Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2006, 14:46   #1541
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Popebuster Bekijk bericht
IK zie dat mijn antwoord op willem1940NLD niet helemaal juist is. Daarom nog een kleine toelichting: Als je de Koran naast de Grondwet legt, zal die Koran er waarschijnlijk niet al te goed uitkomen. Nochtans zijn er duizenden en duizenden moslims die wel voorbeeldig functioneren in landen met een Grondwet naar ons model.
Zeer waar, ik ken tamelijk wat mensen die moslim zijn en waar ik niets op aan zou kunnen merken. Datzelfde herken(de) ik in sommige andersdenkenden, zoals communisten.
Mensen ontmoet je per-1; -ismen, -dommen, -groepen enzo zijn gevaarlijk.

De militanten heten in de koran "beteren".
Oud 11 september 2006, 14:59   #1542
Popebuster
Vreemdeling

Popebuster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Niet alle nazis waren/zijn totaal onmenselijk of onaanspreekbaar en er zijn waren/zijn ook misleide, goedgelovige meelopers bij. Ook werden sommigen "afvallig".
In de islam staat op afvalligheid de doodstraf.

Constant gevaar ...
Lees (niet te veel per keer, lijkt mij beter; mijn persoonlijk record kwam eens op 2 uren voordat het mij teveel werd) de koran, in vele talen op Net aanwezig en gemiddeld qua woordgebruik iets minder afstompend dan "mein kampf" (dat zich overigens in de islamitische wereld nog steeds in opmerkelijke verkoopscijfers verheugt).
Dank voor uw antwoord. Toch is eigenlijk niks wezenlijk van mijn argumenten ontkracht denk ik. De Koran mag nog zo misdadig zijn als ze wil, ik stel vast dat duizenden en duizenden moslims zich voorbeeldig gedragen. Het hangt er dus vanaf hoe men die Koran interpreteert, welke stukken men als relevant beschouwd. Indien u toch volhard en eist dat ik toegeef dat de Koran een verschrikkelijk boek is, dan zal u moeten toegeven dat de moslims die dit boek vanuit hun cultuur als uitgangspunt aangereikt krijgen en zich toch voorbeeldig gedragen, alle lof verdienen. Verder begrijp ik niet hoe niet - extremistische mensen Hitler vandaag (dus niet in het begin van de Naziperiode) blijven eren. Hoe zij dat regime blijven steunen.

Mijn idee is dat moslims niet te vergelijken zijn met Nazis. Ik vind dat zelfs een beledigende gedachte voor de moslimgemeenschap. Zonder enige nuance worden zij allemaal gelijkgesteld aan Hitler en consoorten. Kent u dan zo weing moslims? Of zijn al de moslims die u ontmoet dan van het Nazi-kaliber?
Popebuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 15:02   #1543
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
het nazisme bestaat niet. Het is een verzameling van overtuigingen die enkel gemeenschappelijk hebben dat zij verwijzen naar een dictator en naar een boek : Mein Kampf.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 15:24   #1544
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dit is flagrant onjuist. Het werd ondertekend door nagenoeg alle landen, waaronder Japan, Duitsland, Oostenrijk, Italie, Spanje en dit na rijp beraad.
Het was geen vredesverdrag dat opgedrongen werd zoals het verdrag van Versailles, het is een morele declaraitie en werd later pas uitvoerbaar na Europese en nationale wetten er een concrete invulling aan gaven. Dit is dus zonder meer laster.
Op dat punt heb je gelijk. Ik was te voortvarend in mijn verklaring. Sorry, maar er onmiddellijk laster van maken lijkt me ietwat overdreven.

Citaat:
Ook dit is een pertinente onwaarheid. Het verdrag spreekt zich nergens uit over nazisme noch over communistische noch overe andere vormen van dictatuur: het verbiedt dicaturen en kent mensen fundamentele rechten toe die niet bestaan binnen om het even welke dictatuur.
Landen zoals Rusland, China, Korea, maar ook België zijn herhaaldelijk onder vuur gekomen omdat ze de mensenrechten niet toepts(t)en.
Je daast maar wat.
Hier kan ik toch niet meer volgen. In je origineel bericht zeg je dat het nazisme ondubbelzinnig veroordeeld wordt door het verdrag, hier zeg je precies het tegengestelde. Wie daast er dan?

Citaat:
Indien je nu eens de volledige context zou citeren dan zal wel duidelijker zijn dat dit niet klopt: Indien ik je nu aanraadt van abortus op jezelf te plegen omdat je nog niet volwassen genoeg bent om uit je moeder te mogen stappen is dit noch een oproep tot verkrachten, nocht het aanzetten tot zelfmoor, abortus. Het is zwarte humor.
Ik wens je overigens een goede gezondheid, veel leesplezier en een goede cursus over de verklaring van de rechten van de mens toe.
De tekst hiervan vindt je hier, in het Nederlands:
Van dergelijke zwarte humor, verlos ons Heer. Overigens bedankt voor de wensen voor een goede gezondheid, hetzelfde voor jou, maar voor de verklaring heb ik geen cursus nodig, een aandachtige lezing volstond ruimschoots.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 15:26   #1545
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank voor uw antwoord. Toch is eigenlijk niks wezenlijk van mijn argumenten ontkracht denk ik. De Koran mag nog zo misdadig zijn als ze wil, ik stel vast dat duizenden en duizenden moslims zich voorbeeldig gedragen. Het hangt er dus vanaf hoe men die Koran interpreteert, welke stukken men als relevant beschouwd. Indien u toch volhard en eist dat ik toegeef dat de Koran een verschrikkelijk boek is, dan zal u moeten toegeven dat de moslims die dit boek vanuit hun cultuur als uitgangspunt aangereikt krijgen en zich toch voorbeeldig gedragen, alle lof verdienen. Verder begrijp ik niet hoe niet - extremistische mensen Hitler vandaag (dus niet in het begin van de Naziperiode) blijven eren. Hoe zij dat regime blijven steunen.

Mijn idee is dat moslims niet te vergelijken zijn met Nazis. Ik vind dat zelfs een beledigende gedachte voor de moslimgemeenschap. Zonder enige nuance worden zij allemaal gelijkgesteld aan Hitler en consoorten. Kent u dan zo weing moslims? Of zijn al de moslims die u ontmoet dan van het Nazi-kaliber?
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom de Islam (Koran), Christendom (Bijbel) en Jodendom (Thora) als religies worden beschouwd en aanvaard en het Nazisme(Mein Kampf) niet?
Wegens het verschil in bloed, vernedering en onrecht kan het niet zijn want de moslims, christenen en joden hebben meer wandaden (wegens hun langere geschiedenis?) tegen de menselijkheid op hun geweten dan het Nazikrapuul...

Stel nu eens dat wegens godsdienstvrijheid het Nazisme zou worden toegelaten, betaald, gesponsord, positief gediscrimineerd enz zoals wij nu met de arme moslimsukkelaars doen...ja wadde...
Oud 11 september 2006, 15:30   #1546
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Op dat punt heb je gelijk. Ik was te voortvarend in mijn verklaring. Sorry, maar er onmiddellijk laster van maken lijkt me ietwat overdreven.
excuses aanvaardt en geretourneerd!

Citaat:
Hier kan ik toch niet meer volgen. In je origineel bericht zeg je dat het nazisme ondubbelzinnig veroordeeld wordt door het verdrag, hier zeg je precies het tegengestelde. Wie daast er dan?
Omdat communisme, nazisme en alle dicatoriale vormen door het verdrag niet expliciet (bij naam) maar impliciet (door de inhoud van het verdrag) worden verworpen!
Het is niet omdat er in geen enkele wet expliciet staat "je mag geen meisjes doden" dat het strafrecht het doden van meisjes toelaat? Er staat "je mag niet doden". Dat impliceert meisjes.
Zeggen dat niet het communisme maar enkel het nazisme wordt geviseerd door het verdrag is dus niet ernstig, hoor... ALLE vormen van overtreden van de mensenrechten worden erin gelaakt. En vele landen hebben het mogen ondervinden, ook het onze!

Citaat:
Van dergelijke zwarte humor, verlos ons Heer. Overigens bedankt voor de wensen voor een goede gezondheid, hetzelfde voor jou, maar voor de verklaring heb ik geen cursus nodig, een aandachtige lezing volstond ruimschoots.
Het is een prachtige tekst. Het is alleen spijtig dat het zovele menslevens heeft gekost voor men zo'n tekst kon maken, en dat het nog zovele mensenlevens kost voordat deze tekst wordt toegepast.
Het volstaat om te verwijzen naar het feit dat de naakte aap nog niet lang uit de bomen is

Nog spijtiger is dat er mensen rondlopen die beweren dat anderen "Untermenschen" zijn, en die zelf terug in de jungle willen gaan wonen.
Waarom ze een leeuw in hun vlag houden, zoals beschaafde VLamingen en er geen banaan inzetten is me een raadsel

Laatst gewijzigd door ericferemans : 11 september 2006 om 15:34.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 15:36   #1547
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom de Islam (Koran), Christendom (Bijbel) en Jodendom (Thora) als religies worden beschouwd en aanvaard en het Nazisme(Mein Kampf) niet?
Nazis geloven niet in God. Zij geloven in een Fuhrer.
Oud 11 september 2006, 15:42   #1548
bk232214
Gouverneur

Standaard

Citaat:
en dat blijft duren
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 15:43   #1549
ericferemans

Standaard

Fuhrers????
Oud 11 september 2006, 15:53   #1550
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is flagrant onjuist. Het werd ondertekend door nagenoeg alle landen, waaronder Japan, Duitsland, Oostenrijk, Italie, Spanje en dit na rijp beraad.
Het was geen vredesverdrag dat opgedrongen werd zoals het verdrag van Versailles, het is een morele declaraitie en werd later pas uitvoerbaar na Europese en nationale wetten er een concrete invulling aan gaven.
U vergeet erbij te vermelden dat dit verdrag NIET mee werd ondertekend door de islamitische landen!
Die hebben namelijk hun eigen Universele Rechten van de Islamitische Mens opgesteld, die afwijkt van de standaard versie.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 15:53   #1551
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Omdat communisme, nazisme en alle dicatoriale vormen door het verdrag niet expliciet (bij naam) maar impliciet (door de inhoud van het verdrag) worden verworpen!
Ja, ik heb inmiddels wel begrepen dat de verwerping niet naar de letter, maar naar de geest dient geïnterpreteerd.

Citaat:
Zeggen dat niet het communisme maar enkel het nazisme wordt geviseerd door het verdrag is dus niet ernstig, hoor... ALLE vormen van overtreden van de mensenrechten worden erin gelaakt. En vele landen hebben het mogen ondervinden, ook het onze!

Ik heb me voor deze uitlating geëxcuseerd. Wil je dat ik het een tweede maal doe?
Citaat:
Het is een prachtige tekst. Het is alleen spijtig dat het zovele menslevens heeft gekost voor men zo'n tekst kon maken, en dat het nog zovele mensenlevens kost voordat deze tekst wordt toegepast.
Daar ben ik het me je eens. Maar de mensheid heeft weinig geleerd. Lees er de rapporten van Amnesty International maar eens op na.
Citaat:
Nog spijtiger is dat er mensen rondlopen die beweren dat anderen "Untermenschen" zijn, en die zelf terug in de jungle willen gaan wonen.
Waarom ze een leeuw in hun vlag houden, zoals beschaafde VLamingen en er geen banaan inzetten is me een raadsel
[/quote]Mensen die beweren dat anderen "Untermenschen" zijn idioten. En mijn vlag eer ik.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 16:03   #1552
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U vergeet erbij te vermelden dat dit verdrag NIET mee werd ondertekend door de islamitische landen!
Die hebben namelijk hun eigen Universele Rechten van de Islamitische Mens opgesteld, die afwijkt van de standaard versie.
U vergist zich: De meeste Islamitische landen ondertekenden deze verklaring wel degelijk.
Nadien werden zowel in Europa als bijvoorbeeld in Egypte specifieke aanvullingen ondertekend. Deze aanvullingen zijn soms in conflict met de universele verklaring, maar soms zijn ze er een verfijning van.
Heikele punten zijn vaak de positie van de vrouw, de polygamie, en (voor wat europa betreft) het gebrek aan respect voor ouderen dat het Westen typeert.
Het is dan ook weer typisch voor de zwartzakjes dat ze de positieve invloed van andere landen en culturen niet zien.
Onze Westerse cultuur wordt door vele landen gezien als barbaars tegenover oudere mensen, waardoor zij vinden dat de mensenrechten te weinig rekening houden met (oudere) leeftijd. Een goede opmerking!
Oud 11 september 2006, 16:06   #1553
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Sweet dreams"
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 16:16   #1554
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
"Sweet dreams"
who am I to dissagree
I travel the world and the seven seas
everybody's looking for something
Oud 11 september 2006, 16:18   #1555
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergist zich: De meeste Islamitische landen ondertekenden deze verklaring wel degelijk.
Nadien werden zowel in Europa als bijvoorbeeld in Egypte specifieke aanvullingen ondertekend. Deze aanvullingen zijn soms in conflict met de universele verklaring, maar soms zijn ze er een verfijning van.
Heikele punten zijn vaak de positie van de vrouw, de polygamie, en (voor wat europa betreft) het gebrek aan respect voor ouderen dat het Westen typeert.
Het is dan ook weer typisch voor de zwartzakjes dat ze de positieve invloed van andere landen en culturen niet zien.
Onze Westerse cultuur wordt door vele landen gezien als barbaars tegenover oudere mensen, waardoor zij vinden dat de mensenrechten te weinig rekening houden met (oudere) leeftijd. Een goede opmerking!
http://www.alhewar.com/ISLAMDECL.html

een aanvulling? verfijning? respectvoller voor ouderen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 16:24   #1556
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
http://www.alhewar.com/ISLAMDECL.html

een aanvulling? verfijning? respectvoller voor ouderen?

Preambule gelezen:
Citaat:
It is unfortunate that human rights are being trampled upon with impunity in many countries of the world, including some Muslim countries. Such violations are a matter of serious concern and are arousing the conscience of more and more people throughout the world.

I sincerely hope that this Declaration of Human Rights will give a powerful impetus to the Muslim peoples to stand firm and defend resolutely and courageously the rights conferred on them by God.
Je suggestie was dus naast de pot gepist, hoor

Er staat trouwens een straffe in (omdat er hier zo over onverdraagzaamheid wordt gesproken van islamieten):
Citaat:

Rights of Minorities

a) The Qur'anic principle "There is no compulsion in religion" shall govern the religious rights of non-Muslim minorities.

b) In a Muslim country religious minorities shall have the choice to be governed in respect of their civil and personal matters by Islamic Law, or by their own laws.
Ik zie dat de BELGEN niet invoeren!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 11 september 2006 om 16:30.
Oud 11 september 2006, 16:45   #1557
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
De islam bestaat niet. Het is een verzameling van overtuigingen die enkel gemeenschappelijk hebben dat zij verwijzen naar een profeet en naar een boek : De Koran.

Vooreerst zijn ze het onderling niet eens over hoe je dat boek moet interpreteren. Daarnaast zijn ze het niet eens over wat de profeet precies daar aan heeft toegevoegd, en hoe je dat weer moet interpreteren.

De Islam is derhalve een zo complex geheel van godsdiensten, overtuigingen, rechtsregels en toepassingen ervan dat het op dit moment aanleiding geeft tot een enorm aantal oorlogen, burgertwisten en aanslagen ONDERLING. Het is al even zot om te spreken over "DE Belgen", DE Europeanen, DE amerikanen, DE russen. Elk van deze omschrijvingen zijn zo veelomvattend dat je je er vanalles bij kan voorstellen.

Stellen dat de Islam door de band genomen dit of dat is klopt dus niet.
Dat is zoals zeggen dat de Belgen rood, blauw, geel of groen zijn van politieke opvatting.

Spreken over een zo grote godsdienst, met 1.5 miljard gelovigen, die zo uitenlopend zijn als iets en doen alsof ze allemaal grotendeels hetzelfde zijn klopt niet. Er is geen lijn in te trekken.

Het Nazisme vergelijken met de Islam kan je proberen, doe dat dan ook maar met het protestantisme en het christendom. Het slaat gewoon nergens op.
Er zijn heel westerse islamitische landen, heel democratische, heel dictatoriale, heel rechtse, heel linkse en alles tussenin. Hoe kan je nu in 's hemelsnaam daar iets zinnigs over vertellen.
De meeste Islamieten in ons land zijn soenieten. Dat is al één van de minst strenge strekkingen. Maar ook daarbinnen heeft elke moskee, elke islamiet zijn mening. Als je tegen de Islamieten bent ben je eigenlijk tegen alles en nog wat. Je bent gewoon een mensenhater. Een blokker, qua
Op het einde van je betoog het eerst ingaand: ik vind het onbeschaafd van je om te proberen mensen en ook mij uit te schelden; bovendien is dit ongetwijfeld tevens in strijd met Forumregels. Ik meen echter dat ik je dat al eerder heb uitgelegd en ik begrijp en moet er mee leven, dat slechtheid nu eenmaal bestaat.

Ik ben geen mensenhater en/dus ook geen islamietenhater, weet echter wat godsdiensten/doctrines door hun gehersenspoelden kunnen laten aanrichten als "leiders" een bepaald signaal afgeven, zoals dat onze landen overkomen is in het verleden, veelal "godsdienstig" geïnspireerd, meer recent door nazis en op een haar na door communisten.

"Interpreteren" van boeken als koran, bijbel etc., vind ik gel*l, want die zogeheten profeten en aanverwanten waren overwegend zelf niet of nauwelijks geletterd en richtten het woord meest tegen het gewone volk, daar is weinig elitairs in te onderscheiden. Gewoon lezen wat er staat, dus, want het "vergeestelijken" van gewone mensentaal is een inmiddels te doorzichtige oude truc om mensen middels verwarring gedwee te maken.

Alle zogenaamde stromingen in de islam baseren zich op de koran zoals christenen daarvoor (het nieuwe testament van) de bijbel gebruiken.

Alle "verschillende" islam-groepen/richtingen verschillen niet van mening over de opdracht in de islam om een/het wereldrijk te vestigen, waarbij geweld, zacht gezegd, niet is verboden.
Dit geïnspireerde of rituele geweld is in tamelijk veel landen momenteel volop in gang en het lijken er niet minder te worden.

Citaat:
... Er zijn heel westerse islamitische landen, heel democratische, heel dictatoriale, heel rechtse, heel linkse en alles tussenin ...
Ik denk/vind dat "democratische" en "linkse" in deze zin onjuist zijn, maar misschien kun jij me enige islamitische landen van zulke signatuur noemen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 11 september 2006 om 16:51.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 17:13   #1558
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Nogmaals: MENSEN ontmoet ik per-1; doctrines zie ik als GEVAAR. De islam is iets anders dan "alweer een kerkje erbij" want leeft uit en voor de opdracht om de wereld te veroveren, indien niet goedschiks dan maar anders.
Oud 11 september 2006, 17:15   #1559
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Hitler geloofde in zoiets als een "opperwezen" en was groot verzamelaar van godsdienstige zowel als occulte boeken.
Oud 11 september 2006, 17:17   #1560
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fout (as usual)...de nazi's geloofden wel in God (maar niet allen in dezelfde...zie Himmler)...en Dolf dacht een goddelijke missie te hebben...
zo kan je Dolf gerust als een profeet zien (zoals Christus, Mohammed enz)

Als je een leer die enkel de dood voor niet gelovigen propageert, aanmoedigt (ja zelfs verplicht) als een godsdienst ziet (en die trouwens de scheiding tss kerk en staat volleldig verwerpt) zie ik niet in waarom je het Nazisme niet als een godsdienst kan zien...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be