Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2022, 09:24   #1521
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Dus ouders zijn wel “bevoegd” in geval van noodzakelijke operaties/medicatie bij intersex kinderen waarvan het geslacht niet helemaal duidelijk is. Juist?
Nee!
Dat is geen levensnoodzakelijke ingreep, dan nog dient later de persoon in kwestie de mogelijkheid te hebben de keuze zèlf te maken.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 09:29   #1522
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus ouders zijn wel “bevoegd” in geval van noodzakelijke operaties/medicatie bij intersex kinderen waarvan het geslacht niet helemaal duidelijk is. Juist?
Dat is een heel andere problematiek. Bij de geboorte fysiek vaststelbare afwijkingen van de norm. Iets waarvan de translobby graag gebruik maakt om hun agenda te pushen door het scheppen van verwarring.

Ondertussen las ik besliste een rugby bond dat het geslacht zoals vastgesteld bij geboorte (dus geen gedoe met aanpassingen van geboorteactes begrijp ik) bepaalt of je mag participeren in de vrouwen of mannen categorie. Vind u zo iets een goede beslissing?

Laatst gewijzigd door Bach : 14 augustus 2022 om 09:35.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 09:34   #1523
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee!
Dat is geen levensnoodzakelijke ingreep, dan nog dient later de persoon in kwestie de mogelijkheid te hebben de keuze zèlf te maken.
En die keuze kan ook zijn geen keuze te maken voor een of ander geslacht. Men kan zich namelijk ook 'van beide geslachten' voelen, net zoals men zich bisexueel kan voelen.

Laatst gewijzigd door Bach : 14 augustus 2022 om 09:44.
Oud 14 augustus 2022, 10:00   #1524
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee!
Zoals Bach zegt, geen keuze maken (wanneer je die zelf niet kan maken) is keuze ontnemen later als je dat wel kan.
Oud 14 augustus 2022, 10:08   #1525
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat is een heel andere problematiek. Bij de geboorte fysiek vaststelbare afwijkingen van de norm. Iets waarvan de translobby graag gebruik maakt om hun agenda te pushen door het scheppen van verwarring.
Maar daar gaat het over he! Doe je (vroeg) hormonentherapie of niet om de ontwikkeling van het ene of het andere geslacht te bevorderen. Dat werd tot nu in regel gedaan, wat in sommige gevallen tot het voor de persoon zelf later ongewenst resultaat leidt.

Translobby, wie is dat misschien? Lgbtq community? De organisatoren van pride?

Citaat:
Ondertussen las ik besliste een rugby bond dat het geslacht zoals vastgesteld bij geboorte (dus geen gedoe met aanpassingen van geboorteactes begrijp ik) bepaalt of je mag participeren in de vrouwen of mannen categorie. Vind u zo iets een goede beslissing?
Hangt van de sport af; zie ook eerder deze discussie. (Cfr. Semanya). In sommige sporten is er een duidelijk fysiek voordeel als je geslacht m->v verandert om dan in v-competitie mee te doen. Het is niet eenvoudig, zoals de casus van Semanya aantoont (NB die geen geslachtsverandering heeft ondergaan)
Oud 14 augustus 2022, 10:40   #1526
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar daar gaat het over he! Doe je (vroeg) hormonentherapie of niet om de ontwikkeling van het ene of het andere geslacht te bevorderen. Dat werd tot nu in regel gedaan, wat in sommige gevallen tot het voor de persoon zelf later ongewenst resultaat leidt.
Misschien dienen we te leren de mens niet in een keurslijf te willen steken. Intersex is intersex. Je kan het ook eren voor wat het is in plaats van medisch in te grijpen zonder dat het individu in staat is toestemming te geven op een vrije, zelfstandige, niet gemanipuleerde wijze. Sommige culturen doen dat. De onze respecteert het individu niet echt in dat opzicht mijns inziens. Het wordt direct herleid tot een "probleem" dat een medische oplossing vereist. Een gelijkaardige problematiek zien we bij siamese tweelingen.

Citaat:
Translobby, wie is dat misschien? Lgbtq community? De organisatoren van pride?
Het komt me over dat daar groter geld achter zit dan die vrij onschuldige culturele manifestaties.

Citaat:
Hangt van de sport af; zie ook eerder deze discussie. (Cfr. Semanya). In sommige sporten is er een duidelijk fysiek voordeel als je geslacht m->v verandert om dan in v-competitie mee te doen. Het is niet eenvoudig, zoals de casus van Semanya aantoont (NB die geen geslachtsverandering heeft ondergaan)
De sport is rugby. Dus? Kan u de vraag beantwoorden?

Tegenwoordig is het voor sommigen zelfs moeilijk te antwoorden op de vraag "Wat is een vrouw?"

Laatst gewijzigd door Bach : 14 augustus 2022 om 10:42.
Oud 14 augustus 2022, 12:02   #1527
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Intersex volwassenen (in de volksmond hermafrodieten) pleiten ervoor de keuze aan het kind te laten zodra het meerderjarig is. Ik kan me daarin vinden: het is moeilijk te voorspellen hoe iemand met kenmerken van beide geslachten zal ontwikkelen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 14:54   #1528
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Misschien dienen we te leren de mens niet in een keurslijf te willen steken. Intersex is intersex. Je kan het ook eren voor wat het is in plaats van medisch in te grijpen zonder dat het individu in staat is toestemming te geven op een vrije, zelfstandige, niet gemanipuleerde wijze. Sommige culturen doen dat. De onze respecteert het individu niet echt in dat opzicht mijns inziens. Het wordt direct herleid tot een "probleem" dat een medische oplossing vereist. Een gelijkaardige problematiek zien we bij siamese tweelingen.
Amen

Citaat:
Het komt me over dat daar groter geld achter zit dan die vrij onschuldige culturele manifestaties.
Wie of wat dan? Ge moet niet achter alles een verborgen kracht met veel geld zoeken. Het is gewoon een maatschappelijke trend.

Citaat:
De sport is rugby. Dus? Kan u de vraag beantwoorden?
Euh, lijkt me een verdedigbare keuze. Maar het blijft moeilijk. Ik zou hey ook begrijpen als men het niet deed.

Citaat:
Tegenwoordig is het voor sommigen zelfs moeilijk te antwoorden op de vraag "Wat is een vrouw?"
Aja, want in sommige (zeldzame) gevallen is er geen eenvoudig antwoord
Oud 14 augustus 2022, 19:46   #1529
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

https://youtu.be/srNzK6jbdJo

de getuigenis van een amerikaanse vader over zijn transdochter, en haar uitsluiting van sport

en meer moet daar niet vuil aan gemaakt worden

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 14 augustus 2022 om 19:46.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 19:51   #1530
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

ik vraag me trouwens af hoeveel mensen eigenlijk een familie met een transkind kennen... niet veel denk ik, op basis van het taalgebruik hier
Oud 14 augustus 2022, 20:23   #1531
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik vraag me trouwens af hoeveel mensen eigenlijk een familie met een transkind kennen... niet veel denk ik, op basis van het taalgebruik hier
Ik heb bekan alle scholen van Antwerpen gedaan, en homofielen zag je wel eens; maar transgenders heb ik nooit gezien. Eens een paar volwassenen op straat ja. Maar ge kunt toch niet ontkennen dat er een significante stijging is die niet meer normaal is?
Ze wilden iemand die ik ken hormonale behandelingen geven omdat ze te vroeg menstrueerde, als daar later transkinderen uit kwamen dan was het geen raadsel he.
Oud 15 augustus 2022, 14:04   #1532
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Australische studenten moeten opvoedingscursussen over de First People en seksuele relaties volgen om toegang te krijgen tot studiemateriaal ...

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 15:23   #1533
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Homofobie in de islamitische en Afrikaanse wereld is de schuld van ... het kolonialisme, dat verfoeilijke witte patriarchale kapitalistische kolonialisme waar echt niets goeds is uit voortgekomen ...

en die bullshit komt allemaal uit onze universiteiten ... niet dat ik wil hebben dat er helemaal geen invloed is geweest, het westen bracht westers recht, het recht van die tijd, en het katholicisme, maar het was echt niet zo dat voorheen die de plaatselijke culturen op alle tijdstippen van hun bestaan zo verdraagzaam waren voor andersgeaarden, soms wel, soms niet ... en het is niet dat men die wetten op zestig jaar tijd niet heeft kunnen terugdraaien of matigen, men heeft ze dikwijls nog aangescherpt ... schuld van het witte patriarchaat natuurlijk ... Ik mag er niet aan denken hoe onze jeugd tegenwoordig op school wordt gehersenspoeld of hoeveel 'feministes' en POC's hun boterham verdienen met doceren van dekoloniale studies of 'bestuderen' van het kolonialisme. Stop de onwetenschappelijke westicide!

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 augustus 2022 om 15:23.
Oud 15 augustus 2022, 17:23   #1534
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Zelfs tuinieren ontsnapt er niet aan.

Ik heb een leuk cafeetje ontdekt. Wat ontdekt ? Racist. Dat café bestaat al dertig jaar.

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 augustus 2022 om 17:23.
Oud 15 augustus 2022, 20:11   #1535
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die keuze kan ook zijn geen keuze te maken voor een of ander geslacht. Men kan zich namelijk ook 'van beide geslachten' voelen, net zoals men zich bisexueel kan voelen.
Ook dat is 'n keuze natuurlijk, hùn keuze.
De keuze van de persoon in kwestie op 'n bepaalde (volwassen) leeftijd.
Oud 15 augustus 2022, 20:19   #1536
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Vanaf welke leeftijd is 'n "kind" trans?

3 Jaar, 6, 9, of 10?

Leeftijden waarop 'n kind - dat niet in 'n bepaalde richting gepusht wordt - niet eens weet wat 'trans' edm is. Of zou horen te weten.

Iemands zoontje dat zich eens wil verkleden als prinses, mama's hakken wil dragen, et al, hetgeen ze misschien zien van zusje(s), vriendinnetjes edm, zijn niet meteen trans.

Laatst gewijzigd door SDX : 15 augustus 2022 om 20:20.
Oud 15 augustus 2022, 20:23   #1537
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals Bach zegt, geen keuze maken (wanneer je die zelf niet kan maken) is keuze ontnemen later als je dat wel kan.
Hoe kan geen keuze maken, iemand later de keuze ontnemen?

Is dat 'n speciale code oid?

Ouders maken geen keuze voor 't kund, OPDAT datzelfde kind later die keuze zèlf kan maken.
Oud 15 augustus 2022, 20:25   #1538
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanaf welke leeftijd is 'n "kind" trans?

3 Jaar, 6, 9, of 10?

Leeftijden waarop 'n kind - dat niet in 'n bepaalde richting gepusht wordt - niet eens weet wat 'trans' edm is. Of zou horen te weten.

Iemands zoontje dat zich eens wil verkleden als prinses, mama's hakken wil dragen, et al, hetgeen ze misschien zien van zusje(s), vriendinnetjes edm, zijn niet meteen trans.
Inderdaad, welk kind was er ook mee bezig tot die liberalen zich bemoeiden in de opvoeding?
Oud 16 augustus 2022, 06:05   #1539
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Chapter 5 Affirmations, Chants, and Energizers

This section includes several ethnic studies-oriented chants, proverbs, and affirmations. These can be used as energizers to bring the class together, build unity around ethnic studies principles and values, and to reinvigorate the class following a lesson that may be emotionally taxing or even when student engagement may appear to be low.
Tienduizenden Canadese jongeren moeten elke dag gebeden opzeggen voor wrede goden waarvoor vroeger mensenoffers gebracht werden ...

Laatst gewijzigd door Vlad : 16 augustus 2022 om 06:07.
Oud 16 augustus 2022, 08:30   #1540
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Met kinderen van 2 a 3 tot 8 a 9 jaar naar de gender kliniek in Boston ... want de meesten weten al van in de baarmoeder dat ze transgender zijn ...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be