Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2020, 09:02   #1541
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik ben er natuurlijk ook voor dat tendensen tot verwijfdheid bij jongens en manwijfgedrag bij meisjes niet meer worden aangemoedigd zoals vandaag gebeurt door gendernormen al in de kleuterklas te relativeren. Die moeten integendeel opnieuw versterkt worden, 'een volwaardig man' en 'een goede vrouw' zijn dienen weer opgaven te worden die jongens en meisjes vanuit hun daarvoor gunstige biologische bagage dienen op te nemen en te vervullen. Geduld bij falen kan, maar het falen mag nooit gelijkgesteld worden aan het correct vervullen van deze taak.
Legt u even uit wat voor u verwijfdheid bij jongens en mannen of manwijfgedrag bij meisjes en vrouwen zou in houden?
Wat is volgens u een " goede vrouw"?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 09:11   #1542
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Degene die als eerste in vraag stelde of kinderen met toegewijde en gemotiveerde ouders met dezelfde materiele middelen van hetero's niet gelijk zouden scoren aan kinderen van homoseksuele ouders, was ik zelf en niet u.
Dat u er dan van maakt" men wilde gewoon zo iets schrijven om propaganda te maken voor homoseksuele ouders" zegt inderdaad iets over uw weerstand tegenover homo's. Dat staat daar niet los van, want u maakt de conclusie van " propaganda" dus is er wel degelijk verband. Dat mag u gerust toegeven.
In bericht 1503 heb ik je niet tegengesproken maar aangevuld. Nu, als men aan het hoofd van een artikel een titel plaatst met een 'conclusie' die niet valt af te leiden uit het onderzoek, dan past dat inderdaad binnen de 'homopropaganda'.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 13 oktober 2020 om 09:18.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 09:13   #1543
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U discrimineert nu
Ik pleit voor het verlaten van de anti-disciminatie, dus het is normaal dat ik dat voorbereid in het taalgebruik. De wet laat het op dit moment niet toe om verder te gaan dan de creatie van een draagvlak voor het uiteindelijke schrappen van anti-discriminatiebepalingen (dat zal niet voor morgen zijn, maar dingen zijn mss minder onomkeerbaar dan men nu denkt).
Oud 13 oktober 2020, 09:16   #1544
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je kunt evengoed stellen dat wie denkt zoals u opvoeding nodig heeft. Normen en waarden veranderen altijd, maatschappelijke ontwikkelingen, wetenschap en inzichten over menselijk gedrag sturen besluitvorming.
Het is daarom dat ik die huidige 'normen' (die geen normen zijn maar de subjectieve willekeur laten overheersen) wil vervangen. Goede (maximaal cultureel vruchtbare) waarden hoeven trouwens niet te veranderen, wel moet men blijvend naar het daadwerkelijk 'betere' en de optimale implementatie ervan zoeken en streven.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 13 oktober 2020 om 09:18.
Oud 13 oktober 2020, 09:20   #1545
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Legt u even uit wat voor u verwijfdheid bij jongens en mannen of manwijfgedrag bij meisjes en vrouwen zou in houden?
Zie (o.a.) 1216.
Oud 13 oktober 2020, 11:52   #1546
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In bericht 1503 heb ik je niet tegengesproken maar aangevuld. Nu, als men aan het hoofd van een artikel een titel plaatst met een 'conclusie' die niet valt af te leiden uit het onderzoek, dan past dat inderdaad binnen de 'homopropaganda'.
En wat zou dan de aanvulling zijn? U borduurt verder op mijn opmerking en maakt er iets van wat geen verband houdt met mekaar, en dat doet u opnieuw.
Want de vaststelling is er, kinderen van homo - ouders presteren beter op school. De vraag die ik me stelde was enkel; hoe zit het met kinderen van hetero's in vergelijkbare situaties? Wat niets veranderd aan de vaststelling dat kinderen van homo koppels het beter doen, enkel voor u is dit dan " propaganda" alsof je door het artikel homo wordt of positiever tegenover homo's als ouder staat, ja dat kan natuurlijk niet; voor u!

Laatst gewijzigd door alice : 13 oktober 2020 om 11:57.
Oud 13 oktober 2020, 12:01   #1547
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie (o.a.) 1216.
Het vis zinloos te verwijzen naar een post waar u ook al antwoord op kreeg, dus graag even uw toelichting op wat u dan nu, zoveel bladzijden verder stelt? Wat is verwijfd gedrag en manwijf gedrag?
Oud 13 oktober 2020, 12:03   #1548
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is daarom dat ik die huidige 'normen' (die geen normen zijn maar de subjectieve willekeur laten overheersen) wil vervangen. Goede (maximaal cultureel vruchtbare) waarden hoeven trouwens niet te veranderen, wel moet men blijvend naar het daadwerkelijk 'betere' en de optimale implementatie ervan zoeken en streven.
Nee echt? wat is vandaag volgens u dan een gebrek aan normen in de samenleving, en u wilt dit vervangen door welke " goede" waarden?
Oud 13 oktober 2020, 15:17   #1549
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En wat zou dan de aanvulling zijn? U borduurt verder op mijn opmerking en maakt er iets van wat geen verband houdt met mekaar, en dat doet u opnieuw.
Want de vaststelling is er, kinderen van homo - ouders presteren beter op school. De vraag die ik me stelde was enkel; hoe zit het met kinderen van hetero's in vergelijkbare situaties? Wat niets veranderd aan de vaststelling dat kinderen van homo koppels het beter doen, enkel voor u is dit dan " propaganda" alsof je door het artikel homo wordt of positiever tegenover homo's als ouder staat, ja dat kan natuurlijk niet; voor u!
Als een criterium niet het verschil uitmaakt en het wordt toch genoemd als siginficant in een titel is dat natuurlijk misleidend. De redenering waarom het geen echt criterium is, wordt trouwens niet vermeld in het artikel; je moet dat zelf beredeneren. Ook dat wijst op propaganda.
Oud 13 oktober 2020, 15:19   #1550
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het vis zinloos te verwijzen naar een post waar u ook al antwoord op kreeg, dus graag even uw toelichting op wat u dan nu, zoveel bladzijden verder stelt? Wat is verwijfd gedrag en manwijf gedrag?
Gedrag dat in strijd is met wat ik als mannelijke en vrouwelijke kwaliteiten beschreef.
Verwijfd: ijdel, krachteloos, overemotioneel. Manwijf: bedilzuchtig, onzorgzaam, onbevallig.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 13 oktober 2020 om 15:20.
Oud 13 oktober 2020, 15:22   #1551
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee echt? wat is vandaag volgens u dan een gebrek aan normen in de samenleving, en u wilt dit vervangen door welke " goede" waarden?
Dat is een manier algemene vraag. Vruchtbare synergie en hiërarchie is wellicht de kern van de zaak. Verder solidariteit, schoonheidszin, waarheidsliefde, kennis, moed, zelfbeheersing etc.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 13 oktober 2020 om 15:23.
Oud 13 oktober 2020, 20:16   #1552
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er natuurlijk ook voor dat tendensen tot verwijfdheid bij jongens en manwijfgedrag bij meisjes niet meer worden aangemoedigd zoals vandaag gebeurt door gendernormen al in de kleuterklas te relativeren. Die moeten integendeel opnieuw versterkt worden, 'een volwaardig man' en 'een goede vrouw' zijn dienen weer opgaven te worden die jongens en meisjes vanuit hun daarvoor gunstige biologische bagage dienen op te nemen en te vervullen. Geduld bij falen kan, maar het falen mag nooit gelijkgesteld worden aan het correct vervullen van deze taak.
Je blijft enkel je mantra ( jouw voorkeur) tot in den treure herhalen
Dat moogt ge zenne ...maar laat de subtiele drogredenen tussen de lijnen dan gewoon vallen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 20:19   #1553
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij snapt niet dat 'maatschappelijke normering' zeggen geen argument inhoudt voor de relativering of verandering van die normering. De maatschappij heeft immers opvoeding nodig om niet weg te zakken in 'non-discriminatoire' willekeur met suboptimale, het natuurlijke potentieel niet maximaal benuttende en balancerend cultiverende resultaten.
Dat gaat niet over 'snappen' of 'niet snappen'
Al wat ge daar repliceert is enkel een zoveelste pleidooi voor behoudgezindheid/conservatisme zonder enig verder argument
Ge zou nu toch al beter moeten weten dat die voormalige visie ook slechts een resultaat was van een maatschappelijke verandering
Oud 13 oktober 2020, 20:24   #1554
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Normale adoptiegezinnen en homoadoptiegezinnen' was inderdaad duidelijker geweest.

Die "liefst nog door homo's" valt daar dus niet uit af te leiden. (Nog los van het feit dat schoolresultaten niet het enige criterium zijn.)
Dat tussen haakjes uiteraard
Maar dan vraag ik me af wat de criteria zullen zijn volgens jou

Niettemin, los van dat zou dat onderzoek ( indien voldoende juist) de beschouwing genomen hebben over zowat alle vormen van ouderschap en daaruit zou komen dat die homo-stellen het er het beste vanaf brengen.
Dát is er dus wel uit af te leiden ( onder voorbehoud ofcourse)

Citaat:
Hoogstens kan men er een pleidooi voor meer bewust ouderschap uit afleiden, dat meteen ook adopties zou vermijden (twee vliegen in één klap).
Ja dat misschien ook
Maar dat zijn 'utopische' wensgedachten dat indien er meer bewust ouderschap zou komen dit beter zou uitdraaien dan die homo-stel adopties
Uiteraard, gemeen als je bent, sluit je ieder verder onderzoek uit
Oud 13 oktober 2020, 20:26   #1555
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wilt in feite maar één ding zeggen...
Hij beaamt tussen de lijnen wat ik niet mocht zeggen : Hij richt zich op stereotypen die maatschappelijk opgedrongen zijn
Oud 13 oktober 2020, 20:29   #1556
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik pleit voor het verlaten van de anti-disciminatie, dus het is normaal dat ik dat voorbereid in het taalgebruik. De wet laat het op dit moment niet toe om verder te gaan dan de creatie van een draagvlak voor het uiteindelijke schrappen van anti-discriminatiebepalingen (dat zal niet voor morgen zijn, maar dingen zijn mss minder onomkeerbaar dan men nu denkt).
Wat voor onzin is me dat

Gij moogt hier wettelijk perfect discrimineren ( in taalgebruik) en pleidooi houden om dat ook in praktijk te mogen omzetten...da's hier zelfs dagelijkse kost
Oud 13 oktober 2020, 20:32   #1557
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dat gaat niet over 'snappen' of 'niet snappen'
Al wat ge daar repliceert is enkel een zoveelste pleidooi voor behoudgezindheid/conservatisme zonder enig verder argument
Ge zou nu toch al beter moeten weten dat die voormalige visie ook slechts een resultaat was van een maatschappelijke verandering
Niet moeilijk dat ik steeds 'mijn mantra moet herhalen', aangezien het er dus op neerkomt dat de 'traditionele' invulling zinvoller is, niet OMDAT ze 'traditioneel' is maar omdat ze maximaal het natuurlijke potentieel benut en balanceert zonder te nivelleren.
Oud 13 oktober 2020, 20:34   #1558
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is daarom dat ik die huidige 'normen' (die geen normen zijn maar de subjectieve willekeur laten overheersen) wil vervangen
Daar hebt ge nog steeds geen duiding over gegeven
Gij noemt dat willekeur
Het is verdomme net het omgekeerde daar het gefundeerd is
Het omgekeerde zou willekeur zijn of zich baserende op allerhande drogredenen ...zoals ge dat al met veel verve in de verf hebt gezet

Citaat:
Goede (maximaal cultureel vruchtbare) waarden hoeven trouwens niet te veranderen, wel moet men blijvend naar het daadwerkelijk 'betere' en de optimale implementatie ervan zoeken en streven.
Weer die wollige woorden...met enge nuance zie ik

Vertel eens wat over die 'betere' optimale implementatie van ...tjah die aspecten waarvan gij denkt dat het twee complementaire opvoeding waren eigen aan de sekse
Oud 13 oktober 2020, 20:37   #1559
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dat tussen haakjes uiteraard
Maar dan vraag ik me af wat de criteria zullen zijn volgens jou

Niettemin, los van dat zou dat onderzoek ( indien voldoende juist) de beschouwing genomen hebben over zowat alle vormen van ouderschap en daaruit zou komen dat die homo-stellen het er het beste vanaf brengen.
Dát is er dus wel uit af te leiden ( onder voorbehoud ofcourse)
Nee, want dan beperk je je tot 1 criterium. In homogezinnen dreigt om te beginnen het abnormale 'genormaliseerd' te worden, wat niet verkieslijk is volgens mijn ondertussen gekende afleiding.

Citaat:

Ja dat misschien ook
Maar dat zijn 'utopische' wensgedachten dat indien er meer bewust ouderschap zou komen dit beter zou uitdraaien dan die homo-stel adopties
Uiteraard, gemeen als je bent, sluit je ieder verder onderzoek uit
- Homoadopties zijn niet nodig, want volgens mij zijn er genoeg normale adoptiegezinnen als kandidaten. Het fenomeen wordt zo non-existent.
- In een cultuur waarin het gezin en de plichten binnen het gezin voor alle leden ervan weer centraler komen te staan dan het individuele 'genot' moet het mogelijk zijn de optimale situatie dichter te benaderen.
Oud 13 oktober 2020, 20:39   #1560
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een criterium niet het verschil uitmaakt en het wordt toch genoemd als siginficant in een titel is dat natuurlijk misleidend. De redenering waarom het geen echt criterium is, wordt trouwens niet vermeld in het artikel; je moet dat zelf beredeneren. Ook dat wijst op propaganda.
Niettemin blijft de conclusie (indien we uitgaan van de verdere juistheid) dezelfde : adoptiekinderen van homo-stellen doen het beter

In feite maakt de achterliggende reden niet zoveel uit _wat niet wil zeggen dat dat geen bestudering waard is_ het is wat het is : een vaststelling
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be