![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1561 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Merkwaardig genoeg zijn kromme tenen evenmin een onderwerp dat aan tafel besproken wordt.
Je zal ons wel een heel vreemde familie vinden.
![]() |
#1562 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Tijdens de research ter voorbereiding op dit antwoord heb ik even de pagina over Sociologie op Wikipedia gelezen. De triestige conclusie is dat ik daar niets van ken. ![]() Hier en daar een bekende kreet of naam, maar daar blijft het bij. Het onderwerp van sociologie ("leer van de menselijke samenleving en haar verschijnselen") klinkt best interessant. Te oordelen naar die Wikipedia-pagina wordt in de sociologie een heel specifiek jargon gebezigd (wat overigens begrijpelijk is). Voor de leek (in casu ik) is het dus helemaal niet evident om zomaar eventjes iets over sociologie te lezen. Misschien moet ik eens een "Sociology for dummies" lezen.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 26 november 2009 om 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1563 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zou jij voor je werk naar het buitenland verhuizen (al dan niet tijdelijk) ? zou jij mij aanraden voor het werk naar het buitenland te verhuizen ? Wat is je mening over de klassieke Argentijnse tango ? Laatst gewijzigd door Jedd : 27 november 2009 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is het oudste verhaal van de wereld, maar op miserabele wijze bedrogen worden door de persoon waaraan je je volledig hebt gegeven is niet bepaald leuk. Het zelfbedrog, en erna de zelfverwijten, de twijfels, de verkeerde analyses, de wraakgevoelens, de debiele gedragingen, niet echt reklame voor mijn o zo rationeel ik. Maar soit, lang duurde het niet.
![]() |
![]() |
#1565 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben niet Paris Hilton, hé, dus het ging "maar" om enkele duizenden dollars.
Ten ontlaste weze vermeld dat daar ook cadeautjes bijwaren en wat spullen voor mijn H&M. En zo erg is het uiteindelijk niet, als ik dat geld toen (begin 2008) braaf had belegd ... ![]()
![]() |
#1566 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lever op het werk geen nutteloze gevechten. Als "men" mij overruled, dan is dat zo. Had ik toch gelijk, dan zal dat vroeg of laat blijken, hoor. Voor de toepassingen die helemaal onder mij vallen sta ik overigens wel op mijn strepen. Dat lukt me net omdat ik op andere gebieden de soepele speel. Citaat:
- heel het gezin meegaat; - het financieel de moeite is; - het naar een redelijk functionerende rechtstaat is; - het naar een land is met degelijke en veilige levensomstandigheden; - het naar een land is waar de kinderen degelijk onderwijs genieten; - het naar een land is met degelijke gezondheidszorg; dan kan daarover gepraat worden. Hierbij slaat "tijdelijk" op tenminste enkele maanden. Zelf ben ik al enkele keren voor 10 dagen voor het werk weggeweest, en ook mijn man is af en toe voor een week of zo weg. Citaat:
Er is niets mis met carrière willen maken, en soms moet men daarvoor naar het buitenland. Voor de rest lijkt met dit sterk afhankelijk van persoonlijke factoren. Ik dans niet goed tango, maar het is wel leuk. En mooi om naar te kijken.
![]() |
![]() |
#1567 |
Parlementslid
|
![]() Juist. Ik wordt wel pisnijdig van het tijdverlies, waar ik tenslotte altijd voor opdraai. Deadlines liggen namelijk vast.
![]() |
#1568 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
ben je ambitieus ? Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1569 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb evenmin zin in "schoonmoeders", die omdat ze me op een onbelangrijk punt mijn zijn hebben moeten geven, nadien me proberen te pakken voor een puntje op de i dat niet volmaakt rond is. Dat soort problemen heb ik gelukkig heel zelden, en dan enkel met middelgrote jongens en meisjes. Met de Grote Baas heb ik nooit problemen van deze aard.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 28 november 2009 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1570 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ik normalerwijze redelijk en spaarzaam ben bespaarde hij me een bolwassing (maar niet wat sarcasme). Hij liet me echter ook verstaan dat dit niet echt voor herhaling vatbaar was.
Citaat:
Voor de ontwikkeling van de website eerder dit jaar was ik een week of zo te laat, wat in de gegeven omstandigheden een mirakel was! Ik heb enkel interne klanten, en de meeste vertragingen liggen aan hun variabele specificaties. Ik denk van niet. Citaat:
(Tenzij Guderian en co hier de macht grijpen, natuurlijk. ![]() Neen, echt niet.
![]() |
![]() |
#1571 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
is de man de baas in huis ? is het normaal/aanvaardbaar/21ste-eeuws dat mannen hun vrouw toch een beetje zien als hun bezit ? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1572 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn eenmalige koopgekte was niet van die aard dat we daardoor financieel in de problemen konden geraken. Met zijn vriendelijke terechtwijzing was hij in zijn goed recht, tenslotte zou ook hij de gevolgen moeten dragen mocht ik er een gewoonte van maken. Had hij overgereageerd, dan zou dat misschien tot een fikse ruzie hebben geleid. Nu bleef het bij een wat beschaamde "je hebt gelijk schatje, sorry", bezegeld met een kus om aan te geven dat ik het meende en hem weer helemaal goedgezind te krijgen. Bedoel je in het algemeen of ten huize Firestone? In het algemeen denk ik dat er nog veel meer gezinnen zijn waar de man baas is dan niet. Ik kan dat niet wetenschappelijk bewijzen, het is gewoon anekdotisch. Bij ons denk ik niet dat de man baas is. We zien elkaar als gelijkwaardige partners, wat impliceert dat je rekening met de andere moet houden wanneer je belangrijke daden stelt. Doe je dat niet, dan kan de andere daar het zijne (hare) over zeggen. Citaat:
Met "variabele specificaties" bedoelde ik dat sommigen hun eisen blijven aanpassen, terwijl ik al veel werk heb verzet op basis van de oorspronkelijke eisen.
![]() |
![]() |
#1573 | |
Banneling
|
![]() heb jij al uit colère zo hard een deur toegesmeten dat de ruit erin brak ?
Citaat:
zou jij kunnen aarden in wetenschappelijk onderzoek, waar wat je nu weet/doet een kwartier later achterhaald kan zijn ? wat is de lekkerste vissoort om in een pan te bakken ? en welke voor in de oven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1574 |
Minister-President
|
![]() Ik wens deze vraag te nomineren voor de categorie 'Beste vraag uit deze thread'.
![]() |
#1575 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dat aan een gebrek aan woede, kracht of ruit ligt weet ik niet. Oeps, had blijkbaar de oorspronkelijke opmerking verkeerd begrepen. Citaat:
![]() Meer algemeen denk ik niet dat ik voor wetenschappelijk onderzoek geschikt ben. Als ik mezelf vergelijk met de doctorandi en wetenschappers die ik persoonlijk ken, dan mis ik alvast hun gedrevenheid en creativiteit. Citaat:
In de oven doe ik vis niet vaak, de laatste keer moest een kabeljauw er aan geloven. Forel in de oven is ook lekker.
![]() |
![]() |
#1576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh ja, ik heb hier geen vragen te stellen.
![]() |
![]() |
#1577 |
Minister-President
|
![]() Dat had niks met jou persoonlijk te maken hoor. Ik vond het gewoon een originele vraag die me deed glimlachen.
![]() |
#1578 |
Minister-President
|
![]() NWO'ers smijten met complottheorieën alsof het niks is. Het meest ongeloofwaardige eraan is dat die complottheorieën nog eens verenigd worden in één allesomvattend complot. Zelf zei je - als ik me niet vergis - al eerder dat bepaalde complottheorieën op zich niet zo ongeloofwaardig waren.
Vandaar de vraag: welke complottheorie bezit volgens jou nog enige waarheid? Welk officieel verhaal stinkt?
![]() |
#1579 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk wel dat er ondertussen al een nieuwere versie is - ze zitten niet stil he, die sociologen. De inleiding kan je trouwens ook al online lezen.
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 30 november 2009 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1580 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |