![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#15681 |
Europees Commissaris
|
![]() Nynorsk, helpt gij mij al dieje snoep op te eten?? Zoals ik reeds zei, snoep ik heel weinig. Vrees da'k nu gedurende 6 maanden vollen bak ga moeten snoepen om die voorraad op te krijgen. Pppffff!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15682 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15683 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Terecht, ze is erg lekker. Wel geen aanrader als je niet van extreem pikant eten houdt: ik heb vanavond 2 liter klaargemaakt en daar zitten 6 grote rode pepers en een tiental kleine pepertjes in, met pitjes. En ook nog chilipasta. Zo meteen nog een kommetje opwarmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15684 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik ga eens op zoek moeten naar een goeie chinees hier in de buurt.
![]() |
![]() |
#15685 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Merciekes op voorhand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15686 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() der kan wel niks meer bij vandaag, beetje teveel gegeten ![]()
![]() |
![]() |
#15687 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Twee liter water + twee soeplepels tom yam-pasta (ik heb dat ook al zelf gemaakt, maar dat is eigenlijk veel gedoe en je hebt er allerlei ingrediënten voor nodig die je moeilijk vindt). Vijf tenen look fijnsnipperen, pepertjes fijnsnijden (voor een minder pikante versie, minder pepertjes gebruiken en pitjes vermijden - liefst met keukenhandschoenen aan als je niet voor verrassingen wil komen te staan als je nadien in je ogen wrijft of gaat plassen (!!)) en toevoegen aan de soepbasis, samen met een stuk galanga en citroengras. Op een matig vuur zetten. Intussen een dubbele kipfilet in reepjes snijden en toevoegen eens de soep kookt. Vervolgens (vijf �* tien minuten later) chilipasta (opnieuw naar smaak) en champignons toevoegen. Ik gebruik meestal kleine Parijse champignons in hun geheel, maar voor een authentiekere versie kan je ook Chinese paddestoelen (straw mushrooms) gebruiken. Dit ongeveer vijf minuten zachtjes laten koken. En nu komt de truc met de duif: de Thaise keuken wordt gekenmerkt door bepaalde contrasterende smaken, in dit geval zout en zuur. Voor het zoute gebruik je vissaus (nam pla), voor het zuurzoete limoenen. Ik begin meestal met twee soeplepels vissaus (je hebt immers ook al zout van de chilipasta) en het sap van twee limoenen. Dan is het een kwestie van proeven en toevoegen, tot je de juiste smaakbalans hebt. Een minuut of drie later fijngesnipperde sjalotten (een stuk of vijf kleintjes) toevoegen. En nog eens drie minuten later overlangs gesneden kerstomaatjes. Vijf minuten later is de soep klaar om gegeten te worden. Afwerken met koriander en als ik volk heb (dan maak ik ze veel minder pikant) dan zet ik meestal nog limoenpartjes, fijngesnipperde sjalotjes en gesneden pepertjes op tafel. EDIT: de meeste dingen (zoals die tom yum-pasta) kan je tegenwoordig vinden in de grotere Delhaizes of Carrefours, maar ik koop eigenlijk al mijn ingrediënten in de Van Wezenbekestraat. Laatst gewijzigd door Steve_M : 25 februari 2011 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15688 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15689 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15690 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 7up
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15691 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15692 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met Popcorn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15693 |
Minister-President
|
![]() Die iets minder pikante versie lijkt me wel lekker. Meestal bestel ik ze gewoon aan het Thaise kraampje op de donderdagavondmarkt in Sint-Gillis. Ietwat aangepast aan de westerse smaak, dus iets minder pikant, maar wel nog altijd heel erg lekker.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#15694 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Orval
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15695 |
Minister-President
|
![]() Een goede keuze. Ik heb een Gouyasse Triple, een Guldenberg en een Kerkomse Tripel door mijn keelgat gegoten. De Guldenberg beviel mij het beste.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#15696 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ne wodka (of twee)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15697 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15698 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15699 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Ja, kdacht nie da gij wel eens vodka dronk. Ik lust dat ook graag. Zo enkele glaasjes binnengieten voor het uitgaan om in the mood te komen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15700 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |