Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2008, 21:43   #1541
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
België is geen aanhechting van twee delen. En is ontstaan 560 jaar terug
Maar de onafhankelijkheid zelf pas 160 jaar later.
Ja, en Caesar was de eerste belgische generaal. Hij sprak Frans want le flamand was te moeilijki
__________________
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 21:43   #1542
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De Vlaamse onafhakelijkheid werd initieel gepleit door het Vlaams Blok.

Die zijn heel wat minder aaibaar dan de ex Volksunie waaruit nu een aantal kleinere partijtjes ontsproten zijn (NVA - LDD) en consoorten.

Het Vlaams Belang is dus het gezicht van Vlaamse Onafhankelijkheid.
Sorry, maar voor die gasten hun streven wil ik me niet inzetten.
Wie zou dat van jou verwachten?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 21:44   #1543
Pantoffeldiertje
Gouverneur
 
Pantoffeldiertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
560 jaar geleden ontstaan met 2 verschillende talen? Of was het in feite allemaal frans en is het Nederlands als een parasiet binnengeslopen en heeft het ondertussen 60% van de originele bevolking uitgeroeid?
"Vous devez vous exprimer en français.."
__________________
"Wir fahren fahren fahren auf der Autobahn."
Pantoffeldiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 21:49   #1544
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Allo zeg! Hoeveel van het half miljoen Antwerpenaren moeten dan wel allochtonen (=2de rangsburgers) zijn? .
Vraag dat aan het Antwerps stadsbestuur.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 21:58   #1545
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik ben Belg en Jood.
Ik beschouw me Belg ookal weet ik dat ik voor de niet-Joden nooit als Belg gezien zal worden.
Mijn overgrootvader verliet Polen en immigreerde naar Belgie.
Er werd niet meer Pools gesproken(Joods enkel tijdens het Thora leren) en pasten zich aan de Belgische normen.
Al de (klein)kinderen kregen een Belgische opvoeding,natuurlijk ook een religeuse Joodse opvoeding.(wat een bijzaak is)
Ik voel me verbonden met een Jood in het buitenland door hetzelfde geloof en omdat we uiteindelijk van dezelfde grootvaders afstammen.
Maar een Belg(Vlaming of Waal) zie ik ook iemand die tot mijn groep behoort.
Een Jood vergelijken met Armenier of Chinees is absurd.
Een Chinees komt uit China,een Fransman uit Frankrijk maar een Jood is loyaal tot de land waar hij woont.(dat Chasidim anders gekleed gaan betekent niks)Enige land waar al de Joden voor een lange periode woonden was Erets Yisrael(Israel vandaag + deel Joradanie en Egypte) en werden daar verjaagd en sindsdien hebben ze zich in groepen verdeeld en wereldwijd aangepast aan hun nieuwe landen.
En doe geen veel moeite,het is heel eenvoudig waarom Hitler de Joden gehaat heeft,Joods Duitsland was een imperium en dat knaagde bij velen.
Om dat je het zelf zegt. Joods is over heel de wereld een imperium.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 21:59   #1546
moser
Europees Commissaris
 
moser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 3.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Vraag dat aan het Antwerps stadsbestuur.
In Nederland is het nochtans simpel geregeld ...

Citaat:
De definitie van het begrip allochtoon is volgens het CBS (Centraal Bureau voor Statistiek) 'een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren’.
de rest kun je hier lezen mits interesse http://www.art1.nl/artikel/1376-De_d...van_allochtoon
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 22:04   #1547
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Seg mannen, nu we hier al meer dan 77 pgs die ik nog niet eens ga lezen doorgeleuterd hebben over een S, kunnen we niet gewoon zelf kiezen waar we er 1 gaan pakken?

Of is men door die S ergens verplicht er daar 1 te gaan drinken? Ik ben er al tientallen keren in mijn leven gepasseerd en nog nooit binnen geweest. Toch leef ik nog, dus ik denk dat de problemen wel zullen meevallen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 22:08   #1548
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ja, en Caesar was de eerste belgische generaal. Hij sprak Frans want le flamand was te moeilijki
Eens raden: je zou hem niet (meer?) in 't Latijn lezen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 22:10   #1549
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Je zou het ook aan de Belgische Armeniërs, Chinezen of Joden kunnen vragen wat ze eerst zijn. Maar zou het wat aan jouw vooroordeel veranderen als ze zouden zeggen "Ik ben eerst Belg" of "Ik ben Belg" ? Ik denk het niet. Voor jou zullen het eeuwig Armeniërs, Chinezen of Joden blijven, ook al zijn ze meer dan perfect geïntegreerd. Het blijven vreemdelingen, allochtonen, 2de rangsburgers die je maar beter kan blijven wantrouwen. Zo kan je ze later altijd weer hun rechten afnemen als het je uitkomt. Bv om de werkloosheid of de criminaliteit te bestrijden.

Heeft het de Joden geholpen tijdens WOII toen ze werden opgespoord en uitriepen "Ik ben Duitser"? Geen gram. Helpt het de Joden nu als ze zeggen "Ik ben geen Israëliër, ik ben Belg"? Ook geen gram. Wat in Israël misloopt krijgt elke Belgische Jood vroeg of laat in zijn gezicht gegooid: "Kijk eens wat jouw volk met de Palestijnen doet!" En dan schrikt men dat het antisemitisme toeneemt.

De drempel om Jodenhaat - haat jegens mensen die andere roots hebben - is de laatste jaren enorm verlaagd. Vandaar ook dat het me niks verwonderd dat zoveel mensen verbaasd reageren dat een SS-teken op de gevel van een café niet zou mogen.... "Het is een oud hindoesymbool", lees ik hier over de swastika bij herhaling. Belangrijker is in welke context dergelijke symbolen worden gebruikt of bovengehaald. De context waar het SS-symbool werd gebruikt op De Beest is iedereen wel bekend mee.
Mogelijk dat het bij iedereen wel bekend is, en inderdaad is de vergelijking tussen chinezen en joden niet helemaal correct. Het is zefs zo dat chinezen, die hier in de tweede, derde generatie geboren zijn zich misschien in de eerste plaats Vlaming of Waal voelen. Joden daarentegen blijven in de eerste plaats, Jood.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 juli 2008 om 22:12.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 22:13   #1550
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ge zit er op te wachten durf ik wedden.
Waarop?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 22:20   #1551
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Seg mannen, nu we hier al meer dan 77 pgs die ik nog niet eens ga lezen doorgeleuterd hebben over een S, kunnen we niet gewoon zelf kiezen waar we er 1 gaan pakken?

Of is men door die S ergens verplicht er daar 1 te gaan drinken? Ik ben er al tientallen keren in mijn leven gepasseerd en nog nooit binnen geweest. Toch leef ik nog, dus ik denk dat de problemen wel zullen meevallen.
Ik ben er op 11 juli voorbijgewandeld en heb er niet eens op gelet of er een s stond of niet, zo hard opvallen zal't dan wel niet doen ... 't Enige wat me opviel was dat het gebouw geel was geschilderd ...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 22:26   #1552
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik ben Belg en Jood.
Ik beschouw me Belg ookal weet ik dat ik voor de niet-Joden nooit als Belg gezien zal worden.
Mijn overgrootvader verliet Polen en immigreerde naar Belgie.
Er werd niet meer Pools gesproken(Joods enkel tijdens het Thora leren) en pasten zich aan de Belgische normen.
Al de (klein)kinderen kregen een Belgische opvoeding,natuurlijk ook een religeuse Joodse opvoeding.(wat een bijzaak is)
Ik voel me verbonden met een Jood in het buitenland door hetzelfde geloof en omdat we uiteindelijk van dezelfde grootvaders afstammen.
Maar een Belg(Vlaming of Waal) zie ik ook iemand die tot mijn groep behoort.
Een Jood vergelijken met Armenier of Chinees is absurd.
Een Chinees komt uit China,een Fransman uit Frankrijk maar een Jood is loyaal tot de land waar hij woont.(dat Chasidim anders gekleed gaan betekent niks)Enige land waar al de Joden voor een lange periode woonden was Erets Yisrael(Israel vandaag + deel Joradanie en Egypte) en werden daar verjaagd en sindsdien hebben ze zich in groepen verdeeld en wereldwijd aangepast aan hun nieuwe landen.
En doe geen veel moeite,het is heel eenvoudig waarom Hitler de Joden gehaat heeft,Joods Duitsland was een imperium en dat knaagde bij velen.
Toch wel, ......als (Belgische) Jood. Maar eender waar ter wereld blijft U in de eerste plaats een Jood. Niet dat daar iets mee mis is maar het is gewoon een fijt, wat nog niet wil zeggen dat iedere Jood verantwoordenlijk moet gesteld worden voor bepaalde zaken die zich voordeden. Zoals er overal, in alle bevolkingsgroepen alle soorten karakters aangetroffen worden, goede, mindergoede, slechte en doorslechte, is dit ook bij de Joden zo het geval.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 juli 2008 om 22:29.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 22:34   #1553
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Bedankt voor de wensen, ik apprecieer dat ten zeerste. Intussen is het wel veelzeggend dat hier niemand op reageert...
Wat valt daar dan op te zeggen? Het zijn net dezelfde praatjes die we in jouw duizenden posts ook kunnen teruglezen. Wat complottheoriëen en absurd vergelijk tussen een partij die voor Vlaamse onafhankelijkheid strijdt en de nazi's. Het VB heeft zich daar in het verleden al vaak genoeg van gedistantieerd, enkel nog wat blokwatch fanaten geloven die onzin.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 22:35   #1554
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Seg mannen, nu we hier al meer dan 77 pgs die ik nog niet eens ga lezen doorgeleuterd hebben over een S, kunnen we niet gewoon zelf kiezen waar we er 1 gaan pakken?

Of is men door die S ergens verplicht er daar 1 te gaan drinken? Ik ben er al tientallen keren in mijn leven gepasseerd en nog nooit binnen geweest. Toch leef ik nog, dus ik denk dat de problemen wel zullen meevallen.
Ik zie geen probleem, alleen dat een aantal politieke partijen iedere strohalm die ze tegenkomen zullen aangrijpen om het VB in een slecht daglicht te stellen. Niet meer of niet minder dan dat.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 22:35   #1555
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde
 
pekka_123's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Locatie: The Univers
Berichten: 983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ja, en Caesar was de eerste belgische generaal. Hij sprak Frans want le flamand was te moeilijki
Tja, als u het beter weet. Mij goed
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 22:41   #1556
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde
 
pekka_123's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Locatie: The Univers
Berichten: 983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ja, en Caesar was de eerste belgische generaal. Hij sprak Frans want le flamand was te moeilijki
correctie. Belgie is 560 jaar geleden ontstaan en pas 400 jaar later onafhankelijk onafhankelijk geworden
Het is geen aanhechting van de delen Vlaanderen en Wallonië
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 22:44   #1557
L. J. Brutus
Minister-President
 
L. J. Brutus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Technocratische wereldrepubliek
Berichten: 4.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Het zielige van de zaak is, dat ze hun geliefde stichter voorzitter-voor-het-leven verloochenen. Die stelde immers: "De Vlaamse nationalisten zijn de erfgenamen van de collaborateurs van '40-'45"
VB-stichter Karel Dillen in 1990.

Blijkbaar mag dat anno 2008 zo scherp niet meer gesteld worden - althans niet en plein publique. Officieel is dat erfgoed voortaan "domme en hatelijke uitingen van onvolwassenheid".
Ik heb er dikwijls genoeg een andere mening op nagehouden dan Karel Dillen, en ik was niet alleen. Maar goed, blijkbaar moet iedereen die te associëren valt met hem wel degelijk akkoord gaan en het plakkaatje "nazi" dragen of zoiets.
__________________
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 22:49   #1558
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
correctie. Belgie is 560 jaar geleden ontstaan en pas 400 jaar later onafhankelijk onafhankelijk geworden
Het is geen aanhechting van de delen Vlaanderen en Wallonië
2008 - 560 = 1448
1830 - 400 = 1430

En in geen van beide jaren vind ik terug wat jij in godsnaam zou bedoelen...
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 22:58   #1559
moser
Europees Commissaris
 
moser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 3.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Ik heb er dikwijls genoeg een andere mening op nagehouden dan Karel Dillen, en ik was niet alleen. Maar goed, blijkbaar moet iedereen die te associëren valt met hem wel degelijk akkoord gaan en het plakkaatje "nazi" dragen of zoiets.
Neen , dat is het hem net. Het enige wat iemand moet doen is gewoon zeggen dat ie niets met dergelijke figuren wil te maken hebben. En hop de kous is af.

Maar wat de meesten nu doen in deze draad is zeggen wat voor een schande dat het toch is dat ze zouden moeten zeggen dat ze niets met deze figuren wensen te maken te hebben.

Jullie maken het nodeloos ingewikkeld!
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 23:13   #1560
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Neen , dat is het hem net. Het enige wat iemand moet doen is gewoon zeggen dat ie niets met dergelijke figuren wil te maken hebben. En hop de kous is af.

Wat heeft Karel Dillen verkeerd gedaan misschien?

Is hij veroordeeld voor iets of zo?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be