![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb al honderd keer gezegd dat dit fout is omdat niks niks is en dus niet bestaat en dus ook niet in een mand kan liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1522 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1523 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat is het antwoord dan wel op die vraag? "lucht" zei je eerder? Wel, wat als die mand in een luchtledige ruimte staat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1524 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik vraag je 2 maal "hoeveel appels liggen er in die mand", de eerste keer liggen er 5 in, de andere keer liggen er geen appels in, in het laatste geval beweer jij dat het antwoord 1 is want je telt de mand mee, nochtans vroeg ik je de appels te tellen, niet de mand. Ga je nog wat rond de pot draaien om de tegenstrijdigheden in je stellingen weer te verbergen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1525 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1526 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Niets bestaat niet. Als Niets Bestaat dan is er sprake van een paradox, namelijk de eenheid van Niets en Zijn of in de rekenkunde: 0 = 1 En dan gaan we eerst eens beginnen met de filosofie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1527 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zo blijven we aan de gang: mand + pot = 2 ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Des te meer als je veel appels eet. Dat geeft dan aanleiding tot diepere filosofische beschouwingen..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1529 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() En leer vooral dat Gods Rijk in de microkosmos bestaat..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1530 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Of je nu de echte weggelaar bent of niet doet er niet toe, ik denk dat ik hier nu wel zwart op wit bewezen dat je helemaal geen interesse hebt om “de domme massa” te bekeren tot een nieuwe religie met microbeestjes enzovoort. Moest dat wel het geval zijn zou je geen stellingen neerschrijven zoals: “1 = 0” of “oneindig is een getal, 0 is geen getal” “niks is geen antwoord op de vraag – hoeveel appels liggen er in die lege mand” of “het eerste getal na een oneindige reeks” of “versnellen is vooruit, remmen is achteruit” ... Je zal nooit iemand wijsmaken dat je dit alles ook zelf gelooft, het is heel duidelijk dat je de dingen uitvindt naargelang de discussie vordert. De enige bedoeling achter deze stellingen is reacties uitlokken, trollen noemt men dat, maar we gaan verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1531 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nogmaals, in het tweede geval, als de mand leeg is en ik vraag je de appels te tellen in de mand, waarom tel jij dan de mand zelf ook mee en antwoord je "1"? Nochtans als er 5 appels in liggen tel je de mand niet mee... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1532 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat zelf zwart op wit. http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Logica, daar gaat het om. Citaat:
Maar je bedoelt natuurlijk de microwezentjes. ![]() ![]() ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mand moet dan helemaal weg en is er alleen 0 en 0 is geen aantal en dus ook geen getal. Daar ging het over. Je kunt bij 0 niks optellen want het is immers niks. Je draait zelf om de pot = mand heen door er een mand bij te slepen. Dan worden de appels niet bij de leegte = 0 opgeteld, maar bij die mand. De appels worden dan in de mand gelegd dus bij de mand opgeteld. Zo niet dan moet je de mand weglaten..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grondslag der moderne tijd is het NIETS (denk maar aan de Oerknal), zodat het heelal uit Niets voortgekomen ook weer in NIETS onder gaat.
Deze "waarheid" is echter de Leugen. De echte waarheid is de eeuwigheid en oneindigheid: GOD is zijn naam. Niet alleen als concept (Idee), maar ook als getal en als persoon (GOD). Deze drie tezamen: idee en getal en persoon, dat zijn de microwezentjes. Oneindig is een getal, want er zijn oneindig veel microwezentjes in het heelal. Niets daarentegen is niets, en bestaat ook niet. Over niets praten is van Niets Iets maken. Dus Niets = Iets oftewel: 0 = 1 Geen geloof, maar Logica. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 162 - de eindeloosheid als derde.
Nu moet de eenheid van de oneindigheid en de eindigheid eigenlijk ook als een zelfstandige derde partij beschouwd worden, want met slechts één eindigheid is de oneindigheid niet vervuld. Zo kan God als oneindig niet op gaan in slechts één eindigende persoon als met name Jezus of een andere Godenzoon (want er zijn er veel meer van in andere religies en het christendom is echt niet zo uniek). God als oneindig vraagt eigenlijk eindeloos vele eindigheden om de oneindigheid op te vullen en te vervullen. De eindeloosheid is dus hier eigenlijk de ware tegenhanger van de oneindigheid. Deze is dan de Heilige Geest als gemeenschap der mensen, dus zo dat allen God zelf zijn en God ook een collectieve persoon is. Nochtans is ook de mensheid geen oneindige hoeveelheid van wezens en dat wordt dan opgelost in mijn atoomtheorie met een oneindig aantal microwezentjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1536 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik kom thuis met vijf appels in m'n boodschappentas, en leg die vervolgens in mijn fruitmand, daarna vraag ik je "hoeveel appels heb ik net in die mand gelegd", dan is volgens jou het antwoord op die vraag "zes" ???!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan is er dus helemaal geen sprake van een optelsom. Die 5 appels zijn gewoon 5 appels gebleven. Maar wil je die mand er toch bij optellen, dan worden het 6 dingen. Wil je alleen de leegte in rekening brengen, dan wordt het: 0 + 5 = 5 (geen echte som, want de 5 is gewoon 5 gebleven en de 0 is verdwenen, omdat deze niks is). Wil je het allebei in een rekensom uitdrukken, dan zal het moeilijk worden, want dan moet zowel gelden: 1 mand + 5 appels = 6 dingen als ook: leegte = 0 + 5 appels = 5 appels. Hoe dat dan moet mag jij oplossen, want jij bent er over begonnen, niet ik. Moet iets worden van: (1 = 0 mand is leeg) + 5 appels = (6 dingen = 5 appels) De rekenkunde is immers een abstracte wetenschap en zodra je het concreet toe gaat passen wordt het ingewikkeld. Laatst gewijzigd door harriechristus : 28 juni 2012 om 06:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1538 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1539 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En nu denk je ook al dat een mand een appel is. Nu gaat het gevaarlijk worden, maar daar zijn wel medicijnen voor.... ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 28 juni 2012 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |