![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel, het is dwang die mensen (als geheel) forceert tot accelereren, en overheid is hét instituut van dwang (als geheel). Er is niks mis met automatisatie want minder werk = meer vrije tijd. Automatisatie is net als een kruiwagen die maakt dat je ipv 10 keer met een schup over en weer moet lopen, je maar 1 keer met een kruiwagen over en weer moet lopen, waardoor je de moeite en tijd van 9 keer kunt laten. De kruiwagen symboliseert het middel, en een automaat is net zo een middel. Overheid pakt die vrije tijd af van de verdieners ervan, voor haarzelf. Resultaat bij de afgepakte hogere werkdruk, en bij de toegestopte lagere werkdruk. Een deel van bevolking dat parasiteert op het ander deel. Automatisatie incluis AI is positief als het ten goede komt aan de implementeerders / betalers ervan. Staatsapparaten opereren met andermans afgepakt geld, en als die automatisatie incluis AI implementeren moet dat zijn met motief van ongestraft te blijven voor dat afpakken. In een samenleving, met een dwanginstituut als een overheid, is er een best mogelijk scenario, dat heet democratie. Echte dan, meerderheden volk die overheid gericht kunnen dwingen. Daar overheid in essentie een verschuivingsapparaat is van productieven naar nonproductieven, en de productieven dus "gesmoord'" moeten kunnen worden, is het helder duidelijk dat ze het aantal productieven zoveel als kan onder de helft wil krijgen. En DAT is het motief voor de constante noodzakelijkheids-push naar automatisatie incluis AI, benadrukking: bij overheid. Bij productieven, is het motief anders: gewoon winst maken, dat is, iets verdienen, en zonder overheid, genoopt zijn dat te doen onder concurrentie van anderen, niemand privileges, waarbij die anderen dan eigenlijk gewoon... collega's zijn. 2 metselaars die de muur in de helft van de tijd klaren. Dat onderscheid productieven / niet productieven, wordt hier niet gemaakt.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1522 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nee, ik denk niet dat ras een rol speelt in die hogere criminaliteitsgraad, maar wel de verheerlijking van de zwarte ghetto-cultuur, die zelfs rijke zwarten proberen te emuleren. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1523 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Soit, ik weet natuurlijk waar ik voor sta, ideologisch en dat is zeker niet links. Ge moogt dat labelen zoals ge wilt. Ik ben al in dezelfde zin weggezet als collectivist en facist. Ik zal het als een geuzennaam beschouwen. Citaat:
Tja, ik meen dat ik daar een genuanceerd standpunt over heb. Citaat:
Vdzapig, als ge dit echt nog een keer wilt doen, doe het dan in die draad, en niet hier. Prima.
![]() |
![]() |
#1524 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1525 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nl. dat er betere verklarende variabelen zijn dan ras. Nota bene erkende je dat ras geen rol speelt in hogere criminaliteitsgraad, dus het blijkt dat we het eens zijt. Of gelooft ge een de maakbaarheidsmythe?!
![]() |
![]() |
#1526 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat betreft IQ: nee. Zie adoptie-studie. Natuurlijk niet. Het onderzoek laat duidelijk zien dat een hogere socio-economische status geen heil brengt: zwarte mannen uit de top 1% familiale inkomensklasse hebben evenveel kans om in de bak te vliegen als blanke mannen uit gezinnen die slechts 36.000 USD per jaar verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1527 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Op geen enkel punt in de tekst van dat artikel wordt dat schokkende feit besproken. Met die IQ onderzoeken is iets gelijkaardigs aan de hand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1528 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanzelfsprekend. Net zoals voor de moslims in Europa gaat het om cultuur.
![]() |
#1529 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het bijzondere aan IQ is dat het voorspellend is voor een aantal uitkomsten in het leven. Hoe hoger je IQ, hoe groter je kans op een goede gezondheid en een lang leven. En hoe hoger je IQ, hoe groter je kans op economisch succes in het leven. Het is zelfs zo dat geen enkele andere factor dergelijke uitkomsten beter voorspelt. Bijvoorbeeld, de socio-economische status van het gezin waarin je opgroeide is minder belangrijk dan IQ. Is There a Relationship between High IQ Scores and Positive Life Outcomes? A Critical Review |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1530 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Edoch, [voorspellend] is te nuanceren. De correlatie is daar met de scatter is groot. Dwz, ook “domme” mensen kunnen rijk worden en nooit een vlieg kwaad doen. Vice versa, hoog IQ is op geen enkele manier garantie op hoog inkomen of dat je geen crimineel wordt. Dat is belangrijk. Het is niet dat IQ jouw toekomst determineert. Geen Gattaca! Gemaakte keuzes maken een verschil. Een paar jaar geleden een super interessante studie gelezen over een wedstrijd tussen verschillende universiteiten die met dezelfde dataset van allerlei “afkomst” en “uitkomst” indicatoren, gevraagd werden om een predicatie-midel te maken. Basically, persoon Y woonde toen-ie 12j was daar, haalde SAT-score zoveel en nog een hele rits parameters. Wat bleek? Geen enkel model is in staat om individuele uitkomsten te voorspellen. Op populatie-niveau: zeker. Op individueel niveau: 0. De les? Zelfs als de omstandigheden buiten jouw controle niet gunstig zijn, dan kan je nog altijd succesvol zijn. Het is iets moeilijker, maar het is absoluut mogelijk. Als dat geen hoopvolle conclusie is!
![]() |
![]() |
#1531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werd in het onderzoek ook de 'gerechtelijke apparatuur' zélf onder de loep genomen, of werd die beschouwd als irrelevant? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1532 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En die gaf aan dat een hoger dan gemiddeld IQ wel sterk bijdraagt tot success in het leven maar dat dat vanaf een bepaald IQ vaak niet meer geld. Ik herinner me de exacte IQ scores niet meer, maar het was in de lijn van een IQ van 115-120 is perfect. Je bent intelligent genoeg om door de meeste mensen als 'intelligent' beschouwd te worden maar NIET intelligent genoeg om veel van de problemen te zien, gefrustreerd te worden door 'de domheid' rondom je of veel zelfreflectie te hebben. Vanaf 130 IQ of zo gaf die studie aan dat het eerder tot vereenzaming en depressie leidt dan success in het leven.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 30 januari 2025 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1533 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nog geen intelligentie test gezien die cultuurvrij is en niet beïnvloed wordt door schoolse kennis. *Off topic. De trans lobbyisten maken ook gebruik van een circulaire definitie. Wat is een vrouw? Antwoord: Iemand die zich vrouw voelt. ![]() Laatst gewijzigd door Bach : 30 januari 2025 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1534 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe kan ik nu een circulaire definitie van intelligentie hebben wanneer ik weiger om intelligentie te definiëren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat IQ tests enkel goed zijn voor het detecteren van uitzonderlijk domme mensen.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1536 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.stevestewartwilliams.com...old-hypothesis Zelf denk ik dat die 'threshold" wel bestaat maar dat die veel hoger ligt dan 120. Er zijn voorbeelden bij de vleet van mensen die hyperslim zijn maar die grote moeite hebben om zich aan te sluiten bij de rest van de maatschappij. Zoals de Russische wiskundige Grigori Perelman, die het vermoeden van Poincaré heeft bewezen in 2002. Hij heeft gaandeweg de belangstelling verloren om zelfs met collega's binnen zijn vakgebied te communiceren. Of neem nu de Japanse wiskundige Shinichi Mochizuki. In 2012 gaf hij een bewijs voor het abc-vermoeden. Maar zijn wereldwijde collega's binnen zijn vakgebied van de getaltheorie konden zijn bewijs niet begrijpen. In 2015 organiseerden ze een conferentie in Oxford om meer inzicht te krijgen in dat bewijs. Mochizuki nam niet eens de moeite om naar Oxford af te reizen, maar beperkte zich tot een Skype call. In 2016 hebben ze dan maar een conferentie in Kyoto gehouden, waar Mochizuki op aanwezig was. Na die conferentie waren er toch een goeie 10 personen die vonden dat ze het bewijs onder de knie hadden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1537 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik geloof daar niets van. Er zijn wetenschappers die onderzoek hebben gedaan naar politiegeweld, en zij kwamen tot de conclusie dat zwarten niet disproportioneel harder aangepakt werden dan andere etniciteiten: Citaat:
A Twitter Mob Takes Down an Administrator at Michigan State Prof says 'all hell broke loose' at Harvard after his study found no racial bias in police shootings |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1538 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1539 |
Minister-President
|
![]() De meta-discussie over “wat is intelligentie en hoe meet je dat” lijkt me niet zo relevant.
In die studies waar IQ wordt gebruikt, kan je dan evengoed “IQ” vervangen door “score op een gestandaardiseerde cognitieve test”. Gaat dat een verschil maken voor de conclusies? Ik denk het niet
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 31 januari 2025 om 07:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1540 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Je haalt ze er zo van tussen als ze schrijven over IQ tests.