Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 december 2017, 20:28   #15621
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik denk dat er momenteel héél veel achter de schermen wordt gepraat, gepolst.
Ver van alle media en andere 'toeristen'.
'toeristen'??? Ver van de bevolking die het aangelangd bedoel je????

Kijk dat is het probleem met al de landen ter wereld die het middeleeuwse kies systeem toepassen Waar gekozen moet worden voor partijen of personen. middeleeuws kies systeem waar al veel doden door gevallen zijn bij de bevolking omdat de politieke ivoren-torens de macht willen!

Decennia werken ze er aan al of niet door spekt met geloof interpretaties om justitie en vooral de rechters zo in te planten dat hun visie via het gerechtelijk verdedigt word en dat zo de “stoute “gestraft worden, lees de mond gesnoerd.

Klopt in regime wissels met dictatuur gaat het sneller en duidelijker >> zie wat Poetin, en Erdo?an doet, met Duizenden worden rechters, ambtenaren, leraar, ordediensten, leger enz. ontslagen en worden omgekochte om het regime te verankeren ingeplant. Ook Trump probeert het….

Wat politieke ivorentorens democratie noemen….Als er spanningen zijn om aan de macht te komen word >>> wordt héél veel achter de schermen gepraat <<< gesjoemeld en onderlinge afspraken gemaakt over de hoofden van de bevolking heen, wat ze dan compromis noemen.

Welke compromis... die tussen de partijen om hun macht/ de postjes te verdelen

Dit is het grote verschil met het echte democratische systeem in Zwitserland waar de mensen heel duidelijk kiezen voor en welomschreven thema via referendum!!!

In dit geval zou dat kiezen zijn voor bij Spanje blijven of onafhankelijk van Spanje. En dat de keuze van de bereikte meerderheid resultaat zonder reutelen uitgevoerd word!

Daar word dan Niet voor en partij gekozen maar op het thema dat uitgeklaard moet worden.

Niet op en partij die even hypocriet om het electorale een perceptie thema kiest en hoopt zo aan de macht te komen.

En nadien WEER héél veel achter de schermen worstelen, sjoemelen en onderlinge partij afspraken gemaakt over de hoofden van de bevolking heen die dan maar moeten slikken wat er uit de bus komt.

Zijn sommige burgers wat te onstuimig in hun kritiek worden ze door justitie op de vingers getikt …..Bij ons zal dat dan bv. ingekleurd worden als racistisch… dat strenger behandeld en gestraft word dan diefstal!!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 25 december 2017 om 20:40.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 20:33   #15622
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.676
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom hebben ze eigenlijk verkiezingen uitgeschreven ? In plaats van dat tijdverlies had men al veel mensen voor een opiniemisdrijf in de Spaanse Franco-kerkers kunnen steken.
Nog niet gevat dat de uw Franco obsessie slechts een meewarige schouder ophaling veroorzaakt? Dan lopen er in Spanje 40 miljoen Franco's rond.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 20:37   #15623
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik zie het wel wat ruimer...
Beiden zijn in de fout gegaan.
Ik zie het eerder om de gemaakte plooien wat proberen glad te strijken en de zaak niet erger te maken dan dat ze nu al is.
De enige fout was en is het woord gebruik >>> onafhankelijkheid <<< zal nergens ter wereld erkent worden. Of er moet en toestand zijn zoals de Krim waar Rusland achter staat!

Indien men volledig zelf bestuur/beslissen voor Catalonië in Spanje had geëist zou dat door de rest van de wereld misschien wel gesteund worden!

Volledig zelf bestuur/beslissen voor Catalonië in Spanje kon dan uitgewerkt worden in functionaliteit.

Samen wonen is ook niet het zelfde als getrouwd zijn voor de wetboek!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 21:14   #15624
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom hebben ze eigenlijk verkiezingen uitgeschreven ? In plaats van dat tijdverlies had men al veel mensen voor een opiniemisdrijf in de Spaanse Franco-kerkers kunnen steken.
Omdat het belangrijk is dat de burgers van die regio een nieuw parlement kunnen verkiezen, dat binnenkort een nieuwe regionale regering gaat installeren. Na de onverantwoordelijke bende fuck-ups die daar tot voor kort zaten zal dat een verademing zijn. Eindelijk terug mensen die hun job gaan doen in plaats van pancho villa te willen imiteren. Te veel tijd verloren, jobs zijn verloren, massale delokalisatie van bedrijven, economische schade die jaren zal nodig hebben om te herstellen en dat allemaal omwille van wat vendeliers die de revolutie wilden opstarten.
Het onderzoek zal nog wel een poos duren, maar toch wacht ik nu al met spanning af welke straffen Llarena gaat uitspreken voor de belangrijkste beschuldigden. In aantal jaren gevangenis dus.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 21:19   #15625
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Omdat het belangrijk is dat de burgers van die regio een nieuw parlement kunnen verkiezen, dat binnenkort een nieuwe regionale regering gaat installeren. Na de onverantwoordelijke bende fuck-ups die daar tot voor kort zaten zal dat een verademing zijn. Eindelijk terug mensen die hun job gaan doen in plaats van pancho villa te willen imiteren. Te veel tijd verloren, jobs zijn verloren, massale delokalisatie van bedrijven, economische schade die jaren zal nodig hebben om te herstellen en dat allemaal omwille van wat vendeliers die de revolutie wilden opstarten.
Het onderzoek zal nog wel een poos duren, maar toch wacht ik nu al met spanning af welke straffen Llarena gaat uitspreken voor de belangrijkste beschuldigden. In aantal jaren gevangenis dus.
Mijn gat ja.
De nieuwe verkozenen mogen het kiesprogramma dat zij voorgelegd hebben aan de kiezer, niet uitvoeren, in weerwil van een meerderheid in zetels in hun parlement.
Wees dan eerlijk, en zeg dat die verkiezingen enkel geldig zijn als de uitslag jou bevalt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 21:40   #15626
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
'toeristen'??? Ver van de bevolking die het aangelangd bedoel je????
Wat ik bedoel is dat beide kampen eerst onderling, maar ook met elkaar, aan het praten zijn over wat kan & niet kan, hoe de eventuele reacties/gevolgen zullen/kunnen zijn, etc... Gewoon om de zaak niet verder te laten escaleren. Niet meer, maar ook niet minder.
De rest, dat is voor later.

'toeristen', dat staat er voor derden die daar ook maar al te graag hun neus zouden willen in steken. Ramp-toeristen zou mss een beter woord geweest zijn.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 21:45   #15627
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn gat ja.
De nieuwe verkozenen mogen het kiesprogramma dat zij voorgelegd hebben aan de kiezer, niet uitvoeren, in weerwil van een meerderheid in zetels in hun parlement....
Klink idd onlogisch omdat er één bepaald item ontbreekt in je relaas.
Er is de grondwet....
Maar op zich is dat ook geen probleem. Een 2/3 meederheid volstaat om die aan te passen, maar dan wel op nationaal niveau.

Dus wat is het probleem ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 25 december 2017 om 21:45.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 21:47   #15628
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Steunen (op afstand of ter plekke) dat een autonomie de onafhankelijkheid uitroept zonder over de meerderheid van de stemmen te beschikken is al even onverantwoordelijk als het uitroepen van die onafhankelijkheid zelf. <= En kijk maar eens goed naar dat punt

Triest dat ik als separatist en republikein aan de kant van PP en consoorten moet gaan staan met deze overweging....
Maar ja, De PP verwerpt elke afsplitsing, al is het met 80% meerderheid...Ook te gek natuurlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn gat ja.
De nieuwe verkozenen mogen het kiesprogramma dat zij voorgelegd hebben aan de kiezer, niet uitvoeren, in weerwil van een meerderheid in zetels in hun parlement.
Wees dan eerlijk, en zeg dat die verkiezingen enkel geldig zijn als de uitslag jou bevalt.
Ze zullen regeren, zolang als ze de DUI niet bevestigen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 december 2017 om 21:52.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 21:48   #15629
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn gat ja.
De nieuwe verkozenen mogen het kiesprogramma dat zij voorgelegd hebben aan de kiezer, niet uitvoeren, in weerwil van een meerderheid in zetels in hun parlement.
Wees dan eerlijk, en zeg dat die verkiezingen enkel geldig zijn als de uitslag jou bevalt.
Dat is een bewust verkeerde voorstelling van zaken, wat men ook kent onder de term "een leugen".
Men kiest voor wie men wil, en de verkozenen doen wat ze menen te moeten doen binnen de perimeter van de wet.

Dat laatste hadden die rebellen van puigdecoup niet goed begrepen. Het nieuwe parlement zal wel een flink stuk realistischer zijn en meer burgerzin vertonen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 21:50   #15630
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Klink idd onlogisch omdat er één bepaald item ontbreekt in je relaas.
Er is de grondwet....
Maar op zich is dat ook geen probleem. Een 2/3 meederheid volstaat om die aan te passen, maar dan wel op nationaal niveau.

Dus wat is het probleem ?
Natuurlijk ! Daar moeten ze het gezongen krijgen, niet in dat lokaal parlement. Men beslist niet over spaans grondgebied en spaanse soevereiniteit buiten het bevoegde parlement.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 25 december 2017 om 21:50.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 22:15   #15631
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
De enige fout was en is ...
.... dat beide kampen zo koppig als nen ezel waren / (zijn). Dat zal er beter op trekken denk ik.
Al de rest, dat zijn de gevolgen van hun koppigheid.

(zijn), tussen haakjes.
Hopelijk hebben ze hun les geleerd.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 00:58   #15632
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
"Catalanen voor onafhankelijkheid" maken gebruik van hetzelfde emotioneel gezever als gij om hun waanzin te legitimeren.

Doen "Castilianen voor suprematie" het dan zo helemaal anders, misschien?


Ah, wacht, die beginnen er op te kloppen!

En straks misschien ook - alwéér - te schieten.


"¡UNA! ¡GRANDE! ¡LIBRE!"


__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 01:04   #15633
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Inteelt en onafhankelijkheidsstreven gaan duidelijk hand in hand.
Was dat in Kongo ook het geval?

In Indonesië?

België?

Algerije?

...
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 10:47   #15634
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat ik bedoel is dat beide kampen eerst onderling, maar ook met elkaar, aan het praten zijn over wat kan & niet kan, hoe de eventuele reacties/gevolgen zullen/kunnen zijn, etc... Gewoon om de zaak niet verder te laten escaleren. Niet meer, maar ook niet minder.
De rest, dat is voor later
Heel schijnheilig, want ondertussen gaan de vervolgingen gewoon door.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 10:50   #15635
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Klink idd onlogisch omdat er één bepaald item ontbreekt in je relaas.
Er is de grondwet....
Maar op zich is dat ook geen probleem. Een 2/3 meederheid volstaat om die aan te passen, maar dan wel op nationaal niveau.

Dus wat is het probleem ?
Het probleem is dat er één steenezel genoeg is om naar het grondwettelijk hof t e stappen en een moeizaam bereikt politiek akkoord over de partijgrenzen heen af te spreken.
Zo'n steenezel heeft al eens voor 11 jaar politieke problemen gezorgd, en is aan de macht gekomen sedertdien...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 10:51   #15636
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Heel schijnheilig, want ondertussen gaan de vervolgingen gewoon door.
Kojak denkt dat, maar er is geen enkele indicatie dat er op dit moment overleg is tussen het catalaanse niveau en de centrale overheid. Met wie zouden ze moeten overleggen trouwens ? Er is nog geen nieuw parlement ingezworen en het oude bestaat niet meer (cfr art 155)
Wat we wel weten is dat de poging van Puigdemont om langs het raam terug binnen te kruipen mislukt is, Rajoy wil hem niet ontmoeten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 10:55   #15637
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het probleem is dat er één steenezel genoeg is om naar het grondwettelijk hof t e stappen en een moeizaam bereikt politiek akkoord over de partijgrenzen heen af te spreken.
Zo'n steenezel heeft al eens voor 11 jaar politieke problemen gezorgd, en is aan de macht gekomen sedertdien...
Net daarom moet het dit keer via grondwetsherziening gebeuren. Dan is er zekerheid. En men weet door het vonnis van het grondwettelijk hof exact waarover ze juridisch struikelen. Gemakkelijk om daar nu een mouw aan te passen.
Kort samengevat : het hof had geen enkel probleem met een verregaande autonomie, noch met fiscale autonomie. Maar botste met de zinnen die spraken over "een onafhankelijk land, binnen spanje". Dat is juridische fictie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 16:36   #15638
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.625
Standaard

Tsja, we blijven rond hetzelfde potje draaien.

Een grondwet die naar de adem van Franco stinkt, en die mensen kan doen laten opsluiten voor hun politieke overtuiging of hun stemgedrag, kan niet erkend worden.

En als men dan toch mensen opsluit daarvoor, dan kan men zich afvragen of dit de beste weg is naar pacificatie.
Had Rajoy eens heel luid gelachen na de onafhankelijkheidsverklaring en laten stemmen in het parlement in Madrid dat Catalonië zich vergiste, dan had er verder niets gebeurd dat stinkt naar Franco-repressie.
Maar de weg naar pacificatie had iets gemakkelijker gebleken dan.

Nu stevent men stilaan op weg naar vroegere Baskische toestanden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 21:08   #15639
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.947
Standaard

Ondertussen komt er meer en meer samenspraak tussen de regio Catalonia en de eveneens Catalaanse regio Valencia

http://www.lavanguardia.com/local/va...catalanas.html

El presidente de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig
, ha afirmado en una entrevista concedida a la cadena Ser que habló con su homólogo catalán cesado, Carles Puigdemont, el 27 de octubre"


Wie zei daar ook weer dat de Regio Valencia

zich niet interesseert voor de Catalaanse zaak.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 26 december 2017 om 21:13.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 21:09   #15640
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.041
Standaard

Vooreerst de politieke partijen hebben er een toestand van gemaakt met middeleeuws kiezen voor partijen/persoon om aan de macht te komen…. Bij of los van Spanje moest en referendum vraag geweest zijn!!!

De vraag van de Catalaanse bevolking hebben ze gewoon misbruikt om hun machtpositie te bereiken. Wat ik voor heen al duidelijk omschreven heb!
Waarom is de koppigheid en de wil voor onafhankelijkheid bij de Catalaanse oorspronkelijke families ontstaan?

Is na 150 jaar Spaanse repressie + Franco repressie piek, moe gepest gelijk aan ezels????


Omdat Spanje weigert te praten en toen Rajoy verkozen werd de dwangmatigheid van uit Spanje nog erger werd. Omdat de inwijkelingen, omgekochte geïmplanteerde Families van uit gans Spanje onder Franco en zelfs er voor van uit de steden de oorspronkelijke bevolking blijven uitbuiten! Die weigeren te praten….Omdat die zich meer voelen dan de Catalanen en willen om hun status te behouden bij Spanje blijven!

Zoals Turkmenen ook nog steeds dromen eens terug bij Turkije te horen zoals onder het Ottomaanse rijk. En de blijvende miserie op Cyprus.

Praten… t’ja zelfs nu na de nieuwe verkiezing er door gestampt door Rajoy weigert Rajoy te praten. Gaat de repressie via het Spaans gerecht gewoon door…. Zeggen de Vriendjes uit de EU dat na die verkiezing niets veranderd is.

Waar is dan de democratie? Wanner zal Spanje weer soort ALVA instaleren om de protesterende voor eeuwig het zwijgen op te leggen?????? Naar analogie van Erdo?an in Turkije die iedereen ontslaat, gevangen zet om dan hun plaats te laten innemen door omgekochte Erdo?an fanatiekelingen/strevers!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be