![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1541 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1542 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1543 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() BTW; als scholiertje heb je verdomme veel pretentie om een bronvermelding te vragen. Ze gaan daar nog lachen op t unief van Leuven8)
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1544 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1545 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1830 Rolf Falter De scheiding van Nederland, België en Luxemburg</FONT> Het ware verhaal van de Belgische revolutie, ontdaan van alle mythes Spannend en vlot leesbaar, een sterk een verhaal Het is zeer lang geleden dat het verhaal van 1830 in het Nederlands verteld werd in al zijn details Verschijnt aan de vooravond van 175 jaar België Nieuw deel in de succesvolle reeks waarin eerder de bestsellers 1302. Opstand in Vlaanderen en 1585. De val van Antwerpen zijn verschenen ISBN: 90-209-5836-4 Verkoopprijs:19,95 EUR Aantal pagina's: 352 NUR-code: 688: Vaderlandse geschiedenis ![]() Ik heb anders al vrij veel ervaring met het staven van ideeen. Archiefonderzoek is reeds mijn deel geweest. Taken, besprekingen en mondelinge verdedigingen allerhande zijn reeds mijn deel geweest. Telkens weer geslaagd. IWat hebt u daar van al gedaan? Als je dan eist met grote letters een bron te krijgen, dan vraagt dit om een lach en een opmerking. Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1546 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Belang houd geen enkele mythe instand. U bent waarlijk doof, of hebt nog nooit naar Royalty gezien op de TV, zou je de 21 juli toespraak gemist hebben... Mag ik U er dan ook evenzeer vriendelijk op wijzen dat Albert hier geboren is.... Maxima in Argentinië, en zij spreekt vlotter Nederlands dan het clubje in Laken... Dit blijven ontkennen is een waar teken van naiviteit[edit] [size=1]Edit:[/size]
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn ![]() Laatst gewijzigd door phoebe : 14 september 2005 om 13:18. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1547 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1548 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Mag ik u er even opwijzen dat Royalty niet meer is dan goedkoop amusement waar het om draait een goeie en een slechte kant te hebben om een goeikoop spel van gladiatoren te spelen en de mensen eens te laten hun voyeursime, jaloesie en dergelijke bot te vieren op mensen die ze persoonlijk niet kennen, die zich niet kunnen verdedigen. Over naiviteit gesproken... Nogmaals, Phoebe, ieder mens is goed in iets maar de ene is er beter in dan de ander. Albert is misschien wel, wie weet, een begenadigd schrijver, of misschien spreekt hij wel vloeiend Lingala. En, Ken je de Vlaamse leeuw perfect vanbuiten? 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1549 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Beter zelfs dan de brabacone Je begrijpt het niet echt. Albert en gevolg zijn hier geboren, ze hebben een Nederlandstalige gouvernante gehad, zijn voor een periode naar een nederlandstalige school geweest, en het resultaat van dit alles is heel bedroefelijk, en als staatshoofd zijnde een ware schande. Dat heeft niets met een talenknobbel te maken...maar met iets anders.
![]() |
![]() |
#1550 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hier in België spreekt men even verhakkelt en stroef Nederlands in een simpel intervieuwtje, of het nu flutprogramma's zijn, of op een nieuwsuitzending... Of een 21 juli toespraak. Dat dit pijnlijk is voor de royalisten, kan ik best geloven, maar het is en blijft een terechte kritiek. Citaat:
Citaat:
Dat Albert een goede schrijver zou kunnen zijn intreseert me niet echt. Albert en gevolg zijn hier geboren, hebben een Nederlandse gouvernante gehad, zijn naar een nederlandstalige school geweest, stuk voor stuk. En het resultaat is schrijdend, vergeleken met Maxima. Zij heeft op heel korte tijd de taal geleerd, is veel vlotter en soepeler in het praten, dat het adelijke gevolg hier in België. Paola die hier al meer dan enkele maanden verblijft....niet echt een mooi resultaat. Mathilde, die toch logopediste is, niet echt een mooi resultaat Philip, kroonprins van België, zijn nederlands is lachwekkend, en hij heeft nogthans een doctoraat... Citaat:
ja, tot de laatste stroof.
![]() |
![]() |
#1551 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1552 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1553 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 14 september 2005 om 15:58. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1554 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zijn de conclusies wel van die studie uit 1999 (trouwens, totaal ongeschikt om in 2005 daarmee iets te eisen)? Waar kunnen we tekst hiervan vinden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1555 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 14 september 2005 om 16:02. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1556 |
Banneling
|
![]() Wat is er mis met het Nederlands van Albert II? Het is beter dan het Frans van Verhofstadt. Bovendien gaat u niet in op mijn argument dat een koning in België slechts een vertegenwoordigende functie heeft en geen macht i.t.t. ministers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geert Hoste spot met bestaande toestanden, niet met ingebeelde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1558 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even opmerken trouwens dat de Oranjes geen "Hollandse" prinsen en prinsessen zijn, maar wel Nederlandse. Daarnaast is het heel goedkoop te stellen dat Maxima in eentalig land is terechtgekomen: Albert II woont al sedert zijn geboorte hier en bijgevolg was er meer dan tijd genoeg om het Nederlands, als taal van de meerderheid, op een bijna volmaakte manier te beheersen. Het koninklijk Hof verkiest echter nog altijd het Frans als eerste taal, de taal van een minderheid. Dit zou in Nederland gelijk staan met het feit dat Maxima het Fries grondig zou leren en slechts wat rudimentair Nederlands. In "Laeken" hebben ze het duidelijk nog steeds niet begrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1559 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1560 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een democratie vertrekt een vertegenwoordigende functie van het volk en alleen het volk. De koning ontleent zijn troon aan zijn geboorterecht, niet aan een democratische vertegenwoordiging waarbij het volk al dan niet een andere vertegenwoordiger kan aanduiden. |
|
![]() |
![]() |