![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1521 | ||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je posts waren initieel eerder rechts, dom-rechts zelfs, �* la Demper enzovoort. Het is overigens raar dat je nu een beetje van je oude dom-rechtse plat-islamofobe posts overstapt naar een meer intellectueel rood-bruin discours. Rood-bruin verwijt ik intellectuele luiheid. Dat neemt niet weg dat Dugin en Limonov intelligent zijn, maar ze weigeren dieper door te denken omdat hun poses hen zoveel populairder maken. Dat is het grootste gevaar voor een denker, hé, de drang naar populariteit, het theater-instinct. [QUOTE Reactionair of niet, ik stel enkel vast.... waarom kiest men België uit? Waarom is België alsook Nederland de favoriet bij uitstek? Onze samenleving is geen samenleving maar een naast elkaar leving. [/quote] Neen, dat is fout. Landen als Iran nemen veel meer vluchtelingen op als België. De migratie naar België is veel minder dan men met een land met zo'n BBP zou verwachten. Citaat:
Citaat:
Wat je wel hebt is een complex en tegenstrijdig proces van globalisering, met positieve en negatieve elementen. Globalisering is een conditie, geen project, en het is binnen dit kader dat we een menselijk project zullen moeten uitwerken. Essentieel daarbij zijn essentiële principes van medemenselijkheid, die door Verlichting, Christendom en islam worden geproclameerd. Neo-tribalisme en ethnisch-racisme kunnen we daarbij missen als kiespijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1522 | |||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je posts waren initieel eerder rechts, dom-rechts zelfs, �* la Demper enzovoort. Het is overigens raar dat je nu een beetje van je oude dom-rechtse plat-islamofobe posts overstapt naar een meer intellectueel rood-bruin discours. Rood-bruin verwijt ik intellectuele luiheid. Dat neemt niet weg dat Dugin en Limonov intelligent zijn, maar ze weigeren dieper door te denken omdat hun poses hen zoveel populairder maken. Dat is het grootste gevaar voor een denker, hé, de drang naar populariteit, het theater-instinct. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat je wel hebt is een complex en tegenstrijdig proces van globalisering, met positieve en negatieve elementen. Globalisering is een conditie, geen project, en het is binnen dit kader dat we een menselijk project zullen moeten uitwerken. Essentieel daarbij zijn essentiële principes van medemenselijkheid, die door Verlichting, Christendom en islam worden geproclameerd. Neo-tribalisme en ethnisch-racisme kunnen we daarbij missen als kiespijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 6 september 2013 om 13:55. |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1523 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1525 |
Banneling
|
![]() Ben je akkoord dat 'There's no such thing as a free lunch' een leugenachtige mantra is die zich als een hardnekkig virus heeft genesteld in onze maatschappij en in ons collectief geheugen, waarbij het wordt aanzien als een deugd die geïnstitutionaliseerd is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1526 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1527 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je een beffer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1528 |
Banneling
|
![]() Wel, omdat dit adagium nogal veel wordt aangewend wanneer het gaat om situaties te rechtvaardigen waarbij de vraag gesteld wordt of het echt allemaal zo duur hoeft te zijn. Of het niet kan met wat minder.
Het wordt kinderen van jongsaf aan ingeprent. Op die manier wordt het gemeengoed en beschouwd als een vaststaand feit waar niet meer aan getornd dient te worden. Trouwens, ik ben bezig in het boek van David Graeber, Debt: the first 5000 years http://http://en.wikipedia.org/wiki/...rst_5000_Years handelend over schuld. Hoe diep dat concept bij ons ingebakken zit. Zowel moralistisch als economisch. Onze manier van denken is ervan doordrongen. Het moet dan ook niet verwonderen dat ideeën van personen zoals Bernard Lietaer heel moeilijk ingang vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1529 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1530 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1531 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1533 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Du-sollst" heißt der große Drache. Aber der Geist des Löwen sagt "ich will".
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1535 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1536 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1537 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent wel sterk in de zaken omdraaien.
Jij deed erg uit de hoogte door te suggereren dat ik niet wist waarover ik schreef. Op zich heb ik daar geen probleem mee, ware het niet dat ik dit keer het Duitse woordenboek aan mijn kant heb. Als ik daar op wijs, dan is dat mijn recht.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1538 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1539 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over dat Allah iedereen geschapen heeft..
Maakt Allah geen fouten? Is Allah in de islam ook almachtig en perfect? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1540 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
volledige afwezigheid van entropie voor (mogelijke verklaring van de big bang). Vermits "zwarte gaten" als maximale entropie kunnen beschouwd worden, ontstaat er vanuit elk zwart gat een nieuwe kosmos. De tijdslijn is altijd en overal dezelfde, zoals alle natuurwetten absoluut symmetrisch zijn. Deze wetenschappelijke basisfeiten doen zowel geloven in het bestaan van God als geloven in de totale afwezigheid van God. De absolute symmetrie laat geen God toe, maar is gelijktijdig een bewijs van een harmonieusheid die men slechts "goddelijk" zou kunnen noemen... |
|
![]() |
![]() |