Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2003, 23:11   #1521
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ook uit de Romeinse tijd zijn huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht bekend: Keizer Adrianus en Antinoös, keizer Nero huwde met Sporus en later met Pythagoras, keizer Heliogabalus huwde met Zoticus...
Dat voorbeeld van Nero en Sporus aanhalen is eigenlijk zo grappig, dat iedere geloofwaardig verloren gaat.

Weet u waarom Nero een voorliefde had voor Sporus? Niet omdat hij graag jongentjes zag, maar omdat Sporus (die trouwens een eunuch was ) zo goed geleek op Poppea, een vrouw waarvan hij mateloos hield. Met Sporus trouwt hij evenwel nooit, maar later wel een andere vrouw.

De rest van de verhaaltjes gaat ik eens nazien, maar rekening houdend met dit voorbeeldje van historische manipulatie voorspelt dat weinig goeds.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2003, 23:12   #1522
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Overigens zijn er heel wat katholieke priesters die in de praktijk ceremonieën voltrekken voor partners van hetzelfde geslacht.
Die "plechtigheden" hebben geen enkele waarde en worden niet gedekt door de Kerk.
Nee Jan, ze worden niet "gedekt" (mooie woordkeuze ) door JOUW kerk!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2003, 23:13   #1523
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat de "religieuzen" uit jouw kerk, die jonge jongetjes bepotelen ook binnen de categorie "vriendschappen" vallen?
Neen, helemaal niet. Het is onvergeeflijke misdaden. Pedofilie en homofilie zijn even grote, gruwelijke zonden. De Kerk had veel harder en sneller moeten optreden tegen dergelijke geestelijken die hun ambt te schande maken.
Oud 28 april 2003, 23:14   #1524
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet u waarom Nero een voorliefde had voor Sporus? Niet omdat hij graag jongentjes zag, maar omdat Sporus (die trouwens een eunuch was ) zo goed geleek op Poppea, een vrouw waarvan hij mateloos hield. Met Sporus trouwt hij evenwel nooit, maar later wel een andere vrouw.
Waar heb jij geschiedenis geleerd? Op de achterkant van een doos corn flakes?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 28 april 2003, 23:14   #1525
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik het lijstje even overloopt: de katholieke, orthodoxe, oud-oosterse en het gros van de protestantse Kerken verwerpen het homohuwelijk, laat staan ze dergelijke schertsvertoningen zouden goedkeuren.
Oud 28 april 2003, 23:15   #1526
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar heb jij geschiedenis geleerd? Op de achterkant van een doos corn flakes?
I.p.v. zo te reageren, zou u dan beter mijn "verhaaltje" ontkrachten. Er wordt nergens in de geschiedenis verhaalt over een homohuwelijk van Nero. Geef mij maar eens één Romeinse bron. U zult er geen vinden.
Oud 28 april 2003, 23:16   #1527
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik neem aan dat de "religieuzen" uit jouw kerk, die jonge jongetjes bepotelen ook binnen de categorie "vriendschappen" vallen?
Neen, helemaal niet. Het is onvergeeflijke misdaden. Pedofilie en homofilie zijn even grote, gruwelijke zonden. De Kerk had veel harder en sneller moeten optreden tegen dergelijke geestelijken die hun ambt te schande maken.
Maar jouw heiliger dan heilige kerk gaf er de voorkeur aan om deze wantoestanden met de mantel der liefde te bedekken. En diezelfde kerk pretendeert dan de waarheid in pacht te hebben en de wereld te moeten voorschrijven wat goed en slecht is? Laat me niet lachen.

Citaat:
Oud 28 april 2003, 23:17   #1528
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat Thomas van Aquino over een "grote zonde" spreekt, dat hij daarmee een onwrikbare waarheid heeft blootgelegd. Het is niet meer dan het zoveelste christelijke dogma.
Neen, het is een algemeen geldende wet en die door het jodendom als christendom wordt geleerd. En tussen haakjes: de heilige Thomas van Aquino is in de katholieke theologie nog steeds een grote autoriteit. En zijn Summa wordt nog steeds onderwezen.
Oud 28 april 2003, 23:19   #1529
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als ik het lijstje even overloopt: de katholieke, orthodoxe, oud-oosterse en het gros van de protestantse Kerken verwerpen het homohuwelijk, laat staan ze dergelijke schertsvertoningen zouden goedkeuren.
Blijkbaar is dat in het verleden dan toch wel wat anders geweest. Zeden en gewoonten veranderen Jan.

Citaat:
Oud 28 april 2003, 23:19   #1530
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar jouw heiliger dan heilige kerk gaf er de voorkeur aan om deze wantoestanden met de mantel der liefde te bedekken.
Laten we zeggen dat bepaalde bisschoppen zich inderdaad heel slap hebben gedragen. Kardinaal Danneels is in dat opzicht iemand die geen ruggegraat heeft en bang is om krachtig op te treden. Het voortdurend geaarzel in dergelijke gevallen alsook de schandelijke uitspraken en levenswijze van Borremans zijn daar tekenend voor. Andere bisschoppen hebben echter wel hun plicht gedaan. Gelukkig maar. De waarheid van de Kerk valt niet met het onwaardig optreden van sommige van haar dienaars.
Oud 28 april 2003, 23:20   #1531
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het is niet omdat Thomas van Aquino over een "grote zonde" spreekt, dat hij daarmee een onwrikbare waarheid heeft blootgelegd. Het is niet meer dan het zoveelste christelijke dogma.
Neen, het is een algemeen geldende wet en die door het jodendom als christendom wordt geleerd. En tussen haakjes: de heilige Thomas van Aquino is in de katholieke theologie nog steeds een grote autoriteit. En zijn Summa wordt nog steeds onderwezen.
Ach ja, en theologie is natuurlijk een exacte wetenschap, nietwaar?

Citaat:
Oud 28 april 2003, 23:22   #1532
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Zeg Jan, zou ge als echt neutrale wetenschapsmens en leraar niet beter homosexualiteit eens proberen voor een paar weken om zeker te zijn dat uw opinie gestaafd is?
Oud 28 april 2003, 23:24   #1533
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Zeg Jan, zou ge als echt neutrale wetenschapsmens en leraar niet beter homosexualiteit eens proberen voor een paar weken om zeker te zijn dat uw opinie gestaafd is?
Hij is bang dat hij zijn latente homoseksualiteit dan niet meer onder controle zal kunnen houden. Dat zou inhouden dat zijn hele denkwereld ondersteboven wordt gezet, om nog te zwijgen van de maatschappelijke verguizing die hem dan te wachten staat

Citaat:
Oud 28 april 2003, 23:25   #1534
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is dat in het verleden dan toch wel wat anders geweest. Zeden en gewoonten veranderen Jan.
Toch niet. U klampt u vast aan een ijdele hoop. Oude Testament, joodse overlevering (midrasj als talmoed), Nieuwe Testament, de vroegchristelijke bronnen, de apologeten (de vroege christenen, de generatie na de apostelen), de kerkvaders, de middeleeuwse theologen en pausen, de grote bisschoppen uit het Oosten, allemaal leren en onderwijzen ze dat homoseksualiteit een gruwel is. En hun leringen weerspiegelen zich in het toenmalige burgerlijk recht (o.m. het Justiniaans recht).
Oud 28 april 2003, 23:28   #1535
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij is bang dat hij zijn latente homoseksualiteit dan niet meer onder controle zal kunnen houden. Dat zou inhouden dat zijn hele denkwereld ondersteboven wordt gezet, om nog te zwijgen van de maatschappelijke verguizing die hem dan te wachten staat
Hahahaha. Menslief, blijkbaar tappen de homoseksuelen altijd uit hetzelfde vaatje. Wie zich uitspreekt tegen homoseksualiteit krijgt steevast te horen dat hij eigenlijk "latent homoseksueel" is maar dat wil verdringen. Het is een soort stopper, waarmee men hoopt de tegenstander de mond te snoeren. Geef mij maar een lekker rondborstige meid zoals mijn vriendin.
Oud 28 april 2003, 23:30   #1536
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach ja, en theologie is natuurlijk een exacte wetenschap, nietwaar?
U begint weer het zeil te verhangen... Het ging hier om het feit dat homoseksualiteit in christendom als jodendom veroordeeld wordt en bijgevolg ook nooit door de Kerk door een of andere ceremonie werd gehonoreerd en dat ook nooit zal kunnen daar het ingaat tegen Gods geboden.
Oud 29 april 2003, 06:48   #1537
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eeuwen gezond verstand en wijs oordeel van zovele generaties voor ons en dat in alle culturen en volkeren op deze wereldbol lijken me een betrouwbaardere bron dan enkele nieuwlichters die sedert luttele tientallen jaren homoseksualiteit als normaal willen voorstellen.
Homosexualiteit is dus iets van alle tijden en overal? Niet aangeleerd via de fameuze holebi-video?
Toch wonder dat 'de natuur' dit ondanks wisselende sociale afkeuring al die tijd toestond.............
Oud 29 april 2003, 06:56   #1538
Ebbe
Burger

Ebbe's schermafbeelding

Standaard

Jan schreef:
Hahahaha. Groter onzin bestaat er niet en kan alleen geschreven worden door mensen die niets van christelijke dogmatiek en ethiek kennen. Men hoeft maar de oude kerkvaders bijvoorbeeld te lezen die homoseksualiteit heel krachtig veroordelen en als een grote zonde omschrijven. Ook later in de Middeleeuwen, met de scholastieken, wordt hetzelfde geleerd. De beroemde Thomas van Aquino, de grote scholasticus, laat er in zijn Summa Theologica al evenmin twijfel over bestaan. Zelf de burgerlijke wetten, geïnspireerd op Germaanse gewoonterecht en christelijk-joodse wetgeving, stelden homoseksualiteit en homofiele relaties strafbaar.

al die religies blijven met hun kop in de middeleeuwen steken bedunkt.
Godsdiensten en evoluties gaan blijkbaar niet hand in hand.
Is men dan nog verbaasd waarom de kerken leeglopen?
Oud 29 april 2003, 07:32   #1539
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ebbe
Liever wonen in een dorp vol homo's dan één moslimbuur!
Hahaha. Na één generatie is uw dorp dan leeg en sterft uit. Alle godsdiensten, dus niet alleen de islam, leren dat homoseksualiteit een gruwelijke zonde is.
Och Godsdiensten, Godsdiensten kunnen me gestolen worden. Zeggen de Godsdiensten ook iets over de pedofiele priesters, broeders etc... die toch in hun functie mogen blijven.
Ik ben gelovig, maar dat op mijn manier.
Nog altijd geen bewijzen dus...
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 07:34   #1540
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat bewijst eens te meer dat je niet weet waar je over spreekt. Zowel mijn huidige vriend als ikzelf hebben ooit met meisjes gevreeën. Dat geldt overigens voor de meeste homo's die ik ken (en geloof me: ik ken er heel wat).
Gelukkig dat ik niet weet waarover ik spreek. In die vieze homowereld wil ik inderdaad geen stap binnenzetten. Hiermee lijkt me wel duidelijk geworden dat homoseksuelen eigenlijk ziektelijke mensen zijn waarbij de normale seksualiteit ontregeld is.
Bewijzen Jan? Dat het ziekelijke mensen zijn? Dag hun normale sexualiteit ontregeld is. Dat het vies is?
Ik vraag me af wat jij zou doen als je kind zou homosexueel zijn... zou je het ook beladen met alle zonden van de wereld en hen een ongelukkige toekomst geven?
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be