![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1561 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens onze Arti valt dit dan onder "openbare uitoefening" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1562 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan haar godsdienstvrijheid werd niet getornd, ze had die kunnen uitoefenen na haar werkuren. Ik vind het een positieve evolutie dat er eindelijk komaf gemaakt wordt met het springen voor die importextremisten. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1563 |
Banneling
|
![]() Nee Arti ijvert enkel voor de openbare uitoefening van het 70-punten programma uit de racistische koran.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zevert maar wat. Het werd zelfs uitdrukkelijk in de media vermeld. Wat is uw probleem ? ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 26 december 2011 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1565 |
Banneling
|
![]() Volgens mij is dat gewoon de doorsnee dag van een Italiaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1566 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijft ook nog het volgende praktische probleem, wie gaat men aanklagen? De aartsbiscchop? Die gaat opwerpen dat hij louter instructies opvolgt van zijn Leer, hem opgelegd door zijn superieuren uit het Vatikaan. De paus zou dan de eindverantwoordelijke zijn maar die geniet ook het statuut van staatshoofd en zoals u weet is daar ook onschendbaarheid mee verbonden. Citaat:
Citaat:
U mag nog zoveel herhalen als u wil dat u neutraal bent maar dat begint wel een beetje ongeloofwaardig te worden. Ieder zijn mening he, artisjok, maar het is maar goed dat u niet meer politiek actief bent dan dagelijks wat berichtjes te posten in een forum. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1567 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet ik hier enige argumentatie in ontwaren? Citaat:
Die wetsovertreding wordt gedoogd door de overheid. Citaat:
Je lijkt te denken dat iedere "religieuze reden" een religieuze inmenging is. Je laat dit weg bij het citeren Ga je hier mee akkoord?Art. 19 - De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd. Of laat je dit weg omdat je geen weerwoord hebt? Citaat:
Ik schreef : Scheiding tussen kerk en staat houdt in, dat de kerkelijk macht en staatskundige macht gescheiden zijn.Het Te Deum is niet "een deuntje spelen" Citaat:
Ik ben niet neutraal. Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1568 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Islam heeft maar vijf pijlers die vastliggen en die kunnen moslims vrij beleven, de rest is steeds een persoonlijke keuze die niet onder de bepaling van godsdienstvrijheid valt, tenzij je kiest voor een islamitische samenleving natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1569 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1570 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1571 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 27 december 2011 om 13:40. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1572 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat ik je er op wijs dat er geen argumentatie in terug te vinden is? Ik ben het al even gewoon dat jij er niet in slaagt om je te beperken tot beargumenteerde discussie en jij graag aan je post onnozele opmerkingen toe voegt, waarvan je niet eens kan/wil/durft uitleggen wat de bedoeling is. Citaat:
Citaat:
Ik denk dat dit wel een beperking is op de vrijheid van godsdienstbeleving. Wellicht zullen we het er nooit over eens zijn. Citaat:
Ik denk wel dat dit een beperking is op de vrijheid van godsdienstbeleving. Wanneer men die beperking voor 1 religie invoert, kan men later een gelijkaardige beperking invoeren voor een andere religie. Citaat:
Citaat:
Mijn kritiek op het Te Deum heeft niets met "gevoelig zijn voor" te maken. Mijn kritiek is dat het Te Deum op een gebrek aan scheiding tussen kerkelijke en staatskundige macht duidt. Net zoals die protocol volgorde. Weet je eigenlijk wat het Te Deum inhoudt? Wat het betekent? Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1573 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het Te Deum is een lofzang van de kerk voor de vorst. Me dunkt mag te kerk lofzangen organizeren ter ere van vanalles, zolang het maar geen politieke partij is zoals Leonard recent deed. Maar als ze gewoon de koning willen loven zoals zovelen de koning loven, dan lijkt me dit geen overtreding van de scheiding tussen kerk en staat. Het is dan aan de koning die nu toevallig katholiek is om zich die loftuigingen te laten welgevallen of niet. Morgen is de koning misschien moslim en krijgen ze geen loftuigingen meer van de katholieke kerk (alhoewel... misschien nog wel). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1574 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1575 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1576 | ||||||
Banneling
|
![]() Dergelijke opmerkingen komen dan ook veelvuldig voor, en het is ijdele hoop dat zo'n opmerkingen ooit zouden verminderen, laat staan verdwijnen.
Citaat:
Je bent het dus eens. De katholieke kerk overtreedt de arbeidswetgeving en dit wordt gedoogd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Art. 19 - De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd. Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1577 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Die illustratie was ook bedoeld om aan te tonen dat u wat selectief bent in uw verontwaardiging over een gedoogbeleid. Citaat:
Citaat:
Ten eerste, de wetgever heeft dit al lang laten gebeuren zonder zelfs maar de RKK op de hoogte te stellen dat ze een inbreuk aan het plegen zijn Ten tweede, wie gaat men dagvaarden en/of veroordelen? Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 27 december 2011 om 16:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1578 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1579 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1580 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik alles goed begrijp mag ik alle dieren gewoon met de knuppel de kop inslaan , zolang dat ik maar zeg dat mijn godsdienst mij dat gebiedt.
![]() PS: sommige dieren gaan niet onmiddellijk dood, ik zal bijgevolg een keer of twintig moeten slaan. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 27 december 2011 om 16:54. |
![]() |
![]() |