![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1541 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar het is zonder meer juist dat het "bevriezen" van later op het jaar geplande uitgaven slechts een zeer tijdelijk middeltje is om de begroting op dit ogenblik niet geheel door de Commissie te zien afkeuren. Komt België niet weldra met een "aangepaste" (zeg maar nieuwe) begroting voor de dag, dan ziet het er voor de geloofwaardigheid van uw regering niet goed uit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1542 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De regering heeft gewoon tijd gekocht om de tijd tussen nu en februari te overbruggen. In februari moeten ze een aangepaste begroting kunnen voorleggen, ze krijgen helemaal niet de tijd tot oktober hoor.
![]() |
![]() |
#1543 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de duidelijkheid: ik heb helemaal geen plannen met jou. Ik heb met jou niks te maken, ik voel me op geen enkele wijze verbonden met jou en je belangen, en ik verafschuw de staat die jij verdedigt.
![]() |
![]() |
#1544 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Belgicisme is geboren uit separatisme en racisme, en het zal erin sterven.
![]() |
#1545 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1546 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We namen Oosten hier voor een kinds geworden farizeeër die de overduidelijke feiten, zelfs wanneer die feiten hem onder de neus gewreven worden op alle mogelijke manieren en het totale gebrek in logica en de in het oog springende contradicties in zijn statements langs alle kanten worden blootgelegd. Nu zien we dat diezelfde dingen beweerd worden door de officiële media in Belgie, zonder blozen (en zonder de factuele informatie erbij te zetten). Dat is platte propaganda, een kwijnende dictatuur waardig. Zelfs the ministery of Truth van Orwell kan hier een puntje aan zuigen en de Pravda was een amateursblaadje in vergelijking hiermee. Dit van buitenaf zien gebeuren in mijn geboorteland, in een Westers Europees land, is zwaar zwaar schokkend. Dit zijn geen grappen meer. Dit zijn geen idioten meer waar we mee kunnen lachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1547 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1548 |
Minister-President
|
![]() Waarom enkel besparen, waarom mogen er geen nieuwe inkomsten komen dixit Magnette? Wat een idioot... 66% overheidsbeslag beste mensen and increasing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1549 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik vraag me af of de brief niet opzettelijk is gelekt door Olli Reyn, om de druk in België te verhogen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1550 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De man voelt de volgende bui, als de 'bevroren' middelen tegen eind februari uit de vriezer moeten, duidelijk al hangen. Wee ons, we zitten opgescheept met zelfverklaarde 'verlichters'.
Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 12 januari 2012 om 09:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1551 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het een kwestie van woordkeuze is voor Elio
1° bevries alle ambtenaren die meer dan 2000euro per jaar verdienen in pensioen hun deel boven de 2000euro pensioen. Zodat je als overheid een voorbeeld kunt stellen ivm de loonspanningstheorie 2° bevries alle systemen van tijdelijke loopbaanonderbreking op vrijwillige basis en brugpensioen systemen. ZOdt mensen betaald worden voor te werken en belastingen bijdragen, en bijdragen voor hun pensioen, en effectief langer gaan werken - |
![]() |
![]() |
![]() |
#1552 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1553 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1554 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee oma, is Magnette geen boegbeeld van deze nog-nooit-geziene belastingsregering? En zit de VLD nog in die regering of niet (we horen ze wel niet maar alla)?
![]() |
#1555 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is heel grappig om Magnette's statement te lezen. Het doet mij denken aan de schooljongen die voor de schooldirecteur moet komen voor een kwajongensstreek, en tegelijkertijd verschillende, mutueel tegensprekende verdedigingen naar voor brengt: - ik heb het niet gedaan - ik was daar niet op het ogenblik van de feiten - ik heb het niet express gedaan - de andere was begonnen - de andere had lelijke ogen ![]() Eerste lijn: Citaat:
Tweede lijn: Citaat:
Deze twee argumenten zijn argumenten om te stellen dat de begroting die ingediend werd NATUURLIJK NIET aan de Europese normen voldeed, want we vonden die normen een slechte politiek en we willen natuurlijk niet de dwang van een dwingeland ondergaan. Hieruit kunnen we dus begrijpen dat we als goede huisvader een goeie begroting hebben gemaakt die geen recessie van 15 jaar zal veroorzaken en die de normen dus NIET zal respecteren, maar dat we de Europese commissie blaaskes wilden wijsmaken om die dwingeland van ons lijf te houden. Het heeft dus niet gepakt, en die smerige dwingeland heeft onze smoes doorgehad. Hier wordt toegegeven dat de Belgische begroting afgekeurd werd: Citaat:
Citaat:
Terwijl zijn eerdere argumenten juist argumenteerden dat we inderdaad verkeerde berekeningen hadden ingediend om die dwingeland om de tuin te leiden en geen recessieve politiek die opgelegd was en verkeerd is, moeten te volgen. Dus NATUURLIJK waren onze berekeningen fout. In het tweede deel stelt hij dat de NORMEN verkeerde normen zouden zijn en dat Belgie zich niet aan die normen wenste te houden. Wat is het nu ? België is niet akkoord met de Europese opgelegde normen, wenste er zich dus niet aan te houden, en wordt nu tegen zijn goesting gedwongen om het toch te doen op een ondemocratische wijze ? Hoewel Belgie zelf mede die normen had goedgekeurd en vooral, BEWEERD HAD DAT HAAR BEGROTING MET GLANS AAN DIE EUROPESE TEST GING VOLDOEN ? Heeft Belgie moedwillig foute berekeningen ingediend om de dwingeland te misleiden en haar verkeerde politiek niet moeten te volgen, of zijn de berekeningen juist en wilde de ingediende begroting wel de normen volgen ? Of eerder dat de Belgische begroting wel degelijk aan die normen voldoet (waarom erover dan klagen ?) maar dat de commissie haar berekeningen fout zijn (zoals die van het rekenhof ?) ? Ik was er niet en ik heb het niet express gedaan ![]() Vierde lijn: Citaat:
"ik was er niet, ik heb het niet express gedaan, en de andere was begonnen dus dik verdiende loon" Vijfde lijn: Citaat:
En verder een vette leugen: de commissie, noch Olli Rehn leggen op HOE het moet gedaan worden. Niemand zegt dat het via besparingen moet. Olli Rehn wilde maatregelen, gelijk dewelke die de rekeningen doen kloppen. Magnette wil hier verwarring zaaien, door te stellen dat de bevriezingen opgelegde besparingen zouden zijn. We weten dat dat niet waar is. De bevriezingen zijn tegengehouden uitgaven, die Rehn TOELIET van VOORLOPIG uit te vaardigen, omdat de regering geen echte maatregelen KLAAR HAD. Die maatregelen mogen best extra belastingen zijn. Maar de regering had dat niet klaar liggen. Hij doet nu alsof Rehn een bevriezing had opgelegd. Nee, de bevriezing was een mogelijkheid om toch nog een sanctie te vermijden als de regering geen maatregelen in de reserve schuif had. Rehn spreekt zich totaal niet uit over de aard van de maatregelen. De regering HAD ER GEWOON GEEN BIJ DE HAND. Wat een gespartel. Wat een leugenaar. Tegelijkertijd zegt Magnette dat Europa normen wil opleggen waar men niet mee akkoord is en dat hij ook vindt dat we die normen moeten halen ; dat we die normen een slechte politiek vinden en dat we die toch wilden halen maar dat de berekeningen van Europa fout zijn, dat de boodschapper lelijke ogen heeft. Hij stelt ook de extra noodoplossing die Europa toegelaten heeft omdat de regering met haar broek op haar enkels stond en geen maatregelen klaar had voor alsof het besparingsmaatregelen waren die Europa eiste, terwijl het gewoon een voorlopige garantie is omdat de regering niks voorbereid had, in afwachting dat ze dat wel doen. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 januari 2012 om 10:46. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1557 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 januari 2012 om 10:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1558 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar daar lijkt een eind aan te komen nu "ons" land op ineenvallen staat, nietwaar.
![]() |
#1559 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar de 1.3 miljard die blijft en kunnen ze enkel ruilen met andere maatregelen. Op 1 april en op 1 oktober gebeurt er een controle door de EU: dan wordt planned (begroting) vergeleken met actual. Indien op 1 october de begroting onder de 2.8% duikt, dan komt het pakket van 1.3 miljard (bevriezing of vervangingsmaatregelen van bevriezing) gedeeltelijk of volledig vrij.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1560 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 januari 2012 om 11:14. |
|||||
![]() |
![]() |