Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2003, 07:37   #1541
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
In andere culturen kunnen heel wat voorbeelden gevonden worden van huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht.
Al de opgesomde voorbeelden hebben niets met seksualiteit te maken, laat staan met homoseksualiteit en dus al nog veel minder met een homohuwelijk. In geen enkele cultuur bestaat er een homo"huwelijk" dat op dezelfde hoogte staat (sociaal, politiek, godsdienstig) als het normale huwelijk.
En toch is het homohuwelijk er pech hé, nog een 5 tal weken wachten... Oh ja wat zei je ook weer in oktober vorig jaar??? Dat het homohuwelijk er nooit zou komen, dat het niet goed lag in deze regering, en dat je me daar zou aan herinneren? Waarom herinner je me daar niet aan. Geef dat toch gewoon toe! En nu op naar de adoptie.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 07:39   #1542
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Uit wat ik hierboven gepost heb, blijkt nochtans het tegendeel...
Ach, ach, ach. Men tracht het onmogelijk te "bewijzen", door elementen uit hun context te rukken en te hopen dat mensen een algemene cultuur ontbreken zodat ze in de val trappen.
Bewijs jij dan maar eerst dat homosexualiteit perver is. We blijven wachten.
Oud 29 april 2003, 07:40   #1543
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Overigens zijn er heel wat katholieke priesters die in de praktijk ceremonieën voltrekken voor partners van hetzelfde geslacht.
Die "plechtigheden" hebben geen enkele waarde en worden niet gedekt door de Kerk.
Voor de Kerk heeft dat geen enkele waarde maar voor de mensen die huwen en die een plechtigheid willen hebben , hééft dat héél véél waarde en dat is het belangrijkste, wat de oerconservatieve Kerk daar nu mag van denken dat ze willen. Een geluk dat priesters dat willen doen en ook inzien wat geluk en Liefde is.
Oud 29 april 2003, 07:42   #1544
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik neem aan dat de "religieuzen" uit jouw kerk, die jonge jongetjes bepotelen ook binnen de categorie "vriendschappen" vallen?
Neen, helemaal niet. Het is onvergeeflijke misdaden. Pedofilie en homofilie zijn even grote, gruwelijke zonden. De Kerk had veel harder en sneller moeten optreden tegen dergelijke geestelijken die hun ambt te schande maken.
MAar dat hebben ze niet gedaan, nee liever een pedofiel nog beschermen en homo's uitmaken voor alles en nog wat. Waarom weer pedofilie en homofilie in één adem vernoemen. Leg uit wat pedofilie en homofilie met elkaar te maken hebben?
Oud 29 april 2003, 07:45   #1545
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hij is bang dat hij zijn latente homoseksualiteit dan niet meer onder controle zal kunnen houden. Dat zou inhouden dat zijn hele denkwereld ondersteboven wordt gezet, om nog te zwijgen van de maatschappelijke verguizing die hem dan te wachten staat
Hahahaha. Menslief, blijkbaar tappen de homoseksuelen altijd uit hetzelfde vaatje. Wie zich uitspreekt tegen homoseksualiteit krijgt steevast te horen dat hij eigenlijk "latent homoseksueel" is maar dat wil verdringen. Het is een soort stopper, waarmee men hoopt de tegenstander de mond te snoeren. Geef mij maar een lekker rondborstige meid zoals mijn vriendin.
En die herinneringen dat het homohuwelijk er niet zou komen??? We blijven er op wachten... Liefde daar draait het om, maar dat blijken de homohaters niet te beseffen of willen beseffen. Het woord Liefde is hen ongekend! En wij tappen uit een vaatje???? En jullie dan, we blijven wachten op bewijzen die er nog steeds niet zijn. En wat de Kerk er over zegt interesseert me geen zier, het is niet omdat de Kerk iets zegt dat het daarom ook bewezen is en wet is hé... Een geluk maar!
Oud 29 april 2003, 09:59   #1546
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
U vraagt, wij draaien.
Voor elk wat wils!
Allé wat vinden jullie daar nu pervers aan... zeg dat nu maar eens. Ik zie hier nu 2 jongens die liefde voor elkaar voelen. Wat is daar mis mee en vooral wat is daar pervers mee?
By the way thanx Pauluske
Oud 29 april 2003, 12:26   #1547
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
[
In ieder geval geen mannenafstotende teef. Dat ken je wel, hé?
Nee jij duidelijk wel of je moet homo worden ach een gat is een gat ee als er maar haar op staat in jouw geval!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 12:32   #1548
bartje
Minister-President

Standaard

Weer van die vélé vooroordelen tov homo's... en tuurlijk nog steeds geen bewijzen hé.
Oud 29 april 2003, 12:35   #1549
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Weer van die vélé vooroordelen tov homo's... en tuurlijk nog steeds geen bewijzen hé.
Ach, Bartje, let er niet op.
Rond een vagina staat ook haar normaal gezien.
Of is dat tegenwoordig pervers?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 14:10   #1550
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

<...>
Oud 29 april 2003, 14:11   #1551
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Eeuwen gezond verstand en wijs oordeel van zovele generaties voor ons en dat in alle culturen en volkeren op deze wereldbol lijken me een betrouwbaardere bron dan enkele nieuwlichters die sedert luttele tientallen jaren homoseksualiteit als normaal willen voorstellen.
Homosexualiteit is dus iets van alle tijden en overal? Niet aangeleerd via de fameuze holebi-video?
Toch wonder dat 'de natuur' dit ondanks wisselende sociale afkeuring al die tijd toestond.............
Aangeboren handicaps en erfelijke ziektes zullen nooit uit te sluiten zijn. Maar het is niet omdat het bestaat, dat het ook moreel goed is. Het is een beetje de perverse redenering van de drugsdiscussie die u hier probeert te gebruiken: iedereen gebruikt drugs, dus legaliseren we het maar. Wat is het vervolg? Iedereen steelt, dus legaliseren we diefstal?
Oud 29 april 2003, 14:23   #1552
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
In andere culturen kunnen heel wat voorbeelden gevonden worden van huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht.
Al de opgesomde voorbeelden hebben niets met seksualiteit te maken, laat staan met homoseksualiteit en dus al nog veel minder met een homohuwelijk. In geen enkele cultuur bestaat er een homo"huwelijk" dat op dezelfde hoogte staat (sociaal, politiek, godsdienstig) als het normale huwelijk.
En toch is het homohuwelijk er pech hé, nog een 5 tal weken wachten... Oh ja wat zei je ook weer in oktober vorig jaar??? Dat het homohuwelijk er nooit zou komen, dat het niet goed lag in deze regering, en dat je me daar zou aan herinneren? Waarom herinner je me daar niet aan. Geef dat toch gewoon toe! En nu op naar de adoptie.
Maar ik ga toch geen kinderen kweken om uw nichtenstaat in stand te houden zenne. Dan nog liever emigreren. Dan is het probleem trouwens op 1 generatie opgelost.
Oud 29 april 2003, 14:38   #1553
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Maar ik ga toch geen kinderen kweken om uw nichtenstaat in stand te houden zenne. Dan nog liever emigreren. Dan is het probleem trouwens op 1 generatie opgelost.
That's your problem!!! Gelukkig hebben we nog ouders met gezond verstand die hun kind nemen zoals het is, en als het homo is, tja het is homo hé dan, so what... liever dat het gelukkig is en al de rest...
Oud 29 april 2003, 14:41   #1554
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
In het Nieuwe Testament staat overigens nergens enige veroordeling van homoseksuele relaties.
Raf, zoals gewoonlijk, kletst ge maar wat uit uw nek. Ziehier enkele citaten uit het Nieuw Testament:

Rom. 1, 24-27, over de schuld der heidenen en hun straf: "Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende."

1 Kor. 6, 10: "Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beërven."

Tim. 1,8-11: " Wij weten, dat de wet goed is, indien iemand haar wettig toepast, wel wetend, dat de wet niet gesteld is voor de rechtvaardige, maar voor wettelozen en tuchtelozen, voor goddelozen en zondaars, voor onverlaten en onheiligen, voor vadermoorders en moedermoorders en doodslagers, hoereerders, knapenschenders, zielverkopers, leugenaars, meinedigen, en al wat verder ingaat tegen de gezonde leer, in overeenstemming met het evangelie der heerlijkheid van de zalige God, dat mij is toevertrouwd."

Bovendien heeft Jezus gezegd dat Hij niet gekomen was om ook maar een punt of haaltje aan de Mozaïsche Wet te veranderen. Hij heeft dus onverkort de Tien Geboden onderschreven.
Oud 29 april 2003, 14:42   #1555
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U bent er blijkbaar van overtuigd dat kinderen van homos noodzakelijkerwijze homo worden. Het tegendeel is waar. Het homokoppel in mijn leefomgeving dat twee kinderen heeft grootgebracht heeft twee heteros 'geproduceerd'.
Oud 29 april 2003, 14:44   #1556
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
In het Nieuwe Testament staat overigens nergens enige veroordeling van homoseksuele relaties.
Raf, zoals gewoonlijk, kletst ge maar wat uit uw nek. Ziehier enkele citaten uit het Nieuw Testament:

Rom. 1, 24-27, over de schuld der heidenen en hun straf: "Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende."

1 Kor. 6, 10: "Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beërven."

Tim. 1,8-11: " Wij weten, dat de wet goed is, indien iemand haar wettig toepast, wel wetend, dat de wet niet gesteld is voor de rechtvaardige, maar voor wettelozen en tuchtelozen, voor goddelozen en zondaars, voor onverlaten en onheiligen, voor vadermoorders en moedermoorders en doodslagers, hoereerders, knapenschenders, zielverkopers, leugenaars, meinedigen, en al wat verder ingaat tegen de gezonde leer, in overeenstemming met het evangelie der heerlijkheid van de zalige God, dat mij is toevertrouwd."
Toch raar dat Jezus zich met 12 mannen omringde.
Oud 29 april 2003, 14:52   #1557
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
U bent er blijkbaar van overtuigd dat kinderen van homos noodzakelijkerwijze homo worden. Het tegendeel is waar. Het homokoppel in mijn leefomgeving dat twee kinderen heeft grootgebracht heeft twee heteros 'geproduceerd'.
Helemaal niet. Incestslachtoffers en kunnen soms ook nog ten goede gekeerd worden.

Ik wilde vooral zeggen dat homo's die kinderen willen adopteren, gezonde ouders zullen moeten vinden die bereid zijn om hun kind over te leveren aan dat soort van mensen. Gezonde en welstellende ouders voeden hun eigen kinderen op en kinderen uit de Derde Wereld worden door hun overheden beschermd tegen de perverse uitwassen van onze maatschappij: zij weigeren nog kinderen voor adoptie af te staan indien de kans bestaat dat ze in handen zouden vallen van homo's.
Oud 29 april 2003, 14:53   #1558
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien was dat enkel op de laatste dag voor de vasten
zennek just, Staaf? ofest de veerlest'n dag?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 14:54   #1559
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zowel vrouwen als mannen volgden Jezus. Enkel 12 mannen hadden de status van Apostel.

Ga eerst eens uw cathechismus leren voor ge hier dergelijke prietpraat komt debiteren.
Oud 29 april 2003, 14:59   #1560
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik ga toch geen kinderen kweken om uw nichtenstaat in stand te houden zenne. Dan nog liever emigreren.
Ge zijt nog niet weg, en ik zie u al niet meer...

Goodbye and good riddance
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be