![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#15301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Taiwan daarentegen net als Zuid-Korea werden beschouwd als bolwerk tegen het communisme, door de zeer symbolische waarde van die landjes/ regio s. Er viel iets te bewijzen. Dus kregen die paar miljoen Aziaten talloze miljarden dollars, ook al omdat de Amerikanen wisten dat je met Chinezen en Koreanen iets kunt aanvangen. In Zuid-Korea investeerde de overheid die in Chaebols (best te vergelijken met Sovjet conglomeraat industrieen, maar in plaats van puur overheid werden er ook belangrijke families bij betrokken) op Taiwan iets gelijkaardig. En ja, het werd een succes. Maar China, met 100 keer meer inwoners en zonder ook maar een dollar Amerikaanse hulp (wel investeringen maar het zijn de Chinezen zelf die hun land van een lageloon land naar een economische supermacht optilden), werd ook een succes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch wel. 12:30 zegt ze "why are we not like the Emirates or Singapore". De rest is kritiek die je net zo goed in de VS zou kunnen zeggen. Al die kleine stadjes met hun universele wallmart, etc. gelijken ook op elkaar. Het verschil is dat Russen goed onderwijs genieten en reizen, dus erg kritisch zijn. In de VS, in die kleine stadjes is kritiek levensgevaarlijk want iedereen is tot de tanden bewapend en iedereen is zeer "proud to be American". Dan heb ik het nog niet over de zwarte ghettos. Behalve de wereldbefaamde universiteiten voor de lucky few is het Amerikaanse onderwijssysteem, net als hun gezondheidszorg, erg triestig. En nogmaals, vergelijk eens met Oekraine of Georgie... die landen zijn in feite derde wereld landen geworden, en staan ver onder Rusland wat levensstandaard betreft. Maar dat past niet in de westerse propaganda dus wordt genegeerd. Oekraine wordt trouwens ook een gevaarlijk land om kritiek te leveren. De lijst met verboden media/sociale media/ films/boeken/artiesten/ etc. is de langste ter wereld. Zulke kritische filmpjes volstaan om op die zwarte lijst terecht te komen. Zelfs Pink Floyd staat op die lijst. https://www.thetimes.co.uk/article/u...pies-0gccbbwp0 Laatst gewijzigd door tomm : 5 februari 2022 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bedrijven moeten strikt de 5 jaren plannen van de communistische partij volgen. De meeste grote bedrijven zijn in handen van de verschillende overheden, het leger, of de communistische partij. En zelfs de grote prive bedrijven hebben een cel van de communistische partij in hun beheerrraad. Alle banken zijn in handen van de overheid. Het Chinese systeem is uniek, en zeer succesvol, maar liberaal is echt wel niet het juiste woord. Hoe je het ook noemt, veel van wat de Chinezen doen zou hier ook zeer welkom zijn, zoals staatsbanken. En als u dat liberaal noemt, dan zou ik graag in Belgie een liberale hervorming doorvoeren en de banken nationaliseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15304 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat doet je eerdere vergelijking niet minder mank lopen. In tegendeel zelfs. Citaat:
Moet pijn doen. Begrijpbaar.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 5 februari 2022 om 09:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand ontkent dat China zeer succesvol is, onder leiding van de communistische partij. China had Deng Xiao Ping en Rusland had Gorbatsjov en Jeltsin, jammer genoeg. China is uiteraard een groter succesverhaal dan Rusland, maar haalt ook het Westen langzaam maar zeker in. Laten we dat niet vergeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb nu eenmaal meer voeling met de Russische cultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan: Deng indertijd was een echt visionair. Persoonlijk ben ik echter niet zo overtuigd van Xi vandaag. Evolueert iets teveel naar een Mao imitatie stijlfiguur. Hopelijk ben ik verkeerd. Of beter: laat zijn directe beleidsomgeving dat niet toe. Silver lining: Anderzijds denk ik dat Xi te intelligent is om de mentale idiotie van Mao destijds (in de aard van de Great Leap Forward) te imiteren.
![]() |
![]() |
#15308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo een enorm land naar een hoger niveau tillen dat is heel moeilijk. Dat gaat niet op tien twintig of zelfs dertig jaar. In elk stadium heb je ook andere accentenodig. Ik denk wel dat de meest Europeanen het zeer moeilijk zouden hebben met de manier van leven in China. De Europeaan is dat niet gewend.
![]() |
![]() |
#15309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
“Uncle Xi” zal het niet graag horen maar HK is China niet, he. Ietwat eigenzinnig, en toegegeven: niet altijd de slimste uit de klas. Wel heel levendig, met aangenamere medeburgers en vrijer in realiteit dan veel Westerse landen of staten. Anders zou het niet de plaats zijn waar mijn Stella staat, he.
![]() |
![]() |
#15310 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De economie van China is bijna zo groot als die van de EU en de economie van Rusland is zo groot als de Benelux.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15311 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer het herkauwen van de imperalistische retoriek van Peking. En weer een bevestiging dat u een heel statische kijk hebt op geschiedenis. Nederland is in uw ogen dan ook een afvallige provincie van Spanje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was dus wel een officiële republikeinse politieke visie.
![]() |
![]() |
#15316 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het verschil tussen Nederland en Taiwan is dat elk land ter wereld Nederland erkent. Daarentegen erkent 95 procent van de landen Taiwan niet.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gehard Schröder krijgt een zitje in de Raad van bestuur van Gazprom.
Ook bij Rosneft houdt hij een zetel. Daarnaast is Schröder voorzitter van NS2.. Voormalig bondskanselier. Het hoeft niet herhaald dat een ander voormalig bondskanselier. Angela Merkel, perfect Russisch-talig was. Frau Merkel.kan nog een rol spelen met al haar ervaringen in de tentakels van de macht.
![]() |
#15318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt een filmpje gevonden op youtube waar een Russin haar land bekritiseert, er zullen miljoenen zulke filmpjes bestaan van zowat elk land. Maar U kiest er natuurlijk net altijd het negatieve uit, net als onze media, in het kader van een negatieve framing van dat land. Als Russische media dat hier doen, dan klinkt het "Russische bemoeienissen" en "Russische eenzijdige berichtgeving". Niemand beweert dat Rusland perfect is of beter dan hier, ik ook niet. Maar waarom moet U en de westerse media steeds focussen op het negatieve? Wat ik wel weet, door het land regelmatig te bezoeken sinds eind jaren 80 tot nu, is dat Rusland een grote evolutie heeft doorgemaakt de laatste 20 jaar, in positieve zin. Dus Poetin is niet het grote probleem van Rusland, voor Poetin aan de macht kwam was Rusland vervallen tot een derde wereldland, waar de gemiddelde man niet ouder werd dan 55 jaar(lager dan heel wat Afrikaanse landen), en moord de voornaamste doodsoorzaak was. Waar ziekenzorg, onderwijs en het leger niet meer naar behoren werkten en mensen dikwijls een heel jaar niet betaald werden, en soldaten hun wapens verkochten aan terroristen in ruil voor eten. Waar er wijdverspreide honger was. Het land dreigde uiteen te vallen. Waar de corruptie niet moest onderdoen voor het meest louche Afrikaanse land mogelijk. Waar de grote meerderheid van de mannen alcoholist was. Wel dat Rusland van eind jaren 90 bestaat gelukkig niet meer, en het lijkt er op dat het Westen dat niet fijn vindt. Dat ze de Russen hun herwonnen trots, welvaart niet gunnen. Laatst gewijzigd door tomm : 6 februari 2022 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is inderdaad sinds Deng dat China een economische supermacht werd. Het Chinese hybride systeem is meer succesvol dan dat van Mao en de Sovjet-Unie, maar ook meer succesvol dan het Westen (als je ziet vanwaar China komt) en veel succesvoller dan het systeem in kapitalistische landen als Indië, Pakistan, de Filipijnen, etc. China was tot de jaren 50 armer dan de meeste van die zuiver kapitalistische landen. En oneindig veel succesvoller dan de "shock therapy" opgelegd aan Rusland door westerse economen en het IMF. |
|
![]() |
![]() |