Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2007, 08:59   #1521
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Huh? Er zijn dus ook Vlamingen die in de betreurenswaardige conspiracy theories rond 9/11 geloven?

En ik die dacht dat wij aan de wereldtop stonden qua onderwijs en qua vorming van kritische burgers. Niet dus.
Natuurlijk, het was de NWO die die torens liet instorten, sneller dan vrije val zelfs!

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 10:01   #1522
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Ik kan misschien een vergelijking maken. Beeld je een spoorweg in op een helling, en een trein die van de top komende langs dat spoor naar omlaag bolt. Indien die trein onderweg geen extra massa moet oppikken, zal die Galileïgewijs altijd maar sneller gaan bollen; de versnelling zal constant zijn en tegen dat hij beneden is, zal die trein een snelheid v hebben bereikt.

Beeld je nu in dat op het spoor een rij spoorwegwagentjes zijn geplaatst, die telkens met een heel slap kettinkje op hun plaats worden gehouden. Het minste duwtje is genoeg om zo'n kettinkje te breken, en dat gebeurt dan ook zodra de trein een wagonnetje bereikt. Het kost de trein slechts een verwaarloosbare hoeveelheid energie om de kettinkjes te breken. Zal die trein nu, met die rij wagonnetjes voor zich, met dezelfde snelheid v beneden komen?

Ik heb de indruk dat men hier gelooft dat het antwoord JA luidt. In werkelijkheid is het antwoord NEE. De reden is, dat de wagonnetjes nog een snelheid nul hebben op het ogenblik dat ze door de trein worden bereikt. De trein moet een deel van zijn kinetische energie afstaan om het wagonnetje te versnellen, met als resultaat dat de combinatie trein+wagon trager zal bollen dan de trein alleen. Zelfs indien je met een springlading de kettinkjes zou doen breken op het ogenblik dat de trein de opeenvolgende wagonnetjes bereikt, blijft dit effect nog altijd ten volle spelen. Wiskundige simulatie laat zien dat het om een substantieel effect gaat. Het kan gewoon niet dat de top van die toren naar beneden gaat alsof hij een vrije val uitvoert. Ik weet wel dat op heel wat steks het omgekeerde beweerd wordt maar nog eens: dit is om simpele fysische redenen gewoon onmogelijk. Impossible.
Een vrij toepasselijke vergelijking.
Bedenk echter het volgende :
1. Er is geen exacte tijdsmeting van de instorting van noch WTC1, noch WTC2.
De tijden die gegeven worden op basis van observatie zijn slechts schattingen die gewoonlijk variëren tussen 8 en 18 seconden. (cfr. Frank Greening -zie ref. bij punt 2)
Het is moeilijk om exact te zijn wegens de slechte zichtbaarheid van de instorting op vele videobeelden wegens stofwolken en omdat naar het einde toe de torens zich uitspreiden over de puinhopen.
'vrije val' is in dit geval gewoon een term waarmee 'believers' bedoelen dat er geen zichtbaar pancake effect waargenomen kon worden met een relatief snelle instorting tot gevolg.
Hetgeen inderdaad een feit is.

2. Er kan in alle redelijkheid aangenomen worden dat de torens enkel structureel faalden op de plaats waar de boeings insloegen
voor WTC1 : verdieping 95 voor WTC2 : verdieping 80.
Dit is consistent met de observaties van de instorting.
Bijgevolg zal het 'blok' bovenliggende verdiepingen neerkomen op de falende verdieping.
Bij WTC1 : 14 verdiepingen aan 4.5 miljoen kilo/verdieping = 63 miljoen kilo.
bij WTC2 : 29 verdiepingen aan 4.5 miljoen kilo/verdieping = 130.5 miljoen kilo.

Als je de wet van behoud van impuls beschouwt, zal je zien dat slechts een klein deel van de snelheid zal verloren gaan.
Aangezien de massa van het vallend blok gradueel toeneemt zal ook het verlies aan snelheid bij elke impact op een nieuwe verdieping gradueel dalen.
Een zeer duidelijke beschouwing en berekening van dit fenomeen vindt je in het rapport van Dr. Frank Greening :
http://www.911myths.com/WTCREPORT.pdf

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 februari 2007 om 10:02.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 10:45   #1523
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Jowenko staat nog steeds achter zijn uitspraak dat WTC7 controlled demolition is. In onderstaande link kan je een 2 minuten durend telefoongesprek beluisteren waar hij zegt dat hij nog steeds 100% achter zijn uitspraak staat. Zeer interessant telefoontje!

Hij zegt oa dat FEMA en controlled demolition inc zeggen dat het door brand is omdat ze uit de hand van de US moeten eten. Hij zegt (ongeveer) "als je zegt dat het CD is then you are out of bussines". Hiermee lijkt het toch dat hij weet dat de US niet wil dat de mensen weten dat WTC7 een controlled demolition is... waarom zou dat toch zijn?

Citaat:
Danny Jowenko - Dutch Demolition Expert Still Maintains WTC7 Could NOT Collapse Due to Fire

9/11 Blogger
Thursday, February 22, 2007

Just spotted this GEM over at Pilots For 911 Truth Forum

There have been rumours lately that Danny Jowenko (controlled demolition expert) of http://www.jowenko.nl/ had changed his mind on WTC 7.....

So Jeff of http://www.pumpitout.com/ called him and asked him
Very intersting to say the least (call lasts just over 2 minutes)

Click link below to listen or right click and save target as to download:

Phone call to Danny Jowenko

Laatst gewijzigd door exodus : 23 februari 2007 om 10:46.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 10:48   #1524
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ooit al eens een eigenbeweging gesimuleerd, exodus?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 23 februari 2007, 15:34   #1525
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MURRAY Bekijk bericht
Wauwww, je hebt me helemaal overtuigd met je diepgaande repliek C2C.
Conservatie van momentum is natuurlijk wel leuk enzo, maar ik moet zeggen dat je ad hominem aanval inderdaad veel meer steek houdt.
Kan jij, moest je zo vriendelijk zijn, de families van de slachtoffers inlichten dat ze moeten stoppen met gek te doen door een nieuw onderzoek te eisen?
Dan kan ik mijn, zoals jij dat zo mooi zegt, emancipatorische kracht voor de echt belangrijke zaken gebruiken. Wat dat dan is zal jij mij ook wel weten te zeggen hoop ik.
Nogmaals bedankt!
Kijk, mensen die conspiracy theories creëren zijn dikwijls zeer creatief en ze tonen zelfs een groot vermogen om sterke logica te hanteren. Hun redeneringsvermogen, hun kracht om details tot een synthese te verwerken is bijzonder.

Het gaat doorgaans om intelligente mensen. Ik geloof dat er zelfs een prof emeritus in de VS een studiegroep heeft opgericht rond 9/11 analyse.

Het is dus jammer dat precies het soort mensen waaraan de V.S. een groot tekort heeft - mensen die scherpe analyses kunnen maken en nadenken - hun creativiteit en kracht verspillen aan fictieve narratieven (die enkel dienen om het trauma te verwerken).

Diezelfde mensen hadden juist de rol kunnen spelen van zij die de echte vragen stellen. Het enige soort vragen dat van belang is, en die in de VS nooit worden gesteld, is:

-waarom werd Amerika aangevallen op 9/11?
-hoe komt het dat een groot deel van de wereldbevolking de VS haten?
-waar liggen de echte roots van islamfundamentalisme en wat is de rol van de VS hierin?

Als je naar antwoorden op die vragen zoekt, kom je zowiezo ook uit bij iets wat lijkt op wat sommigen hier de 'Nieuwe Wereld Orde' noemen. Je hoeft de omweg via kinderlijke conspiracy theories niet te maken om daar uit te komen.

Vandaar dat het gewoon spijtig is dat mensen die in potentie eigenlijk wel kritisch, emancipatorisch en discursief hadden kunnen werken, dat allemaal laten schieten en uiteindelijk niet durven. Want dat had Amerika veel meer wijsheid en zelf-reflectie kunnen bijbrengen - iets waar de VS echt wel nood aan hebben.

Spijtig dus. Echt een gemiste kans.

Laatst gewijzigd door C2C : 23 februari 2007 om 15:37.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 15:40   #1526
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
...spijtig is dat mensen die in potentie eigenlijk wel kritisch, emancipatorisch en discursief hadden kunnen werken, dat allemaal laten schieten en uiteindelijk niet durven. Want dat had Amerika veel meer wijsheid en zelf-reflectie kunnen bijbrengen - iets was zeer dringen nodig is.

Niks gemiste kans. De echte gemiste kans en wat zeer spijtig is is dat sommigen het blijkbaar onmogelijk kunnen aanvaarden, alle argumenten ten spijt en terwijl het nochtans de logica zelve is, dat terreur op eigen bodem een handeling en een principe is waar gebruik van wordt gemaakt.

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 23 februari 2007 om 15:41.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 15:41   #1527
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Niks gemiste kans. De echte gemiste kans is dat sommigen het blijkbaar onmogelijk kunnen aanvaarden, alle argumenten ten spijt en terwijl het nochtans de logica zelve is, dat terreur op eigen bodem een handeling en een principe is waar gebruik van wordt gemaakt.

en hoe!

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 15:46   #1528
Lex Blanca
Minister-President

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
an de VS hierin?

Als je naar antwoorden op die vragen zoekt, kom je zowiezo ook uit bij iets wat lijkt op wat sommigen hier de 'Nieuwe Wereld Orde' noemen.
En waarom zouden zij terreur tegen eigen burgers niet aanwenden? Het biedt hen toch ongetwijfeld ongekende perspectieven om hun doelen te bewerkstelligen?
Oud 23 februari 2007, 15:57   #1529
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks gemiste kans. De echte gemiste kans en wat zeer spijtig is is dat sommigen het blijkbaar onmogelijk kunnen aanvaarden, alle argumenten ten spijt en terwijl het nochtans de logica zelve is, dat terreur op eigen bodem een handeling en een principe is waar gebruik van wordt gemaakt.
Ik hoop dat ge beseft dat de 'nieuwe wereld orde' waar ge zo tegen te keer probeert te gaan, het fantastisch vindt dat jullie marginale figuren blijven die de meest absurde ficties fabriceren.

Jullie spelen volledig in de kaart van de NWO.

Mochten jullie echte vragen stellen en daar ook naar handelen, dan zou de NWO zich pas een beetje bedreigd voelen.

Maar ja, jullie zullen altijd objectieve bondgenoten blijven.

Zeer spijtig.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 16:06   #1530
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Let op, er valt energie uit de lucht.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 23 februari 2007, 16:32   #1531
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat ge beseft dat de 'nieuwe wereld orde' waar ge zo tegen te keer probeert te gaan, het fantastisch vindt dat jullie marginale figuren blijven die de meest absurde ficties fabriceren.

Jij speelt met je houding net in hun kaart. Je houding naar komplotten toe, komplotten die door hen wel degelijk gesmeedt worden, zorgt ervoor dat ze rustig hun gangetje kunnen gaan.
Citaat:
Mochten jullie echte vragen stellen en daar ook naar handelen, dan zou de NWO zich pas een beetje bedreigd voelen.
We stellen de vragen, jij bent er net bang van. Het komt zelfs niet in je op dat ze terreur mogelijk op eigen burgers zouden gebruiken om hun doel te bereiken. Hoe ver kan je achterop hinken.

Citaat:
Maar ja, jullie zullen altijd objectieve bondgenoten blijven.

Zeer spijtig.
Nogmaals, het spijtige is jouw houding en het feit dat je de waarheid niet onder ogen wil zien. Je schrijft 9/11 als inside job al af nog voor je het nader bekeken hebt.

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 23 februari 2007 om 16:33.
Oud 23 februari 2007, 16:38   #1532
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik zoek nog een uil. Een bril en een kaars had ik al liggen. 't Is voor een cadeautje voor u, Lexje.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 23 februari 2007, 16:38   #1533
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, mensen die conspiracy theories creëren zijn dikwijls zeer creatief en ze tonen zelfs een groot vermogen om sterke logica te hanteren. Hun redeneringsvermogen, hun kracht om details tot een synthese te verwerken is bijzonder.

Het gaat doorgaans om intelligente mensen. Ik geloof dat er zelfs een prof emeritus in de VS een studiegroep heeft opgericht rond 9/11 analyse.
... maar toch doe je hen af als onnozele goedgelovige mensen.

Citaat:
Het is dus jammer dat precies het soort mensen waaraan de V.S. een groot tekort heeft - mensen die scherpe analyses kunnen maken en nadenken - hun creativiteit en kracht verspillen aan fictieve narratieven (die enkel dienen om het trauma te verwerken).

Diezelfde mensen hadden juist de rol kunnen spelen van zij die de echte vragen stellen.
Het gaat niet om fictieve narratieven maar juist om het achterhalen van de "naked truth". De reden waarom veel intelligente mensen "conspiracy theorists" zijn, is net omdat dit de enige logische verklaring is van de situatie zoals die vandaag is.

De intellectuele conspirac theorists stellen niet alleen de juiste vragen, maar geven ook de juiste antwoorden.

Citaat:
-waarom werd Amerika aangevallen op 9/11?
Omdat de neo-conservatieven hun "clash of civilisations" wouden starten en ze een aanleiding voor die clash nodig hadden. Zonder 9/11, was de oorlog in Afghanistan en Irak nooit mogelijk geweest.

Daarboven kon 9/11 gebruikt worden als een manier om de rechten van de Amerikaanse burgers verder te beperken.

Citaat:
-hoe komt het dat een groot deel van de wereldbevolking de VS haten?
Omdat de VS sinds het begin van de 20ste eeuw geleidelijkaan een neo-imperialistische staat is geworden, en dit vooral sinds W02.

Citaat:
-waar liggen de echte roots van islamfundamentalisme en wat is de rol van de VS hierin?
De VS probeert het Midden-Oosten in haar macht te krijgen en haar te corrumperen op dezelfde manier als het dat gedaan heeft met Europa na W02.

Citaat:
Als je naar antwoorden op die vragen zoekt, kom je zowiezo ook uit bij iets wat lijkt op wat sommigen hier de 'Nieuwe Wereld Orde' noemen. Je hoeft de omweg via kinderlijke conspiracy theories niet te maken om daar uit te komen.
Over welke "kinderlijke conspiracy theories" heeft u het, wanneer u het bestaan van de 'Nieuwe Wereld Orde' als een feit beschouwt?

Citaat:
Vandaar dat het gewoon spijtig is dat mensen die in potentie eigenlijk wel kritisch, emancipatorisch en discursief hadden kunnen werken, dat allemaal laten schieten en uiteindelijk niet durven.
Misschien moet u eens in de spiegel kijken wanneer u zoiets zegt.

Citaat:
Want dat had Amerika veel meer wijsheid en zelf-reflectie kunnen bijbrengen - iets waar de VS echt wel nood aan hebben.
U doet net alsof Amerikaanse "conspiracy theorists" blind zijn voor de aard van hun regering, terwijl zij net tot de weinigen behoren die haar goed kunnen inschatten.

Citaat:
Dat geldt voor figuren als exodus en pindar. Zij komen inderdaad met de meest fantastische verhalen af, die soms weinig met de werkelijkheid te maken hebben. De meeste "conspiracy theorists" blijven echter bij de bewezen feiten of ideeën waar tenminste een hoge graad van zekerheid is.

De media doet echter haar best om beide groepen op één hoop te gooien, waar jij met open ogen intrapt.

Citaat:
Jij speelt net volledig in de kaart van de NWO door hun propaganda tegen "conspiracy theorists" als zoete koek te slikken.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 16:58   #1534
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zoek nog een uil. Een bril en een kaars had ik al liggen. 't Is voor een cadeautje voor u, Lexje.
Het is net de bril en de kaars die het niet doen. De uil is er hoor, alleen is het een omhoogevallen uilskuiken, zo eentje die zichzelf qoute in zijn onderschrift omdat hij danig van zichzelf onder de indruk is.
Oud 23 februari 2007, 16:59   #1535
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is net de bril en de kaars die het niet doen. De uil is er hoor, alleen is het een omhoogevallen uilskuiken, zo eentje die zichzelf qoute in zijn onderschrift omdat hij danig van zichzelf onder de indruk is.
Ik zou u haast een lachbonus geven. Echt waar Maar ik zal mijn onderschrift eens veranderen in een quote van één van uw vriendjes, als reactie op een vraag van mij over het onderwerp waarover hij net een hele topic lang aan het lullen was.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 23 februari 2007, 17:02   #1536
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zou u haast een lachbonus geven. Echt waar Maar ik zal mijn onderschrift eens veranderen in een quote van één van uw vriendjes, als reactie op een vraag van mij over het onderwerp waarover hij net een hele topic lang aan het lullen was.
Vriendjes? Je weet er duidelijk weer niks van. Mijn standpunten komen helemaal niet overeen met die van Pindar, ik heb meermaals met hem in discussie gegaan en hem zijn manier van discussiëren en argumenteren verweten.
Je zou beter je houding veranderen i.p.v. je onderschrift...
Oud 23 februari 2007, 17:06   #1537
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vriendjes? Je weet er duidelijk weer niks van. Mijn standpunten komen helemaal niet overeen met die van Pindar, ik heb meermaals met hem in discussie gegaan en hem zijn manier van discussiëren en argumenteren verweten.
Je zou beter je houding veranderen i.p.v. je onderschrift...
Leg mij dan de verschillen maar uit, ik ga niet zoals zij hier steeds zeggen: "lees de nwo thread maar eens".

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 23 februari 2007, 17:26   #1538
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Leg mij dan de verschillen maar uit, ik ga niet zoals zij hier steeds zeggen: "lees de nwo thread maar eens".
Het enige wat we gemeen hebben is dat we beiden zeggen dat we richting een wereldregering met gemicrochipte mensen (en cashless society) evolueren en dat er een bepaalde elite is die hun macht aanwend om dat proces te versnellen en bewerkstelligen. Ik ben dus geen klassieke NWO'er, verrevan, maar ik vind bovenstaande nogal voordehand liggen en duidelijk als ik naar de wereld kijk en zelfs logisch. De kerngedachte van de NWO is er lateraal mee.

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 23 februari 2007 om 17:27.
Oud 23 februari 2007, 18:08   #1539
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige wat we gemeen hebben is dat we beiden zeggen dat we richting een wereldregering met gemicrochipte mensen (en cashless society) evolueren en dat er een bepaalde elite is die hun macht aanwend om dat proces te versnellen en bewerkstelligen. Ik ben dus geen klassieke NWO'er, verrevan
Ik denk dat mensen als ons (of ze nu "links" of "rechts" zijn) de kern vormen van de NWO-believers en dat mensen als pindar en exodus (die zowat de meest bizarre theorieën aanhangen) net in de minderheid zijn. De media wil echter de indruk wekken dat alle "conspiracy theorists" mensen a la Pindar en exodus zijn, om zo elke zinnige kritiek op de NWO als een exploot van de paranoide tin-foil-hat-crowd af te doen.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 23 februari 2007 om 18:09.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 18:26   #1540
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar dat het gewoon spijtig is dat mensen die in potentie eigenlijk wel kritisch, emancipatorisch en discursief hadden kunnen werken, dat allemaal laten schieten en uiteindelijk niet durven. Want dat had Amerika veel meer wijsheid en zelf-reflectie kunnen bijbrengen - iets waar de VS echt wel nood aan hebben.

Waarschijnlijk nog nooit gehoord van "The New Pearl Harbour"?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be