Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2010, 13:43   #141
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Dit is beter:

Banken bieden klanten valse identiteit:

http://trends.rnews.be/nl/economie/n...tter-Trends-nl
dat is dan wel iets dat technisch verboden is, dus dat zou moeten een staartje hebben, en liefst zonder 'vervalperiode'
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 13:51   #142
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat is dan wel iets dat technisch verboden is, dus dat zou moeten een staartje hebben, en liefst zonder 'vervalperiode'
De bank wordt bestraft? Tssssssss….
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 12:34   #143
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4947056375.htm
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2011, 16:18   #144
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Waarom? Die mensen betalen in absolute termen al meer belastingen dan de laagverdieners. Ik ben persoonlijk voorstander voor een regressief belastingsstelsel waarin mensen die hard werken niet het hardste bestraft worden.
Nu moet je me toch wel eens uitleggen waarom je een miljoenen-opstrijkende manager of rentenier beschouwt als 'harder werkende" dan een fabrieksarbeider?

Werkt die eerste groep misschien 12 dagen in de week?


Laatst gewijzigd door styllo_ben : 19 februari 2011 om 16:18.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2011, 16:46   #145
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Nu moet je me toch wel eens uitleggen waarom je een miljoenen-opstrijkende manager of rentenier beschouwt als 'harder werkende" dan een fabrieksarbeider?

Werkt die eerste groep misschien 12 dagen in de week?

Uit de crisis, hoge lonen, uitkeringen en andere voordelen moeten matigen:

Eigenaars van bedrijven, handelaars, managers, aandeelhouders, staatselite, speculanten en kaderpersoneel zijn te dure kosten die alle verbeelding tarten, exuberante bonussen, absurde aftrekbare voordelen, extreme aandeelhouderuitkeringen (dividenden) enz.
Al deze uitkeringen belanden vervolgens in de tientallen belastingsparadijzen op onze planeet, al deze gelden zijn noodzakelijk om onze concurrentie positie te versterken op de wereldmarkt!
Innovatie, technologische vooruitgang door automatisering en handel met lageloonlanden kunnen deze enorme uitkeringen niet voor blijven.
Het verzuim om te herverdelen kost de gemeenschap jaarlijks honderden miljarden.
Deze matiging kan betaalde arbeidsduurverkorting in al zijn vormen voor miljoenen mensen opleveren en daardoor de duurzame consumptie verbeteren en hoogconjunctuur veroorzaken.
We zullen op termijn deze ridicule uitkeringshandicap moeten afbouwen om competitief te blijven met de rest van de wereld.
De gemeenschap vraagt de politiek dan ook om het terugdringen van deze uitkeringshandicap duidelijk in het regeerakkoord te schrijven en de vakbonden om hun tijd te gebruiken om zonder taboes naar oplossingen te zoeken om deze uitkeringen aan banden te leggen.

Het inkomens verschil met werknemers is onverklaarbaar vanuit pure economische redenen.
Economie is een middel en geen doel op zich!
De vrije markt is geen eigendom van de werknemers, ze krijgen slechts een zeer kleine vergoeding in ruil voor hun dagelijkse arbeid, de elite zal dus hun concurrentie positie zelf moeten veilig stellen.

In goede economische tijden (hoogconjunctuur) mogen arbeiders niet participeren in de winsten.
In slechte economische tijden (laagconjunctuur) moeten arbeiders de crisis “niet” betalen!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 20:47   #146
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Uit de crisis, hoge lonen, uitkeringen en andere voordelen moeten matigen:

Eigenaars van bedrijven, handelaars, managers, aandeelhouders, staatselite, speculanten en kaderpersoneel zijn te dure kosten die alle verbeelding tarten, exuberante bonussen, absurde aftrekbare voordelen, extreme aandeelhouderuitkeringen (dividenden) enz.
Al deze uitkeringen belanden vervolgens in de tientallen belastingsparadijzen op onze planeet, al deze gelden zijn noodzakelijk om onze concurrentie positie te versterken op de wereldmarkt!
Innovatie, technologische vooruitgang door automatisering en handel met lageloonlanden kunnen deze enorme uitkeringen niet voor blijven.
Het verzuim om te herverdelen kost de gemeenschap jaarlijks honderden miljarden.
Deze matiging kan betaalde arbeidsduurverkorting in al zijn vormen voor miljoenen mensen opleveren en daardoor de duurzame consumptie verbeteren en hoogconjunctuur veroorzaken.
We zullen op termijn deze ridicule uitkeringshandicap moeten afbouwen om competitief te blijven met de rest van de wereld.
De gemeenschap vraagt de politiek dan ook om het terugdringen van deze uitkeringshandicap duidelijk in het regeerakkoord te schrijven en de vakbonden om hun tijd te gebruiken om zonder taboes naar oplossingen te zoeken om deze uitkeringen aan banden te leggen.

Het inkomens verschil met werknemers is onverklaarbaar vanuit pure economische redenen.
Economie is een middel en geen doel op zich!
De vrije markt is geen eigendom van de werknemers, ze krijgen slechts een zeer kleine vergoeding in ruil voor hun dagelijkse arbeid, de elite zal dus hun concurrentie positie zelf moeten veilig stellen.

In goede economische tijden (hoogconjunctuur) mogen arbeiders niet participeren in de winsten.
In slechte economische tijden (laagconjunctuur) moeten arbeiders de crisis “niet” betalen!
http://abyss.free.fr/pour_en_rire/FuckWorld.wmv
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 10:54   #147
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.582
Standaard

Buffett vraagt Congres taxen voor miljardairs te verhogen
15 aug 2011
(...)

Niet afschrikken

Buffet zegt dat het een misverstand is dat hogere belastingen banengroei en investeringen in de weg staan. "Ik heb zestig jaar met investeerders samengewerkt en ik ben niemand tegengekomen - zelfs niet toen de belastingen op kapitaalwinsten 39,9 procent waren in 1976-77 - die afziet van een serieuze investering wegens de belastingvoet op de potentiële winst. Mensen investeren om geld te verdienen, en potentiële belastingen schrikken hen niet af."

Hij wees er ook op dat er tussen 1980 en 2000 40 miljoen banen bijkwamen. "En je weet wat er daarna gebeurd is: lagere belastingvoeten en nog veel lagere banengroei."
Duidelijke taal, heel duidelijke taal.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 11:00   #148
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Nu moet je me toch wel eens uitleggen waarom je een miljoenen-opstrijkende manager of rentenier beschouwt als 'harder werkende" dan een fabrieksarbeider?

Werkt die eerste groep misschien 12 dagen in de week?

Wat ik niet begrijp is waarom wat je verdient moet afhangen van hoe "hard" je werkt. Iemand die besluit om heel inefficient putjes te graven met een teelepeltje ipv. met een graafmachine, verdient die het om meer te krijgen, want "hij werkt harder"?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 15 augustus 2011 om 11:00.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 11:21   #149
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp is waarom wat je verdient moet afhangen van hoe "hard" je werkt. Iemand die besluit om heel inefficient putjes te graven met een teelepeltje ipv. met een graafmachine, verdient die het om meer te krijgen, want "hij werkt harder"?
Een manager is slechts de slet van de miljardairs.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 12:40   #150
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ale nog een die denkt dat je rijk wordt door te erven ?

Het is doodsimpel: je mag nog 100miljoen euro erven, als je een ezel bent, ben je die 100miljoen binnen te 10-20jaar kwijt

Het enige dat gebeurt is, je hebt een kans om vroeger met grotere projecten te beginnen. EN je kunt als je veel geluk hebt uw geld rustig verdubbelen of zelfs vertienvoudigen.

Maar vergeet dat wat je erft bepaalt hoe rijk je wordt. Het is echt wel zo dat je op uw kousen 10keer meer verdient dan wat uw ouders u nalaten.

SImpel voorbeeld/ Gezin Twee kinderen, man vrouw verdienden samen 50K. Ze werken 40jaar, en verdienen dus samen 2miljoen euro.
Wel als die kinderen elk 100K gaan krijgen, zal het veel zijn. De rest zullen ze nodig gehad hebben om hun kinderen op te voeden of verteerd hebben om te leven en hun kosten en auto' en verwarming te betalen.

DUs was kun je erven in verhouding van wat je zelf verdient: zeg maar 2M verdienen en 200K erven is 10% van uw rijkdom kun je erven, en 90% verdien je zelf.

Dus diegen die mij uitlegt dat je rijk wordt door erven, en nemen we nu nog hallucinante voorbeelden van lucky basterds die 2Meuro erven... die zullen nog altijd meer zelf verdienen dan wat ze krijgen van hun ouders...

EN de gevallen die rijk zijn door erfenis, zijn dus gevallen (enkele) die ongeveer 0.1Miljard erven... DIe zijn inderdaad 'rijk' door erfenis. Nu hoeveel mensen zijn dat ?? Enig idee als er maar 70.000belgen meer dan 1Meuro op de rekening staan hebben, dan zijn er volgens mij geen 70.000 op 11M die rijk zijn door erfenis. Je mag dus spreken van 1:1000 tot 1:10.000 die rijk zijn door erfenis. DUs je spreekt van 1.000 belgen en maximaal 10.OOO belgen

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 augustus 2011 om 12:47.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 12:50   #151
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp is waarom wat je verdient moet afhangen van hoe "hard" je werkt. Iemand die besluit om heel inefficient putjes te graven met een teelepeltje ipv. met een graafmachine, verdient die het om meer te krijgen, want "hij werkt harder"?
Excuseer, als je nu toevallig met een jobje 30K kunt verdienen, en je beslist om het werk van 3 mensen te verzetten, of je werkt 12U per dag 7/7 dan mag die gerust wel 90K verdienen hoor

Of gaan we zo van die regelkes hanteren dat iemand die meer werkt dan een ander omdat hij nog jong is en energie heeft en vooruit wilt, dan 100% moet belast worden op het tweede inkomen ? Ale jongens een beetje ernstig. De crisis gaan we overwinnen niet door op ons lui gat te zitten, maar door allemaal meer te werken
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 12:54   #152
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
"Rijken moeten meer belastingen betalen" (Warren Buffett) ‎
Ja
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 13:08   #153
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.236
Standaard

In gans het betoog van Meneer Buffet kwam één schrijnend punt naar voren:

Procentueel gezien betaalt hij minder belastingen op zijn gedeclareerde inkomsten (+/- 17%)dan enig van zijn eigen medewerkers op zijn bedrijf(+/- 30%).Hij doet daartoe niks onwettelijks mag ik aannemen.

Nu eens zien wat enkele Republikeinen die op alles willen besparen behalve op de strijdkrachten en op toetjes voor de rijksten,daarvan zullen zeggen....


Trouwens...ons Belgisch belastingssysteem,dat op dat punt rechtvaardiger is,kan blijkbaar nogal omzeild worden,wettelijk dan nog wel..zodat het op hetzelfde neerkomt.De gewopne zelfstandige die naar eer en geweten zijn aangifte doet,en de loontrekkende, betalen MINSTENS 30% van hun inkomen....en de creatieve toplaag betaald ook...iets.....

Laatst gewijzigd door kelt : 15 augustus 2011 om 13:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 14:12   #154
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Buffett betaalde vorig jaar 6,9 miljoen dollar belastingen. 'Dat lijkt veel geld', schrijft Buffett. 'Maar eigenlijk betaalde ik maar 17,4 procent van mijn belastbaar inkomen. Dat is minder dan alle andere 20 mensen uit mijn kantoor. Hun belastingdruk bedraagt 33 tot 41 procent, gemiddeld 36 procent.'
Bedenk eveneens dat de belastingsdruk in de VS als procent van het BNP op dit moment het laagste is sinds 70 jaar!

Citaat:
Mijn vrienden en ik zijn lang genoeg vertroeteld geweesd door een miljardairsvriendelijk Congres.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 augustus 2011 om 14:16.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 14:26   #155
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In gans het betoog van Meneer Buffet kwam één schrijnend punt naar voren:

Procentueel gezien betaalt hij minder belastingen op zijn gedeclareerde inkomsten (+/- 17%)dan enig van zijn eigen medewerkers op zijn bedrijf(+/- 30%).Hij doet daartoe niks onwettelijks mag ik aannemen.

Nu eens zien wat enkele Republikeinen die op alles willen besparen behalve op de strijdkrachten en op toetjes voor de rijksten,daarvan zullen zeggen....


Trouwens...ons Belgisch belastingssysteem,dat op dat punt rechtvaardiger is,kan blijkbaar nogal omzeild worden,wettelijk dan nog wel..zodat het op hetzelfde neerkomt.De gewopne zelfstandige die naar eer en geweten zijn aangifte doet,en de loontrekkende, betalen MINSTENS 30% van hun inkomen....en de creatieve toplaag betaald ook...iets.....
Om dood te vallen

Ik heb dan ook in de laatste 18 jaar nul belastingen betaald.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 17:56   #156
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Om dood te vallen

Ik heb dan ook in de laatste 18 jaar nul belastingen betaald.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 17:59   #157
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Als ik schatrijk zou zijn... ik zou ook geen bezwaar hebben tegen zeer hoge belastingen... als ik zoals Mr Buffet ouder dan 80 jaar zou zijn...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 18:01   #158
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Zou het kunnen dat U niet veel te verwachten staat (of gestaan heeft)?
En dat U niet zinnens bent iets voor uw kroost na te laten...
Liever leven als een burger van het goede leven...

Laatst gewijzigd door freelancer : 15 augustus 2011 om 18:02.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2011, 08:08   #159
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ale nog een die denkt dat je rijk wordt door te erven ?

Het enige dat gebeurt is, je hebt een kans om vroeger met grotere projecten te beginnen. EN je kunt als je veel geluk hebt uw geld rustig verdubbelen of zelfs vertienvoudigen.
Je vergeet iets: in de meeste gevallen - en gelukkig maar - erf je van je ouders als je zelf pakweg 60 jaar bent. Vergeet dus maar om 'vroeger' met grotere projecten te beginnen door een erfenis.

Als je nu hetzelfde stukje schrijft over een gift van je ouders bij het begin van je loopbaan, dan komen we ergens.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2011, 12:13   #160
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Excuseer, als je nu toevallig met een jobje 30K kunt verdienen, en je beslist om het werk van 3 mensen te verzetten, of je werkt 12U per dag 7/7 dan mag die gerust wel 90K verdienen hoor

Of gaan we zo van die regelkes hanteren dat iemand die meer werkt dan een ander omdat hij nog jong is en energie heeft en vooruit wilt, dan 100% moet belast worden op het tweede inkomen ? Ale jongens een beetje ernstig. De crisis gaan we overwinnen niet door op ons lui gat te zitten, maar door allemaal meer te werken
Excuseer. Maar mag ik vragen dat je iets beter oplet wat ik schrijf?

Het gaat er mij om dat loon gerelateerd dient te zijn aan wat je aan meerwaarde produceert, en niet in de eerste plaats aan hoeveel "effort" je in de productie van die meerwaarde steekt. Dat bedoelde ik dus.

Iemand die harder moet werken omdat hij minder efficiënt werkt verdient het niet om meer loon te krijgen. Iemand die minder hard werkt, maar meer produceert omdat hij slimmer of productiever is juist wel.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be