare "feiten" aanbrengen, weigeren jullie bijna altijd om op de vragen in te gaan. Dat zegt veel, hoor.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 19 juli 2007 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |