Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 18 september 2016, 15:33   #141
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
en dan ? nu tevreden ? het gesprek verhoogd te hebben? wat zijt gij toch een echt genie zeg,
Nee, zo snel ben ik niet tevreden.

Maar wat bedoelde je nu eigenlijk feitelijk te zeggen ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 18 september 2016, 15:38   #142
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Nee, zo snel ben ik niet tevreden.

Maar wat bedoelde je nu eigenlijk feitelijk te zeggen ?
Ik ben zo onnozel uwe vloeibare zeik steeds te beantwoorden .... kust toch eens mijn kloten jong.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 18 september 2016 om 15:39.
de vuile muilekoek is offline  
Oud 19 september 2016, 12:43   #143
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
.... kust toch eens mijn kloten jong.
De mijne mag hij ook kussen !
Boduo is offline  
Oud 19 september 2016, 14:08   #144
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De mijne mag hij ook kussen !
Qué ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 19 september 2016, 15:37   #145
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Qué ?
Boduo is net uit de kast gekomen, denk ik .
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline  
Oud 19 september 2016, 15:45   #146
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Inderdaad: dat uitschot met hun achterlijke "godsdienst" is voor héél veel mensen totaal ongewenst.
Ik hoop dat het vrijdag a.s. in Bratislava DUIDELIJK zal verklaard worden door bv Viktor Orban .
Dat zou het begin v.h. einde kunnen zijn voor judas merkel.
Hoop sterft als laatste, ondertussen dronken ze nog een pint en laten u hopen dat er binnen 6 maanden iets veranderde.
dpg is offline  
Oud 23 september 2016, 10:09   #147
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Inderdaad: dat uitschot met hun achterlijke "godsdienst" is voor héél veel mensen totaal ongewenst.
Ik hoop dat het vrijdag a.s. in Bratislava DUIDELIJK zal verklaard worden door bv Viktor Orban .
Dat zou het begin v.h. einde kunnen zijn voor judas merkel.
U heeft hier zo vaak in alle toonaarden gewezen op de grote gevaren van de Islam
Toch kun je niet alle mensen met die godsdienst een gevaar noemen of over een kam scheren ,zoals bijv. Wilders doet.

Ook andere godsdiensten hebben deze gevaren, zoals bijv de RK Kerk.
Hoe verklaart u het fascisme in Italie en dictaturen in Spanje en Portugal van de vorige eeuw.?
Hoe verklaart u de vele dictaturen in Zuid Amerika?
Hoe verklaart u dat het Rooms Katholieke bolwerk in Rome ,
geen democratie toestaat in haar eigen kerk en geen gelijkheid van man en vrouw erkent? en geen gelijke rechten voor homos,s erkent?
Hoe verklaart u dat juist in de katholieke bolwerken in Europa ,zoals Polen en Hongarije zoveel rechtsextremisten hebben en Islamfoben?

Naar mijn mening is er ook hier en in Europa ,een gevaar voor uitwassen van
andere godsdiensten dan de Islam.
Daarom fobie of niet ,bedreiging van onze vrijheid en rechtstaat komen van buiten en vanuit eigen gelederen.
Er is een duidelijke relatie tussen godsdienst en de bedreiging van vrijheid en rechtstaat.
Dit zien we bij alle godsdiensten.
En de Islam is nog het meest in de middeleeuwen blijven hangen ,maar anderen hebben er ook een handje van.

Laatst gewijzigd door cato : 23 september 2016 om 10:10.
cato is offline  
Oud 23 september 2016, 10:14   #148
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
U heeft hier zo vaak in alle toonaarden gewezen op de grote gevaren van de Islam
Toch kun je niet alle mensen met die godsdienst een gevaar noemen of over een kam scheren ,zoals bijv. Wilders doet.

Ook andere godsdiensten hebben deze gevaren, zoals bijv de RK Kerk.
Hoe verklaart u het fascisme in Italie en dictaturen in Spanje en Portugal van de vorige eeuw.?
Hoe verklaart u de vele dictaturen in Zuid Amerika?
Hoe verklaart u dat het Rooms Katholieke bolwerk in Rome ,
geen democratie toestaat in haar eigen kerk en geen gelijkheid van man en vrouw erkent? en geen gelijke rechten voor homos,s erkent?
Hoe verklaart u dat juist in de katholieke bolwerken in Europa ,zoals Polen en Hongarije zoveel rechtsextremisten hebben en Islamfoben?

Naar mijn mening is er ook hier en in Europa ,een gevaar voor uitwassen van
andere godsdiensten dan de Islam.
Daarom fobie of niet ,bedreiging van onze vrijheid en rechtstaat komen van buiten en vanuit eigen gelederen.
Er is een duidelijke relatie tussen godsdienst en de bedreiging van vrijheid en rechtstaat.
Dit zien we bij alle godsdiensten.
En de Islam is nog het meest in de middeleeuwen blijven hangen ,maar anderen hebben er ook een handje van.
Jongens toch, we leven nu en overal waar er oorlog woedt zitten er moslims tussen, probeer dat toch niet goed te praten. Vroeger is voorbij.
Jongens toch.
Hoomer is offline  
Oud 23 september 2016, 11:05   #149
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
De volgende discussie leek me interessant om hier te delen:"The rise of right-wing parties in Europe".
Very interesting, m'n kennis over het ontstaan van extreem-rechts sentiment alsook partijen is er door bijgeschaaft.

Ook belicht men er weetjes waarvan ik niets afwist oa. dat Putin een aantal van hen financieel zou ondersteunen.

Onderstaande grafieken illustreren dat het voor België al bij al meevalt alsook voor de rest van Europa.
Opmerkelijk vind ik dat Spanje en Portugal tot op heden geen dergelijke partijen blijken te hebben.

"May the good (pacifist) days remain. We should not fall into chaos."



Bron: The New York Times Graphics Department
In Spanje en Portugal is de herinnering aan de extreem-rechtse regimes van Franco en Salazar nog levendig, hé. Vooral in Portugal is er geen enkele partij die zich officieel als rechts durft te bestempelen. De rechtse oppositiepartij heet daar Sociaal-Democratische Partij...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 23 september 2016, 15:11   #150
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ewel "de Extreem rechtse partijen
Extreem rechtse partijen..wel, dat is wel het laatste wat ik hoop te zien gebeuren.
Maar leg u eens uit welk heil verwacht u van extreem rechts?
alice is offline  
Oud 23 september 2016, 15:13   #151
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
U heeft hier zo vaak in alle toonaarden gewezen op de grote gevaren van de Islam
Toch kun je niet alle mensen met die godsdienst een gevaar noemen of over een kam scheren ,zoals bijv. Wilders doet.

Ook andere godsdiensten hebben deze gevaren, zoals bijv de RK Kerk.
Hoe verklaart u het fascisme in Italie en dictaturen in Spanje en Portugal van de vorige eeuw.?
Hoe verklaart u de vele dictaturen in Zuid Amerika?
Hoe verklaart u dat het Rooms Katholieke bolwerk in Rome ,
geen democratie toestaat in haar eigen kerk en geen gelijkheid van man en vrouw erkent? en geen gelijke rechten voor homos,s erkent?
Hoe verklaart u dat juist in de katholieke bolwerken in Europa ,zoals Polen en Hongarije zoveel rechtsextremisten hebben en Islamfoben?

Naar mijn mening is er ook hier en in Europa ,een gevaar voor uitwassen van
andere godsdiensten dan de Islam.
Daarom fobie of niet ,bedreiging van onze vrijheid en rechtstaat komen van buiten en vanuit eigen gelederen.
Er is een duidelijke relatie tussen godsdienst en de bedreiging van vrijheid en rechtstaat.
Dit zien we bij alle godsdiensten.
En de Islam is nog het meest in de middeleeuwen blijven hangen ,maar anderen hebben er ook een handje van.
Dat is zonder mee waar maar vergeet de link niet tussen religie en armoede die altijd een voedingsbodem zijn voor eender welke dictatuur.
Dat geldt zelfs hier, zonder islam zouden moslims het economisch veel beter doen.
alice is offline  
Oud 23 september 2016, 16:55   #152
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is zonder mee waar maar vergeet de link niet tussen religie en armoede die altijd een voedingsbodem zijn voor eender welke dictatuur.
Dat geldt zelfs hier, zonder islam zouden moslims het economisch veel beter doen.
Daar heeft u gelijk in ,maar het is niet aan ons om mensen te bekeren om hun godsdienst vaarwel te zeggen.
Het zou al een hele stap betekenen, als moslims zich niet voortdurend in het openbaar manifesteren met hun klagen ,met hun kleding en met hun aanslagen.
Laten moslims en anderen mensen met een godsdienst, dat als een privé zaak beleven
en niet voortdurend anderen daarmee lastig vallen.
Dat geldt niet alleen voor moslims ,ook het Vaticaan gebruikt wereldlijke macht.
cato is offline  
Oud 23 september 2016, 17:12   #153
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Daar heeft u gelijk in ,maar het is niet aan ons om mensen te bekeren om hun godsdienst vaarwel te zeggen.
Het zou al een hele stap betekenen, als moslims zich niet voortdurend in het openbaar manifesteren met hun klagen ,met hun kleding en met hun aanslagen.
Laten moslims en anderen mensen met een godsdienst, dat als een privé zaak beleven
en niet voortdurend anderen daarmee lastig vallen.
Dat geldt niet alleen voor moslims ,ook het Vaticaan gebruikt wereldlijke macht.
Jaja vanuit het Vaticaan vertrekken dagelijks goed opgeleide zelfploffers en messentrekkers, jongens toch alles om doe moslims toch maar te vergoelijken.
Hoomer is offline  
Oud 23 september 2016, 17:24   #154
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Extreem rechtse partijen..wel, dat is wel het laatste wat ik hoop te zien gebeuren.
Maar leg u eens uit welk heil verwacht u van extreem rechts?
Toch zijn die (extreem)rechtse partijen bezig aan 'n opmars in Europa. Daarover gaat deze draad nu juist.
Welk heil zien al die mensen die op hen stemmen daarin?

Dit dankzij 't wanbeleid van links, dat immigratie, vluchtelingencrisis, integratie enzomeer heeft laten escaleren.
Links legt de voedingsbodem voor dat extreemrechts zèlf.
SDX is offline  
Oud 23 september 2016, 18:24   #155
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Toch zijn die (extreem)rechtse partijen bezig aan 'n opmars in Europa. Daarover gaat deze draad nu juist.
Welk heil zien al die mensen die op hen stemmen daarin?

Dit dankzij 't wanbeleid van links, dat immigratie, vluchtelingencrisis, integratie enzomeer heeft laten escaleren.
Links legt de voedingsbodem voor dat extreemrechts zèlf.
Binnenkort zijn er in Oostenrijk presidentsverkiezingen.
De kans is reëel dat de "extreem"rechtse kandidaat wint !
Er komt ook een referendum in Hongarije over de migratie.
Het is quasi zeker dat "extreem" rechts ook daar wint.

Boduo is offline  
Oud 23 september 2016, 18:31   #156
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Binnenkort zijn er in Oostenrijk presidentsverkiezingen.
De kans is reëel dat de "extreem"rechtse kandidaat wint !
Er komt ook een referendum in Hongarije over de migratie.
Het is quasi zeker dat "extreem" rechts ook daar wint.

Werd het geen tijd?
De mensen zijn het immers beu dat ze over zich moeten laten lopen door beschermelingen van links. Ze zijn het beu dat zij of hun familieleden overvallen worden door mannekes die al voor de vijftigste keer opgepakt zijn en nog steeds op straat lopen en ga zo maar door. Ge moet geen rood smoeleke trekken van schaamte omdat rechts aan de macht komt, ge moet een rood smoeleke trekken van schaamte omdat uw links er een zootje van gemaakt heeft.
Hoomer is offline  
Oud 23 september 2016, 18:42   #157
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Binnenkort zijn er in Oostenrijk presidentsverkiezingen.
De kans is reëel dat de "extreem"rechtse kandidaat wint !
Er komt ook een referendum in Hongarije over de migratie.
Het is quasi zeker dat "extreem" rechts ook daar wint.

Links heeft daarvoor 't zaad geplant door geen enkele rekening te houden met de verzuchtingen, bezorgdheden en ja, ook vaak terechte angsten van 'n groot deel vd bevolking.
Ze zullen oogsten wat ze gezaaid hebben.
SDX is offline  
Oud 24 september 2016, 06:40   #158
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Werd het geen tijd?
De mensen zijn het immers beu dat ze over zich moeten laten lopen door beschermelingen van links. Ze zijn het beu dat zij of hun familieleden overvallen worden door mannekes die al voor de vijftigste keer opgepakt zijn en nog steeds op straat lopen en ga zo maar door. Ge moet geen rood smoeleke trekken van schaamte omdat rechts aan de macht komt, ge moet een rood smoeleke trekken van schaamte omdat uw links er een zootje van gemaakt heeft.
eentje voor alice .... die mij vraagt welk heil ik verwacht van extreem recht
de vuile muilekoek is offline  
Oud 24 september 2016, 10:33   #159
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Daar heeft u gelijk in ,maar het is niet aan ons om mensen te bekeren om hun godsdienst vaarwel te zeggen.
Het zou al een hele stap betekenen, als moslims zich niet voortdurend in het openbaar manifesteren met hun klagen ,met hun kleding en met hun aanslagen.
Laten moslims en anderen mensen met een godsdienst, dat als een privé zaak beleven
en niet voortdurend anderen daarmee lastig vallen.
Dat geldt niet alleen voor moslims ,ook het Vaticaan gebruikt wereldlijke macht.
uiteraard moeten wij niet bekeren, of stellen dat mensen hun religie moeten verlaten.
Maar de Katholieke kerk ligt op zieltogen, met lege kerken, en behalve een klein clubje fanatici laten de meeste Katholieken hun handelen niet louter door wat de kerk zegt bepalen. Evenmin heeft die kerk nog wereldlijke macht, geboortes, huwelijken en begrafenissen werden vroeger door de kerk geregistreerd en geregeld, nu zijn alle grote momenten los gekoppeld van die kerk, of je daar wel of niet iets meer doet met dat geloof is een persoonlijke keuze.
Dus nee, uw vergelijking gaat niet op, omdat islam vanaf het eerste moment van geboorte( het gebed in het oor van de boreling om de duivel te verdrijven) tot het laatste ( de begrafenisrituelen) alle handelen van gelovigen bepaald en hen onderwerpt aan voorschriften.
Natuurlijk zijn veel moslims beinvloed door het Westen en leven niet meer naar die regels die iedere handeling bepalen, maar zelfs bij deze groep is islam een belangrijk uitgangspunt in het denken, die macht heeft de Katholieke kerk niet, maar islam wel over gelovigen.

Wat ik wel met u eens ben is dat die discussie de onze niet hoeft te zijn, want het is onze samenleving, we hoeven niet uit naam van tolerantie islamisering toe te staan.
Je bent hier burger, in een land wat de verlichting heeft meegemaakt, religie hoort tot je persoonlijk leven en is ondergeschikt aan ons cultureel erfgoed waar emancipatie, democratie en scheiding kerk en staat deel van uitmaken, samen met gelijke rechten voor mannen en vrouwen.

Nu lijkt het een supermarkt, waar alle bonussen genomen worden ( gezondheidszorg, onderwijs en sociale zekerheid, kindergeld, studiebeurs en sociale woning) maar alles wat niet in "aanbieding" is zoals burgerschap, respect voor onze normen en waarden, opvoeding gericht op actieve participatie in de samenleving, religie die tot de privésfeer behoort blijven liggen.
Dat moeten we niet goed vinden.
alice is offline  
Oud 24 september 2016, 10:38   #160
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Toch zijn die (extreem)rechtse partijen bezig aan 'n opmars in Europa. Daarover gaat deze draad nu juist.
Welk heil zien al die mensen die op hen stemmen daarin?

Dit dankzij 't wanbeleid van links, dat immigratie, vluchtelingencrisis, integratie enzomeer heeft laten escaleren.
Links legt de voedingsbodem voor dat extreemrechts zèlf.
Dat ben ik zeker met u eens, links is verantwoordelijk voor de opkomst van extreem rechts.
Maar daarom hoef ik dit niet goed te vinden, want dat extreme beleid kan tot een burgeroorlog leiden en maakt ook onder moslims onschuldige slachtoffers.

Het is een minderheid, maar die mensen zijn wel geintegreerd, ga je die omwille van het moslim zijn het recht ontzeggen hier hun leven verder te ontwikkelen? Daar ben ik het niet mee eens.
alice is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be