Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2024, 11:28   #141
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.495
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat zijn geen fietsers, dat zijn autodebielisten die net zijn overgeschakeld op de fiets. Je haalt ze er zo uit.
Van die figuren die met een €5K koersfiets en bijhorende peperdure sponsorlogorijke kledij woon-werkverkeren. (of met €8K lease-speedelekkend voorbij fluiten)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 12:13   #142
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat zijn geen fietsers, dat zijn autodebielisten die net zijn overgeschakeld op de fiets. Je haalt ze er zo uit.
Vertel eens waaraan jij een "echte" fietser herkent die nog nooit met een auto reed?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 12:18   #143
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat zijn geen fietsers, dat zijn autodebielisten die net zijn overgeschakeld op de fiets. Je haalt ze er zo uit.
En die van de fiets naar de auto overgeschakeld zijn?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 15:29   #144
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.495
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En die van de fiets naar de auto overgeschakeld zijn?
Op welke leeftijd?
Een hormonaal geteisterde puber die van zijn fiets achter het stuur van een auto stapt, die moet het allemaal nog leren.

Ik ben pas in 2020 terug gaan fietsen, na 32 jaar gemotoriseerd.
Gelukkig dat die jaren ook 2 wielig waren, en ik hoop dat ik daardoor nu beter kan inschatten welke idioten er in mijn buurt medeweggebruikers zijn.

Mij ga je niet tegen 45km/u betrappen op een fietspad, alhoewel dat met 1 druk op de knop kan. De zeldzame keren ik die snelheid wil halen , is op een zeer rustig moment (5u 's ochtends bijvoorbeeld), op wegen zonder al te veel kruispunten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 15:44   #145
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.508
Standaard

Overigens: degenen die denken dat fietser spelen een gevaarlijke hobby is moeten zich eens met een motorfiets in het verkeer begeven.
Dan weet je pas hoe het aanvoelt om compleet genegeerd te worden.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 15:47   #146
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.495
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Overigens: degenen die denken dat fietser spelen een gevaarlijke hobby is moeten zich eens met een motorfiets in het verkeer begeven.
Dan weet je pas hoe het aanvoelt om compleet genegeerd te worden.
Grote motorscooter, lampen overal, richtingsaanwijzers met grootheidswaanzin, fluo vest, reflecterende strips, en toch is het minstens 1 keer per jaar "Ik had u echt niet gezien".

Check.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 15:50   #147
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Vertel eens waaraan jij een "echte" fietser herkent die nog nooit met een auto reed?
Aan hun verdraagzaam gedrag tegenover de andere zwakke weggebruikers, aan het feit dat ze niet door het rood rijden op drukke kruispunten en aan het feit dat ze niet elektrisch rijden.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 15:55   #148
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Overigens: degenen die denken dat fietser spelen een gevaarlijke hobby is moeten zich eens met een motorfiets in het verkeer begeven.
Dan weet je pas hoe het aanvoelt om compleet genegeerd te worden.
Op crazyshit.com staan tienduizenden verkeersongelukken, misschien wel honderdduizenden onder de rubriek shitty day. Bij accidenten met gemotoriseerde tweewielers is het 75% van de tijd de schuld van de tweewieler, meestal vanwege onaangepaste snelheid. Alle mensen die ik gekend heb die verongelukt zijn met de motor hadden het ongeluk aan zichzelf te danken op een na die over een olieplek geslipt was (en er nog in slaagde de overheid daarvoor te laten opdraaien want dat mag niet op de weg liggen )
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 18:16   #149
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Vertel eens waaraan jij een "echte" fietser herkent die nog nooit met een auto reed?
Die met het bordje

"weer een auto minder ......en een gek erbij op de velo"
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 22:31   #150
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat zijn geen fietsers, dat zijn autodebielisten die net zijn overgeschakeld op de fiets. Je haalt ze er zo uit.
Inderdaad, of ze nu per fiets of per auto rijden, het blijven psychopaten.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 06:51   #151
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Overigens: degenen die denken dat fietser spelen een gevaarlijke hobby is moeten zich eens met een motorfiets in het verkeer begeven.
Dan weet je pas hoe het aanvoelt om compleet genegeerd te worden.
Nu ben ik in mijn leven nog niet veel zware motorfietsen voorbijgestoken. Zelden blijven die achter mij terwijl ik op dat moment niet zelden zelf al iets te hard rijdt.

Nu zijn er natuurlijk ook wel verschillen maar ik denk niet dat iemand zich een Ducati sportmotor van 170 kg met 170 pk aanschaft wanneer hij een hekel heeft aan snelheid.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 07:06   #152
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.495
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Nu ben ik in mijn leven nog niet veel zware motorfietsen voorbijgestoken. Zelden blijven die achter mij terwijl ik op dat moment niet zelden zelf al iets te hard rijdt.

Nu zijn er natuurlijk ook wel verschillen maar ik denk niet dat iemand zich een Ducati sportmotor van 170 kg met 170 pk aanschaft wanneer hij een hekel heeft aan snelheid.
Dat maakt het niet beter, dat is zeker.
En de Drang naar Snelheid is een idiote manier om zelfmoord te plegen op de Blegische weginfrastructuur. (Maakt niet uit hoe, is dat nu te voet, of met een Bugatti Chiron)

Maar met een 15 pk motorscooter en een totaalmassa van 250 kg ga ik mijn machine niet snel noemen.
En toch, elk jaar minstens 1 keer een "bijna prijs" situatie, waarbij de automobilist: "'k had u echt niet gezien" murmelt/fluistert/stamelt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 08:57   #153
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En toch, elk jaar minstens 1 keer een "bijna prijs" situatie, waarbij de automobilist: "'k had u echt niet gezien" murmelt/fluistert/stamelt.
Volgens sommigen hier kan dat duizenden oorzaken hebben maar zeker niet snelheid.
__________________

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 april 2024 om 08:57.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 09:57   #154
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar met een 15 pk motorscooter en een totaalmassa van 250 kg ga ik mijn machine niet snel noemen.
En toch, elk jaar minstens 1 keer een "bijna prijs" situatie, waarbij de automobilist: "'k had u echt niet gezien" murmelt/fluistert/stamelt.
In principe zijn er vandaag de dag geen trage voertuigen meer. Een camionette haalt nu ook wel 200 per uur en een 125 cc scooter ook vlotjes 100 en meer.

Niemand is volmaakt en we zijn geen robots maar mensen. Het gebeurt dus dat men een andere weggebruiker niet ziet of net iets te laat. Zelfs als voetganger loop jewel eens tegen iemand aan je niet opmerkte.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 08:47   #155
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Nu ben ik in mijn leven nog niet veel zware motorfietsen voorbijgestoken. Zelden blijven die achter mij terwijl ik op dat moment niet zelden zelf al iets te hard rijdt.
Het gaat niet om voorbijsteken. Het gaat om 'rekening houden met'. Veel automobilisten denken immers blijkbaar dat je met een motorfiets over bovenaardse remmen of uitwijkmogelijkheden beschikt.

Hoe vaak je met een motorfiets gewoon al van je rijstrook wordt geduwd is onvoorstelbaar. De meeste automobilisten denken blijkbaar: "Da's een motorfiets, die heeft maar een 30-tal cm nodig, ik kan er nog wel bij!"

Of de fratsen die automobilisten uithalen omdat ze niet kunnen verkroppen dat je met een motorfiets -op regelementaire wijze- door een file mag laveren. Jaloezie doet vaak rare dingen met een automobilist.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Citaat:
Nu zijn er natuurlijk ook wel verschillen maar ik denk niet dat iemand zich een Ducati sportmotor van 170 kg met 170 pk aanschaft wanneer hij een hekel heeft aan snelheid.
Dat kan je even goed doortrekken naar Ferrari, Lamborghini, zware BMW's, Mercedessen, Gti's en noem maar op.
Ligt bij een ongeval met zo'n wagens dan ook steeds, zonder verdere twijfel, de schuld bij hen omdat ze 'geen hekel hebben aan snelheid'?

Ik rij al meer dan 30 met een motorfiets. En 't zal wel toeval zijn maar de laatste +10 jaar met een Ducati. Heb in die 30 jaar welgeteld 1x een boete gekregen voor overdreven snelheid (96 ipv 90) en was bij geen enkel ongeval betrokken.
Ik kan u echter een boek schrijven over de halsbrekende toeren die ik ooit al heb moeten uithalen om alle mogelijke ongevallen te vermijden.

Ik ga niet verkondigen dat motorrijders nooit de oorzaak van ongevallen zijn maar ze worden wel al te vaak, zonder enig inzicht in die situatie, als schuldige aangeduid.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 08:56   #156
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.987
Standaard

Anticiperen is de sleutel tot zo veilige mogelijke verplaatsen. Ga er altijd en overal vanuit dat je medeweggebruikers complete idioten zijn en dan zal je al veel problemen vermijden, zowel met de fiets als met de wagen. Met een motorfiets heb ik geen ervaring.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 08:59   #157
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.495
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Anticiperen is de sleutel tot zo veilige mogelijke verplaatsen. Ga er altijd en overal vanuit dat je medeweggebruikers complete idioten zijn en dan zal je al veel problemen vermijden, zowel met de fiets als met de wagen. Met een motorfiets heb ik geen ervaring.
Dat zit er boenk op.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 09:01   #158
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.495
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In principe zijn er vandaag de dag geen trage voertuigen meer. Een camionette haalt nu ook wel 200 per uur en een 125 cc scooter ook vlotjes 100 en meer.
Vlot naar de 100 met mijn scooter, als ik met een uurwerk meet, en niet met een chronometer, ja. Het is nog geen kalender-tempo, maar toch.
Citaat:
Niemand is volmaakt en we zijn geen robots maar mensen. Het gebeurt dus dat men een andere weggebruiker niet ziet of net iets te laat. Zelfs als voetganger loop jewel eens tegen iemand aan je niet opmerkte.
Zoals Fox opmerkte, rij alsof de anderen idioten zijn, en anticipeer/voorzie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 09:14   #159
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Anticiperen is de sleutel tot zo veilige mogelijke verplaatsen. Ga er altijd en overal vanuit dat je medeweggebruikers complete idioten zijn en dan zal je al veel problemen vermijden, zowel met de fiets als met de wagen. Met een motorfiets heb ik geen ervaring.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat zit er boenk op.
Zeer zeker. En, uit ervaring, met een motorfiets nog meer dan met de wagen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 09:15   #160
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Of de fratsen die automobilisten uithalen omdat ze niet kunnen verkroppen dat je met een motorfiets -op regelementaire wijze- door een file mag laveren. Jaloezie doet vaak rare dingen met een automobilist.



Dat kan je even goed doortrekken naar Ferrari, Lamborghini, zware BMW's, Mercedessen, Gti's en noem maar op.
Ligt bij een ongeval met zo'n wagens dan ook steeds, zonder verdere twijfel, de schuld bij hen omdat ze 'geen hekel hebben aan snelheid'?
Ik ben altijd een petrolhead geweest. Dus voor mij en veel anderen zijn the good old days voorbij. Ik ken iedere bocht van de Nordschleife sinds 1976.

Ook motor gehad 750 Four Honda maar was iets minder mijn ding.

Maar goed ik laat graag motorrijders langs me in de file en zal zeker ruimte geven als het kan. Echter ben ik al menigmaal fel geschrokken als een motorrijder zo plots tussendoor komt gescheurt. Ik denk niet dat wanneer je traag in een file rijdt met de auto je dan constant in je spiegels ligt te kijken of er iets of wat achter je gebeurt. Dus als motorrijder moet je je er ook van bewust zijn dat automobilisten zich niet altijd verwachten aan een motor die zich tussen de auto's wringt ( al dan niet Te snel)

En ja ik heb ook RS 2000 gehad en GTI en Alpina C1 en 911 (nog) maar ik geef ook toe ik zo geen auto's zou hebben gewild mocht ik niet beetje verzot zijn geweest op prestaties en snelheid.
Ik heb altijd graag snel gereden maar wel en alleen daar waar het kon en verantwoord was. Zot rijden is nooit nooit mijn ding geweest.
Maar de dag van vandaag is dat beetje verleden tijd. Alleen op circuit en of in Duitsland laat ik me nog eens graag gaan.

Keep the pedal to the metal

Racing is life anything before or after is just waiting

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 april 2024 om 09:22.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be