Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2013, 13:54   #1521
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Over vooroordelen gesproken? Zucht...., waar deel je mij bij onder? Ben ik links of rechts?
Dat zijn observaties, hé, geen vooroordelen. Zie de campagne van dochter Dewinter. Die vulgariteit is echt wel de norm binnen uiterst-rechts, hoor.

Je posts waren initieel eerder rechts, dom-rechts zelfs, �* la Demper enzovoort. Het is overigens raar dat je nu een beetje van je oude dom-rechtse plat-islamofobe posts overstapt naar een meer intellectueel rood-bruin discours. Rood-bruin verwijt ik intellectuele luiheid. Dat neemt niet weg dat Dugin en Limonov intelligent zijn, maar ze weigeren dieper door te denken omdat hun poses hen zoveel populairder maken. Dat is het grootste gevaar voor een denker, hé, de drang naar populariteit, het theater-instinct.

[QUOTE
Reactionair of niet, ik stel enkel vast.... waarom kiest men België uit? Waarom is België alsook Nederland de favoriet bij uitstek? Onze samenleving is geen samenleving maar een naast elkaar leving.
[/quote]

Neen, dat is fout. Landen als Iran nemen veel meer vluchtelingen op als België. De migratie naar België is veel minder dan men met een land met zo'n BBP zou verwachten.

Citaat:
Dit alles is een logisch gevolg van het neo-liberalisme, dit probleem doet zich overal voor om de eenvoudige reden dat men het bewust toelaat met de steun van de zelfverklaarde sossen die eigenlijk de waterdragers van de liberalen zijn!
Fout. Het neoliberalisme is slechts een ideologie die het gevolg is van een bepaald stadium van het kapitalisme.

Citaat:
Geweld etc is het gevolg van dit systeem om dat te doorbreken moeten we de macht doorbreken, Europa staat op een breeklijn.... steeds meer mensen worden wakker en beseffen dat het neo-liberalisme en globalisme hen armer maakt en daarnaast harder en langer uitbuit en in een onveilige perverse maatschappij dropt.
Globalisme bestaat niet. Tenzij je denkt dat Jacques Attali de wereldpresident is, met Lady Gaga als opperpriesteres...

Wat je wel hebt is een complex en tegenstrijdig proces van globalisering, met positieve en negatieve elementen. Globalisering is een conditie, geen project, en het is binnen dit kader dat we een menselijk project zullen moeten uitwerken.

Essentieel daarbij zijn essentiële principes van medemenselijkheid, die door Verlichting, Christendom en islam worden geproclameerd. Neo-tribalisme en ethnisch-racisme kunnen we daarbij missen als kiespijn.

Citaat:
Het internationalisme wat staat voor open grenzen bied geen oplossing, integendeel het maakt hen armer en brengt nog meer armoede. Wat niet wil zeggen dat er geen samenwerking moet zijn en wij ons moeten afsluiten..., Neen.. we moeten samenwerken maar we moeten ons eveneens afscheuren van de neo-liberale machtshebbers 'Europa, IMF etc'.
Er is helemaal geen "internationalisme", maar juist imperialisme en Fort Europa. Het internationalisme zou inderdaad een goede tegenstrategie kunnen zijn, net zoals Lenin heel terecht zei dat de arbeiders de geweren tegen de eigen generaals moesten richten. Het internationalisme leert ons vandaag dat we pas vrij kunnen zijn als ook de Syriërs vrij zijn. Vrij van dictatuur en imperialisme.

Citaat:
Onzin, uw massamedia is bezeten en/of gefinancierd door het grootkapitaal. Ze verdraaien en censureren de werkelijkheid. De echte werkelijkheid vind je puur via je eigen 5 zintuigen, en via de neutrale media en sommige buitenlandse nieuwskanalen.
De massamedia is in handen van het grootkapitaal en ik moet u teleurstellen, ik heb dat nog niet allemaal in handen.

Citaat:
Ach... kom nu, je weet heel goed dat het globalisme regeert, dat wij niets te zeggen hebben en enkel melkkoeien zijn, uw marxistische vriendjes gaan daar geen verandering in brengen, die houden zich liever bezig met het knuffelen van allerhande religieuze zotten en het kakken op nationalisten.
Jaja, Jacques Attali regeert de wereld en Lady Gaga is zijn opperpriesteres. En jouw marxistische vriendjes zijn de monikken van deze nieuwe diabolische orde. Het Joods-bolsjeviek-maçonniek complot.

Citaat:
Heel het systeem wat we vroeger hadden is zoals een kaartenhuis in elkaar aan het storten ten gevolge van het neo-liberale gedrocht. Alles moet wijken voor het groot kapitaal, er is geen plaats meer voor de waarden die we vroeger kenden... de nieuwe religie van de 21ste eeuw is de economie.
In de negentiende eeuw regeerde daarentegen de spiritualiteit de economie.

Citaat:
De Liberalen (tegenwoordig heb je ze in alle kleuren ROOD, GEEL, GROEN, BLAUW en ORANJE) beloofden ons rijkdom en jobs door lid te worden van de EU daardoor pleegde we nationale zelfmoord, de Europese Unie is er enkel op uit om het geld uit onze zakken te slaan en door te sluizen naar de banken en multinationals! Wij worden verantwoordelijk gesteld om het OCMW van de wereld te spelen terwijl onze eigen mensen aan de kant worden geschoven? Terwijl de liberale tsjeven- en sossenheerschapij naar huis gaan met een gemiddelde van 203.000 EURO per jaar?
Allemaal zakkenvullers jong! Laat ons op het VB stemmen, dat zijn zeker geen liberalen, zij willen alleen de sociale bescherming ontmantelen en de vakbonden afschaffen!

Citaat:
Geen onzin, ik toonde met een bewijslast duidelijk aan dat de migratie=kolonisatie hier en in Nederland duidelijk het grootste is.
Ja, het is dat, verleden jaar hebben de Congolese kolonisten in België nog tien miljoen Belgen uitgemoord en het aantal afgehakte handen is ook niet meer te tellen...

Citaat:
Die vergrijzing is geen enkel probleem, kijk naar met voorbeeld Noorwegen waar ze de vergrijzing heel correct oplossen.
Klopt. Laat ons van Europa een bejaardentehuis maken. Misschien kunnen we met zijn allen ook de Church of Euthanasia bijtreden?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 13:54   #1522
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Over vooroordelen gesproken? Zucht...., waar deel je mij bij onder? Ben ik links of rechts?
Dat zijn observaties, hé, geen vooroordelen. Zie de campagne van dochter Dewinter. Die vulgariteit is echt wel de norm binnen uiterst-rechts, hoor.

Je posts waren initieel eerder rechts, dom-rechts zelfs, �* la Demper enzovoort. Het is overigens raar dat je nu een beetje van je oude dom-rechtse plat-islamofobe posts overstapt naar een meer intellectueel rood-bruin discours. Rood-bruin verwijt ik intellectuele luiheid. Dat neemt niet weg dat Dugin en Limonov intelligent zijn, maar ze weigeren dieper door te denken omdat hun poses hen zoveel populairder maken. Dat is het grootste gevaar voor een denker, hé, de drang naar populariteit, het theater-instinct.

Citaat:
Reactionair of niet, ik stel enkel vast.... waarom kiest men België uit? Waarom is België alsook Nederland de favoriet bij uitstek? Onze samenleving is geen samenleving maar een naast elkaar leving.
Neen, dat is fout. Landen als Iran nemen veel meer vluchtelingen op als België. De migratie naar België is veel minder dan men met een land met zo'n BBP zou verwachten.

Citaat:
Dit alles is een logisch gevolg van het neo-liberalisme, dit probleem doet zich overal voor om de eenvoudige reden dat men het bewust toelaat met de steun van de zelfverklaarde sossen die eigenlijk de waterdragers van de liberalen zijn!
Fout. Het neoliberalisme is slechts een ideologie die het gevolg is van een bepaald stadium van het kapitalisme.

Citaat:
Geweld etc is het gevolg van dit systeem om dat te doorbreken moeten we de macht doorbreken, Europa staat op een breeklijn.... steeds meer mensen worden wakker en beseffen dat het neo-liberalisme en globalisme hen armer maakt en daarnaast harder en langer uitbuit en in een onveilige perverse maatschappij dropt.
Globalisme bestaat niet. Tenzij je denkt dat Jacques Attali de wereldpresident is, met Lady Gaga als opperpriesteres...

Wat je wel hebt is een complex en tegenstrijdig proces van globalisering, met positieve en negatieve elementen. Globalisering is een conditie, geen project, en het is binnen dit kader dat we een menselijk project zullen moeten uitwerken.

Essentieel daarbij zijn essentiële principes van medemenselijkheid, die door Verlichting, Christendom en islam worden geproclameerd. Neo-tribalisme en ethnisch-racisme kunnen we daarbij missen als kiespijn.

Citaat:
Het internationalisme wat staat voor open grenzen bied geen oplossing, integendeel het maakt hen armer en brengt nog meer armoede. Wat niet wil zeggen dat er geen samenwerking moet zijn en wij ons moeten afsluiten..., Neen.. we moeten samenwerken maar we moeten ons eveneens afscheuren van de neo-liberale machtshebbers 'Europa, IMF etc'.
Er is helemaal geen "internationalisme", maar juist imperialisme en Fort Europa. Het internationalisme zou inderdaad een goede tegenstrategie kunnen zijn, net zoals Lenin heel terecht zei dat de arbeiders de geweren tegen de eigen generaals moesten richten. Het internationalisme leert ons vandaag dat we pas vrij kunnen zijn als ook de Syriërs vrij zijn. Vrij van dictatuur en imperialisme.

Citaat:
Onzin, uw massamedia is bezeten en/of gefinancierd door het grootkapitaal. Ze verdraaien en censureren de werkelijkheid. De echte werkelijkheid vind je puur via je eigen 5 zintuigen, en via de neutrale media en sommige buitenlandse nieuwskanalen.
De massamedia is in handen van het grootkapitaal en ik moet u teleurstellen, ik heb dat nog niet allemaal in handen.

Citaat:
Ach... kom nu, je weet heel goed dat het globalisme regeert, dat wij niets te zeggen hebben en enkel melkkoeien zijn, uw marxistische vriendjes gaan daar geen verandering in brengen, die houden zich liever bezig met het knuffelen van allerhande religieuze zotten en het kakken op nationalisten.
Jaja, Jacques Attali regeert de wereld en Lady Gaga is zijn opperpriesteres. En jouw marxistische vriendjes zijn de monikken van deze nieuwe diabolische orde. Het Joods-bolsjeviek-maçonniek complot.

Citaat:
Heel het systeem wat we vroeger hadden is zoals een kaartenhuis in elkaar aan het storten ten gevolge van het neo-liberale gedrocht. Alles moet wijken voor het groot kapitaal, er is geen plaats meer voor de waarden die we vroeger kenden... de nieuwe religie van de 21ste eeuw is de economie.
In de negentiende eeuw regeerde daarentegen de spiritualiteit de economie.

Citaat:
De Liberalen (tegenwoordig heb je ze in alle kleuren ROOD, GEEL, GROEN, BLAUW en ORANJE) beloofden ons rijkdom en jobs door lid te worden van de EU daardoor pleegde we nationale zelfmoord, de Europese Unie is er enkel op uit om het geld uit onze zakken te slaan en door te sluizen naar de banken en multinationals! Wij worden verantwoordelijk gesteld om het OCMW van de wereld te spelen terwijl onze eigen mensen aan de kant worden geschoven? Terwijl de liberale tsjeven- en sossenheerschapij naar huis gaan met een gemiddelde van 203.000 EURO per jaar?
Allemaal zakkenvullers jong! Laat ons op het VB stemmen, dat zijn zeker geen liberalen, zij willen alleen de sociale bescherming ontmantelen en de vakbonden afschaffen!

Citaat:
Geen onzin, ik toonde met een bewijslast duidelijk aan dat de migratie=kolonisatie hier en in Nederland duidelijk het grootste is.
Ja, het is dat, verleden jaar hebben de Congolese kolonisten in België nog tien miljoen Belgen uitgemoord en het aantal afgehakte handen is ook niet meer te tellen...

Citaat:
Die vergrijzing is geen enkel probleem, kijk naar met voorbeeld Noorwegen waar ze de vergrijzing heel correct oplossen.
Klopt. Laat ons van Europa een bejaardentehuis maken. Misschien kunnen we met zijn allen ook de Church of Euthanasia bijtreden?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 6 september 2013 om 13:55.
Oud 6 september 2013, 16:32   #1523
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
We hebben ondertussen al twee anderen, die eerste twee zijn in mijn buurt. Gezien het soort volk dat hier actief is ga ik mijn locatie niet vrijgeven.
Waarom niet?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 6 september 2013, 16:41   #1524
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waarom niet?
Privacy he
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 07:52   #1525
Ill Duce
Banneling

Standaard

Ben je akkoord dat 'There's no such thing as a free lunch' een leugenachtige mantra is die zich als een hardnekkig virus heeft genesteld in onze maatschappij en in ons collectief geheugen, waarbij het wordt aanzien als een deugd die geïnstitutionaliseerd is?
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 15:07   #1526
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Ben je akkoord dat 'There's no such thing as a free lunch' een leugenachtige mantra is
Er is inderdaad wel degelijk een free lunch.

Citaat:
die zich als een hardnekkig virus heeft genesteld in onze maatschappij en in ons collectief geheugen, waarbij het wordt aanzien als een deugd die geïnstitutionaliseerd is?
Verklaar je nader.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 7 september 2013, 15:10   #1527
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Ben je een beffer?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 15:22   #1528
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:

Verklaar je nader.
Wel, omdat dit adagium nogal veel wordt aangewend wanneer het gaat om situaties te rechtvaardigen waarbij de vraag gesteld wordt of het echt allemaal zo duur hoeft te zijn. Of het niet kan met wat minder.

Het wordt kinderen van jongsaf aan ingeprent. Op die manier wordt het gemeengoed en beschouwd als een vaststaand feit waar niet meer aan getornd dient te worden.

Trouwens, ik ben bezig in het boek van David Graeber,
Debt: the first 5000 years http://http://en.wikipedia.org/wiki/...rst_5000_Years
handelend over schuld. Hoe diep dat concept bij ons ingebakken zit. Zowel moralistisch als economisch. Onze manier van denken is ervan doordrongen.

Het moet dan ook niet verwonderen dat ideeën van personen zoals Bernard Lietaer heel moeilijk ingang vinden.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 22:01   #1529
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Wel, omdat dit adagium nogal veel wordt aangewend wanneer het gaat om situaties te rechtvaardigen waarbij de vraag gesteld wordt of het echt allemaal zo duur hoeft te zijn. Of het niet kan met wat minder.

Het wordt kinderen van jongsaf aan ingeprent. Op die manier wordt het gemeengoed en beschouwd als een vaststaand feit waar niet meer aan getornd dient te worden.

Trouwens, ik ben bezig in het boek van David Graeber,
Debt: the first 5000 years http://http://en.wikipedia.org/wiki/...rst_5000_Years
handelend over schuld. Hoe diep dat concept bij ons ingebakken zit. Zowel moralistisch als economisch. Onze manier van denken is ervan doordrongen.

Het moet dan ook niet verwonderen dat ideeën van personen zoals Bernard Lietaer heel moeilijk ingang vinden.
Ok, in die zin. Ja, zeer juist.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 7 september 2013, 22:05   #1530
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=-zclxpWIhI0

Mening?
Oud 7 september 2013, 22:22   #1531
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Moet ik hierover een mening hebben?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 7 september 2013, 22:25   #1532
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ik hierover een mening hebben?
"moet"?

Gadverdamme, ranzig woordje.
Oud 7 september 2013, 23:04   #1533
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"moet"?

Gadverdamme, ranzig woordje.
"Du-sollst" heißt der große Drache. Aber der Geist des Löwen sagt "ich will".
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 7 september 2013, 23:07   #1534
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Du-sollst" heißt der große Drache. Aber der Geist des Löwen sagt "ich will".
2

Dit heeft alleen niets te maken met het begrip "moeten" he.
Oud 8 september 2013, 21:22   #1535
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2

Dit heeft alleen niets te maken met het begrip "moeten" he.
Als je dat denkt, dan wordt het tijd voor een cursus Duits, of voor een ommetje via Google Translate.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 8 september 2013, 22:20   #1536
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je dat denkt, dan wordt het tijd voor een cursus Duits, of voor een ommetje via Google Translate.
Je doet weer uit de hoogte.

Is dat compensatie?
Oud 8 september 2013, 22:29   #1537
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Is dat compensatie?
Je bent wel sterk in de zaken omdraaien.

Jij deed erg uit de hoogte door te suggereren dat ik niet wist waarover ik schreef. Op zich heb ik daar geen probleem mee, ware het niet dat ik dit keer het Duitse woordenboek aan mijn kant heb. Als ik daar op wijs, dan is dat mijn recht.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 9 september 2013, 17:58   #1538
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Is dat compensatie?
Zelfs karpers kunnen dat met u...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2013, 17:13   #1539
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Over dat Allah iedereen geschapen heeft..

Maakt Allah geen fouten? Is Allah in de islam ook almachtig en perfect?
Oud 10 september 2013, 17:25   #1540
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over dat Allah iedereen geschapen heeft..

Maakt Allah geen fouten? Is Allah in de islam ook almachtig en perfect?
uit de volledig maximale entropie komt op een onvoorstelbaar snelle wijze
volledige afwezigheid van entropie voor (mogelijke verklaring van de big bang). Vermits "zwarte gaten" als maximale entropie kunnen beschouwd worden, ontstaat er vanuit elk zwart gat een nieuwe kosmos.

De tijdslijn is altijd en overal dezelfde, zoals alle natuurwetten absoluut symmetrisch zijn.

Deze wetenschappelijke basisfeiten doen zowel geloven in het bestaan van
God als geloven in de totale afwezigheid van God. De absolute symmetrie laat geen God toe, maar is gelijktijdig een bewijs van een harmonieusheid
die men slechts "goddelijk" zou kunnen noemen...
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be