Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2012, 22:03   #1521
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Een boom voor niets opgezet, dat hebt u.
Helemaal niet, de schade toegebracht aan de Belgicistische roofregering is aanzienlijk.

En we zijn nog maar pas begonnen.
Oud 11 januari 2012, 22:04   #1522
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De rest van de wereld denkt er anders over.
Belgium says will freeze spending to appease EU.

Arme, arme System...

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 januari 2012 om 22:05.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 22:17   #1523
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat heeft niets met racisme te maken.
U sluit iemand uit omwille van zijn nationaliteit. Discriminatie is het zeker, racisme meer dan waarschijnlijk ook.

Citaat:
Je bent zelf een Belgicist.
Misschien, maar dat moet je dan toch eens uitleggen.
Oud 11 januari 2012, 22:23   #1524
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
????
Er is helemaal geen Belgisch "ons"!

Ik (en vele anderen) voel me helemaal niet verbonden met wat jij "ons land" noemt, en al zeker niet door je slinkse poging om "ons" te impliceren in je belachelijke aanval op Gwylan.

Gelieve die "ons" dus achterwege te laten.
Oud 11 januari 2012, 22:30   #1525
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent zelf een Belgicist.
Ik kan uit de eerste hand bevestigen dat dat waar is.

Maar hij heeft wel degelijk een héél andere definitie van dat België.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 22:35   #1526
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U sluit iemand uit omwille van zijn nationaliteit. Discriminatie is het zeker, racisme meer dan waarschijnlijk ook.
Ik sluit niemand uit. Leer eens een beetje lezen.

Citaat:
Misschien, maar dat moet je dan toch eens uitleggen.
Belgicist is een scheldwoord. Wat je zegt ben je zelf.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 22:36   #1527
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is helemaal geen Belgisch "ons"!

Ik (en vele anderen) voel me helemaal niet verbonden met wat jij "ons land" noemt, en al zeker niet door je slinkse poging om "ons" te impliceren in je belachelijke aanval op Gwylan.

Gelieve die "ons" dus achterwege te laten.
Het staat je in dat geval altijd vrij om ons land te verlaten.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 11 januari 2012, 22:37   #1528
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 22:42   #1529
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het staat me evenzeer vrij om jouw land, jouw nationalisme én jouw racisme te verwerpen en hier te blijven wonen om die staat af te breken en er een nieuwe en betere te vestigen.

Dat is tussen haakjes waar ik mee bezig ben, en ik ben tevreden over mijn vorderingen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 januari 2012 om 22:44.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 22:49   #1530
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is tussen haakjes waar ik mee bezig ben, en ik ben tevreden over mijn vorderingen.
Oud 11 januari 2012, 22:53   #1531
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

De Standaard
vandaag titelt:
.
"Commissie stemt in met Belgische begroting".

Maar ja, De Standaard zal wel een leugenachtige krant zijn zeker?
De Commissie stemt in met de GEWIJZIGDE Belgische begroting. Gewijzigd omdat ze een aantal uitgaven hebben moeten bevriezen totdat in die begroting tijdens de maand Februari worden gesneden in de uitgaven. M.a.w. de federale regering heeft moeten buigen voor Olli Rehn en de Commissie.

Laatst gewijzigd door quercus : 11 januari 2012 om 22:54.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 22:53   #1532
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Fijn dat je toch een oog werpt op de bestemming in de verte.
Oud 11 januari 2012, 23:23   #1533
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het staat me evenzeer vrij om jouw land, jouw nationalisme én jouw racisme te verwerpen en hier te blijven wonen om die staat af te breken en er een nieuwe en betere te vestigen.

Het zit blijkbaar diep. Heb je nog verdere plannen met mij ?

Oud 12 januari 2012, 00:26   #1534
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van waaruit concludeert U dat ik een naloper zou zijn van het "regime" ?

Misschien dat Elio Di Rupo Uw idool is, hij is zeker niet de mijne.

Dit alles is niets dat niet in de lijn van de verwachtingen lag, niet dat ik daar op gehoopt had of dat ik de huidige evolutie rooskleurig tegemoet zie.

Persoonlijk ben ik een groot voorstander dat er zo snel mogelijk een sociaaleconomische noodregering komt met Bart De Wever als premier en desnoods zonder de PS. U hoeft daar als buitenstaander Uw mening niet over te ventileren.
1. Dat u een naloper bent van het Belgisch staatsregime blijkt uit uw bijdragen alhier.

2. Niemand is mijn idool ; ik heb geen idolen. Meer specifiek voor wat Di Rupo betreft kan ik zeer duidelijk zijn : hij heeft geen enkele kwaliteit of eigenschap die mij in dit of welkdanig ander leven zou kunnen aanspreken. Eender welke dame die ooit de walm van goedkoop pseudo-parfum heeft gekruist die in zijn kielzog waart, zal u net hetzelfde zeggen.

Maar ter zake :

Wij zijn het kennelijk met elkaar eens dat de huidige houding van de Europese Commissie ten aanzien van de door uw regering ingediende begroting volkomen in de lijn der verwachting lag. Bovendien kan ik u volgen waar u suggereert dat de evolutie voor wat België betreft inderdaad bezwaarlijk rooskleurig te noemen valt. Ik wil evenwel graag samen met u en anderen de oprechte hoop uitdrukken dat er ooit beterschap kan en zal zijn, al zie ik de huidige Belgische regering totaal niet in staat om die te bewerkstelligen, wel integendeel.

Maar na deze regering komt er ongetwijfeld een andere, en hopelijk betere. Ik ben van mening dat de zeer nefaste greep van de PS op de Belgische (en dus tevens Vlaamse) politiek al veel te lang heeft geduurd, en dat daar best snel een einde zou aan komen. Ik wens het u allen toe dat uw Waalse medeburgers dat uiteindelijk eens zullen willen inzien.

En inderdaad : ik hoef daarover mijn mening niet te ventileren, maar ik zie geen enkele reden waarom ik dat niet zou mogen. Derhalve, aangezien ik hier net als u aan het forum deelneem doe ik het. Let wel, niets belet u om aan de eigenaars en moderatoren van onderhavig discussieplatform te vragen om de niet-Belgen van deelneming uit te sluiten. Ik vrees dat u bij gebreke daaraan zult moeten leren leven met het feit dat er ook buiten België leven bestaat, en dat elementen van dat welhaast buitenaards en in elk geval minderwaardig leven zelfs bijwijlen eens een mening durven verkondigen.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 12 januari 2012 om 00:28.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 00:29   #1535
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hoeft daar als buitenstaander Uw mening niet over te ventileren.
De persoon waaraan u uw ezelsstamp adreseert, heeft als 'buitenstaander' nochtans een klaar zicht op het Belgische beleidsdrama, u weet wel, uw land.
Gezien er geen enkel valabel argument bestaat dat het voortbestaan van Belgique/Belgie rechtvaardigd, kunt u daar nogal moeilijk omheen fietsen en begint dan maar uit argumentele armoede de ander weg te balken.
Steenezels staan blijkbaar in de uitverkoop.

U kan dan wel een adervernauwende weerzin voelen voor haar onderbouwde kritiek ivm het fundamentele gebrek aan democratie in uw land, maar geef toe VLB, de posts van Gwylan fonkelen als robijnen en saffieren, waarvan de aangeslepen facetten scherp zichtbaar worden in de gloed van onze pc-schermen en de subtiele schoonheid ervan onweerstaanbaar onze irissen penetreert.

Zelfs een fervente anti-democraat als, pakt 'em vast, 'n échte Belg die hier p�*r �*ccidente wat komt forumduinen, kan niet zomaar achteloos voorbij scrollen aan de visuele juweeltjes van deze literaire diamantair.
Niémand heeft de luxe om deze schrijfkunst aan zich te laten voorbijgaan.
Het zou getuigen van minstens een literaire zondeval, om het intellect niet te verrijken met deze topteksten, écht waar, zelfs al heeft een goede Belg weinig tot geen last van enig schuldbesef, als het gaat om het negéren van de begane onrechtvaardigheden tov het Vlaamse volk in de onderdrukkingshistoriek van zijn geliefde vaderland.
Hoelang bent u de schaamte al voorbij ?

Anyway, dank zij de eindeloze capriolen van zowat alle opeenvolgende regeringen, groeit het kiezersbegrip van een zelfstandig Vlaanderen zowaar met de dag en het federale verlies daarvoor is voor rekening van jou, euh.. sorry, jou land.

En weet je Vive, ik verdenk die Hollandse juwelensmid er zelfs van een zekere mate van menselijke beschaafdheid te bezitten, te oordelen naar de kleurtoon van de argumentele onderbouwing en het inhoudelijke persoonsrespect in steevast elke post, wat op dit forum als een anomalie kan beschouwd worden, zeker bij het onderdrukkingsdenken van Belgische fanatici.

Beschaving. Een 500K-diamant temidden van een hoop tricolore glasscherven...

Kun je je d�*t voorstellen, beste VLB ? Een beschaafde Hollander ?
Maar hey, een beschaafd Belgique klinkt toch zo vuil en vloekerig, éh ?

Ziezo, da's ook weer even geventileerd.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 00:45   #1536
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Woensdag was de grote dag

Op het nieuws van VTM:

"Ons land krijgt uitstel van executie van de Europese Commissie. De Commissie was niet tevreden met de begroting die premier Di Rupo had ingediend en eiste nog meer besparingen, anders zou België een boete van 700 miljoen krijgen."

Citaat:

De Europese commisie toont genade voor België.

Commissaris Olli Rehn vertrouwt de begrotingscijfers van premier Di Rupo niet.

En hij dwong de regering om nog snel meer dan een miljard uitgaven te bevriezen.

Dat volstaat voorlopig.

Olli Rehn:
Citaat:
The European commission concluded that Belgium, Cyprus, Malta and Polen, have taken effective action in response to the Council recommendations to correct their excessive deficits.

Minister van financiën Vanackere heeft de hele week onderhandeld met de commissie om een boete van 700 miljoen euro te vermijden, omdat ons land de Europese normen niet zal halen. Daar blijven we nu van gespaard

Maar, toch zal Di Rupo tegen eind volgende maand nog minstens 2 miljard extra moeten besparen.

En ook dat gaan we allemaal voelen.

http://vtm.be/nieuws/buitenland/8094...doet-voorlopig
Het journaal van VTM durft tenminste de feiten weergeven zoals Olli Reyn ze zelf formuleert. (dat is al een hele prestatie in België) Ook de visie van Vanackere is in de tekst verwerkt.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 01:34   #1537
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Woensdag was de grote dag

Op het nieuws van VTM:

"Ons land krijgt uitstel van executie van de Europese Commissie. De Commissie was niet tevreden met de begroting die premier Di Rupo had ingediend en eiste nog meer besparingen, anders zou België een boete van 700 miljoen krijgen."

Het journaal van VTM durft tenminste de feiten weergeven zoals Olli Reyn ze zelf formuleert. (dat is al een hele prestatie in België) Ook de visie van Vanackere is in de tekst verwerkt.
Of je nu VRT of VTM nieuws kijkt; het is allemaal media en manipulatie, weliswaar verschillende invalshoeken maar da's net de bedoeling.
Filter zelf uw nieuws en maak u mening op ruimere basis.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 02:26   #1538
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Of je nu VRT of VTM nieuws kijkt; het is allemaal media en manipulatie, weliswaar verschillende invalshoeken maar da's net de bedoeling.
Filter zelf uw nieuws en maak u mening op ruimere basis.
Ruimere basis

VRT = desinformatie

De uitleg op het VRT journaal:
Citaat:
VRT
Vorige week nog stuurde de commissie een brief met de vraag om de begroting bij te sturen, maar na extra uitleg van de regering is dat voorlopig niet nodig.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...1_EU_begroting
Dit is complete misleiding van de VRT, want in de brief van Olli Rehn staat:

Citaat:
Brief Olli Rehn
Should the actual adoption of measures not be possible at this stage, as an alternative I would be prepared to consider the creation of a budgetary reserve of the above-mentioned size by freezing (at least temporarily) some additional budgetary expenditure in the 2012 budget.
Met ander woorden het bevriezen is een snel alternatief.

Citaat:
Brief Olli Rehn
This would allow the government to either use some of this budgetary reserve or to replace it by other consolidation
measures in the context of the February "budgetary control" exercise. It would of course be important that the use of this reserve is limited, for instance by establishing a rale that it can only be used if the 1 October EDP notification to the Commission shows a deficit of at most 2.8% of GDP.
Met andere woorden het bevriezen is een dwangbuis, waarmee de commissie het tekort onder de 2,8 garandeert. De EU commissie dirigeert de grootte van de begroting.
De regering mag dit bevroren geld enkel aanspreken in de mate waarop ze op 1 oktober kan bewijzen dat het begrotingstekort onder de 2.8% duikt.
Als de EU de begroting voor een stuk gaat aansturen, dan heeft dat toch nieuws waarde !!!
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Oud 12 januari 2012, 02:35   #1539
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
VRT nieuws:
De regering besliste dan om 1,3 miljard uitgaven te bevriezen en dat volstaat.
Citaat:
Speech Olli Rehn
The European commission concluded that Belgium, Cyprus, Malta and Polen, have taken effective action in response to the Council recommendations to correct their excessive deficits.
Deze uitspraak heeft de VRT weggefilterd, zodat hun eigen uitleg klopt!!! De regering was verplicht om de 1,3 miljard te bevriezen (vermits geen alternatief ter beschikking) ofwel was ze verplicht om de boete van 700 miljoen te betalen.

De vertaling van het stuk van de speech van Olli Rehn dat ze wel toonden, was een knap staaltje van indoctrinatie.

Zelfs het VTM nieuws was nog pro-regering in haar beschrijving, maar kan je tenminste rijmen met de brief, uitspraken van Olli Rehn en met de uitspraken van Vanackere.

Laatst gewijzigd door Dirk A : 12 januari 2012 om 02:40.
Oud 12 januari 2012, 02:50   #1540
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De persoon waaraan u uw ezelsstamp adreseert, heeft als 'buitenstaander' nochtans een klaar zicht op het Belgische beleidsdrama, u weet wel, uw land.
Gezien er geen enkel valabel argument bestaat dat het voortbestaan van Belgique/Belgie rechtvaardigd, kunt u daar nogal moeilijk omheen fietsen en begint dan maar uit argumentele armoede de ander weg te balken.
Steenezels staan blijkbaar in de uitverkoop.

U kan dan wel een adervernauwende weerzin voelen voor haar onderbouwde kritiek ivm het fundamentele gebrek aan democratie in uw land, maar geef toe VLB, de posts van Gwylan fonkelen als robijnen en saffieren, waarvan de aangeslepen facetten scherp zichtbaar worden in de gloed van onze pc-schermen en de subtiele schoonheid ervan onweerstaanbaar onze irissen penetreert.

Zelfs een fervente anti-democraat als, pakt 'em vast, 'n échte Belg die hier p�*r �*ccidente wat komt forumduinen, kan niet zomaar achteloos voorbij scrollen aan de visuele juweeltjes van deze literaire diamantair.
Niémand heeft de luxe om deze schrijfkunst aan zich te laten voorbijgaan.
Het zou getuigen van minstens een literaire zondeval, om het intellect niet te verrijken met deze topteksten, écht waar, zelfs al heeft een goede Belg weinig tot geen last van enig schuldbesef, als het gaat om het negéren van de begane onrechtvaardigheden tov het Vlaamse volk in de onderdrukkingshistoriek van zijn geliefde vaderland.
Hoelang bent u de schaamte al voorbij ?

Anyway, dank zij de eindeloze capriolen van zowat alle opeenvolgende regeringen, groeit het kiezersbegrip van een zelfstandig Vlaanderen zowaar met de dag en het federale verlies daarvoor is voor rekening van jou, euh.. sorry, jou land.

En weet je Vive, ik verdenk die Hollandse juwelensmid er zelfs van een zekere mate van menselijke beschaafdheid te bezitten, te oordelen naar de kleurtoon van de argumentele onderbouwing en het inhoudelijke persoonsrespect in steevast elke post, wat op dit forum als een anomalie kan beschouwd worden, zeker bij het onderdrukkingsdenken van Belgische fanatici.

Beschaving. Een 500K-diamant temidden van een hoop tricolore glasscherven...

Kun je je d�*t voorstellen, beste VLB ? Een beschaafde Hollander ?
Maar hey, een beschaafd Belgique klinkt toch zo vuil en vloekerig, éh ?

Ziezo, da's ook weer even geventileerd.
Wees er van overtuigd dat ik gezien mijn goed hart doch slecht karaktertje niet aan de verleiding zal kunnen weerstaan om uw ontboezeming inzake “fonkelende edelstenen waarvan de aangeslepen facetten scherp zichtbaar worden in de gloed van uw pc-schermen en de subtiele schoonheid ervan onweerstaanbaar uw irissen penetreert”, ook al is het een fel verbloemende opsmuk van de middelmatigheid der realiteit, bij de eerste de beste gelegenheid te misbruiken ten aanzien van mijn vriendinnen, tot meerdere glorie van het (onterecht) vermoeden mijner welhaast onbeperkte talenkennis, dat nu reeds in hun misvatting bestaat.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 12 januari 2012 om 02:58.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be