Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 september 2015, 10:28   #141
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.389
Standaard

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2432685

Asielzoekende mannen uit Bagdad vertellen zelfde "ongeloofwaardige verhaal"
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 10:30   #142
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Een probleem met feiten?
Niet met feiten , enkel met heikneuterig gedrag van Derk ...
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 10:30   #143
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Pfft, al dat emogezeik om die verzopen asielzoeker. Stoort mij geen vets.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 10:30   #144
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.389
Standaard

https://vine.co/v/eTPOlqTP3el

Why don't you stay in Hungary? 'We no get house and money'
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 10:34   #145
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Een probleem met feiten?
Ok... nu , laat ik duidelijk zijn, een foto van eender welk dood kind beroert iedereen. Ook mij...uiteraard.
Maar laat ik even wat feiten op een rij zetten.
-Het gaat over een gezin wat al vier jaar in Turkije woonde waar dat drie jaar oude jongetje dus geboren is.
- Ze woonden in Istanbul, hun middelen van bestaan werden voorzien door familieleden in Canada.
- Asielaanvraag Canada, is afhankelijk van de bron die je hoort of nooit gebeurd of afgewezen. Mogelijk omdat die mensen op dat moment veilig waren in Turkije en ze dus niet in aanmerking kwamen?

In ieder geval, het gezin besluit om een veilige situatie ( leven in Istanbul) te verlaten, omdat de vader " nieuwe tanden nodig had". En gedacht werd dat vanuit Europa een asielaanvraag meer slaagkansen had.
Zijn er dan geen mogelijkheden in Turkije? Uiteraard wel maar blijkbaar was dit te duur en rekenden het gezin er op dat in Europa die wel betaalbaar zou zijn, ookal zijn tandartsen hier duurder dan in Turkije, tenzij je kosten op één of andere wijze terugbetaald krijgt( dringende medische zorg,of mutualiteit)
Van die mogelijkheden was het gezin blijkbaar op de hoogte.
Via mensen smokkelaars lukt het niet, dus koopt het gezin samen met anderen en boot en probeert het dan zelf maar. Met dramatische afloop....

Omwille van nieuwe tanden en een nieuwe mogelijkheid op asiel?
Bovendien, en dat verbijstert me het meest, kan die man zonder problemen ineens wel zijn dierbaren begraven in dat land waar hij voor op de vlucht is...ik weet het niet hoor maar dit voelt aan als een aangenaaid oor, die hele situatie roept toch wel veel vraagtekens op, ik zie dit gezin niet als het symbool voor " oorlogvluchtelingen die door het gebrek aan verantwoordelijkheid van het Westen een drama heeft meegemaakt. "

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik niet meeleef, maar de dood van dat jongetje is een gevolg van beslissingen die dat gezin nam, niet uit noodzaak want ze waren veilig, maar omwille van andere redenen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 10:35   #146
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.389
Standaard



Eurofielen mannen krijgen een stijfe en eurofielen vrouwen worden nat in hun broekje.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 10:39   #147
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.389
Standaard

Duitsers moeten hun huizen afstaan voor immigranten: https://www.youtube.com/watch?v=PnE3cFEehxg
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 10:47   #148
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ok... nu , laat ik duidelijk zijn, een foto van eender welk dood kind beroert iedereen. Ook mij...uiteraard.
Maar laat ik even wat feiten op een rij zetten.
-Het gaat over een gezin wat al vier jaar in Turkije woonde waar dat drie jaar oude jongetje dus geboren is.
- Ze woonden in Istanbul, hun middelen van bestaan werden voorzien door familieleden in Canada.
- Asielaanvraag Canada, is afhankelijk van de bron die je hoort of nooit gebeurd of afgewezen. Mogelijk omdat die mensen op dat moment veilig waren in Turkije en ze dus niet in aanmerking kwamen?

In ieder geval, het gezin besluit om een veilige situatie ( leven in Istanbul) te verlaten, omdat de vader " nieuwe tanden nodig had". En gedacht werd dat vanuit Europa een asielaanvraag meer slaagkansen had.
Zijn er dan geen mogelijkheden in Turkije? Uiteraard wel maar blijkbaar was dit te duur en rekenden het gezin er op dat in Europa die wel betaalbaar zou zijn, ookal zijn tandartsen hier duurder dan in Turkije, tenzij je kosten op één of andere wijze terugbetaald krijgt( dringende medische zorg,of mutualiteit)
Van die mogelijkheden was het gezin blijkbaar op de hoogte.
Via mensen smokkelaars lukt het niet, dus koopt het gezin samen met anderen en boot en probeert het dan zelf maar. Met dramatische afloop....

Omwille van nieuwe tanden en een nieuwe mogelijkheid op asiel?
Bovendien, en dat verbijstert me het meest, kan die man zonder problemen ineens wel zijn dierbaren begraven in dat land waar hij voor op de vlucht is...ik weet het niet hoor maar dit voelt aan als een aangenaaid oor, die hele situatie roept toch wel veel vraagtekens op, ik zie dit gezin niet als het symbool voor " oorlogvluchtelingen die door het gebrek aan verantwoordelijkheid van het Westen een drama heeft meegemaakt. "

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik niet meeleef, maar de dood van dat jongetje is een gevolg van beslissingen die dat gezin nam, niet uit noodzaak want ze waren veilig, maar omwille van andere redenen.
Een klasgenoot van mij is een 1O-tal jaren directeur van een asielcentrum geweest.
Hij stelde toen dat meer dan 9O procent eigenlijk economisch vluchteling was.
Dat was toen en dat is nu niet anders.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 11:30   #149
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Of dit de ware feiten zijn, daar kunnen we naar gissen. Maar één ding is zeker, Elsevier is de eerste die bepaalde praktijken van de media kritisch durft ondervragen: Emotionele beeldvorming verdringt feiten in migratiecrisis
Men kan zich afvragen in welke maten de dood van die peuter erger is dan het levend roosteren van Iraakse gevangenen door ISIS enige dagen geleden waar de media nauwelijks aandacht aan schonk? Het manipulatief gebruik van de beelden heeft een duidelijk motief. Zie wat er gebeurt als Europa zijn grenzen sluit, shame on you! Europa heeft geen enkel juridische nog politionele bevoegdheid op Turks grondgebied. De verklaring van de grootvader van Aylan waren duidelijk, hij was absoluut tegen dat onbezonnen avontuur van de vader.
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Knipsel.PNG
Bekeken: 31
Grootte:  697,9 KB
ID: 99790
Men creëert alleen maar nog meer ontwortelde mensen. Misschien is het best wat men nu kan doen is dat voorstel van Erdogan om een veilige zone te creëren tussen Aleppo en de Turkse grens. Alhoewel men vreest dat Erdogan een dubbele agenda heeft sluit het wel isis af van een belangrijke bevoorradingsroute. Dat zou een begin van een kentering kunnen zijn.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 12:23   #150
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tsunami Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp is, dat de vader zijn gezin dwong om de oversteek te maken voor de gruwelijke oorlog te ontvluchten. Ja toch? Deze vluchtelingen vluchten voor oorlog of ben ik mis? Maar diezelfde vader zit nu terug in Syrië, Kobane. Dus even samenvatten, ze vluchten voor de gruwelijkheden, zet het leven op spel van zijn vrouw en kinderen maar keert dan terug en zonder problemen, omdat hij wilt dat ze daar begraven worden, in Kobane. Alles is dus voor niets geweest.
Even de Turkse Nederlandse Ebru Umar aan het woord laten. Vermits haar getint velletje is het voor Edina vast ongepast om daar weer haar emmertje vitriool op uit te gieten. Racisme weetjewel.

Citaat:
EBRU UMAR - Over Elsevier en de arme Aylan
volkskrantplaatje.jpgWeekblad Elsevier kreeg Nederland over zich heen, omdat het had gewaagd te melden dat de Koerdische vader van het verdronken jongetje al jaren in Istanbul zat, nooit een asielaanvraag had gedaan en willens en wetens op een gammele boot was gestapt met zijn gezin. Mede omdat zijn gebit kapot was en een nieuw gebit in Turkije wel 14.000 euro kost. Dat kon in Europa vast goedkoper, wellicht zelfs gratis bij een asielaanvraag. Heel het Nederlandse goedvolk boos omdat Elsevier het in zijn hoofd haalt om de feiten te benoemen. En dat terwijl Elsevier zelfs de belangrijkste feiten achterwege liet:

1. Er is geen oorlog in Turkije maar dit hardop beweren wordt niet op prijs gesteld door iedereen die de Europese deuren voor vluchtelingen wijd open willen stellen. Ik herhaal: er is geen oorlog in Turkije. En hoe ik dat weet is simpel: ik was er voor en na het zinken van het rubberen bootje waar de kindertjes en vrouw van de Koerd in kwestie bij omkwamen. Ik ben nog steeds in Turkije. En heus, er is nog steeds geen oorlog. In Bodrum niet, in Kusadasi niet, in Istanbul niet en alsof dat niet genoeg is, is er nergens oorlog. Er schijnt gevochten te worden bij de grens met Syrië maar even een nuancering. Turkije is wat groter dan de grens bij Syrië. Je kunt het vergelijken met beweren dat West-Europa geteisterd wordt door aardbevingen terwijl het gaat om Slochteren. Veel lokaler wordt het niet. Er is geen oorlog in Turkije.


2. Veiligheid is geen universeel concept maar Koerden zijn veilig in Turkije. Zolang ze Erdogan niet beledigen en geen bommen gooien naar Turkse soldaten, kan een beetje Koerd redelijk rustig over straat. Net als de rest van de Turkse bevolking – nou ja op journalisten na. Er wordt neergekeken op Koerden, het zijn de Marokkanen van Turkije. Ze zijn laagopgeleid, fokken teveel kinderen, zitten in de criminaliteit en vechten voor een eigen territorium – na het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk, werden Koerden de paria van de regio. Het wordt saai maar er is geen oorlog in Turkije, ergo: Koerden zijn er veilig. De enige reden waarom mijn Koerdische buren (ontelbaar veel leden, heus, N=20 is er niets bij) wegdromen bij Europa is omdat iedereen er rijk is, vrouwen geëmancipeerd zijn en de overheid gratis geld uitdeelt waardoor iedereen twee auto’s voor zijn deur heeft staan. Dat ik dat allemaal ontken, doet ze niets. Ik lieg, want anders zou ik niet zoveel ‘vakantie’ hebben.


3. Natuurlijk zijn niet alle Koerden dom maar zoals één Aboutaleb geen leuk volk van Marokkanen maakt, geldt hetzelfde ook voor Koerden. Als je je gezin in een dobberbootje pakt zonder dat ze kunnen zwemmen, ben je dom. Vooral als je kapper van huis uit bent; heus, in een volgend leven word ik kapper. Met een schaar en een föhn in de hand kun je je vak wereldwijd uitoefenen. En zwart bovendien, desnoods knip je in een kelderbox. De állerslechtst uitziende kapper in Turkije, is nog beter dan de allerduurste kapper van Nederland. Aan meneer de Koerd had ik mijn haar blindelings toevertrouwd terwijl ik in Nederland mijn neus ophaal voor Tony and Guy.
Dus dat kapper Kurdi in Turkije/ Istanbul verpieterde zal eerder aan hemzelf gelegen hebben dan aan Turkije/ Istanbul. Bovendien maken domme gelukszoekers, of het nou Koerden zijn of anderen, een grote rekenfout. Ze vergeten dat als een knip/kappersbeurt in Europa 180 euro kost (niet schrikken mannen) de helft naar de belasting gaat, en de rest naar winkelhuur, - baas, en overhead. Het concept afdracht bestaat in Midden-Oosterse contreien niet. Nee, in plaats van met een universeel vak als een gek te gaan knippen in Istanbul en daar een bestaan op te bouwen, stappen ze liever in een gammel bootje.


4. De tandartskosten in Turkije zijn zó laag, dat volksstammen Nederlanders erheen gaan om hun gebit te vernieuwen. 14k voor iets wat in Nederland (en waarschijnlijk ook de rest van Europa) 70k moet kosten. Blijft natuurlijk een hoop geld maar een beetje kapper knipt dat zo bij elkaar. Zeker in Turkije waar vrouwen dagelijks naar de kapper gaan (ja, ik ook). De Nederlanders die ik ken en die in Turkije hun tanden hebben laten doen, zijn mensen met een inkomen van een kwart miljoen en meer. Dan zou je zeggen dat je je tanden best ook in Nederland kunt laten doen maar ja, het blijven Nederlanders hé? Bovendien ben je in Turkije meteen aan de beurt.


5. Koerden, Syriërs en vluchtelingen in het algemeen worden in Istanbul slecht behandeld. Tja, wat denk je dan: het zijn vreemdelingen. Als je ze vertelt dat in Nederland ruzies en protesten uitbreken rondom asielzoekerscentra, in Duitsland zelfs de fik erin gaat, geloven ze je niet. Het groene gras hé? En als waarheidsbrenger word je uitgekotst door Nederlands goedvolk. Niemand zit te wachten op vluchtelingen. Hoewel, sorry. Al die BN’ers wel. Toch vreemd dat er geen vluchtelingen binnen de grachtengordel, Het Gooi, Hilversum, Wassenaar en Den Haag te vinden is. Ja, een beetje NIMBY neemt een hashtag. En plaatst een advertentie.
Tot slot het belangrijkste wat Elsevier verzwijgt:
De vader van Aylan Kurdi en met hem velen die zich vluchteling noemen, vormen in hun land van herkomst en dus ook in Turkije de onderkant van de samenleving. Die mensen moeten er ook zijn, daar is niets mis mee. Maar deze mensen denken dat ze de onderkant van de samenleving vormen omdat ze in een bepaald land wonen. Omdat ze Koerden zijn in Syrië, Irak of Turkije. Dit soort mensen denkt dat alles wat ze overkomt de schuld van de wereld is in plaats van dat ze de waarheid erkennen: niemand wordt het leven aangedragen, zelfs Maxima heeft er keihard voor gewerkt voordat ze een trouwjurk mocht laten maken door Valentino. En als je als kapper je hoofd niet boven water kunt houden, doe je iets verkeerd. Een arts kan nergens anders werken dan in het land waar hij zijn diploma heeft behaald. Het wetboek van de advocaat stelt niets voor over de landsgrenzen. Een auteur krijgt geen fatsoenlijke volzin op papier in een vreemde taal.

Maar een kapper... gouden handel. Maak wat van je leven! Doe het dan! Helaas denkt dit soort mensen dat het gras elders groener is.


En de mensen die elders wonen? Die vluchtelingen willen opnemen in huis? Dat zijn mensen die met opgeheven neus voorbij de bedelaars en daklozen van Albert Heijn lopen. Mensen die nog geen week met hun schoonmoeder op vakantie willen, laat staan haar in huis zouden opnemen. Mensen die arme kindertjes van ver enig vinden, maar in Nederland over kutmarokkanen praten. Dat soort mensen weigert in te zien dat de vader van Aylan Kurdi willens en wetens zijn gezin in een veilig land op een boot zette, die niet geloofde dat water dodelijk kan zijn en die nu zijn gezin moet begraven in Kobani.
De vader van Aylan Kurdi is een domme man. Maar mensen die nu, omdat Aylan Kurdi is omgekomen door domheid van zijn vader, vluchtelingen willen opnemen in huis, zijn niet veel slimmer.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...rme_aylan.html

Zo. Eat that Edina.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 12:26   #151
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Niet alleen blijkt nog maar eens duidelijk dat de meerderheid hier niet geïnteresseerd zijn in feiten, bovendien zijn ze ook nog eens behoorlijk wereldvreemd blijkbaar...

Nee, het gezin woonde niet al 4 jaar in Turkije. Ze zijn wel al vier jaar op de vlucht. Eerst (voor vermoedelijk de troepen van Assad) vanuit Damascus naar Kobani en dan - toen Kobani werd aangevallen door IS - naar Turkije. Eerst de vader en daarna de rest van het gezin. Het jongste kind is dus ook niet geboren in Turkije. Dat had je al kunnen weten als je de moeite had gedaan om naar de volledige persconferentie van de zus/tante in Canada te kijken, maar dat was blijkbaar te moeilijk. Maar je had het ook kunnen lezen in de link die Derk gaf (Elsevier dus). Als je tenminste echt leest wat er staat en niet alleen wat je wil dat er staat:

Citaat:
De 38-jarige Syrisch-Koerdische kapper Abdullah Kurdi sloeg vier jaar geleden met zijn gezin op de vlucht in Syrië. Aanvankelijk ging hij van Damascus naar zijn geboorteplaats Kobani, om uiteindelijk naar de Turkse stad Istanbul te trekken toen terreurorganisatie Islamitische Staat Kobani aanviel.
(edit: voor de slechte verstaander, zoek even op wanneer IS Kobani aanviel, dat was dus vorig jaar, blijkbaar kan de Circe haar heldin ook niet zo goed lezen)

In Turkije is de toestand voor de vluchtelingen erbarmelijk. Het zijn er ook bijna 2 miljoen (en hier wordt over enkele duizenden al geklaagd)!!! De meerderheid krijgt daar ook geen enkele steun vanuit de Turkse overheid (of de internationale gemeenschap), dus ook geen onderdak en geen voedsel. Ze zijn ook niet erkend als vluchteling en kunnen dus ook niet legaal werken om in hun onderhoud te voorzien. Ze leven bijgevolg in erbarmelijke omstandigheden en hangen volledig af van eventuele steun uit het buitenland, zwartwerk of de goodwill van de lokale bevolking. Lees de rapporten van Amnesty International daarover misschien eens... Ik zal een stukje citeren:

Citaat:
The situation for many refugees inside the country is also dire.
Turkey has built some 22 well-resourced refugee camps, accommodating over
220,000 refugees and provided them with food and access to essential services, however the camps are operating at full capacity, which leaves the vast majority of Syrian refugees outside of the camps, and having to fend for themselves.

There is widespread destitution among Syrian refugees who live outside of the government-run refugee camps. Because they are denied legal access to the labour market, and because their essential needs are not being met by public agencies or civil society, in order to survive, Syrians must work irregularly. And although it appears that the Turkish authorities tend to turn a blind eye to this irregular work rather than prosecuting or punishing them,
refugees from Syria are clearly vulnerable to exploitation at the hands of
employers. Many Syrian refugees are unable to access their fundamental rights to housing, education and healthcare.
De conventies van Genève verplichten de internationale gemeenschap er nochtans toe om die vluchtelingen te helpen. Dat ze in Turkije "veilig" zijn, is dus niet voldoende om hen asiel te weigeren. Ze moeten ook geholpen worden in de rest van hun basisbehoeften en daar wringt het schoentje. En het westen knijpt de ogen toe en laat Turkije en de andere buurlanden daarbij gewoon stikken. Dat de vluchtelingen zonder statuut en papieren in Turkije dus illegale wegen zoeken om verder te reizen en te krijgen waarop ze recht hebben, is niet meer dan normaal en het westen dat zijn deuren potdicht houdt is hier wel degelijk voor verantwoordelijk. Vooral omdat deze situatie al zo lang duurt en het probleem gekend is.

Het verhaal van het vluchten voor gratis tanden is dus te gek voor woorden (niet alleen was de familie bereid om die kosten te dragen, vluchtelingen krijgen echt nergens gratis implantaten hoor, hoogstens elementaire tandzorg). Ze vluchten in eerste instantie uit Turkije in de hoop te kunnen krijgen waar ze recht op hebben. Asiel of subsidiaire bescherming zodat ze tenminste legaal kunnen werken, legaal financiële steun kunnen ontvangen van familie, recht hebben op onderwijs en medische zorg. Dat heeft dus ook niets met economische vluchteling te maken.

Dat velen van jullie verwonderd zijn dat hij KAN terugkeren naar Kobani en daarin een bewijs zien dat er daar geen probleem is, is al helemaal te gek voor woorden. Die stad is voor 70% vernield door de oorlog!!! En door de voortdurende oorlog in Syrië is er ook quasi geen mogelijkheid voor heropbouw. Om van de dreiging van aanslagen en eventuele nieuwe aanvallen van IS nog maar te zwijgen. Dat gebeurde nog in juni van dit jaar! Met "maar" een paar honderd doden tot gevolg. Dat die man er nu toch voor kiest om terug te keren, heeft er alles mee te maken dat hij nu ongeveer alles verloren is wat hem lief was. Ik denk niet dat de man nog veel levenslust bezit. Anders was hij wel ingegaan op het aanbod om naar Canada te gaan.

Dat jullie deze man als een profiteur aanzien en verantwoordelijk stellen voor de dood van zijn gezin, is gewoon ronduit degoutant en getuigt enkel van hoe verwend en wereldvreemd jullie zijn... Maar druk vooral niet op de links die ik gaf, wendt het hoofd verder af voor echte feiten en slaap zacht mensen. Bedenk echter vooral dat je zelf niet gelukkig wordt van anderen geluk te misgunnnen. Wel integendeel.

Laatst gewijzigd door Edina : 5 september 2015 om 12:37.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 12:39   #152
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Hij zat niet in een kamp. Hij woonde in Istanbul in een appartement. en ja, jammer dat ze in turkije geen OCMW hebben, het zou voor ons ook een pak schelen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 12:44   #153
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Niet alleen blijkt nog maar eens duidelijk dat de meerderheid hier niet geïnteresseerd zijn in feiten, bovendien zijn ze ook nog eens behoorlijk wereldvreemd blijkbaar...

Nee, het gezin woonde niet al 4 jaar in Turkije. Ze zijn wel al vier jaar op de vlucht. Eerst (voor vermoedelijk de troepen van Assad) vanuit Damascus naar Kobani en dan - toen Kobani werd aangevallen door IS - naar Turkije. Eerst de vader en daarna de rest van het gezin. Het jongste kind is dus ook niet geboren in Turkije. Dat had je al kunnen weten als je de moeite had gedaan om naar de volledige persconferentie van de zus/tante in Canada te kijken, maar dat was blijkbaar te moeilijk. Maar je had het ook kunnen lezen in de link die Derk gaf. Als je tenminste echt leest wat er staat en niet alleen wat je wil dat er staat:



In Turkije is de toestand voor de vluchtelingen erbarmelijk. Het zijn er ook bijna 2 miljoen (en hier wordt over enkele duizenden al geklaagd)!!! De meerderheid krijgt daar ook geen enkele steun vanuit de Turkse overheid (of de internationale gemeenschap), dus ook geen onderdak en geen voedsel. Ze zijn ook niet erkend als vluchteling en kunnen dus ook niet legaal werken om in hun onderhoud te voorzien. Ze leven bijgevolg in erbarmelijke omstandigheden en hangen volledig af van eventuele steun uit het buitenland, zwartwerk of de goodwill van de lokale bevolking. Lees de rapporten van Amnesty International daarover misschien eens... Ik zal een stukje citeren:



De conventies van Genève verplichten de internationale gemeenschap er nochtans toe om die vluchtelingen te helpen. Dat ze in Turkije "veilig" zijn, is dus niet voldoende om hen asiel te weigeren. Ze moeten ook geholpen worden in de rest van hun basisbehoeften en daar wringt het schoentje. En het westen knijpt de ogen toe en laat Turkije en de andere buurlanden daarbij gewoon stikken. Dat de vluchtelingen zonder statuut en papieren in Turkije dus illegale wegen zoeken om te krijgen waarop ze recht hebben, is niet meer dan normaal en het westen dat zijn deuren potdicht houdt is hier wel degelijk voor verantwoordelijk.

Het verhaal van het vluchten voor tanden is dus te gek voor woorden. Ze vluchten uit Turkije in de hoop te kunnen krijgen waar ze recht op hebben. Asiel of subsidiaire bescherming zodat ze tenminste legaal kunnen werken, legaal financiële steun kunnen ontvangen van familie, recht hebben op onderwijs en medische zorg. Dat heeft dus ook niets met economische vluchteling te maken.

Dat velen van jullie verwonderd zijn dat hij KAN terugkeren naar Kobani en daarin een bewijs zien dat er daar geen probleem is, is al helemaal te gek voor woorden. Die stad is voor 70% vernield door de oorlog!!! En door de voortdurende oorlog in Syrië is er ook quasi geen mogelijkheid voor heropbouw. Om van de dreiging van aanslagen en eventuele nieuwe aanvallen van IS nog maar te zwijgen. Dat gebeurde nog in juni van dit jaar! Met "maar" een paar honderd doden tot gevolg. Dat die man er nu toch voor kiest om terug te keren, heeft er alles mee te maken dat hij nu ongeveer alles verloren is wat hem lief was. Ik denk niet dat de man nog veel levenslust bezit. Anders was hij wel ingegaan op het aanbod om naar Canada te gaan.

Dat jullie deze man als een profiteur aanzien en verantwoordelijk stellen voor de dood van zijn gezin, is gewoon ronduit degoutant en getuigt enkel van hoe verwend en wereldvreemd jullie zijn... Maar druk vooral niet op de links die ik gaf, wendt het hoofd verder af voor echte feiten en slaap zacht mensen. Bedenk echter vooral dat je zelf niet gelukkig wordt van anderen geluk te misgunnnen. Wel integendeel.
Zo goed als alles wat tot hier raakt zijn economische vluchtelingen die op onze kap een nieuw leven willen opbouwen.
Voor een groot stuk zijn het jonge mannen die , eens erkend als vluchteling hun gezin zullen laten over komen.
Ze lijken mij allen kerngezond en helemaal niet ondervoed.
En als we personen erkennen als vuchteling dan zou die erkenning tijdelijk moeten zijn. Eens de oorlog voorbij : terug.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 13:06   #154
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ok... nu , laat ik duidelijk zijn, een foto van eender welk dood kind beroert iedereen. Ook mij...uiteraard.
Maar laat ik even wat feiten op een rij zetten.
-Het gaat over een gezin wat al vier jaar in Turkije woonde waar dat drie jaar oude jongetje dus geboren is.
- Ze woonden in Istanbul, hun middelen van bestaan werden voorzien door familieleden in Canada.
- Asielaanvraag Canada, is afhankelijk van de bron die je hoort of nooit gebeurd of afgewezen. Mogelijk omdat die mensen op dat moment veilig waren in Turkije en ze dus niet in aanmerking kwamen?

In ieder geval, het gezin besluit om een veilige situatie ( leven in Istanbul) te verlaten, omdat de vader " nieuwe tanden nodig had". En gedacht werd dat vanuit Europa een asielaanvraag meer slaagkansen had.
Zijn er dan geen mogelijkheden in Turkije? Uiteraard wel maar blijkbaar was dit te duur en rekenden het gezin er op dat in Europa die wel betaalbaar zou zijn, ookal zijn tandartsen hier duurder dan in Turkije, tenzij je kosten op één of andere wijze terugbetaald krijgt( dringende medische zorg,of mutualiteit)
Van die mogelijkheden was het gezin blijkbaar op de hoogte.
Via mensen smokkelaars lukt het niet, dus koopt het gezin samen met anderen en boot en probeert het dan zelf maar. Met dramatische afloop....

Omwille van nieuwe tanden en een nieuwe mogelijkheid op asiel?
Bovendien, en dat verbijstert me het meest, kan die man zonder problemen ineens wel zijn dierbaren begraven in dat land waar hij voor op de vlucht is...ik weet het niet hoor maar dit voelt aan als een aangenaaid oor, die hele situatie roept toch wel veel vraagtekens op, ik zie dit gezin niet als het symbool voor " oorlogvluchtelingen die door het gebrek aan verantwoordelijkheid van het Westen een drama heeft meegemaakt. "

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik niet meeleef, maar de dood van dat jongetje is een gevolg van beslissingen die dat gezin nam, niet uit noodzaak want ze waren veilig, maar omwille van andere redenen.
Volledig akkoord met jouw visie. Wat mij in dat hele verhaal ook merkwaardig voorkomt , is de manier waarop het ventje zogezegd is aangespoeld: spoelen drenkelingen aan met de armpjes stijf tegen het lichaam??

Waarom hebben de andere mannen in het bootje de vader niet geholpen om de kinderen te redden?
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 14:28   #155
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Volledig akkoord met jouw visie. Wat mij in dat hele verhaal ook merkwaardig voorkomt , is de manier waarop het ventje zogezegd is aangespoeld: spoelen drenkelingen aan met de armpjes stijf tegen het lichaam??

Waarom hebben de andere mannen in het bootje de vader niet geholpen om de kinderen te redden?
Er zijn wel meer dingen die in het verhaal niet kloppen, maar dat wordt lekker onder de mat geveegd onze linkse idioten hebben nu eenmaal beslist dat dit het verhaal is dat iedereen van gedacht moet veranderen. pfffffffffff
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 15:25   #156
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Volledig akkoord met jouw visie. Wat mij in dat hele verhaal ook merkwaardig voorkomt , is de manier waarop het ventje zogezegd is aangespoeld: spoelen drenkelingen aan met de armpjes stijf tegen het lichaam??

Waarom hebben de andere mannen in het bootje de vader niet geholpen om de kinderen te redden?
Het waren hoge golven en er is in die buurt ontzettend veel stroming.
Zelf heb ik daar verschillende malen (mee)gevaren en de plaatselijke schippers weten verdomd goed hoe gevaarlijk het is. Eenmaal heb ik drie of vier dagen stilgelegen omdat de kapitein het schiereiland niet durfde voorbij te varen.

Ik ben daar zelfs eens gaan zwemmen (om een mooie grot te bekijken of zo) terwijl de boot stil lag. Ik was rapper terug aan boord dan in die grot: de stroming was verraderlijk.
Ik kan me dus voorstellen dat kinderen die door de hoge golfslag overboord kieperen op slag meters verwijderd zijn.

Wat de vader wèl had moeten doen is zorgen dat de kinderen(en hun moeder) zwemvesten hadden! zie op de foto's van anderen die arriveren op Lesbos.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...und-ferry.html

(dan even te bedenken dat de Turken begin vorige eeuw alle Grieken (lees orthodoxe christenen) hebben buitengegooid en verbannen naar die griekse eilanden. Families werden gesplitst, heelder dorpen verlaten.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 16:15   #157
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Dat jullie deze man als een profiteur aanzien en verantwoordelijk stellen voor de dood van zijn gezin, is gewoon ronduit degoutant en getuigt enkel van hoe verwend en wereldvreemd jullie zijn...
Degoutant zijn sujetten zoals u die in al hun wereldvreemdheid deze samenleving willen destabiliseren, maar dat is ook de bedoeling niet? Ik hoop dat u binnenkort op uiterst "prettige" wijze kennismaakt met de "weldaden" van uw gedachtengoed.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 16:40   #158
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Het kan mij absoluut niets schelen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 21:53   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
In Turkije is de toestand voor de vluchtelingen erbarmelijk.
Dan moet Turkije maar eens zijn verantwoordelijkheid opnemen. Bijkomend voordeel: al die moslims kunnen in een moslimland blijven en hoeven dus niet te wonen tussen die vermaledijde "ongelovigen" waar het Westen mee bevolkt is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 22:49   #160
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja ja , het "Westen" is verantwoordelijk.
Vreemd dat ze dan toch allemaal naar dat "Westen" willen.
Kan een psychiater me dat even uitleggen ?
De nagel op de kop !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be