Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 december 2017, 17:45   #15281
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Om dezelfde reden als de Spaanse dat niet veranderen: eigen electoraal voordeel. Of met andere woorden separatisme heeft geen enkel voordeel noch in Vlaanderen, noch Catalonië.
Waarmee je dus impliciet zegt dat alle regeringen die in Catalonië ooit gevormd werden pro-onafhankelijkheid waren.
Als die wil tot onafhankelijkheid dan zo oud is, is het dan nog democratisch legitiem om die altijd voort te fnuiken?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 17:45   #15282
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.168
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2

Rajoy wil de premier zijn van alle "Spanjaarden", zelfs die "Spanjaarden" die geen Spanjaard willen zijn,
maar hij jaagt die mensen zodanig in het harnas tegen hem, dat de moeilijke situatie in Catalonië maar blijft duren.

Rajoy beschikt niet over meer capaciteiten dan zijn eigen Franco-gedachten van zijn eigen Franco-partijtje van dienst te zijn.
Heb je -los van deze retoriek- eigenlijk de resultaten bekeken ? Het blok van tegenstanders van onafhankelijkheid is gestegen van 39,1% naar 43,4% terwijl het blok van de vendeliers gelijk bleef met 47,5%. Wat zegt dat ? Dat de score van Rajoy en zijn PP er niet toe doet, maar dat een stijgend deel van de bevolking op basis van de tweedeling pro/contra onafhankelijkheid een andere keuze maakt dan in 2015. Kan het iemand schelen dat die ongewassen patchoulie anarchisten van CUP een desastreus resultaat boekten ? En nochtans zitten zij in het kamp dat jullie nu graag willen framen als "winnaars".

De cijfers vertellen volgens mij 4 dingen :
-de vendeliers blijven op hun score van 2015
-diegenen die bij spanje willen blijven stijgen ongeveer 4 procentpunten
-de neutralen verliezen duidelijk
-zowel bij pro als contra onafhankelijkheid zijn het de 2 extremen die het meest verliezen : PP en CUP en de rationele partijen stijgen binnen die 2 blokken
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 17:45   #15283
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.554
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Waar haal je die cijfers?
https://elpais.com/

Maar ik vrees bij nader inzien dat ik totaal fout zit met de afkortingen van de partijen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 17:55   #15284
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Heb je -los van deze retoriek- eigenlijk de resultaten bekeken ? Het blok van tegenstanders van onafhankelijkheid is gestegen van 39,1% naar 43,4% terwijl het blok van de vendeliers gelijk bleef met 47,5%. Wat zegt dat ?
Vergeet niet dat de pro-Spanje partijen hebben opgeroepen om massaal te gaan stemmen.
En zelfs met die massale opkomst bleef het percentage pro-onafhankelijkheid status-quo (én de pro-Spanje propaganda, het gebruik van geweld, het opsluiten van leiders, enz...)
Dat zegt dat het optreden van Rajoy geleid heeft tot polarisatie, want mensen die vroeger neutraal waren, hebben nu positie gekozen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat de score van Rajoy en zijn PP er niet toe doet
Die score doet er heel veel toe, dat zeggen alle waarnemers.
Rajoy heeft een oplawaai van jewelste gekregen in die verkiezingen, via zijn Albiol mannetje.
8 van de 11 zetels is hij één keer kwijtgespeeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kan het iemand schelen dat die ongewassen patchoulie anarchisten van CUP een desastreus resultaat boekten ? En nochtans zitten zij in het kamp dat jullie nu graag willen framen als "winnaars".
Als die stemmen naar andere pro-onafhankelijkheidspartijen gaan, zie ik het probleem totaal niet.
De CUP is trouwens een zeer radicale partij.
Moeten we dan nog meer radicalisme willen?
Jij maakt toch echt wel bizarre kronkels...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De cijfers vertellen volgens mij 4 dingen :
-de vendeliers blijven op hun score van 2015
-diegenen die bij spanje willen blijven stijgen ongeveer 4 procentpunten
-de neutralen verliezen duidelijk
-zowel bij pro als contra onafhankelijkheid zijn het de 2 extremen die het meest verliezen : PP en CUP en de rationele partijen stijgen binnen die 2 blokken
Klopt van geen kanten.
De meest radicale partij was Ciutadans, Albert Rivera, de nationale voorzitter van Ciudadanos zat heel de tijd Rajoy op te jutten om zo snel mogelijk artikel 155 in werking te stellen.
En als Rajoy maatregelen aankondigde, dan vond hij dat de Catalanen nog wat meer moesten gestraft worden.
Ciudadanos zijn dus de meest extreme anti-Catalaanse lieden.
De CUP heeft het meest verloren van de pro-onafhankelijkheidspartijen, dus daar zie je een zekere extra gematigdheid.
Maar de meest gematigden waren de Comuns, zij die geen keuze maakten, maar neutraal blijven, dat kan in dit conflict niemand meer.
En dat is de schuld van Rajoy, met zijn geweld, zijn dreigementen, het opsluiten van leiders, enz.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 17:58   #15285
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
https://elpais.com/

Maar ik vrees bij nader inzien dat ik totaal fout zit met de afkortingen van de partijen.
Er is maar één partij die rond de 7% haalde (7,45%), en dat zijn de Comuns, de onbeslisten dus.
JuntsXCat - de partij van Puigdemont - haalde 21,6%.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 18:01   #15286
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Van een leugentje ben je ook nog niet doodgegaan, precies...

https://cincodias.elpais.com/cincodi...62_888910.html
Van wat onkunde ben je ook nog niet doodgegaan precies.

Ik ben toevallig een trader die zelf dagelijks SPECULATIEF in aandelen handelt . Ook in IBEX 35
Die staat onafgebroken op mijn scherm.

Ik verwachtte geen grote grote schommelingen en nam dus geen positie in eergister. Die schommelingen kwamen er ook niet.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 18:10   #15287
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.168
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Wat een belachelijke reactie.
Niets inhoudelijks, wel een hele hoop smilies, en 2 reacties van 2 verschillende personen erbij, die niets met elkaar te maken hebben.
Mijn verontschuldigingen, dit heeft niets te zien met jouw bericht, enkel in reactie op het orakel van Durbuy.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 18:13   #15288
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Van wat onkunde ben je ook nog niet doodgegaan precies.

Ik ben toevallig een trader die zelf dagelijks SPECULATIEF in aandelen handelt . Ook in IBEX 35
Die staat onafgebroken op mijn scherm.

Ik verwachtte geen grote grote schommelingen en nam dus geen positie in eergister. Die schommelingen kwamen er ook niet.
Niet zeveren, hee.
Er staat letterlijk in de titel :

"Ibex 35, live : de Beurs matigt de verliezen na het verteren van de verkiezingsresultaten"
ondertitel : "De initiële vrees verzwakt, alhoewel men een periode van onzekerheid vreest."
En de grafiek is duidelijk, eerst een verlies, met daarna wat herstel, maar het blijft negatief.
Maar volgens eno2 newspeak waren er dus geen verliezen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg beurs.jpg‎ (100,7 KB, 47x gelezen)
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 18:15   #15289
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.168
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Vergeet niet dat de pro-Spanje partijen hebben opgeroepen om massaal te gaan stemmen.
En zelfs met die massale opkomst bleef het percentage pro-onafhankelijkheid status-quo (én de pro-Spanje propaganda, het gebruik van geweld, het opsluiten van leiders, enz...)
Dat zegt dat het optreden van Rajoy geleid heeft tot polarisatie, want mensen die vroeger neutraal waren, hebben nu positie gekozen.


Die score doet er heel veel toe, dat zeggen alle waarnemers.
Rajoy heeft een oplawaai van jewelste gekregen in die verkiezingen, via zijn Albiol mannetje.
8 van de 11 zetels is hij één keer kwijtgespeeld.


Als die stemmen naar andere pro-onafhankelijkheidspartijen gaan, zie ik het probleem totaal niet.
De CUP is trouwens een zeer radicale partij.
Moeten we dan nog meer radicalisme willen?
Jij maakt toch echt wel bizarre kronkels...


Klopt van geen kanten.
De meest radicale partij was Ciutadans, Albert Rivera, de nationale voorzitter van Ciudadanos zat heel de tijd Rajoy op te jutten om zo snel mogelijk artikel 155 in werking te stellen.
En als Rajoy maatregelen aankondigde, dan vond hij dat de Catalanen nog wat meer moesten gestraft worden.
Ciudadanos zijn dus de meest extreme anti-Catalaanse lieden.
De CUP heeft het meest verloren van de pro-onafhankelijkheidspartijen, dus daar zie je een zekere extra gematigdheid.
Maar de meest gematigden waren de Comuns, zij die geen keuze maakten, maar neutraal blijven, dat kan in dit conflict niemand meer.
En dat is de schuld van Rajoy, met zijn geweld, zijn dreigementen, het opsluiten van leiders, enz.
Ciudadanos is radicaal en CUP is gematigd...

Ik vraag me echt af wat voor tabak jij rookt hoor...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 22 december 2017 om 18:18.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 18:16   #15290
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mooi scenario, maar klopt het ? Oriol en die 2 Jordi's zitten in jail, en na een paar dagen stopten de betogingen al. Mensen zijn heus wel met wat anders bezig dan de problemen van een paar verdachten hoor. En Puigdemon blijft veilig op 1.000 kilometer afstand. De kans dat die terugkomt is onbestaande, die leeft volgens het motto : "liever blode Carles dan dode Carles". Binnen een 2 tal maanden zal er een nieuwe premier zijn, en dan is zijn rol die nu al louter symbolisch is volledig voorbij.
Je droomt. Puigdemont zijn partij is de grootste separatistische partij, en Puigdemont kreeg de meeste voorkeurstemmen. Hij is een symbool geworden, en de Catalanen zijn hem totaal niet vergeten. Of wat te denken van die tienduizenden Catalanen en honderden burgemeesters die Puigdemont hun steun zijn komen betuigen. Dit is nog niet gedaan, het is pas begonnen. Puigdemont en de Jordi's zullen Rajoys grootste nachtmerrie worden.
En het is niet gezegd dat de regering van Rajoy dit zal overleven.
En hij heeft dat allemaal aan zichzelf te danken, deze crisis volledig verkeerd aangepakt, zijn Franco verleden laten spreken in plaats van de rede.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 december 2017 om 18:17.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 18:23   #15291
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als nva en vb een niet wettelijk referendum houden, mogen Dewever en Jambon, als vergenwoordigers van de partijen die beweren recht en orde hoog in het vaandel te dragen, voor mijn part in Nederland blijven. Want dan verliezen ze elke geloofwaardigheid
Moest er een meerderheid voor onafhankelijkheid bestaan, en de franstaligen zouden zo'n referendum tegenhouden, zouden ze dat al lang gedaan hebben. En ze hebben het voordeel dat ze de Belgische instituten volledig kunnen blokkeren, dat kunnen de Catalanen niet in Madrid. Maar ze vragen geen referendum want ze zullen dat grandioos verliezen.
De Catalanen zouden dat referendum wel eens kunnen winnen, en net daarom reageert Madrid zo fors. Ze willen Barcelona niet kwijt. Maar ik denk dat het een verkeerde strategie is. De Britten hebben de Schotten de keuze gegeven, en ze blijven bij het VK.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 18:25   #15292
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ciudadanos is radicaal en CUP is gematigd...

Ik vraag me echt af wat voor tabak jij rookt hoor...
Jij moet eens leren lezen.
Ik zeg dat de CUP he mteest verloren heeft binnen het pro-onafhankelijkheidskamp, en dat er dus een extra dosis gematigdheid is gekomen in het pro-onafhankelijkheidskamp.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 22 december 2017 om 18:27.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 18:29   #15293
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geloof jij echt dat het hooggerechtshof nu gaat zeggen : "Carles jongen, het is allemaal vergeven en vergeten, keer maar terug en we vergeten de hele zaak" ?

Dat lijkt me science fiction. In Turkije of in Rusland zou het zo verlopen, maar in een west europees land lijkt me dat onmogelijk.
Als de grondwet aangepast wordt zou het gerecht geen poot meer hebben om op te staan.
Maar je kunt er van op aan dat deze kwestie bij het Europees gerechtshof zal geraken, en net als bij het Belgische gerecht maakt Spanje daar geen schijn van kans.
In Turkije of Rusland worden mensen met "verkeerde" politieke meningen opgepakt, net als in Spanje dus. In Turkije zeggen ze "belediging van de president", in Spanje "opruiing tegen het gezag en rebellie". Dat zijn van die zinnen waar je iedereen mee kunt laten arresteren die niet in de pas loopt.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 18:33   #15294
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Doet mij denken aan het gekronkel en gekonkel na de Brexit stemming.
De verliezers deden er alles aan om de indruk te wekken dat de ja-stemmen eigenlijk niet telden.
Het waren de ouderen, terwijl de 'veel modernere' jongeren neen gestemd hadden.
Hier hetzelfde verhaal, deze keer met variant platteland tov. de grote steden.
In een echte democratie is elke stem even veel waard.
Een echte democraat maakt geen onderscheid tussen bepaalde stemmen die beter zouden zijn dan andere.
Het is wel uw witte kalkoen die over het platteland en steden begonnen is.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 18:34   #15295
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vind dat puigdemont politiek moet kunnen terugkeren. Nadat het hooggerechtshof hem gevonnist heeft natuurlijk. Wie weet, komt hij er met een lichte straf van af. Tenzij het tegenvalt natuurlijk.
Als Spanje de president van Catalonië laat opsluiten voor 30 jaar, zou het vreedzaam verzet wel eens minder vreedzaam kunnen worden. Het is ook gratis reclame voor de separatistische zaak.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 18:41   #15296
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
We zullen zien. Ik geloof niet dat Puigdemont zijn overtuiging sterk genoeg is om ervoor in jail te gaan zitten.
Na de eerste golf met de Jordi's en Oriol, die allemaal in jail vlogen toen ze stoer wilden doen tegen de onderzoeksrechter is de tweede golf heeel braaf geweest, zegden dat het allemaal maar symbolisch was en mochten toen naar huis. Carmen Forcadell e.a.
De overtuiging bleek snel maar een dun laagje te zijn...

Puigdecoup is preventief al geen vluchten. Zulke mensen keren heus niet terug.
natuurlijk keert hij terug, als president van Catalonië, want de kans is zeer groot dat ze hem zullen verkiezen. Een symbolische uppercut naar Madrid toe.
En dan is hij onschendbaar. Tenzij Madrid weer de Catalaanse regering ontbindt. Maar nu kunnen ze niet meer zeggen dat ze "de zwijgende meerderheid" in Catalonië vertegenwoordigen. Nu is het het Catalaanse volk tegen de repressieve neo-Franco staat. En dat is precies waar de separatisten vanaf het begin op uit waren. En Rajoy is blind in de val gelopen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 18:44   #15297
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En hier, het o zo neutrale gerecht, veroordeelt een man als zijnde de organisator van een fluitconcert op een voetbalmatch, gericht tegen de Koning.
7.200€ moet hij ophoesten.
Vrije meningsuiting?

https://politica.elpais.com/politica...67_265419.html
Nog een verschil met 30 jaar gevangenisstraf zoals in Spanje of Turkije.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 18:45   #15298
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En Rajoy is blind in de val gelopen.
Wat had hij moeten doen?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 18:45   #15299
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Het is wel uw witte kalkoen die over het platteland en steden begonnen is.
Bron?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 18:56   #15300
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Bron?
#15083
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be