![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1521 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1522 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het feit dat aan deze menselijke eigenschap voorbij gegaan wordt in deze discussie zegt genoeg.
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals altijd gooit u natuurlijk de modder richting Vlamingen, over het bedenkelijke Nederlands van de Franstalige leden van diezelfde regering horen we immers niets zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1524 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb het klaar en duidelijk over het feit dat ALBERT II (onze huidige koning) veel beter Nederlands spreekt dan Boudewijn en dat het een mythe is hem over dezelfde kam te scheren als zijn broer. En dat die mythe door het VB in stand wordt gehouden uit heimwee naar de "oewaarde landkenoten" van Boudewijn, waar het zo leuk was op te kunnen wijzen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 14 september 2005 om 12:21. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Albert II, beter Nederlands? Albert II heeft niet zo'n uitgesproken accent als Boudewijn, voor de rest is zijn Nederlands van dezelfde, belabberde kwaliteit rekening houdend met het feit dat hij een staatshoofd is, van kindsbeen de taal heeft moeten aanleren. Voor de rest, moet u echter eens leren lezen. In een eerder bericht had ik het al over het verschil in spreekstijl (en dus woordenschatkeuze) tussen de twee broers. In tegenstelling tot wat u beweert, scheer ik ze geenszins over dezelfde kam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1526 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De andere persoon, Albert II, kan, alhoewel hij door een gouvernante in het Nederlands werd opgevoegd, na een bijna volledig leven nog steeds geen vlot en soepel Nederlands spreken. Niet te verwonderen dan ook dat Albert II en heel de koninklijke hofhouding bijna nooit interviews weggeeft, terwijl Maxima al meerdere heel losse babbels op tv heeft weggegeven. Het verschil in vlotheid en spreekstijl is enorm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat het Belgische Hof niet al te hoog oploopt met het Nederlands. Paola weet er niet veel van te bakken, alhoewel ze het grootste deel van haar leven hier al woont. Mathilde spreekt een Nederlands een peuter waardig. En de twee prinsen braken iets uit dat eigenlijk niet in de mond past van mensen die staatsfuncties opnemen en waarvan er een zelfs een eredoctoraat op zak heeft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1529 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat ze allen stuk voor stuk een puntje kunnen zuigen aan het nederlands van de Argentijnse Maxima, die verdient het om in de bloemen gezet te worden. Het koningshuis van België verdient het om op de vingers getikt te worden. Het is en blijft een schande.
![]() |
![]() |
#1530 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1531 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik het over Albert II heb, spreekt u in uw reactie over Boudewijn... Als ik zeg dat het VB de mythe in stand houdt dat Albert II even slecht Nederlands spreekt als zijn broer, vraagt u mij om te zeggen waar het VB ooit "oewaarde landkenoten" heeft geciteerd... vermoeiend hoor.
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige wacht ik nog steeds op een verwijsplaats waarin we kunnen lezen dat het Vlaams Belang een of andere mythe in stand zou houden. U beweert dat wel, maar ik zie geen enkel concreet element. Aan u de bewijslast... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1533 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien was uw stelling dat een goede partij geen media-aandacht nodig heeft. Wel, is het VB dan een slechte partij? Goede wijn heeft immers geen krans nodig, zoals u stelde? Immers, de gelijke behandeling die uw partij vraagt, staat gelijk met verplichte media-aandacht. Probeer eens de vraag niet te ontwijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1534 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1535 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1536 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1537 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In ondergeschikte orde: Mag ik er op wijzen dat Maxima in een ééntalig land is terechtgekomen? Spraken trouwens andere Hollandse oranje-prinsen en -prinsessen altijd perfect Nederlands?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1538 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1539 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Toch komt het voor. Kan u de Vlaamse leeuw van buiten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1540 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gelieve mijn vraag niet gewoon te negeren, zoals de bub dat gewoon is.[/size]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |