Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 2 september 2015, 14:45   #141
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Destijds 1 miljoen van die lastpakken op 6 �* 7 miljoen Nederlanders. Kwam nog bij dat er op een gegeven moment vanwege de oorlog voedseltekorten ontstonden. Meen ergens gelezen dat een kleine 200.000 van die gevluchte allochtonen bij ons zijn blijven hangen.

Deden er niet moeilijk over, ze mochten blijven ipv de grens overzetten toen het weer veilig gebied was aan de overkant. Was een fiks risico -een vluchteling is een vluchteling, waar hij ook vandaan komt - dat ze onze cultuur zouden aantasten, dan wel vernietigen. Viel mee, ook al hadden ze rare eetgewoonten zoals in reepjes gesneden gebakken aardappel.
Wat we nu binnen de grenzen hebben is daarbij vergeleken peanuts.

De Christelijke cultuur? De indruk dat er zeer weinig tot geen christenen zijn op deze draden. Ik ben niet religieus maar volgens mij sprak Jezus "Hebt uw naasten lief"
Inderdaad! "Heb uw naasten lief!" Wat onze Heilige Roomse Kerk dan ook voortdurend gedaan heeft gedurende eeuwen! Allé, buiten een paar godsdienstoorlogen, kruistochten, heksenverbrandingen, beeldenstorm enz enz niet te na gesproken...
Maar nu vegen we onze voeten aan ons "religieus" gedoe, buiten wat leuke feestdagen en geplogendheden en met uitzondering van een minderheid die het nog serieus neemt, als hobby en troost.
Er zijn dus inderdaad nog weinig "christenen" hier en elders. Gelukkig maar!
Reden te meer om de pest te hebben aan zoiets als de islam! Buiten ermee!
Christelijke cultuur? Wat is dat voor bullshit? Want zonder is er geen cultuur misschien? En gedragen we ons als barbaren!
Tiens...moslims hebben de cultuur van de islam...en gedragen zich (velen toch) nog steeds als barbaren!

Laatst gewijzigd door andev : 2 september 2015 om 14:49.
andev is offline  
Oud 2 september 2015, 14:52   #142
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Maakt het wat uit waar een land vluchtelingen uit het buitenland neerpoot? Ze werden overigens ook in het Noorden geplaatst zoals Friesland.
Moest wel daar de druk anders te groot werd op de bevolking.

Vergis u er niet 1 op elke 6 �* 7 Nederlanders waren vluchtelingen uit het zuiden. Plus ook uit andere landen verbleven diverse nationaliteiten in Nederland. De vluchtelingenproblematiek was destijds vele malen groter dan nu het geval is.
Maar misschien was er volgens jou evenveel verschil tussen die groepen mensen als tussen diegenen die nu binnen spoelen?
Belgen- Nederlanders versus Belgen-moslims...
andev is offline  
Oud 2 september 2015, 14:54   #143
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Allé, nu zijn het weer hoogopgeleiden. Zoals die staan te brullen 'no halal, no halal', is het intellectuele niveau toch zeer laag.

Dus alle Oost-Europeanen zijn zatlappen. Deze uitspraak kan tellen. Zij zijn natuurlijk blank en mogen daarom gestigmatiseerd worden. Maar raak niet aan de jihadvriendjes van onze linkse fascistische rakkers, want dat mag niet.

dalibor, bent u een moslim?
Allé! Die mens niet beledigen!
andev is offline  
Oud 2 september 2015, 15:04   #144
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Het klokje en de klepel, zegt u dat iets?

Veel van die vluchtelingen keerden overigens al na enkele weken of maanden terug. Buiten het feit dat ze uiteraard christelijk en blank europees waren.
Viel als blanke Christelijke Belg destijds niet mee zich aan te passen aan de zedeloosheid van de bewoners van het land waar men naar toe was gevlucht

Ziekte; opname in ziekenhuis Middelburg en kennismaking met verdachte Nederlandse zeden
In de namiddag kwam de zuster mij verwittigen, dat ik een bad moest nemen, en ik haar te dien einde diende te volgen. Onmiddellijk leidde zij mij naar eene plaats waar een overgroote wasbasijn stond. Door kraanen te openen liet zij dezen vol water komen, gedurig voelende als het niet te koud of te warm was. In die zaal stond er anders niet dan eenen stoel om er uwe kleederen op te leggen en eene nogal groote pot met bruine zeep. Ik stond haar onbeweeglijk aan te zien, toen zij al meteens zegde: kleedt ge u maar uit. Ik begon daarop mijne bovenkleederen uit te doen, alsook mijne kousen en schoenen, en daarmee gedaan hebbende bleef ik staan. Ziende dat ik niet voortdeed zegde zij: het is gereed, doet maar alles uit en leg er u maar in, en ze bleef aan den basijn staan mij aanziende en wachtende. Dat paalde aan het ongelooflijke, en ik was er als door verstomd. Welhoe, die jonge vrouw zou daar in mijne tegenwoordigheid blijven, terwijl ik mij gansch naakt moest wasschen. Nog heviger ontstelde ik, toen ik na mij in bad gelegd te hebben zag dat ze zelf spons en zeep nam om mijn er dugtig, en op alle plaatsen mede te overwrijven. Ik voelde onwillekeurig eenen afkeer van zulk eene handelwijze; want die vrouw al was zij een ziekedienster en kloosterzuster, bleef tog eene vrouw gelijk elke andere en had niet het recht met de eerbaarheid om te springen gelijk zij wilde. Door mij in hare tegenwoordigheid gansch moeten uitkleeden, en door hare handen deze bewerking moeten ondergaan, was tog maar goed om driftige gevoelens in iemand op te wekken, en daarom kan ik zulke doenwijze met niets anders bestempelen dan met het woord: zedeloos.
Adrian M is offline  
Oud 2 september 2015, 15:14   #145
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Maar misschien was er volgens jou evenveel verschil tussen die groepen mensen als tussen diegenen die nu binnen spoelen?
Belgen- Nederlanders versus Belgen-moslims...
Geen fluit. Wat is het verschil? Destijds waren het buitenlanders (allochtonen) die hierheen kwamen, evenals nu het geval is.
Rond de 80 jarige oorlog kwam er een complete hause aan allochtonen onze kant op. Deden we evenmin moeilijk over
Adrian M is offline  
Oud 2 september 2015, 17:37   #146
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Geen fluit. Wat is het verschil? Destijds waren het buitenlanders (allochtonen) die hierheen kwamen, evenals nu het geval is.
Rond de 80 jarige oorlog kwam er een complete hause aan allochtonen onze kant op. Deden we evenmin moeilijk over
Context AUB. Context.

De Nederlanden waren historisch één.
Degenen die naar het noorden trokken waren in zeker zin 'gelijkgestemden', tegen de 'bezetter'.

Bovendien namen die hun beziitingen mee ipv een leefloon te eisen en 'haram' voedsel te wijgeren.

Ook was er geen faceboekgroep die aangeeft waar je het meeste krijgt.

Ze zijn niet kieskeurig he, die arme sloebers. Wij willen niet in Hongarije blijven, wij willen naar Duitsland, meer bepaald in Bremen (peu importe) ...
Odol is offline  
Oud 2 september 2015, 22:30   #147
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Context AUB. Context.

De Nederlanden waren historisch één.
Degenen die naar het noorden trokken waren in zeker zin 'gelijkgestemden', tegen de 'bezetter'.
...
Zoiets als enigszins de huidige EU, er was geen noordeling die zich verwant voelde met het zuiden of omgekeerd. Stelde niet meer voor dan een gebiedsaanduiding wat evengoed Lutjeland had kunnen heten, met aan het hoofd de één of andere koning uit verweggistan.

De opstand in het zuiden was overigens nogal van korte duur. Tamelijk snel werd het zuiden de vijand voor het Noorden. Veel huurlingen kwamen van de Spanjaarden kwamen bovendien uit het Zuiden.

Van nationaliteitsgevoel was in het geheel geen sprake. Als in die tijd aan iemand gevraagd was of hij Nederlander was, zouden ze vermoedelijk aangegeven hebben of het eetbaar was?
In het Noorden waren het Hollanders, Friezen, Zeeuwen etc. Iemand uit het zuiden was gewoonweg een vreemdeling. Als hij dat al niet zo voelde wanneer iemand niet uit dezelfde stad was. Omgekeerd was het in het Zuiden niet anders.

De vervolgens ontstane republiek was de basis van het huidige Nederland, een verzameling republieken. 15 jaar is er zoiets als gezamenlijk geweest, dankzij de aspiraties van ene Willem die aan grootheidswaanzin leed.
Willem heeft geprobeerd er een eenheid van te maken en een soort van nationaal gevoel voor elkaar te krijgen. Z'n streven was bij voorbaat al mislukt voordat hij ook maar een letter op papier had gezet.

De Nederlander in het Noorden werd zich er pas bewust van dat hij Nederlander was .... dankzij de opstand in het zuiden.
Voor die tijd bestond de Nederlander niet. Al had hij het voordeel ruim 200 jaar doorlopen te hebben om zover te komen. Hetzelfde geldt voor wat nu de Nederlanden, Nederland is. De voorbode daarvan waren 200 jaar daarvoor de republieken.
Bij elkaar heeft het proces een kleine 400 geduurd wat nu de aanduiding Nederland is en wat als Nederlander omschreven zou kunnen worden. De Belgen volgden hun eigen ontwikkeling.

We spreken een zelfde taal, maar verder hebben we net zoveel met elkaar als een Australier met een Canadees. Of een Zwitser met een Oostenrijker.

Een Belgische politicus over Nederlanders: "Liever met een Marokkaan op een onbewoond eiland dan met een Hollander"
Een Marokkaan kan Nederlander worden. Een Belg ook, mits hij een paspoort aanvraagt .... en een inburgeringscursus volgt


Lucy B. en C.W. van der Hoogt-prijs 1985
Eddy van Vliet

Ik kan niet tegen Hollanders die in Brusselse restaurants in slecht Frans goed eten bestellen. Ik kan niet tegen die Hollander die in een Brussels café luidkeels met Brel meezingt: ‘Messieurs les Flamingants, je vous emmerde’, zonder dat hij weet waarom Brel die tekst schreef. En ik kan niet tegen die Hollandse dame in broekpak, die bij een Vlaamse tramconducteur in Brussel vlak voor mijn neus een kaartje koopt in het potsierlijke Frans dat ze op de MMS heeft geleerd, zich vervolgens omdraait en tegen haar vriendin zegt, in het afgestompte Nederlands dat ze van de televisie nabauwt, dat ze ‘hier weer 's lekker haar Frans op kan halen’.

Tja, blijkbaar had/heeft hij niet door dat de Hollanders die hij beschrijft in het buitenland zijn en de paar die proberen Frans te spreken hun best doen zich aan te passen.
Adrian M is offline  
Oud 2 september 2015, 22:57   #148
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Zoiets als enigszins de huidige EU, er was geen noordeling die zich verwant voelde met het zuiden of omgekeerd. Stelde niet meer voor dan een gebiedsaanduiding wat evengoed Lutjeland had kunnen heten, met aan het hoofd de één of andere koning uit verweggistan.

De opstand in het zuiden was overigens nogal van korte duur. Tamelijk snel werd het zuiden de vijand voor het Noorden. Veel huurlingen kwamen van de Spanjaarden kwamen bovendien uit het Zuiden.

Van nationaliteitsgevoel was in het geheel geen sprake. Als in die tijd aan iemand gevraagd was of hij Nederlander was, zouden ze vermoedelijk aangegeven hebben of het eetbaar was?
In het Noorden waren het Hollanders, Friezen, Zeeuwen etc. Iemand uit het zuiden was gewoonweg een vreemdeling. Als hij dat al niet zo voelde wanneer iemand niet uit dezelfde stad was. Omgekeerd was het in het Zuiden niet anders.

De vervolgens ontstane republiek was de basis van het huidige Nederland, een verzameling republieken. 15 jaar is er zoiets als gezamenlijk geweest, dankzij de aspiraties van ene Willem die aan grootheidswaanzin leed.
Willem heeft geprobeerd er een eenheid van te maken en een soort van nationaal gevoel voor elkaar te krijgen. Z'n streven was bij voorbaat al mislukt voordat hij ook maar een letter op papier had gezet.

De Nederlander in het Noorden werd zich er pas bewust van dat hij Nederlander was .... dankzij de opstand in het zuiden.
Voor die tijd bestond de Nederlander niet. Al had hij het voordeel ruim 200 jaar doorlopen te hebben om zover te komen. Hetzelfde geldt voor wat nu de Nederlanden, Nederland is. De voorbode daarvan waren 200 jaar daarvoor de republieken.
Bij elkaar heeft het proces een kleine 400 geduurd wat nu de aanduiding Nederland is en wat als Nederlander omschreven zou kunnen worden. De Belgen volgden hun eigen ontwikkeling.

We spreken een zelfde taal, maar verder hebben we net zoveel met elkaar als een Australier met een Canadees. Of een Zwitser met een Oostenrijker.

Een Belgische politicus over Nederlanders: "Liever met een Marokkaan op een onbewoond eiland dan met een Hollander"
Een Marokkaan kan Nederlander worden. Een Belg ook, mits hij een paspoort aanvraagt .... en een inburgeringscursus volgt


Lucy B. en C.W. van der Hoogt-prijs 1985
Eddy van Vliet

Ik kan niet tegen Hollanders die in Brusselse restaurants in slecht Frans goed eten bestellen. Ik kan niet tegen die Hollander die in een Brussels café luidkeels met Brel meezingt: ‘Messieurs les Flamingants, je vous emmerde’, zonder dat hij weet waarom Brel die tekst schreef. En ik kan niet tegen die Hollandse dame in broekpak, die bij een Vlaamse tramconducteur in Brussel vlak voor mijn neus een kaartje koopt in het potsierlijke Frans dat ze op de MMS heeft geleerd, zich vervolgens omdraait en tegen haar vriendin zegt, in het afgestompte Nederlands dat ze van de televisie nabauwt, dat ze ‘hier weer 's lekker haar Frans op kan halen’.

Tja, blijkbaar had/heeft hij niet door dat de Hollanders die hij beschrijft in het buitenland zijn en de paar die proberen Frans te spreken hun best doen zich aan te passen.
Bs'd

Veel blabla allemaal maar Vlaanderen zou veel beter af zijn bij de Hollanders dan met dat PS krapuul
Drukazz is offline  
Oud 2 september 2015, 23:59   #149
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Weer dat oer-Hollands gezeur hierboven.
Zonder die vervelende Zuiderlingen die met hun kapitaal en kennis wegtrokken had Nederland nooit een gouden eeuw gekend (het kan niet genoeg herhaald worden), en als de omstandigheden indertijd niet van die aard waren dat ze op de vlucht hadden hoeven slaan, dan had Nederland 100 jaar geleden waarschijnlijk een nogal somber bezettingkje gekend.
Waarheen zouden z�*j dan gevlucht zijn?
Nederland mag dit Zuiden wel 2x dankbaar zijn.
Doch hierover ging het onderwerp niet.

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 3 september 2015 om 00:00.
Stultitiae is offline  
Oud 3 september 2015, 00:42   #150
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Interessante geschiedenisles hierboven.
Maar daarmee zijn onze problemen niet van de baan...
andev is offline  
Oud 3 september 2015, 02:15   #151
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Weer dat oer-Hollands gezeur hierboven.
Zonder die vervelende Zuiderlingen die met hun kapitaal en kennis wegtrokken had Nederland nooit een gouden eeuw gekend (het kan niet genoeg herhaald worden), en als de omstandigheden indertijd niet van die aard waren dat ze op de vlucht hadden hoeven slaan, dan had Nederland 100 jaar geleden waarschijnlijk een nogal somber bezettingkje gekend.
Waarheen zouden z�*j dan gevlucht zijn?
Nederland mag dit Zuiden wel 2x dankbaar zijn.
Doch hierover ging het onderwerp niet.
Nederland bestaat pas sinds de 19e eeuw. Voor die tijd bestonden er geen Nederlanders. Ze hoeven dus niemand ergens dankbaar voor te zijn

Overigens was het aandeel aan zuidelijke immigranten gedurende de eerste twee eeuwen aan de tamelijk lage kant. Het gros kwam uit o.a. Duitsland, Noorwegen, Schotten, Britten, Joden etc. Het grootste aandeel werd gevormd door Duitsers.
Nederland is altijd een immigratieland geweest. Was destijds veel minder een probleem dan nu het geval is.
Er bestond geen gevoel aan wat nationaliteit, zoals nu, was of inhield. Iemand die van buiten de stad was, was een vreemdeling. Dan moest hij nog geluk hebben dat hij stadsrechten had, ook al woonde hij er z'n gehele leven.
Met een Duitser had hij net zoveel gemeen als met een Zuidelijke Nederlander, hij verstond ze allebei niet.

Investeringskapitaal in de gouden eeuw was internationale business, ook destijds en kwam vrijwel overal vandaan omdat er te verdienen was.
Weinig of geen verschil met de huidige tijd. Geen enkel land ter wereld doet ook maar iets op eigen kracht.
Evenmin de US. De onafhankelijkheid van de US werd voor het grootste deel gefinancierd door Hollandse investeerders.
Adrian M is offline  
Oud 3 september 2015, 06:02   #152
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Na alle propaganda zeg ik nog altijd neen bedankt
Maar wel ja tegen opvangkampen en uitzoeken wat er gaande is in hun regio's.
De uitkering van erkende asielzoekers omvormen naar voedsel.
Ik heb geen crisis veroorzaakt, noch oorlog. Maar het moet gedaan zijn met de schuld af te schuiven.
Frankrijk en Amerika hebben het grootste aandeel. Dat Amerika die dus van Irak opvangt en Frankrijk al wat via Libië gekomen is.
Zij dragen de nummer 1 verantwoordelijkheid over die vluchtelingen.

Wij hebbe het fsa in Syrië bewapend. Maar los dat militair op en niet humanitair. Of heeft de EU iets gedaan dat ze niet durft erkennen? Tegen wie zouden we moeten vechten?
Europa kan niet meer vluchtelingen dan autochtonen opnemen he
Grenzen nu toe en asielopvang tegen de grenzen . En ja ge kunt BEPAALDE gevallen hier laten integreren. Maar waarom afwijken van de normale procedure?

En als ge ons solidariteit wil aanpraten. Ga eens eerst langs bij degene die dit veroorzaakt hebben. Waar was uw solidariteit toen??????

Laatst gewijzigd door Peche : 3 september 2015 om 06:15.
Peche is offline  
Oud 3 september 2015, 06:13   #153
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
je zou bijna beginnen denken dat de regering uit is op anarchie en dat ze rebellie willen uitlokken. Of illen ze tegen 2019 een zo gevuld mogelijke portefeuille. Ze moeten er wel financieel beter van worden.
Het is vooral links dat uit is op meer kiesvee, en er over de jaren met groot succes is in geslaagd om elke bedenking, elke kritiek, elke nuance op vlak van vreemdelingen of islam tot racisme en xenofobie te bombarderen. Met als gevolg dat men aan de rechterkant ook in die richting is gaan opschuiven.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 3 september 2015, 06:52   #154
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Het gezonde verstand zegt ons dat het beter is om geen mensen binnen te nemen die duidelijk het licht in niemand zijn of haar ogen gunnen
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”

Laatst gewijzigd door Maori : 3 september 2015 om 06:53.
Maori is offline  
Oud 3 september 2015, 07:25   #155
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Het gezonde verstand laat weten dat hij verkeerd gequoot is en vraagt met aandrang zijn naam niet verder te besmeuren , hij heeft jaren geleden al laten weten dat hij niets met jou te maken wil hebben , laat het gaan ...

Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 3 september 2015 om 07:27.
Charlie don't Surf is offline  
Oud 3 september 2015, 11:58   #156
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Gisteren dat nieuw programma op VT4 (moeten) bekijken (getrouwd in voor- en tegenspoed, hé).
't Ging o.a. over vluchtelingen/asiel/moslims.
Heeft er ook iemand gehoord dat er ene zei dat hij niet IS-gezind was, maar wel voor een moslimstaat ijverde ? Er kwam geen reactie.
Is het ook iemand opgevallen dat bij de vraag waarom 'ze' niet naar bijv. Saoedi-Arabië vluchtten, er vakkundig naar iets anders werd overgeschakeld zodat er niet moest geantwoord worden ?
Ik kan me vergissen, natuurlijk......
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline  
Oud 3 september 2015, 12:16   #157
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.319
Standaard

Toch jammer dat we in tegenstelling tot WO II niet weten hoe lang die oorlog nog gaat duren.

Zoals Gwendolyn weet zeiden de mensen in de zomer van '42: "Nog even doorbijten. We zijn halfweg."
dalibor is nu online  
Oud 3 september 2015, 12:26   #158
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Toch jammer dat we in tegenstelling tot WO II niet weten hoe lang die oorlog nog gaat duren.

Zoals Gwendolyn weet zeiden de mensen in de zomer van '42: "Nog even doorbijten. We zijn halfweg."
Bs'd

Ze zijn daar al 1400 jaar aan 't hakken en dat zal zo blijven.
Drukazz is offline  
Oud 3 september 2015, 12:36   #159
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Gisteren dat nieuw programma op VT4 (moeten) bekijken (getrouwd in voor- en tegenspoed, hé).
't Ging o.a. over vluchtelingen/asiel/moslims.
Heeft er ook iemand gehoord dat er ene zei dat hij niet IS-gezind was, maar wel voor een moslimstaat ijverde ? Er kwam geen reactie.
Is het ook iemand opgevallen dat bij de vraag waarom 'ze' niet naar bijv. Saoedi-Arabië vluchtten, er vakkundig naar iets anders werd overgeschakeld zodat er niet moest geantwoord worden ?
Ik kan me vergissen, natuurlijk......
Stiekem en niet zo stiekem ijveren al die islamisten hier voor een moslimstaat.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline  
Oud 3 september 2015, 13:04   #160
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Stiekem en niet zo stiekem ijveren al die islamisten hier voor een moslimstaat.
Is voor hen dan ook maar normaal, maar het viel me op dat er geen enkele reactie daarop kwam, niet van het 'publiek', maar ook niet van de 'journalist'...
'k Moet wel toegeven dat dat programma niets, maar dan ook niets van de kenmerken heeft van een 'journalistiek' programma; 't is meer 'emotie' en 'entertainment' dan iets anders. Hopelijk kan ik de volgende keer een uitvlucht vinden om niet te moeten kijken......
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 3 september 2015 om 13:05.
Klojo eerste klas is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be