![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DJ Trump kan de presidentsverkiezingen van 2024 enkel 'écht' 'winnen' als-ie de stemmen van de radicaal-, extreem- en uiterst-rechtse Amerikanen (m/v en zeer zeker géén x) binnen weet te halen; t.t.z. de stemmen van mensen voor wie pakweg https://en.wikipedia.org/wiki/Timothy_McVeigh een held is en/of https://en.wikipedia.org/wiki/White_pride een absolute prioriteit.
Indien dat deel van z'n achterban géén gebruik maakt van z'n stemrecht, kan & mag hij z'n *derde* ambtstermijn vergeten. Zelfs indien dat deel van z'n achterban wél gebruik maakt van z'n stemrecht, is het nog altijd niet 100% zéker dat hij de verkiezingen op niet-frauduleuze manier 'gewonnen' zal hebben. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn voorspelling: popular vote is nek aan nek, Trump gaat winnen vanwege de swing states.
En over 4 jaar zeggen wij met ze alle: uh? is dit nou waar wij ons zo druk over hebben gemaakt? Laatst gewijzigd door Nietzsche : 24 oktober 2024 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1527 |
Minister-President
|
![]() Waarom ben je er zo zeker van dat het Trump wordt?
Polls zeggen een toss-up: https://www.natesilver.net/p/nate-si...on-polls-model Betting markets impliceren een close race: https://www.realclearpolling.com/bet...2024/president Nietzsche weet het zeker. Mogelijke verklaringen: 1. Ge volgt/kent de polls niet 2. Ge gelooft de polls niet (maar wat dan wel? Uw gevoel?) 3. Het is gewoon wat casual trolling I wonder…
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 24 oktober 2024 om 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1528 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
@Voltian, ik begrijp dat je het misschien moeilijk vind om de kern van mijn punt te zien. Laat me het simpel uitleggen: de overzeese stembiljetten zijn een perfect voorbeeld van hoe strategisch stemmen de verkiezingen kan beïnvloeden. Vroeger was het gewoon militairen die overzees stemden, maar sinds 2020 is dat verandert. Nu kunnen gewone burgers zich uitschrijven in hun eigen staat en strategisch stemmen in een staat waaar hun stem meer impact heeft. En ja, dat is volledig legaal, maar het is tegelijkertijd een vorm van massale manipulatie. De Democraten hebben het spel in 2020 gespeeld, en nu is het niet ondenkbaar dat andere groeperingen, zoals de kwajongens-strekende 'Andrew Tate-types' die ik noem, datzelfde spel gaan spelen. Dus ja, fraude – in welke vorm dan ook – gaat omhoog. En als dat niet gebeurt, wint Trump waarschijnlijk toch. Het systeem is rigged, en het wordt tijd dat mensen dat doorzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1529 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
tx Citaat:
Ik vond dit: https://www.overseasvotefoundation.o...-i-live-abroad Even citeren: " The state you vote in is the state where you were last a resident, and that is considered the last state and county you lived in before you left. That is what determines your "voting residence address". It is the place you actually lived, made a home and intended to stay (until you left!). " (1 minuutje googlen om dit te vinden.) Dus, ofwel is deze info fout (waarom zou dat zo zijn?), ofwel ben je verkeerd geinfromeerd. Citaat:
Citaat:
Welk causaal verband? Citaat:
Eh?..... Moet lastig met de auto rijden zijn voor je, als jij als enige niet aan het spookrijden bent en al de rest wel. ...oh wacht...
![]() |
![]() |
#1530 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oh wacht... Hoezo dan...??? @Voltian, Wat in de VS gebeurt is een schandaal. Kijk naar Michigan: op 21 oktober 2024 heeft rechter Sima Patel de Republikeinse poging om overzeese stemmen te blokkeren van tafel geveegd. De Democraten krijgen het voor elkaar dat mensen die nooit in Michigan hebben gewoond, maar wier ouders daar ooit woonden, mogen stemmen. Hoe kun je jezelf een Michigander noemen als je daar nog nooit een voet hebt gezet? Dit is een perfecte vorm van manipulatie van het systeem. Maar het stopt niet bij Michigan. Neem Wisconsin, waar in 2022 dropboxen illegaal werden verklaard omdat ze het vertrouwen van de kiezers ondermijnden. Toch, in juli 2024, hebben rechters deze beslissing teruggedraaid en nu zijn die dropboxen weer toegestaan. Ze blijven de regels herschrijven om het makkelijker te maken voor manipulatie. Het lijkt alsof ze het systeem willen hacken, net als wat er gebeurt met de overzeese stemmen. En alsof dat niet genoeg is, in staten zoals Californië worden zelfs illegale immigranten toegelaten om te stemmen in lokale verkiezingen. Geen ID wordt gevraagd bij stemproces presidentsverkiezingen... Wat begint bij lokale verkiezingen kan al snel doorsijpelen naar nationale verkiezingen. Het hele systeem wordt opzettelijk flexibel gehouden zodat de Democraten elke stem kunnen binnenhalen, legaal of niet. Kortom, ze hebben het systeem gemanipuleerd – van overzeese stemmen tot dropboxen en zelfs stemmen van illegale immigranten. Als we nu niet ingrijpen, blijft deze chaos zich uitbreiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1531 |
Minister-President
|
![]() oh lord...
![]() |
#1532 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
ivm dat overseas stemmen. Kijk wat ik vond: https://www.overseasvotefoundation.o...-i-live-abroad Even citeren: " The state you vote in is the state where you were last a resident, and that is considered the last state and county you lived in before you left. That is what determines your "voting residence address". It is the place you actually lived, made a home and intended to stay (until you left!). " (nogmaals, 1 minuutje googlen om dit te vinden.) Dat is dus strijdig met wat je hier verkondigt: Citaat:
Beide kunnen niet tegelijk waar zijn. So which is it? Is de info op die website fout, of heb jij de regels van overseas stemmen verkeerd begrepen? Ik kan het niet NOG simpeler maken...
![]() |
![]() |
#1533 |
Minister-President
|
![]() Hey Frankenstein, of andere Trumpie,
Let's talk inhoud, shall we? Eén van zeldzame items waar er duidelijkheid is over wat Trump wilt doen: tax-hervorming. Daar kan je dus van beoordelen wat de impact is van de regels die Trump voorstelt. Guess what, de 5% rijksten zouden een tax cut krijgen, de andere 95% gaan meer belastingen betalen. Ziehier de analyse: https://itep.org/a-distributional-an...tax-plan-2024/ Maaruh, Harris is de kandidaat van de elite hoor! Het is me een mysterie hoe Trump dit verkocht krijgt bij zijn electoraat.
![]() |
#1534 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In 2020 overschatten de polls de stemmen voor de democraten met maar liefst 6.2 procent. Wat gebeurt er als dezelfde situatie zich voordoet?
https://m.youtube.com/watch?v=YLb2PRvhAOQ |
![]() |
![]() |
![]() |
#1535 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ongetwijfeld heb ik dit eerder al eens gepost: https://fivethirtyeight.com/features...are-all-right/ De conclusie: polling error bestaat en is niet abnormaal. Conclusie 2: polling error is niet per se systematisch biased naar DEM of REP. Het varieert over verkiezingen. Dat maakt dus ook dat een poll met 45-55% een toss-up is en dat zelfs een 25-75% lang geen zekerheid biedt. Club Brugge - KV Mechelen, zal meer dan 75% kans voor winst Club Brugge zijn, maar is het echt een "shocker" als Mechelen wint?... ![]()
![]() |
![]() |
#1536 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Naast polls is er ook de straat zelf die spreekt. Dat is een ander soort van 'poll'. Wie trekt er het meeste volk naar rallies? Laatst gewijzigd door Bach : 24 oktober 2024 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1537 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij gaan de democraten de laatste dagen naar aanloop van de verkiezingsdag een eschatologische fase in. Ik voelt het al aankomen. De straffere nazivergelijkingen beginnen aan snel tempo te komen, nieuwe ouwe metooklachten komen boven drijven, ... straks komen de oproepen om toch zeker te gaan stemmen en de wereld te redden van de ondergang, ... en dus krijgen we dezelfde dynamiek en hetzelfde resultaat als toen Biden verkozen werd ...
Alhoewel, bij Reagan en Bush zijn de democraten ook zo laag gezakt als Trump. Reagan werd als dement afgedaan tijdens zijn tweede campagne als ik me niet vergis en met Bush junior werden we elke dag getrakteerd zijn blooperuitspraken ....
![]() |
#1538 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is ook makkelijk te verifiëren. polling dag voor verkiezing en dan het resultaat. Polling error is heeeeel simpel af te leiden. en guess what, daar zit dus geen systematisch bias pro DEM of pre REP voor. Maar ge moogt iets anders geloven.
![]() |
![]() |
#1539 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar er is maar 1 poll die telt: de verkiezingen. Maar bon, geloof wat je wilt. Het is gewoon dat: geloof.
![]() |
![]() |
#1540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de US kan men nog niet spreken van een laffer curve maar rijken zijn zéér gevoelig aan dit soort plannen. |
|
![]() |
![]() |