Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2010, 01:37   #141
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dus ook een soort van eigen volk eerst liefdadigheid, net zoals die identitaire soep.
Ik weet niet of jij leest wat hier staat maar des dinges sprak over een 'dakloze moslim'. Jonges toch. Het is ook een plicht andere te helpen hoor, als je dat wou horen.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 8 augustus 2010 om 01:37.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 01:37   #142
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Neen, zn situatie is niet kritiek genoeg. Binnen de islam zijn we verplicht deze dakloze moslim zelf binnen te nemen en te voorzien van voedsel. Een moslim mag zn broeder niet aan zn lot overlaten.
Ik heb er nogthans tijdens mijn leven al veel zien buitenliggen, waar niemand zich over bekommert, hun broeders in geloof al zeker niet.
Maar waar het mij om ging was je antwoord : een moslim moet dus vrijwel op sterven liggen vooraleer een stukje varkenvlees tot zich te nemen.
En : als hij zover gekomen is valt de schuld voor deze overtreding van het taboe dus terug op zijn geloofsgenoten, die hem niet op tijd geholpen hebben.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 01:39   #143
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik heb er nogthans tijdens mijn leven al veel zien buitenliggen, waar niemand zich over bekommert, hun broeders in geloof al zeker niet.
Maar waar het mij om ging was je antwoord : een moslim moet dus vrijwel op sterven liggen vooraleer een stukje varkenvlees tot zich te nemen.
En : als hij zover gekomen is valt de schuld voor deze overtreding van het taboe dus terug op zijn geloofsgenoten, die hem niet op tijd geholpen hebben.
Dat zegt dan meer over de moslims dan over de islamitische leer.

U kunt best wel overdrijven maar u mag het inderdaad op die manier stellen van mij.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 01:41   #144
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik weet niet of jij leest wat hier staat maar des dinges sprak over een 'dakloze moslim'. Jonges toch. Het is ook een plicht andere te helpen hoor, als je dat wou horen.
Hoe komt het dat er zo verschrikkellijk veel straatarme mosims zijn, en dan ook weer zo veel stinkend rijke ? Vermits ze elkaar moeten helpen ? Dat lijkt toch heel veel op kapitalisme in zijn ergste vorm, op dat gebied, hoe het er daar aan toegaat in die moslimlanden ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 01:42   #145
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik heb er nogthans tijdens mijn leven al veel zien buitenliggen, waar niemand zich over bekommert, hun broeders in geloof al zeker niet.
Maar waar het mij om ging was je antwoord : een moslim moet dus vrijwel op sterven liggen vooraleer een stukje varkenvlees tot zich te nemen.
En : als hij zover gekomen is valt de schuld voor deze overtreding van het taboe dus terug op zijn geloofsgenoten, die hem niet op tijd geholpen hebben.
Idoot (qua stelling). De Q'ran zegt: eet geen varkenvlees ('cause it fucks you up, wat toen absoluut correct was). Die concrete en verstandige aanwijzing van toen is verworden tot een dogmatisch geloofsartikel vandaag.

Je moet niet het intiële advies aanvallen, wel het feit dat het een irationeel dogma wordt.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 01:42   #146
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat zegt dan meer over de moslims dan over de islamitische leer.

U kunt best wel overdrijven maar u mag het inderdaad op die manier stellen van mij.
Goed, dan ga ik het daarbij laten voor vandaag. Ik wens je een goedenacht, en hoop dat de nachtrust je tot bezinning brengt.

Laatst gewijzigd door den dinges : 8 augustus 2010 om 01:43.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 01:44   #147
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Hoe komt het dat er zo verschrikkellijk veel straatarme mosims zijn, en dan ook weer zo veel stinkend rijke ? Vermits ze elkaar moeten helpen ? Dat lijkt toch heel veel op kapitalisme in zijn ergste vorm, op dat gebied, hoe het er daar aan toegaat in die moslimlanden ?
Ik ben geen papegaai hé.

Citaat:
Dat zegt dan meer over de moslims dan over de islamitische leer.
Binnen de islam is ieder verantwoordelijk voor zn eigen daden. Ik hou rekening met de arme medemens wat niet wilt zeggen dat iedereen dat doet. Ik vertegenwoordig de islamitische gemeenschap gelukkig niet.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 8 augustus 2010 om 01:47.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 01:45   #148
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Idoot (qua stelling). De Q'ran zegt: eet geen varkenvlees ('cause it fucks you up, wat toen absoluut correct was). Die concrete en verstandige aanwijzing van toen is verworden tot een dogmatisch geloofsartikel vandaag.
Je moet niet het intiële advies aanvallen, wel het feit dat het een irationeel dogma wordt.
Lees eerst eens waar wij over bezig waren alvorens je advies te geven. Dit gezegd zijnde ben ik hiermee wel akkoord.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 01:45   #149
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Goed, dan ga ik het daarbij laten voor vandaag. Ik wens je een goedenacht, en hoop dat de nachtrust je tot bezinning brengt.
Is volledig wederzijds. Slaapzacht.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 01:45   #150
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik weet niet of jij leest wat hier staat maar des dinges sprak over een 'dakloze moslim'.
Ja, en toen zei u o.a. "Een moslim mag zn broeder niet aan zn lot overlaten". Da's toch ook een vorm van eigen volk eerst?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jonges toch. Het is ook een plicht andere te helpen hoor, als je dat wou horen.
Dat wilde ik inderdaad even horen. Zijn daar nog voorwaarden aan verbonden trouwens? (dit omdat bijvoorbeeld het Leger des Heils wel verwacht dat degene die geholpen wordt wel even braaf een gebedje prevelt enzo)

Enne, geldt er nog een bepaalde volgorde als meerdere mensen in nood hulp nodig hebben? Is het dan wie het eerst komt, die het eerst maalt, ongeacht afkomst en geloof, of moeten ongelovigen langer wachten op hulp indien er ook noodruftige moslims zijn?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 01:54   #151
Adam Smith
Europees Commissaris
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Idoot (qua stelling). De Q'ran zegt: eet geen varkenvlees ('cause it fucks you up, wat toen absoluut correct was). Die concrete en verstandige aanwijzing van toen is verworden tot een dogmatisch geloofsartikel vandaag.

Je moet niet het intiële advies aanvallen, wel het feit dat het een irationeel dogma wordt.
huh? In Noordelijkere streken at en eet men nog steeds varkensvlees. Zijn en waren de Europeanen en Chinezen fucked-up? Daarom zou ik u willen vragen, waarom: cause it fucks you up?
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 01:58   #152
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
huh? In Noordelijkere streken at en eet men nog steeds varkensvlees. Zijn en waren de Europeanen en Chinezen fucked-up? Daarom zou ik u willen vragen, waarom: cause it fucks you up?
Ooit gehoord van parasieten in varkensvlees? Dat is een ernstig probleem dat we vandaag (min of meer) onder controle hebben, maar in het verleden bijzonder groot was. Niet alleen lintworm maar tal van parasieten. Daarom eten moslims en joden geen varkensvlees. Dat was oorspronkelijk verstandig. Until science came along, that is.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 02:01   #153
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
huh? In Noordelijkere streken at en eet men nog steeds varkensvlees. Zijn en waren de Europeanen en Chinezen fucked-up? Daarom zou ik u willen vragen, waarom: cause it fucks you up?
Omdat in warme klimaten varkensvlees eerder bederft misschien? Of dat er in die warme klimaten vieze parasieten zich in varkensvlees nestelen waar de mens ziek van kan worden?

Alhoewel, het zuiden van China is ook subtropisch warm natuurlijk. Dat haalt meteen mijn bovenstaande overpeinzing weer onderuit. En in dat geval kan ik niets anders bedenken dan dat het varken in de islamitische leer een soort van zondebokfunctie bekleedt.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 02:04   #154
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ooit gehoord van parasieten in varkensvlees? Dat is een ernstig probleem dat we vandaag (min of meer) onder controle hebben, maar in het verleden bijzonder groot was. Niet alleen lintworm maar tal van parasieten. Daarom eten moslims en joden geen varkensvlees. Dat was oorspronkelijk verstandig. Until science came along, that is.
U bent het er dus over eens dat dat heden ten dage een irrationeel relict is geworden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 02:07   #155
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ja, en toen zei u o.a. "Een moslim mag zn broeder niet aan zn lot overlaten". Da's toch ook een vorm van eigen volk eerst?
Neen.

Des dinges sprak over een 'dakloze moslim' en ik reageerde daarop. Dus ik zie niet in wat die reactie's te maken hebben met 'eigen volk eerst'.


Citaat:
Dat wilde ik inderdaad even horen. Zijn daar nog voorwaarden aan verbonden trouwens? (dit omdat bijvoorbeeld het Leger des Heils wel verwacht dat degene die geholpen wordt wel even braaf een gebedje prevelt enzo)

Enne, geldt er nog een bepaalde volgorde als meerdere mensen in nood hulp nodig hebben? Is het dan wie het eerst komt, die het eerst maalt, ongeacht afkomst en geloof, of moeten ongelovigen langer wachten op hulp indien er ook noodruftige moslims zijn?
Zaken waar ik niet voldoende kennis over heb daar spreek ik me liever niet over uit. Ik kan u uiteraard wel mijn persoonlijke visie geven; in alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik niet alleen mensen zou helpen die mijn religie aanhangen, ik help ook anderen zoals een tijdje geleden de haitianen. Maar ik word het meest geraakt door de Palestijnse bevolking. Ik zeg niet dat zij het meest in nood zijn maar met hen heb ik de grootse compassie. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke visie.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 8 augustus 2010 om 02:09.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 02:14   #156
Adam Smith
Europees Commissaris
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ooit gehoord van parasieten in varkensvlees? Dat is een ernstig probleem dat we vandaag (min of meer) onder controle hebben, maar in het verleden bijzonder groot was. Niet alleen lintworm maar tal van parasieten. Daarom eten moslims en joden geen varkensvlees. Dat was oorspronkelijk verstandig. Until science came along, that is.
Ja, dat is me bekend. Maar om deze religieuze regel, daar volledig aan toe te schrijven is me te veel eer. Dan ben ik het in deze eerder met Sus Iratus eens. Daarbij hoe we hier ook ontwikkeld waren (eerst achter en later voor op het Midden Oosten), daar heeft varkensconsumptie hier weinig effect op gehad.

Echter Sus Iratus geldt dat dan niet voor al het vlees in warmere streken?
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 8 augustus 2010 om 02:16.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 02:15   #157
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
U bent het er dus over eens dat dat heden ten dage een irrationeel relict is geworden.
Ja zeker, zoals de opdracht je vijf maal daags te wassen, je voorhuid af te snijden, een formule uit te roepen en tientallen geboden en verboden uit de islam en het christendom en de thora vandaag (bij gratie van de wetenschap) overbodig zijn en irrationele relicten. 'tuurlijk, dat vind ik erg zichtbaar.

Godsdienst was een verdienstelijke poging om de realiteit te begrijpen en te bevatten. Wetenschap is echter efficiënter. Maar dat is nog meer zeer onlangs doorgedrongen.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 8 augustus 2010 om 02:16.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 02:24   #158
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Echter Sus Iratus geldt dat dan niet voor al het vlees in warmere streken?
Het eerder bederven op zich lijkt me inderdaad te gelden voor al het vlees. Parasieten daarentegen zijn doorgaans gebonden aan een bepaalde gastheer, of enkele bepaalde gastheren (voor zover ik toch de lessen biologie begrepen heb).
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 02:54   #159
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ooit gehoord van parasieten in varkensvlees? Dat is een ernstig probleem dat we vandaag (min of meer) onder controle hebben, maar in het verleden bijzonder groot was. Niet alleen lintworm maar tal van parasieten. Daarom eten moslims en joden geen varkensvlees. Dat was oorspronkelijk verstandig. Until science came along, that is.
Er is een andere reden. Varkens hebben véél water nodig en pollueren op de koop toe grote hoeveelheden water. Aan water is altijd gebrek geweest in
het Midden Oosten. Om de watervoorraden te beschermen werden varkens dus
uitgeroepen tot 'verboden dieren'. En d�*t is nog altijd geldig.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 03:03   #160
Adam Smith
Europees Commissaris
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Er is een andere reden. Varkens hebben véél water nodig en pollueren op de koop toe grote hoeveelheden water. Aan water is altijd gebrek geweest in
het Midden Oosten. Om de watervoorraden te beschermen werden varkens dus
uitgeroepen tot 'verboden dieren'. En d�*t is nog altijd geldig.
Dit verklaard volgens u dus ook dat pogingen hiertoe, in deze contreien dus vrij kansloos was, immers wij hadden geen watergebrek.
Ik bedoel weet iemand het standpunt van de vroege Christenen, de Christenen vanaf keizer Constantijn en verder.... Christenen verbieden dit niet als bewust onderscheid (van de Joden en later als goed Romeinen), het verbod zou kansloos zijn in de Noordelijke streken (aanwezige veestapel) of andere principiële redenen. Aangezien ik varkensvlees als Rooms Katholiek gewoon mag eten, heb ik hier nooit zo bij stilgestaan.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be