Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 mei 2016, 09:52   #15241
Irsan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2015
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
10 seconden gegoogled...

"Twee van Gellers sceptici zijn Richard Kamman en David Marks, die een deel van hun boek The Psychology of the Psychic aan Geller wijdden. Hierin wordt onder meer belicht wat er schort aan de methodologie van onderzoeken waaraan Geller wel meewerkte.

Geller haalt zelf meestal het wetenschappelijk onderzoek van Russel Targ en Harold Puthoff aan het Standford Research Institute (SRI) aan als bewijs van zijn gaven.

Marks en Kamman kwamen er onder meer achter dat

- diens methoden veel mogelijkheden tot bedrog van Geller openlieten,
- zij selectief omgingen met uitkomsten van hun experimenten (er waren minder uitslagen dan onderzoeken)
- er verschillende uitslagen door vrije associatie tot positieve uitkomst benoemd werden.
- Tevens betrapte Marks Geller diverse keren persoonlijk op het gebruik van trucs en kon de Israeliër zijn vermeende gaven nooit waarmaken in niet door hem gecontroleerde omstandigheden.

Daarnaast onderzochten Marks en Kamman middels objectieve experimenten in hoeverre Gellers effecten via niet-paranormale wegen te verkrijgen waren. Daarbij kwamen ze tot de conclusie dat Geller nog nooit iets heeft kunnen laten zien - onder omstandigheden waarin bedrog onmogelijk was - dat niet op natuurlijke wijze te doen is, door bijvoorbeeld goocheltrucs.

Verder wijzen ze op voorvallen van waarschijnlijk bedrog en leugens van Geller."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Uri_Geller
Wat die claims van Marks en Kamman betreft, het enige wat zij doen is beschrijven HOE Geller de informele tests ZOU KUNNEN gecheat hebben, ze hebben niets bewezen zoals Wikipedia verkleerdelijk insinueert (uiteraard opgesteld door een skepticus)! Het enige wat ze doen is twijfels naar voor brengen!

Voor skeptici is het natuurlijk voldoende, maar voor mij niet!

Ze hebben het dus trouwens over de informele SRI testen en niet over de formele (in een labo onder gecontrolleerde omstandigheden) die ook gebeurd zijn! Want in Marks en Kammans eigen woorden:


"While we cannot with our data refute the Stanford Research Institute experiments, we question whether it is credible that Geller uses normal sensory-motor means outside the laboratory but switches to paranormal means inside it.”


Dit is hoe skepici de waarheid verdraaien op wiki pagina's enzo!

Beide formele en informele testen kan je zien in het filmpje.

Laat mij even herhalen for the record:

De informele SRI testen... twijfels opgeworpen door sceptici.

De formele SRI testen.... niet debunked.

De methodologie van Puthoff en Targ ... niet debunked.

Laatst gewijzigd door Irsan : 24 mei 2016 om 09:59.
Irsan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 10:00   #15242
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

En ondanks zijn fenomenale gaven houdt Geller zich tegenwoordig bezig met... Het verkopen van prul op teleshopping kanalen! Je zou toch denken dat als je in staat bent olie en ertsen op te sporen met je gaven, zoals hij beweert, je daar toch wel munt uit zou slaan? Alle olie- en mijnbedrijven ter wereld zouden staan aan te schuiven om van zijn gaven gebruik te maken.
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 10:04   #15243
Irsan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2015
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
En ondanks zijn fenomenale gaven houdt Geller zich tegenwoordig bezig met... Het verkopen van prul op teleshopping kanalen! Je zou toch denken dat als je in staat bent olie en ertsen op te sporen met je gaven, zoals hij beweert, je daar toch wel munt uit zou slaan? Alle olie- en mijnbedrijven ter wereld zouden staan aan te schuiven om van zijn gaven gebruik te maken.
Ze hebben dat ook gedaan! Zie de documentaire "the secret life of Uri Geller" die ook ingaat op zijn spionage activiteiten.

Laatst gewijzigd door Irsan : 24 mei 2016 om 10:04.
Irsan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 12:31   #15244
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irsan Bekijk bericht
Ze hebben dat ook gedaan! Zie de documentaire "the secret life of Uri Geller" die ook ingaat op zijn spionage activiteiten.
En natuurlijk worden die bedrijven nergens bij naam genoemd, en blijven alle grote olie firma's peperdure onderzoeken doen, terwijl Geller gewoon kan zeggen "Daar boren"! Waarom is hij niet voltijds voor BP of Exxon of zo aan de slag?
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 12:42   #15245
Irsan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2015
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
En natuurlijk worden die bedrijven nergens bij naam genoemd, en blijven alle grote olie firma's peperdure onderzoeken doen, terwijl Geller gewoon kan zeggen "Daar boren"! Waarom is hij niet voltijds voor BP of Exxon of zo aan de slag?
Om diezelfde reden dat politiebureau's het ook niet zeggen dat ze psychics gebruiken om zaken op te lossen. Want dat gebeurt ook! Alles is onoficieel.

Waarom? Dat moet ik je toch niet uitleggen!?
Irsan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 14:18   #15246
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irsan Bekijk bericht
Om diezelfde reden dat politiebureau's het ook niet zeggen dat ze psychics gebruiken om zaken op te lossen. Want dat gebeurt ook! Alles is onoficieel.

Waarom? Dat moet ik je toch niet uitleggen!?
Noem me eens een paar zaken die psychics opgelost hebben! En leg me toch maar eens uit waarom dat niet gezegd zou mogen worden!
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 18:44   #15247
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.924
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=TNKmhv9uoiQ

Hier zien we Geller hopeloos de mist ingaan.

De reden is heel simpel: in tegenstelling met zijn andere acts heeft hij hier niet van tevoren de lepels kunnen bewerken. De gastheer, Johnny Carson, was immers zelf goochelaar en kende de knepen van het vak.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 19:25   #15248
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
https://www.youtube.com/watch?v=TNKmhv9uoiQ

Hier zien we Geller hopeloos de mist ingaan.

De reden is heel simpel: in tegenstelling met zijn andere acts heeft hij hier niet van tevoren de lepels kunnen bewerken. De gastheer, Johnny Carson, was immers zelf goochelaar en kende de knepen van het vak.
Wist je dat er hier zelfs een poster rondwaart, die zichzelf kan wegtoveren als het aankomt om een reply te geven ?:

http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=15219

Da's pas ne straffe.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 19:37   #15249
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wist je dat er hier zelfs een poster rondwaart, die zichzelf kan wegtoveren als het aankomt om een reply te geven ?:

http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=15219

Da's pas ne straffe.
Oh sorry, mijn schuld, ik wist niet dat ik echt op al die zever moest antwoorden.

Ik heb een beter voorstel: aangezien Geller zijn goocheltruukjes nul de botten met UFO toestanden te maken hebben, creëer je een nieuwe draad inzake Geller en daar zal ik met plezier brandhout maken van Geller.

Toch even opmerken dat je lustig quote van de "neutrale" website "www.urigeller.com" en aanverwante.

Hoe verklaar je trouwens dat Geller nooit zijn claims hard kan maken wanneer er collega-goochelaars in de buurt zijn ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 19:39   #15250
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wist je dat er hier zelfs een poster rondwaart, die zichzelf kan wegtoveren als het aankomt om een reply te geven ?:

http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=15219

Da's pas ne straffe.
Hier zijn zelfs posters die geloven in autolevitatie.
Ik verschiet hier van niks meer...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 20:29   #15251
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Hier zijn zelfs posters die geloven in autolevitatie.
Ik verschiet hier van niks meer...
Ja... en die PiPo's vragen zich dan af waarom mensen met hen lachen.



Hier nog zo een genie van de Karpaten, eentje van de Maharishi "university"

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 24 mei 2016 om 20:32.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 22:56   #15252
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Hier zijn zelfs posters die geloven in autolevitatie.
Ik verschiet hier van niks meer...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ja... en die PiPo's vragen zich dan af waarom mensen met hen lachen.
Hier nog zo een genie van de Karpaten, eentje van de Maharishi "university"
Jullie bijdragen zijn zoals steeds.. euh … verrijkend te noemen, bedankt kiddo’s.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 23:01   #15253
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Oh sorry, mijn schuld, ik wist niet dat ik echt op al die zever moest antwoorden.
Ah ? Maar ondertussen ging je wel in op andere zgn ‘zever’.
’t Zal wat te lastig geweest zijn, ik begrijp dat wel.
Citaat:
Ik heb een beter voorstel: aangezien Geller zijn goocheltruukjes nul de botten met UFO toestanden te maken hebben, creëer je een nieuwe draad inzake Geller en daar zal ik met plezier brandhout maken van Geller.
Geller kwam voort uit de discussie dat sommigen hier beweerden dat bewustzijn uitsluitend in het brein zou gelokaliseerd zijn, terwijl dat ondertussen netjes ontkracht is, zoals hier:

http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=15231

En hier:

http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=15232

Never mind the bollocks dus, mijn stoof brand al van de splinters die ik reeds maakte van jouw beweringen-zonder-meer.

Citaat:
Toch even opmerken dat je lustig quote van de "neutrale" website "www.urigeller.com" en aanverwante.
Even opmerken dat die quotes van een andere website komen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=15219

Citaat:
Hoe verklaar je trouwens dat Geller nooit zijn claims hard kan maken wanneer er collega-goochelaars in de buurt zijn ?
En hoe verklaar je dit dan ?:

"Laser physicists Russell Targ and Harold Puthoff of Menlo Park's Stanford Research Institute admit their kind of research invites chicanery and trickery. They have taken special precautions, they said, to conduct the Stanford Research experiments under doubly strict laboratory conditions."
"Under these conditions, they said, no magician has been able to duplicate through trickery the psychic feat performed by Uri Geller and others. Some won't even try."


Waren daar toen ook collega-goochelaars aanwezig ?
Nee ? Dan lullen ze maar wat uit hun hoge hoed en gij trapt daar in.

Maw, you’re busted, dear Kiko.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 06:27   #15254
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ah ? Maar ondertussen ging je wel in op andere zgn ‘zever’.
’t Zal wat te lastig geweest zijn, ik begrijp dat wel.

Geller kwam voort uit de discussie dat sommigen hier beweerden dat bewustzijn uitsluitend in het brein zou gelokaliseerd zijn, terwijl dat ondertussen netjes ontkracht is, zoals hier:

http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=15231

En hier:

http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=15232

Never mind the bollocks dus, mijn stoof brand al van de splinters die ik reeds maakte van jouw beweringen-zonder-meer.


Even opmerken dat die quotes van een andere website komen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=15219


En hoe verklaar je dit dan ?:

"Laser physicists Russell Targ and Harold Puthoff of Menlo Park's Stanford Research Institute admit their kind of research invites chicanery and trickery. They have taken special precautions, they said, to conduct the Stanford Research experiments under doubly strict laboratory conditions."
"Under these conditions, they said, no magician has been able to duplicate through trickery the psychic feat performed by Uri Geller and others. Some won't even try."


Waren daar toen ook collega-goochelaars aanwezig ?
Nee ? Dan lullen ze maar wat uit hun hoge hoed en gij trapt daar in.

Maw, you’re busted, dear Kiko.
Kan je mij een konijn toveren voor vanavond?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 09:31   #15255
Irsan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2015
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
https://www.youtube.com/watch?v=TNKmhv9uoiQ

Hier zien we Geller hopeloos de mist ingaan.

De reden is heel simpel: in tegenstelling met zijn andere acts heeft hij hier niet van tevoren de lepels kunnen bewerken. De gastheer, Johnny Carson, was immers zelf goochelaar en kende de knepen van het vak.
Tja, het is en blijft een feit. De formele testen onder gecontrolleerde omstandigheden bij Stanford Research Institute zijn nooit gedebunked.

Kan je zeggen wat je wil, ik verkies de wetenschappelijke methode!

Wederom een bewijs dat skeptici liever een sensatiefilmpje accepteren dan een gecontrolleerd onderzoek als het in hun kraam past! Wie moet er hier wie een lectuur geven over de wetenschappelijke methode??!!
Irsan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 10:05   #15256
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard



Kiek 'em goan!
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 11:56   #15257
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irsan Bekijk bericht
Om diezelfde reden dat politiebureau's het ook niet zeggen dat ze psychics gebruiken om zaken op te lossen. Want dat gebeurt ook! Alles is onoficieel.

Waarom? Dat moet ik je toch niet uitleggen!?
Je hebt nog steeds niet op mijn vraag geantwoord: noem me een paar zaken die door psychics opgelost zijn (en liefst uit onafhankelijke bron, dus geen psychics die zelf beweren dat ze iets opgelost hebben zonder onafhankelijke bevestiging), en ten tweede probeer me toch maar eens uit te leggen waarom dat allemaal "onofficieel" moet, als dat volgens jouw toch zo goed werkt. Komaan, voor de dag ermee, en geen uitvluchten meer!
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 12:51   #15258
Irsan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2015
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Je hebt nog steeds niet op mijn vraag geantwoord: noem me een paar zaken die door psychics opgelost zijn (en liefst uit onafhankelijke bron, dus geen psychics die zelf beweren dat ze iets opgelost hebben zonder onafhankelijke bevestiging), en ten tweede probeer me toch maar eens uit te leggen waarom dat allemaal "onofficieel" moet, als dat volgens jouw toch zo goed werkt. Komaan, voor de dag ermee, en geen uitvluchten meer!
Ik zei gewoon dat politiebureau's onofficieel beroep doen op psychics, zowel in het binnen en buitenland. Ik moet hiervoor geen zaken opnoemen die opgelost zijn door psychics, dat is een andere gegeven! Ik zou dit moeten opzoeken maar ik heb daar geen zin in!

Laatst gewijzigd door Irsan : 25 mei 2016 om 12:51.
Irsan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 13:02   #15259
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kan je mij een konijn toveren voor vanavond?
Moeilijk om uw trolleke te bedwingen, he Zjaak.
Nu, als ge een/uw madam wat aan uw kruis laat frunniken, dan kan die daar zelfs ne champion uit tevoorschijn toveren, met dien verstande dat het daar nog wat functioneert, ntl, en niet slechts wat schimmelmonsters zijn.

Verder moogt ge altijd proberen m'n post te weerleggen, waar ge uw vraag op formuleerde, oh wacht...
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 14:32   #15260
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irsan Bekijk bericht
Ik zei gewoon dat politiebureau's onofficieel beroep doen op psychics, zowel in het binnen en buitenland. Ik moet hiervoor geen zaken opnoemen die opgelost zijn door psychics, dat is een andere gegeven! Ik zou dit moeten opzoeken maar ik heb daar geen zin in!
Net zoals politiebureau's onofficieel beroep doen op graffitispuiters, rondtrekkende oost-europese inbrekerbendes en SM-meesteressen bedoel je?

En in tegendeel tot psychics leveren die wel waar voor hun geld.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be