Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 december 2017, 23:08   #15601
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Ik denk dat er momenteel héél veel achter de schermen wordt gepraat, gepolst.
Ver van alle media en andere 'toeristen'.

Net zoals in het begin, toen 'men dacht' dat de EU landen er zich niet mee moeiden...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 23:18   #15602
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat Spanje doet is dan ook volkomen legaal. Het probleem is dat het op termijn niets oplost.

Zeer gematigde toespraak van de Koning die deze keer koos voor benadrukken van wederzijds respect en de erkenning van pluraliteit en het aandringen op verantwoordelijk handelen. Geen expliciete verwijzing naar de juridische situatie, noch naar 155, noch naar de opsluiting van leden van de regering, noch naar de vlucht van Puigdemont naar Brussel


Ik vraag me af wat de deelnemers hier denken hoe Rajoy het verder gaat aanpakken? En de separatisten? Ik denk dat 'het Proces' = de DUI etc van tafel is en dat Rajoy dan 155 intrekt, heb ik al gezegd. Wedden?
Het is inderdaad legaal, maar dat toont aan dat er iets mis is met hun grondwet. In Saudi-Arabië is het ook legaal om homo's te onthoofden...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 23:19   #15603
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik denk dat er momenteel héél veel achter de schermen wordt gepraat, gepolst.
Ver van alle media en andere 'toeristen'.

Net zoals in het begin, toen 'men dacht' dat de EU landen er zich niet mee moeiden...
natuurlijk, dit is een ernstige kwestie. Men zegt er niets over om het gezicht van Rajoy te redden, maar wat in Spanje gebeurt kan natuurlijk niet.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 23:24   #15604
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is inderdaad legaal, maar dat toont aan dat er iets mis is met hun grondwet. In Saudi-Arabië is het ook legaal om homo's te onthoofden...
Ik las hun grondwet, die laat werkelijk alle mogelijke herzieningen toe. Alle. Het probleem is de politieke wil en het ontbreken van dialoog.

Onder de PP met of zonder Rajoy zit alles vast. Ciudadanos is nog een stukje erger. Het enige dat een beetje kan opschuiven in de goede richting is een investituur van Pedro Sanchez. Die zit er ook niet meteen aan te komen.

Ondertussen zal het dus gaan zoals ik zei, denk ik. Wedden?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 23:27   #15605
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het probleem is de politieke wil en het ontbreken van dialoog.
En de vereiste bijzondere meerderheden natuurlijk. Maar dat is nu eenmaal het democratisch spel.

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 december 2017 om 23:51.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 23:42   #15606
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
natuurlijk, dit is een ernstige kwestie. Men zegt er niets over om het gezicht van Rajoy te redden, maar wat in Spanje gebeurt kan natuurlijk niet.
Ik zie het wel wat ruimer...
Beiden zijn in de fout gegaan.
Ik zie het eerder om de gemaakte plooien wat proberen glad te strijken en de zaak niet erger te maken dan dat ze nu al is.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 23:52   #15607
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is inderdaad legaal, maar dat toont aan dat er iets mis is met hun grondwet. In Saudi-Arabië is het ook legaal om homo's te onthoofden...


Dat kan buiten de EU.

Zoals je ziet met Polen kan de EU zijn tandjes laten zien als het om werkelijke infracties gaat op bepaalde democratische normen.

Normaliter moeten de separaristen het spel hoog blijven spelen en de DUI bevestigen. En weer allemaal in de bak vliegen. Dat spektakel (wat ik al zeer lang het theater van het absurde noem) kan de EU nu eens niet met lede ogen blijven aanzien. Niet omdat het niet democratisch of wettelijk zou zijn, maar omdat zoiets binnen de Unie in totaal geen zicht is, niet naar binnen toe en niet naar buiten toe.

De separatisten gaan evenwel inbinden... (Niet in het minst omdat ze teleurgesteld zijn in de houding van de EU). Denk ik. Wedden?

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 december 2017 om 23:59.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 01:56   #15608
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Catalanen voor onafhankelijkheid maken gebruik van hetzelfde emotioneel gezever als gij om hun waanzin te legitimeren.
Iemand loopt achter een Spaanse vlag : slimme mens, volgens jou.
Iemand loopt achter een Catalaanse vlag : waanzin, volgens jou.

Moet je mij maar eens uitleggen waarom die ene zoveel verstandiger zou zijn dan die andere.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 09:32   #15609
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Iemand loopt achter een Spaanse vlag : slimme mens, volgens jou.
Iemand loopt achter een Catalaanse vlag : waanzin, volgens jou.

Moet je mij maar eens uitleggen waarom die ene zoveel verstandiger zou zijn dan die andere.
Iedereen die achter een vlag aanloopt is zot.
Geboren worden uit de juiste spleet op de juiste plaats en vlag en daaraan enige waarde hechten is inderdaad idioot aan het waanzinnige af.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 09:40   #15610
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Iedereen die achter een vlag aanloopt is zot.
Geboren worden uit de juiste spleet op de juiste plaats en vlag en daaraan enige waarde hechten is inderdaad idioot aan het waanzinnige af.
Daarom doet heel de wereld dat buiten Europa want wij Europeanen zijn toch zo slecht. Steek je opgeheven vingertje in je gat uiteindelijk zijn we allemaal maar kuddedieren die horen tot de in-groep. De mens is een beest met menselijke karaktertrekken die af en toe doorsluimeren. Geef jezelf wat minder krediet.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 10:07   #15611
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Iedereen die achter een vlag aanloopt is zot.
Geboren worden uit de juiste spleet op de juiste plaats en vlag en daaraan enige waarde hechten is inderdaad idioot aan het waanzinnige af.
Dat is niet de houding die ik hier merk, en ook niet in Spanje.
Zowel hier als daar komen de belgicisten en de liefhebbers van Spanje vertellen dat enkel de Belgische of Spaanse vlag waarde heeft, de andere, de Vlaamse of de Catalaanse, daar spugen ze op.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 10:32   #15612
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat is niet de houding die ik hier merk, en ook niet in Spanje.
Zowel hier als daar komen de belgicisten en de liefhebbers van Spanje vertellen dat enkel de Belgische of Spaanse vlag waarde heeft, de andere, de Vlaamse of de Catalaanse, daar spugen ze op.

De jaarlijkse pensenkermis van de bejaardenbond in Steenstrate
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 10:39   #15613
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.711
Standaard

Dat keuninklijk geval van Madrid gaat na verkiezingen eens zeggen aan politici hoe ze hun programma moeten interpreteren en uitvoeren.

Als dat iemands definitie van democratie is, dan kunnen we evengoed de koran als grondwet aannemen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 10:43   #15614
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat keuninklijk geval van Madrid gaat na verkiezingen eens zeggen aan politici hoe ze hun programma moeten interpreteren en uitvoeren.

Als dat iemands definitie van democratie is, dan kunnen we evengoed de koran als grondwet aannemen.
Achja, of het nu hier is of in Spanje, we weten dat hun toespraken gedicteerd worden, of op zijn minst goedgekeurd door de eerste minister.
Koningen zijn dan ook buiksprekers van de eerste minister.

Trouwens, zijn toespraak zit vol hypocrisie.
Wat zegt hij, dat in Spanje iedereen vrijheid van meningsuiting heeft?
Zoals die man, die beschuldigd werd, omdat hij naar men beweert een fluitconcert zou georganiseerd hebben tegen de koning op een voetbalmatch.
De man moet duizenden euro's ophoesten.
Volgens hem was hij zelfs niet eens ter plaatse, maar zelfs mocht dat het geval zijn, ik zou niet weten waarom dat niet onder de vrijheid van meningsuiting valt.
Daaraan zie je wat voor een schijnheiligaards het zijn.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 25 december 2017 om 10:48.
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 14:09   #15615
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat keuninklijk geval van Madrid gaat na verkiezingen eens zeggen aan politici hoe ze hun programma moeten interpreteren en uitvoeren.

Als dat iemands definitie van democratie is, dan kunnen we evengoed de koran als grondwet aannemen.
Citaat:
El portavoz adjunto de Esquerra Republicana, Gabriel Rufián, se ha mofado del Monarca al señalar: “A la próxima le voto”.
A m?* me ha convencido, a la próxima le voto”, se mofa Rufián del Monarca
Citaat:
Pablo Iglesias
?@Pablo_Iglesias_
Cambia el tono del 3-O, pero el Rey abraza el argumentario del PP: La crisis pasó, en Catalunya todo arreglado y la corrupción es un fenómeno meteorológico sin caras ni nombres. España no necesita reyes sino servicios públicos de calidad, trabajo digno y diálogo. #DiscursoDelRey
20:42 - 24 dic. 2017
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 15:09   #15616
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Zet allemaal die ploat af over de zogenaamde meerderheid van separatisten. Ze zijn er zichzelf heel wel van bewust dat ze niet over een meerderheid van stemmen beschikken.

Citaat:
la consellera (de enseñanza) cesada Clara Ponsati, dijo a Forcadell: “Todav?*a no hemos sobrepasado el 50% del voto y esto nos obliga a ser honestos: la ratificación de la declaración no ha llegado todav?*a. =>
Clara Ponsati, de verwijderde minister van onderwijs , zei tegen Forcadell: "[b] We hebben 50% van de stemmen nog niet overschreden en dit verplicht ons om eerlijk te zijn: de bekrachtiging van onze verklaring (van onafhankelijkheid) door het volk is nog niet gearriveerd. [/ B]
Waarop Forcadell antwoordt:
Citaat:
“Que no ha habido un 50+1 es obvio pero como presidenta del Parlament no voy a valorar opiniones pol?*ticas”, ha dicho Forcadell.
=>Het is duidelijk dat er geen 50+1 geweest is.
https://www.elindependiente.com/poli...mientos-macia/

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 december 2017 om 15:34.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 17:53   #15617
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat is niet de houding die ik hier merk, en ook niet in Spanje.
Zowel hier als daar komen de belgicisten en de liefhebbers van Spanje vertellen dat enkel de Belgische of Spaanse vlag waarde heeft, de andere, de Vlaamse of de Catalaanse, daar spugen ze op.
Kom eens wat meer onder de mensen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 18:26   #15618
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Kom eens wat meer onder de mensen.
Beetje simplistisch, maar dat zijn we van de CD&V'ers gewoon.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 19:08   #15619
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.997
Standaard

We zijn nu een paar dagen voorbij de lokale verkiezingen, en wie de media volgt kan er niet naast kijken dat de focus verschuift naar andere zaken. Catalonië was even interessant, maar de eeuwige honger naar nieuws duwt de journalisten naar andere bestemmingen.
Ondertussen kunnen de speurders en magistraten in spanje ook enkele dagen rustig genieten samen met hun familie van een gezellige kerst. Volgende week kunnen ze dan het verhoor van de verdachten terug opnemen. Ik ben benieuwd hoeveel anderen ze er tijdens die verhoren nog gaan bijlappen. Rovira en die hippie van CUP zijn blijkbaar ook al verklikt dat ze mee zaten in de organisatie.
Wie zou hen verklikt hebben ? Oriol ? Of één van de Jordi's ?
Dat gaat leuk worden als het proces effectief gaat beginnen, en die zaken naar boven gaan komen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 20:02   #15620
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.711
Standaard

Waarom hebben ze eigenlijk verkiezingen uitgeschreven ? In plaats van dat tijdverlies had men al veel mensen voor een opiniemisdrijf in de Spaanse Franco-kerkers kunnen steken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be