Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2016, 09:41   #1561
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het zijn pas verkiezingen in 2020, hé. En met de steun van Rupert Murdoch die smeercampagne na smeercampagne zal blijven opzetten tegen Corbyn, maakt hij nog een goede kans om die te winnen.

(Maar ik hoop natuurlijk wel dat hij snel zijn meerderheid verliest, en Corbyn snel in Downingstreet zijn intrek kan nemen. Hoop doet leven, zeker in deze bange dagen van opkomst van het fascisme... )

Soit: heb je een bron dat Boris zijn staart aan het intrekken is?
Corbyn ligt zwaar onder vuur...

Labourtop in opstand tegen voorzitter Corbyn

Citaat:
De helft van het schaduwkabinet van de Britse Labour-partij is van plan af te treden om hun leider Jeremy Corbyn te dwingen op te stappen vanwege de uitslag van het Brexit-referendum.
Sossen
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 09:42   #1562
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
En, wat is het verband dan?
Als de EU het hard gaat spelen tav de Britten, waarom zouden die dan nog méér bijdragen binnen de NATO in vergelijking met het overgrote deel van de EU-landen?
De politieke stabiliteit van de EU overlapt wel degelijk met de NATO.
Oud 26 juni 2016, 09:42   #1563
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Enkel de Britten en 4 andere landen halen de targets inzake militaire uitgaven die de NATO vooropstelt.

Waarom zouden barsten in de NATO ondenkbaar zijn?
De NAVO is een militaire samenwerking, de EU is een samenwerking op het vlak van politiek, handel en monetair beleid. Wat snap je niet dat er daar een enorm verschil tussen is? Men zou wel stapelgek moeten zijn om uit de NAVO te stappen want dan wordt een land wel enorm kwetsbaar.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 09:42   #1564
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat de modaliteiten precies zullen zijn dat weet ik niet. Maar in ieder geval zal er handel worden gedreven met de Britten zonder dat ze deze zullen kunnen verplichten tot vrij verkeer van personen.
Dan komt er ook geen vrij verkeer van Britten in Europa. Ze zullen terug hun visa moeten halen in de ambassades en er voor moeten betalen.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 26 juni 2016 om 09:43.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 09:43   #1565
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Pericles wil dit niet geloven want zijn nieuwe CD&V held De Crem heeft iets anders gezegd. Straks horen we nog dat Pericles op CD&V gaat stemmen volgende verkiezingen.
Absoluut niet, maar als bevoegde staatssecretaris verwacht ik dat hij weet waarover hij het heeft.
En het is dus in ieder geval niet zo dat, zoals sommigen hier beweren, België geen bilateraal handelsakkoord met de Britten zou kunnen afsluiten.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 09:43   #1566
Adrian M

Standaard

Citaat:
Wat de modaliteiten precies zullen zijn dat weet ik niet. Maar in ieder geval zal er handel worden gedreven met de Britten zonder dat ze deze zullen kunnen verplichten tot vrij verkeer van personen.
Wat de Noren en de Zwitsers niet lukt zou bij de Britten dus wel opgaan?
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 09:44   #1567
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Absoluut niet, maar als bevoegde staatssecretaris verwacht ik dat hij weet waarover hij het heeft.
En het is dus in ieder geval niet zo dat, zoals sommigen hier beweren, België geen bilateraal handelsakkoord met de Britten zou kunnen afsluiten.
Enkel en alleen in het kader van een overkoepelend europees handelsakkoord.
Oud 26 juni 2016, 09:45   #1568
Adrian M

Standaard

Citaat:
Mits voldoet aan de EU regels en die ZIJN ......
Oud 26 juni 2016, 09:45   #1569
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De NAVO is een militaire samenwerking, de EU is een samenwerking op het vlak van politiek, handel en monetair beleid. Wat snap je niet dat er daar een enorm verschil tussen is? Men zou wel stapelgek moeten zijn om uit de NAVO te stappen want dan wordt een land wel enorm kwetsbaar.
Het gaat niet om uitstappen, maar om de uitgaven en inspanningen te temperen op het niveau van de andere leden.

De stabiliteit van de EU is de laatste jaren brozer geworden. Er was zelfs even de vrees dat de EU uiteen kon vallen.
De stabiliteit van zowel de EU en NATO overlappen echt wel.

Laatst gewijzigd door hamac : 26 juni 2016 om 09:51.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 09:46   #1570
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ruik extra inkomsten voor Belgie. Slim aanpakken die handel.

HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 09:50   #1571
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dan komt er ook geen vrij verkeer van Britten in Europa. Ze zullen terug hun visa moeten halen in de ambassades en er voor moeten betalen.
Wie zegt dat, als zelfs de Turken weldra allicht niet meer aan die visumplicht zullen moeten voldoen?
Ge zijt hardop aan het dromen.
Oud 26 juni 2016, 09:51   #1572
Adrian M

Standaard

Citaat:
Leg eens uit dan hoe België in haar eentje, als EU land, buiten de EU om, verdragen af gaat sluiten, die niet voldoen aan de EU regels, met de UK?
Oud 26 juni 2016, 09:53   #1573
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sowieso moet dergelijk handelsakkoord toch via Europa passeren. En wat denk je dat er dan zal gebeuren? De EU zal niet zomaar toestaan dat er voor het VK enorm gunstige handelsakkoorden worden gesloten.

Het lijkt me trouwens volledig logisch dat het VK direct met de EU een handelsakkoord onderhandelt. Het zal nogal een soep worden als het VK met ieder land uit de EU een apart handelsakkoord zou sluiten. Daar had u nog niet aan gedacht zeker?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 09:53   #1574
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Mits voldoet aan de EU regels en die ZIJN ......
Niet in vrij verkeer van personen want Guatemala moet daar ook niet aan voldoen.
En hun bananen raken ook hier.
En als wij veel doeanerechten heffen gaan de Britten dat ook doen, dat zou hen trouwens goed uitkomen want ze voeren veel meer van de EU in dan dat ze naar de EU uitvoeren.
Oud 26 juni 2016, 09:54   #1575
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het ziet er naar uit dat de petitie 'rigged' is.

Zelfs buitenlanders kunnen tekenen.
Er moet wel een werkend emailadres opgegeven worden, en je ontvangt dan een lange key waarmee de eigenlijke ondertekening geactiveerd kan worden, en dat kan uiteraard maar 1 keer.

Ik heb een John Johnson in Belgie opgegeven, postcode 2000 via een wegwerp Gmail account:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  petitie2.jpg
Bekeken: 451
Grootte:  25,9 KB
ID: 103078

Maar ik heb niet getekend, echt waar
Zelfs als er tussen die 2.8 miljoen ondertekenaars 1 miljoen valserikken zitten verandert dat niet echt veel.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 09:57   #1576
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Zelfs als er tussen die 2.8 miljoen ondertekenaars 1 miljoen valserikken zitten verandert dat niet echt veel.
Inderdaad, een tweede referendum komt er sowieso niet.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 09:58   #1577
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat, als zelfs de Turken weldra allicht niet meer aan die visumplicht zullen moeten voldoen?
Ge zijt hardop aan het dromen.
Omdat wederkerigheid de basis is van zo'n akkoorden.
Oud 26 juni 2016, 10:00   #1578
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Er moet wel een werkend emailadres opgegeven worden, en je ontvangt dan een lange key waarmee de eigenlijke ondertekening geactiveerd kan worden, en dat kan uiteraard maar 1 keer.

Ik heb een John Johnson in Belgie opgegeven, postcode 2000 via een wegwerp Gmail account:

Bijlage 103078

Wie gaat dat uitmesten?

Gaat men daar echt een petitie waar het foefelen vingerdik opligt, aangrijpen om dit referendum naast zich neer te leggen?

Laatst gewijzigd door hamac : 26 juni 2016 om 10:02.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 10:00   #1579
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sowieso moet dergelijk handelsakkoord toch via Europa passeren. En wat denk je dat er dan zal gebeuren? De EU zal niet zomaar toestaan dat er voor het VK enorm gunstige handelsakkoorden worden gesloten.

Het lijkt me trouwens volledig logisch dat het VK direct met de EU een handelsakkoord onderhandelt. Het zal nogal een soep worden als het VK met ieder land uit de EU een apart handelsakkoord zou sluiten. Daar had u nog niet aan gedacht zeker?
Dat kan ook.
En anders gebeurt het individueel land per land.
Ik denk niet dat de EU gaat bepalen met welk land België al dan niet handel drijft. Ik denk dat de WTO daar een flink pak boven staat.
Oud 26 juni 2016, 10:01   #1580
Adrian M

Standaard

Citaat:
Burgemeester
De Londense burgemeester Boris Johnson noemt de waarschuwing van Obama dat de Britten achterin de rij komen te staan "belachelijk".
"Het Verenigd Koninkrijk heeft in de afgelopen 43 jaar geen handelsverdrag kunnen sluiten met de VS, juist omdat we in de EU zitten", zei hij.
http://www.nu.nl/brexit/4251870/nieu...aar-duren.html
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be