Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2015, 13:55   #141
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En kunt u ons ook uitleggen wat er nu zo verheffend is aan uw 'Germaanse afkomst'?
Goh, blond, blauwe ogen, 185mn.
Buiten gooien. En sterke spieren.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 16:41   #142
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik ben een Frank. Mijn familienaam is helemaal frankisch.
Dat is dus Germaans. Ik ben daar trots op.
Germanen zijn een Aziatische horde die de oorspronkelijke Europeanen verdrongen hebben.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 17:23   #143
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Ik dacht dat dit de "Je suis Charlie" topic was, maar dan voor Theo Francken. Ik vertrek teleurgesteld.
__________________
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim..
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 17:33   #144
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Germanen zijn een Aziatische horde die de oorspronkelijke Europeanen verdrongen hebben.
Aziatisch? Dat denk ik niet. Europeanen ja. Zij verdreven de Kelten, onderwierpen hen, of moordden die uit.

En dan spreek ik nog niet over de Got(h)en. Nog zo'n Germaans volk dat zeer barbaars en moordzuchtig was. En over de Vandalen zullen we maar zwijgen.

Van Germaanse afkomst? Niets om fier over te zijn. Integendeel, zulke afkomst lijkt me eerder iets om zich over te schamen!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 januari 2015 om 17:35.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 19:22   #145
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Aziatisch? Dat denk ik niet. Europeanen ja. Zij verdreven de Kelten, onderwierpen hen, of moordden die uit.

En dan spreek ik nog niet over de Got(h)en. Nog zo'n Germaans volk dat zeer barbaars en moordzuchtig was. En over de Vandalen zullen we maar zwijgen.

Van Germaanse afkomst? Niets om fier over te zijn. Integendeel, zulke afkomst lijkt me eerder iets om zich over te schamen!
De grootste haplogroepen in Europa zijn R1a en R1b. De oorsprong van deze haplogroepen is Azië.
De oorspronkelijke Germaan was bijv. niet blond. Maar op weg naar Europa kwamen ze langs de Baltische Zee en daar vermengden ze zich met de blonde bevolking.



Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 20:50   #146
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De grootste haplogroepen in Europa zijn R1a en R1b. De oorsprong van deze haplogroepen is Azië.
De oorspronkelijke Germaan was bijv. niet blond. Maar op weg naar Europa kwamen ze langs de Baltische Zee en daar vermengden ze zich met de blonde bevolking.



Ja dat klopt. Maar we moeten ergens een grens trekken. We komen ook uiteindelijk en vermoedelijk allen uit Afrika. De groepen echter die binnengevallen zijn toen de Romeinse grens bezweek waren Germaanse volksstammen die in Europa woonden. En daarom spreek ik over Europese volksstammen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 19:22   #147
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja dat klopt. Maar we moeten ergens een grens trekken. We komen ook uiteindelijk en vermoedelijk allen uit Afrika. De groepen echter die binnengevallen zijn toen de Romeinse grens bezweek waren Germaanse volksstammen die in Europa woonden. En daarom spreek ik over Europese volksstammen.
Bah, grenzen zijn nooit ergens goed voor geweest.
We komen allemaal wellicht uit Afrika maar de migratie van de Germanen naar Europa gebeurde rond dezelfde tijd als de opkomst van de eerste bekende beschavingen uit de oudheid. Het is niet iets van 50 000 jaar geleden.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 19:24   #148
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik dacht dat dit de "Je suis Charlie" topic was, maar dan voor Theo Francken. Ik vertrek teleurgesteld.
Nen draad van heeeeeel lang geleden (juli 2008).

Laatst gewijzigd door reservespeler : 17 januari 2015 om 19:25.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 05:36   #149
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als de Franken zich in Noord Brabant en Antwerpen vestigden wie woont er dan in Oost en west vlaanderen?
De Vleuten, tiens.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2015, 00:35   #150
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De oorspronkelijke Germaan was bijv. niet blond. Maar op weg naar Europa kwamen ze langs de Baltische Zee en daar vermengden ze zich met de blonde bevolking.
Ik kwam ook eens langs een blonde.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 19:38   #151
S-K
Partijlid
 
S-K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Aziatisch? Dat denk ik niet. Europeanen ja. Zij verdreven de Kelten, onderwierpen hen, of moordden die uit.

En dan spreek ik nog niet over de Got(h)en. Nog zo'n Germaans volk dat zeer barbaars en moordzuchtig was. En over de Vandalen zullen we maar zwijgen.

Van Germaanse afkomst? Niets om fier over te zijn. Integendeel, zulke afkomst lijkt me eerder iets om zich over te schamen!
Jaja...meneer leidt aan zelfhaat?
S-K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 21:39   #152
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S-K Bekijk bericht
Jaja...meneer leidt aan zelfhaat?
Als u mij één reden kunt geven waarom ik fier moet zijn omdat ik van de Germanen afstam, dan moogt u me dat altijd zeggen. De Germanen hadden niet eens een behoorlijk schrift... Wat zeg ik, eigenlijk hadden ze geen schrift.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 21:58   #153
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als u mij één reden kunt geven waarom ik fier moet zijn omdat ik van de Germanen afstam, dan moogt u me dat altijd zeggen. De Germanen hadden niet eens een behoorlijk schrift... Wat zeg ik, eigenlijk hadden ze geen schrift.
Allez, feitelijk dus gewoon een geval van irrationele Germanenhaat die even misplaatst is als Germaans suprematisme.

't Is op z'n minst eerlijk dat ge uw ware gelaat durft tonen, haatzaaier.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 22:06   #154
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Goh, blond, blauwe ogen, 185mn.
Buiten gooien. En sterke spieren.
Ha ha ha,

Ik ben hetzelfde als u qua uiterlijk.

Maar ik heb hersens en ben niet trots dat ik 'Frank' ben. Omdat het compleet toevallig is dat ik mijn uiterlijk heb en ik heb er geen verdienste aan. U ook niet.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 januari 2015 om 22:11.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 22:10   #155
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Allez, feitelijk dus gewoon een geval van irrationele Germanenhaat die even misplaatst is als Germaans suprematisme.

't Is op z'n minst eerlijk dat ge uw ware gelaat durft tonen, haatzaaier.

Dat is allemaal naast de kwestie. Geef me één reden waarom ik fier zou moeten zijn van Germanen af te stammen. Zo moeilijk moet dit toch niet zijn voor u.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 22:59   #156
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Ik heb den thread even nagelezen en er wordt veel onzin uitgekraamd.

De Franken hebben zich tot diep in Frankrijk verspreid. Vandaar ook de naam. Karel De Grote sprak een Frankisch dialect. En zijn volk sprak ofwel oud frans , ofwel germaans. En in de middeleeuwen werd de 1 of andere taal dominant, verschillend van streek tot streek. In Wallonie zijn vele plaatsnamen van Germaanse afkomst. Het Frans kent trouwens vele germaanse woorden: bière, sac, guerre, ....

In Vlaanderen is het opvallend dat plaatsnamen langs een rivier veelal van keltische oorsprong zijn, en dat germaanse plaatsnamen zich in klusters daartussen bevinden. Dat duidt erop dat de franken zich eerst vestigden in gebieden die leeg waren, en dus de galliers niet verjaagd hebben. Het is een veronderstelling, want kronieken daarover bestaan niet (meer).
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 10:42   #157
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik heb den thread even nagelezen en er wordt veel onzin uitgekraamd.

De Franken hebben zich tot diep in Frankrijk verspreid. Vandaar ook de naam. Karel De Grote sprak een Frankisch dialect. En zijn volk sprak ofwel oud frans , ofwel germaans. En in de middeleeuwen werd de 1 of andere taal dominant, verschillend van streek tot streek. In Wallonie zijn vele plaatsnamen van Germaanse afkomst. Het Frans kent trouwens vele germaanse woorden: bière, sac, guerre, ....

In Vlaanderen is het opvallend dat plaatsnamen langs een rivier veelal van keltische oorsprong zijn, en dat germaanse plaatsnamen zich in klusters daartussen bevinden. Dat duidt erop dat de franken zich eerst vestigden in gebieden die leeg waren, en dus de galliers niet verjaagd hebben. Het is een veronderstelling, want kronieken daarover bestaan niet (meer).
Ik heb het wat anders gelezen. De Franken zouden zich gevestigd hebben in gebieden waar een Keltische bevolking woonden. Daar pikten ze als nieuwe meesters de beste gronden in alsmede de toenmalige grote landbouwbedrijven (fundi). Wat niet wil zeggen dat de Keltische grootgrondbezitters allemaal hun bezit verloren, want zijn kenden de streek en wisten hoe ze met de bevolking moesten omgaan. Daarom konden zij zich soms handhaven. Voor zover de autochtonen bevolking niet uitgemoord was of gevlucht, ging die gewoon werken voor hun nieuwe meesters. Maar op de duur vermengde zich de Frankische elite met de autochtone bevolking.
Op heel wat plaatsen echter was er geen autochtone bevolking meer of waren die streken maar zeer dun bevolkt. En deze streken werden dan duidelijk Frankisch.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2015, 04:43   #158
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is allemaal naast de kwestie. Geef me één reden waarom ik fier zou moeten zijn van Germanen af te stammen. Zo moeilijk moet dit toch niet zijn voor u.
Die is er niet, net zoals er geen reden is om er niet fier op te zijn. Het is, zoals ge zegt, compleet naast de kwestie. En tóch kiest ge ervoor te schrijven dat men zich zou moeten schamen ... tsja, misschien is het voor u dan toch niet zo naast de kwestie als ge het voordoet. Die hypocrisie zijn we ondertussen gewoon.

Natuurlijk zou ge gewoon kunnen erkennen dat de taal van onze voorouders er allemaal niet zo toe doet en dat het echt gaat om wat we nu spreken. Maar tsja, dan zou ge ook moeten toegeven dat de inwoners van het Vlaams Gewest ook Nederlanders zijn, vermits wij Nederlands spreken, en dat doet ge niet graag. Dat gaat namelijk in tegen uw anti-Nederlandse agenda.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2015, 17:19   #159
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Die is er niet, net zoals er geen reden is om er niet fier op te zijn. Het is, zoals ge zegt, compleet naast de kwestie. En tóch kiest ge ervoor te schrijven dat men zich zou moeten schamen ... tsja, misschien is het voor u dan toch niet zo naast de kwestie als ge het voordoet. Die hypocrisie zijn we ondertussen gewoon.

Natuurlijk zou ge gewoon kunnen erkennen dat de taal van onze voorouders er allemaal niet zo toe doet en dat het echt gaat om wat we nu spreken. Maar tsja, dan zou ge ook moeten toegeven dat de inwoners van het Vlaams Gewest ook Nederlanders zijn, vermits wij Nederlands spreken, en dat doet ge niet graag. Dat gaat namelijk in tegen uw anti-Nederlandse agenda.
Al dat gedoe van 'ik stam van Germanen af en ik ben daar fier op! is gewoon onzin. Valse Romantiek. Niets om 'fier',over te zijn. En de taal die we nu spreken is Nederlands en geen Saksisch.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 januari 2015 om 17:29.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2015, 18:06   #160
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb het wat anders gelezen. De Franken zouden zich gevestigd hebben in gebieden waar een Keltische bevolking woonden. Daar pikten ze als nieuwe meesters de beste gronden in alsmede de toenmalige grote landbouwbedrijven (fundi). Wat niet wil zeggen dat de Keltische grootgrondbezitters allemaal hun bezit verloren, want zijn kenden de streek en wisten hoe ze met de bevolking moesten omgaan. Daarom konden zij zich soms handhaven. Voor zover de autochtonen bevolking niet uitgemoord was of gevlucht, ging die gewoon werken voor hun nieuwe meesters. Maar op de duur vermengde zich de Frankische elite met de autochtone bevolking.
Op heel wat plaatsen echter was er geen autochtone bevolking meer of waren die streken maar zeer dun bevolkt. En deze streken werden dan duidelijk Frankisch.
In Antwerpen is er iets opvallends gebeurd met de stadsnaam. De originele Keltische naam Ambesduesripes is geëvolueerd naar het volkslatijnse Andouerpenses toen de Kelten Galliërs werden.

Dan zijn de Franken 'binnengevallen' en zijn er tegelijkertijd 2 versies ontstaan: Antwerpen en Anvers. Dat duidt er ook op dat de 2 bevolkingsgroepen samen in Antwerpen hebben geleefd. Dus een aanwijzing dat de Germanen de Kelten niet hebben verdreven of uitgemoord, of tenminste niet overal.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 28 januari 2015 om 18:07.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be