Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2013, 08:28   #1541
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat er zeer weinig aboriginals twijfelden aan de onschuld van de juf. Alleen moest men officieel wachten op het gerechterlijk onderzoek.
Het is nu afwachten of ze zo moedig én vergevensgezind zal zijn om in september in diezelfde school terug te starten met kinderen van dezelfde ouders die haar wilden lynchen! Zoiets zou bij mij toch blijven hangen.

De halvegare "Nederlandse" mama die in Nederland reeds werd veroordeeld en wiens kinderen hopelijk onder toezicht zullen worden geplaatst zou m.i. weldegelijk een schadevergoeding moeten betalen voor haar onterechte laster.

Dat BDW er de invloed van extremistische moslims in ziet is gewoon leuk meegenomen en kan als doekje voor het bloeden dienen. Er was daar geen fundi te bekennen volgens mij.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 09:21   #1542
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Inmiddels is er nog steeds geen wet tegen de verjaring, maar wel een andere in voorbereiding:

*elk gebaar of elk verbaal of ander gedrag, dat uitdrukkelijk tot doel heeft iemand van een ander geslacht te misprijzen op basis van diens geslacht, of dat tot doel heeft hem/haar als ondergeschikt te beschouwen of te reduceren tot zijn seksuele dimensie, wat een ernstige aanslag op zijn/haar waardigheid betekent"

Jongensaarsjes volspuiten blijft verjaren, fluiten naar een meisje (of een jongen) wordt strafbaar.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 09:21   #1543
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Als je zo'n beetje terugleest in deze draad lijkt het wel of er enkele schoolpoortbrullers op het forum zitten... Vandaag zullen die nogal posts vol met excuses neerpennen...
Het ergste is dat de juf (en de rest van de leerkrachten ) door een hel is gegaan.
Maar wat nu? Wat was er aan de hand met de kleine? Van waar die spermaplekken en zo, gaan ze dat dan ook nog uitspitten? Of lopen ze dan het gevaar dat ze in de religieuze gemeenschap daar vastlopen.

In alle geval ben ik benieuwd of m'n voorspelling zal kloppen, juf weg en hoofddoekjuf in de plaats...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 09:23   #1544
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Als je zo'n beetje terugleest in deze draad lijkt het wel of er enkele schoolpoortbrullers op het forum zitten... Vandaag zullen die nogal posts vol met excuses neerpennen...
Het ergste is dat de juf (en de rest van de leerkrachten ) door een hel is gegaan.
Maar wat nu? Wat was er aan de hand met de kleine? Van waar die spermaplekken en zo, gaan ze dat dan ook nog uitspitten? Of lopen ze dan het gevaar dat ze in de religieuze gemeenschap daar vastlopen.

In alle geval ben ik benieuwd of m'n voorspelling zal kloppen, juf weg en hoofddoekjuf in de plaats...
de goedpraters zal je niet meer zien zoals gewoonlijk...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 09:25   #1545
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Wederom: niet te geloven. Nog nooit zoveel verontwaardiging gezien tegenover boze ouders bij kindermisbruik. Natuurlijk zijn de feiten nog niet bewezen, en zal het wellicht ook moeilijk zijn om de bewijzen te vinden (getuigenissen tellen nu blijkbaar niet mee??), maar waar rook is, is er vuur. En elke moeder die om haar kinderen geeft, zou laaiend of woedend zijn.
Nogmaals: heel vreemd dat bij andere pedofiliezaken getuigenissen wel tellen, en er nu veel minder waarde aan wordt gehecht. Enfin, de leerkracht zal alvast sowieso niet meer terug kunnen naar deze school op 't Kiel en gelukkig maar...
Hoezo "gelukkig maar"? Als die juf niets fouts heeft gedaan, dan kan ze toch haar job uitoefenen? En die week vroeger vakantie die de brulhoofddoeken hebben bedongen zal wel betaald worden door degenen die duidelijk in beeld zijn gekomen met hun bedreigingen? Niet?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 09:43   #1546
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Autorijden kunnen die voddenkoppen niet.
Staan brullen aan schoolpoorten des te beter.
Grappig dat de aanstookster zélf de jeugdzorg op haar dak heeft zitten.
De ironie
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 10:58   #1547
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik denk dat er zeer weinig aboriginals twijfelden aan de onschuld van de juf. Alleen moest men officieel wachten op het gerechterlijk onderzoek.
Het is nu afwachten of ze zo moedig én vergevensgezind zal zijn om in september in diezelfde school terug te starten met kinderen van dezelfde ouders die haar wilden lynchen! Zoiets zou bij mij toch blijven hangen.

De halvegare "Nederlandse" mama die in Nederland reeds werd veroordeeld en wiens kinderen hopelijk onder toezicht zullen worden geplaatst zou m.i. weldegelijk een schadevergoeding moeten betalen voor haar onterechte laster.

Dat BDW er de invloed van extremistische moslims in ziet is gewoon leuk meegenomen en kan als doekje voor het bloeden dienen. Er was daar geen fundi te bekennen volgens mij.
Let op, dat is toch niet uit te sluiten. Een ongelovige vrouw zonder gepaste klederdracht die hun jongetjes lesgeeft lijkt me geen vergezochte motivatie voor deze (vermoedelijk) valse aanklachten. Als dat zo is, is dit hele gedoe inderdaad geïnspireerd op moslimextremisme.
Oud 13 juli 2013, 11:01   #1548
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ook nooit aan de onschuld van de kleuterjuf getwijfeld, maar vind het allesbehalve een verstandige zet van De Wever om te spreken voordat het gerechtelijk onderzoek is afgerond. Ik hoop dat dit geen nieuw lont in het kruidvat zal steken, want dan komt dat de kleuterjuf, de directrice en de school niet ten goede.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GVA
Het parket wil het nieuws niet bevestigen omdat het dossier nog niet helemaal is afgerond.
Als er iets is dat men had moeten leren uit deze zaak was het wel dat men dergelijke beschuldigingen heel doordacht moet aanpakken (waarmee ik bedoel dat men misschien één en ander had kunnen voorkomen door - hoewel men van in den beginnen overtuigd was van de onschuld van de juf - onmiddellijk had moeten ingrijpen door de juf tijdelijk schorsen en een onderzoek te beginnen). En ik denk niet dat definitieve uitspraken doen voor het onderzoek is afgerond getuigen van een doordachte aanpak.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 11:26   #1549
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Let op, dat is toch niet uit te sluiten. Een ongelovige vrouw zonder gepaste klederdracht die hun jongetjes lesgeeft lijkt me geen vergezochte motivatie voor deze (vermoedelijk) valse aanklachten. Als dat zo is, is dit hele gedoe inderdaad geïnspireerd op moslimextremisme.
inderdaad de beelden waren duidelijk genoeg!!!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 11:30   #1550
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wel, inderdaad. Misschien trok ik al te snel conclusies maar had BDW al meer informatie.
De GVA plaatste net volgende update:

Citaat:
Zaterdag laat het parket nog het volgende weten: "Als zou blijken (op het ogenblik dat de onderzoeken volledig zijn afgerond) dat bepaalde aantijgingen met opzet valselijk de wereld zijn ingestuurd, zal hier door het parket het gepaste gevolg aan worden gegeven."
als ik één en één bij elkaar voeg, dan verandert het beeld dus wel.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 13 juli 2013, 11:32   #1551
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik heb ook nooit aan de onschuld van de kleuterjuf getwijfeld, maar vind het allesbehalve een verstandige zet van De Wever om te spreken voordat het gerechtelijk onderzoek is afgerond. Ik hoop dat dit geen nieuw lont in het kruidvat zal steken, want dan komt dat de kleuterjuf, de directrice en de school niet ten goede.

Als er iets is dat men had moeten leren uit deze zaak was het wel dat men dergelijke beschuldigingen heel doordacht moet aanpakken (waarmee ik bedoel dat men misschien één en ander had kunnen voorkomen door - hoewel men van in den beginnen overtuigd was van de onschuld van de juf - onmiddellijk had moeten ingrijpen door de juf tijdelijk schorsen en een onderzoek te beginnen). En ik denk niet dat definitieve uitspraken doen voor het onderzoek is afgerond getuigen van een doordachte aanpak.
De juf werd toch onmiddellijk geschorst? Of bedoel je dat ze haar ook onmiddellijk haar loon hadden moeten inhouden?

De laatste update "Zaterdag laat het parket nog het volgende weten: "Als zou blijken (op het ogenblik dat de onderzoeken volledig zijn afgerond) dat bepaalde aantijgingen met opzet valselijk de wereld zijn ingestuurd, zal hier door het parket het gepaste gevolg aan worden gegeven."" kan weldegelijk verwijzen naar opgezet spel.

Ik ben alvast benieuwd.

Raar toch dat U nu zo van in het begin overtuigd was van haar onschuld. Ik moet dat gemist hebben.

Oud 13 juli 2013, 11:45   #1552
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De juf werd toch onmiddellijk geschorst? Of bedoel je dat ze haar ook onmiddellijk haar loon hadden moeten inhouden?
Nee, ze werd ruim een week na de eerste klacht geschorst toen die groep ouders voor de schoolpoort stonden. En natuurlijk moest haar loon niet worden ingehouden. Maar een onmiddellijke schorsing had haar en de school - hoe paradoxaal het ook mag klinken - veel leed kunnen besparen.

Citaat:
Raar toch dat U nu zo van in het begin overtuigd was van haar onschuld. Ik moet dat gemist hebben.
Je zal dat inderdaad "gemist" hebben, maar dát is dan weer niet zo raar.

Uit mijn eerste reactie in deze draad op de dag dat de heisa begon (ik heb het relevante stuk speciaal voor jou in vet gezet, want ik weet ondertussen dat begrijpend lezen niet je sterkste kant is):

Citaat:
Maakt het daarom niet minder erg. Alles wijst er inderdaad op dat er niets is gebeurd en dat ouders geschrokken zijn van verder doodnormaal kleutergedrag. Ik zou niet graag in de juf haar schoenen staan...
En ik schreef ook nog dit:

Citaat:
Voor alle duidelijkheid en zoals ik al van in het begin van deze draad stel, denk ik dus ook dat het hier gaat over massahysterie als gevolg van het foutief begrijpen van normaal kleutergedrag (waarschijnlijk in combinatie met vooroordelen ten opzichte van de juf in kwestie die ongetrouwd of lesbisch is of gewoon te sexy gekleed naar hun zin gaat).
Ik vermoed dat ik er niet ver naast zat en dat de klachten dus idd uit fundamentalistische hoek komen. En als dat zo is hoop ik ook dat er vervolgd wordt wegens laster.

Laatst gewijzigd door Edina : 13 juli 2013 om 12:11.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 12:54   #1553
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Moslimextremisme?

Yeah right.

De likwidatie van een lerares is niet verschillend van de pogingen tot likwidatie van de mohammed-cartoon-tekenaar door een Deense molsim-leraar.

De moslims in Europa wensen een nieuwe orde op te leggen. Desnoods met geweld.

Wie was het alweer die schreef 'toen de eersten werden gearresteerd hield iedereen z'n muil'. Dat stadium is niet veraf meer.

De democratie heeft na verloop van tijd geen antwoord meer tegen degenen die simpelweg geweld als een way of life zien.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 12:58   #1554
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ga uw gang. Eens zien hoeveel man je op de been kan brengen om een pedofiele kleuterjuf te verdedigen...
De smeerlapperij gulft uit je bek. Je normale manier van doen neem ik aan.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 13:22   #1555
Castor Troy
Schepen

Castor Troy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga uw gang. Eens zien hoeveel man je op de been kan brengen om een pedofiele kleuterjuf te verdedigen...
Bitch, think again.
'Hoogopgeleid' zijn en dan toch zulke fouten maken..
Rare denkpistes hebben jullie
Castor Troy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 13:58   #1556
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je schijnt te vergeten dat geen enkel zinnig mens de beschuldigingen ernstig neemt.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 14:05   #1557
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Inmiddels is er nog steeds geen wet tegen de verjaring, maar wel een andere in voorbereiding:

*elk gebaar of elk verbaal of ander gedrag, dat uitdrukkelijk tot doel heeft iemand van een ander geslacht te misprijzen op basis van diens geslacht, of dat tot doel heeft hem/haar als ondergeschikt te beschouwen of te reduceren tot zijn seksuele dimensie, wat een ernstige aanslag op zijn/haar waardigheid betekent"

Jongensaarsjes volspuiten blijft verjaren, fluiten naar een meisje (of een jongen) wordt strafbaar.
Och zagevent, je hebt maar 1 plaat en hij blijft nog hangen ook. Pas maar op waar je blijft over zagen want moslims zijn ook goed in mannekes verkrachten, het is dus evengoed een pro moslim maatregel.

Laatst gewijzigd door BonBon : 13 juli 2013 om 14:25.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 14:25   #1558
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Goeie zet van BDW om het tijdens de ramadan te doen.

Slechter kan het toch niet meer worden, het onderzoek is nog niet afgerond omdat de opstokers nu ook onderzocht gaan worden. De politie heeft al gemeld dat de juf onschuldig is dus als burgemeester is het z'n taak om dit te communiceren, zeker omdat het onderzoek nog tot na de vakantie kan duren.

Citaat:
De eerste beschuldigingen waren zo lachwekkend dom dat schooldirectie niets kond doen en al zeker geen schorsing, als ze iets hadden moeten doen is direct een onderzoek instellen naar die ouders. Onschuldige achterlijkheid heeft z'n grenzen.
Oud 13 juli 2013, 14:31   #1559
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste haatbaarden aan die schoolpoort hadden niet eens kinderen in die school, de extremisten hebben zeker het vuur aangewakkerd bij het debiele gedeelte van de groep.

Je moet die filmjes nog eens bekijken en echt eens luisteren wat ze zeggen, het is te belachelijk voor woorden.
Oud 13 juli 2013, 14:35   #1560
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ze werd ruim een week na de eerste klacht geschorst toen die groep ouders voor de schoolpoort stonden. En natuurlijk moest haar loon niet worden ingehouden. Maar een onmiddellijke schorsing had haar en de school - hoe paradoxaal het ook mag klinken - veel leed kunnen besparen.

Je zal dat inderdaad "gemist" hebben, maar dát is dan weer niet zo raar.

Uit mijn eerste reactie in deze draad op de dag dat de heisa begon (ik heb het relevante stuk speciaal voor jou in vet gezet, want ik weet ondertussen dat begrijpend lezen niet je sterkste kant is):

En ik schreef ook nog dit:

Ik vermoed dat ik er niet ver naast zat en dat de klachten dus idd uit fundamentalistische hoek komen. En als dat zo is hoop ik ook dat er vervolgd wordt wegens laster.
Het voelt mij erg onrechtvaardig aan dat een kleuterjuf meteen geschorst moet worden bij een dergelijk voorval.
Met dergelijk bedoel ik uiteraard dat de omstandigheden gelijkaardig zijn:
Een hysterische groep van dezelfde etne die vermoedelijk minstens een deel werd gestuurd door radicale elementen die de juf op welke manier dan ook met hun religieuze normen zagen botsen.

Met een groeiend aandeel in de bevolking van mensen die niet echt aangepast zijn aan de open en tolerante samenleving, (zonder dit racistisch te bedoelen, maar ik kan het niet anders verwoorden als ik zelfs volledig autochtone bekeerlingen dezelfde onaangepastheid plotsklaps aan de dag zie leggen), zullen dergelijke kleine botsinkjes aan de grenzen van de tolerante en de intolerante leefwijze steeds veelvuldiger voorkomen.

(Spontaan denk ik bijvoorbeeld aan de Britse rechtszaken van moslims die procederen tegen transporten met varkens omdat ze op die manier de onreine geur van het varken inhaleren).

Moeten dan telkens echt de beschuldigden meteen in het verdomhoekje gedrumd worden door ze te schorsen?
Voor mij zou dit al op zich als een stigma overkomen.

Of hoe de onverdraagzamen het op die manier keer op keer al bij voorbaat winnen.

De jonge vrouw zal hoe dan ook nooit meer terug les geven in die school...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be