![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1521 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Goed opgezocht, alleen koop je met 9 USD in China ongeveer evenveel als met 38 USD in Belgie, zal die 9 in de eerstvolgende 20 jaar verviervoudigen naar 36 en zal die 38 van Belgie wellicht behoorlijk krimpen, en zijn er per Belg 130 chinezen.
Zelfs met hun BNP per capita dat maar 1/4 is van het belgische hebben ze de EU nu al voor de rand van de economische afgrond geplaatst en hun sterkte blijft exponentieel groeien: wij hebben er in Europa niet het flauwste benul van wat er ons nog te wachten staat..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1522 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Bovendien vertegen die 38 USD/capita in Belgie voor diensten, ttz meestal onnuttige admistratie of activiteit die geen fysische meerwaarde creeert, veel meer dan in China waar die 9 USD ook de zeer nuttige landbouwproductie van de arme plattelandsbewoner in China vertegenwoordigt. Economen Mogen mij komen vertellen wat ze willen maar ik heb meer respect voor de rijstboer die 10-12 uur rijst geplant heeft, die na oogsten misschien voor 100 of 200 euro zal verkocht worden op zijn dag dan voor de immobilienmakelaar die zonder ook maar iets fysisch aan een huis te veranderen of zonder ook maar 1 nanogram meerwaarde te creeren een villa verkocht heeft van 333333 euro en zo 10 000 euro verworven heeft, zonder ook maar 1 drupel zweet te laten.... (In die zin zelfs dat men het beroep van immobilienmakelaar onmiddellijk moest verbieden)...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1523 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Al de theorieen van Paul De Grauwe en consoorten orthodoxe economisten tezamen hebben niet de minste vat op de economische werkelijkheid. Het onderhouden van een universiteit economie is totaal oneconomisch in een democratie waar het volk het voor het zeggen heeft, een volk dat zich gedraagt alsof er geen economische theorieen bestaan..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1524 |
Banneling
|
![]() ik denk dat het erop en erover is voor Tsipras op het einde van de week met de G7. De eerste keer opteerde ik voor een Grexit op de beurs en verloor eraan. Nu opteer ik weer voor een Grexit (met een sterke daling van de koersen).
Dat zal een mess worden. Europa zal meer moeten uitgeven aan humanitaire hulp aan Griekenland dan dat ze kredietkorting zou moeten geven om ze binnen de €zone te houden.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1525 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vermoedelijk niet. Keizerin Merkel spreekt met haar lakeien van de EC over een mogelijke oplossing.
De zoveelste van de zoveelste. Na drie jaar geklootzak is er nog geen enkel zicht op een oplossing in het hele verhaal. Het blijkt een virtuele onmogelijkheid dat politici zich bij de realiteit van alle dag kunnen neerleggen. Men heeft in 2000 of daaromtrent Griekenland doelbewust binnen de EU gesleept (en niet Griekenland alleen) ondanks dat de bankratten/MinFins al wisten wat voor ellende de EU burger te wachten stond. Griekenland is geen industriële natie noch heeft het een welvarende agrarische cultuur. De rederijeigenaren die veel geld hebben verdiend zijn ongrijpbaar in het buitenland en wat kan Griekenland opschokken behalve mooi weer? Politici, met name die in de EC/EU en sommige lidstaten zijn doortrapte schurken. Hun ideaal moet hoog gehouden worden ten koste van de burger. Dijsselbloem is zo'n doortrapte schurk. Uiteraard, hij komt uit de gelederen van de PvdA, een schurkenpartij bij uitstek.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 3 juni 2015 om 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt reeds veel gedelocaliseerd door de Chinezen zelf naar Bangladesh, Cambodia etc. Kledij produceren in China wordt ook te duur. In Europa nog kledij produceren is onmogelijk. Tenzij je bereid bent 150€ voor een hemd te betalen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1527 |
Banneling
|
![]() Als er een akkoord komt ga ik voor een stijging van de koersen (long positie)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1528 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens gaat ieder optie ons gewoon geld kosten. @D'ARTOIS: Dijsselbloem is net zo links als Labour, verder zou ik hem niet doortrapt willen noemen, daar zijn Nederlanders toch te uitgesproken voor (en dus snijden we in onze eigen vingers). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1529 |
Banneling
|
![]() Na lezing van een artikel van Joe Stiglitz veranderde ik mijn pronostiek. De EU is altijd heel flexibel geweest met zijn compromissen. Ja het gaat geld kosten. Hoe dan ook. Een nieuwe crisis kan de EU missen als de pest. Ondertussen zakken de beurzen. Zodra er positieve signalen komen...sla ik toe.
Laatst gewijzigd door eno2 : 6 juni 2015 om 23:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pfff zeg ik na 2008. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1531 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1534 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1535 |
Banneling
|
![]() We zullen zien. Ik speculeer. Verlies of winst, het zit er altijd allebei in. De Griekse crisis valt niet te omzeilen, positief of negatief. Ik denk dat ze een jaar verlenging gaan krijgen op het einde van de maand en dat de beurzen terug gaan stijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Russische wodka. Niet goed voor het imitatie IBM klavier. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 juni 2015 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |