Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2019, 14:16   #141
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je weet het niet. Op het eerste zicht niet, maar Obama was ook een plotse openbaring tijdens de campagne.
En Trump was ook een plotse openbaring. Zomaar uit het niets werd hij president

En deed exact hetzelfde wat Obama deed. Beloofde betere healthcare, beloofde geen oorlog.
Het is gewoon zo simpel achteraf om president te worden van Amerika. Het enige moeilijk kunstje is om vanaf de microfoon een stadion aan mensen in veroering te brengen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 juli 2019 om 14:17.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 14:20   #142
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Trump was in het begin van de primaries laatste ofzo in de polls.

Kijk nu.
Trump wist wel vanaf dag 1 publiek te trekken. Dit telt dus blijkbaar meer dan polls.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 juli 2019 om 14:20.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 14:23   #143
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Trump wist wel vanaf dag 1 publiek te trekken. Dit telt dus blijkbaar meer dan polls.
Vergeet zijn voorgeschiedenis niet. Hij was (zeer) bekend in de media. Had zelfs een eigen reality tv-show.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 14:23   #144
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Goh, wat zouden we toch zijn zonder uw doorwrochten "analyses".
Tsja en als bij dergelijke analyses verliest dan geef je toch gewon Rusland de schuld. Ergens valt dit onder moslimlogica; altijd een ander de schuld geven. Ook als je dader bent.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 14:28   #145
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Tsja en als bij dergelijke analyses verliest dan geef je toch gewon Rusland de schuld. Ergens valt dit onder moslimlogica; altijd een ander de schuld geven. Ook als je dader bent.
lol nu ben ik al een moslim

Wat ben ik straks ? Een blanke, blonde, blauwogige neger ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 14:30   #146
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vergeet zijn voorgeschiedenis niet. Hij was (zeer) bekend in de media. Had zelfs een eigen reality tv-show.
Staat dus los van polls. Het gaat erom dat je met een microfoon in de hand een stadion in veroering kan krijgen. Dat is blijkbaar de norm en les na 2008. Daarbij nog wat dingus beloven en je wordt president. Eigenlijk heel simpel.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 juli 2019 om 14:30.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 14:33   #147
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol nu ben ik al een moslim

Wat ben ik straks ? Een blanke, blonde, blauwogige neger ?
Multiculteel left en moslims hebben veel gemeen, let op dubbele betekenis, met elkaar.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 14:59   #148
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In de US moet je bovendien in bijna alle staten registreren voor je kan stemmen. Stel je eens voor hoeveel Belgen dat zouden doen (bovenop het stemmen).
In Frankrijk ook hoor. Daar moet je je inschrijven voor de 31ste december voor alle verkiezingen van het daaropvolgende jaar. Dan krijg je daarvoor een "stemkaart". Nu is het wel zo dat eens je ingeschreven bent, je automatisch ingeschreven blijft zolang je in die gemeente woont. Het zou mij niet verwonderen dat dat in de meeste landen zo is. En zelfs ik, als Belg in het buitenland, moest mij registreren bij het consulaat. Omdat ik dat in 2014 niet gedaan had kon ik toen niet stemmen.

Het is ergens normaal dat je je moet registreren om te stemmen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 15:01   #149
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In Frankrijk ook hoor. Daar moet je je inschrijven voor de 31ste december voor alle verkiezingen van het daaropvolgende jaar. Dan krijg je daarvoor een "stemkaart". Nu is het wel zo dat eens je ingeschreven bent, je automatisch ingeschreven blijft zolang je in die gemeente woont. Het zou mij niet verwonderen dat dat in de meeste landen zo is. En zelfs ik, als Belg in het buitenland, moest mij registreren bij het consulaat. Omdat ik dat in 2014 niet gedaan had kon ik toen niet stemmen.

Het is ergens normaal dat je je moet registreren om te stemmen he.
Toch niet in een land met een bevolkingsregister?
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 15:05   #150
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Een id kaart hoort voldoende te zijn om te stemmen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 15:06   #151
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Feitelijke vaststelling.

Er klopt genetisch iets niet met mensen die die praat van Trump apprecieren.

En zijn daden...die tax wet is zijn enigste wapenfeit. De rest is geblokkeerd door de rechtbanken.

Probleem is nu dat in september de overheid weer zonder geld zal vallen...door die tax wet. Lol.
Wel, de wapenfeiten van een bestuurder zijn niet enkel de dingen die hij veranderd heeft. Het zijn ook de dingen die hij niet veranderd heeft.

Bijvoorbeeld, het is een president met minder oorlogsdaden dan de meeste van zijn voorgangers. Nu is "geen oorlog ontketenen" geen actief wapenfeit natuurlijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 15:07   #152
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een id kaart hoort voldoende te zijn om te stemmen.
Uw ID kaart geeft niet aan in welk arrondissement je mag stemmen he. Het inschrijven in het stemregister van een gemeente bepaalt dat wel.

(hier in Frankrijk schrijf je je niet in in een gemeente, he)

Trouwens, vele mensen gaan nooit stemmen, het is dan ook niet nodig om daarvoor administratieve voorzieningen te nemen als ze toch niet van plan zijn om dat te doen. De meeste mensen in mijn schoonfamilie gaan nooit stemmen bvb.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juli 2019 om 15:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 15:08   #153
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Toch niet in een land met een bevolkingsregister?
In Canada en de Verenigde Staten kan je in verschillende gemeentes ingeschreven staan. Dit betent niet het huidige systeem dat je meer dan 1 x kan stemmen; alleen wordt het je wel moeilijker gemaakt.

—Ga nou niet zeggen dat negers arm zijn en dus daarom niet in 2 gemeenten staan ingeschreven. Daar kan je dus weer het argument tegenover stellen dat ze niet uit hun stoel willen komen om zich uit te laten uitschrijven. Ps ik sta in 2 landen ingeschreven. Niet omdat ik lui ben, maar omdat het nu eenmaal zo is gelopen en het geld kost om dit ongedaan te krijgen.

Ergens vind ik het een godspe omdat een bepaalde groep lui is, de registratie van stemgerechtigden daarom af te schaffen, wat de kans op mogelijke verkiezingsfraude enkel vergroot.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 juli 2019 om 15:13.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 15:08   #154
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, de wapenfeiten van een bestuurder zijn niet enkel de dingen die hij veranderd heeft. Het zijn ook de dingen die hij niet veranderd heeft.

Bijvoorbeeld, het is een president met minder oorlogsdaden dan de meeste van zijn voorgangers. Nu is "geen oorlog ontketenen" geen actief wapenfeit natuurlijk.
Ach die zever weer.

Als er straks ene met een vlieger tegen een gebouw knalt in NY, gaat trump ook stilzitten en niks doen zeker ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 15:09   #155
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, de wapenfeiten van een bestuurder zijn niet enkel de dingen die hij veranderd heeft. Het zijn ook de dingen die hij niet veranderd heeft.

Bijvoorbeeld, het is een president met minder oorlogsdaden dan de meeste van zijn voorgangers. Nu is "geen oorlog ontketenen" geen actief wapenfeit natuurlijk.
"Ontketenen" is ook belangrijk hier, hè. Want als je alleen kijkt naar de oorlogen die Obama ontketend heeft, zal het ook beperkt blijven.

En niet alle militaire ingrepen zijn noodzakelijk slecht. Sommige maken van de wereld een betere plek. Of toch tijdelijk.

Maar er zijn nog wel meer dingen die hij niet veranderd heeft. Zoals z'n muur. Die nog altijd een onderbroken hek is.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 15:10   #156
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ach die zever weer.

Als er straks ene met een vlieger tegen een gebouw knalt in NY, gaat trump ook stilzitten en niks doen zeker ?
Ah, ja, zal hij dan ook smoezen uitvinden over een land dat er niks mee te maken had om dat eens gaan plat te bombarderen en daar een groot terroristen kamp van te maken ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 15:11   #157
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uw ID kaart geeft niet aan in welk arrondissement je mag stemmen he. Het inschrijven in het stemregister van een gemeente bepaalt dat wel.

(hier in Frankrijk schrijf je je niet in in een gemeente, he)

Trouwens, vele mensen gaan nooit stemmen, het is dan ook niet nodig om daarvoor administratieve voorzieningen te nemen als ze toch niet van plan zijn om dat te doen. De meeste mensen in mijn schoonfamilie gaan nooit stemmen bvb.
De gemeente weet dat.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 15:12   #158
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
"Ontketenen" is ook belangrijk hier, hè. Want als je alleen kijkt naar de oorlogen die Obama ontketend heeft, zal het ook beperkt blijven.
Enkel maar in Libie, Syrie, Somalie en Yemen dacht ik. Afghanistan en Iraq waren Bush erfenissen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 15:13   #159
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
In Canada en de Verenigde Staten kan je in verschillende gemeentes ingeschreven staan. Dit betent niet het huidige systeem dat je meer dan 1 x kan stemmen; alleen wordt het je wel moeilijker gemaakt.

—Ga nou niet zeggen dat negers arm zijn en dus daarom niet in 2 gemeenten staan ingeschreven. Daar kan je dus weer het argument tegenover stellen dat ze niet uit hun stoel willen komen om zich uit te laten uitschrijven. Ps ik sta in 2 landen ingeschreven. Niet omdat ik lui ben, maar omdat het nu eenmaal zo is gelopen en het geld kost om dit ongedaan te krijgen.

Ergens vind ik het een godspe omdat een bepaalde groep lui is, de registratie ervan af te schaffen, wat de kans op mogelijke verkiezingsfraude enkel vergroot.
Wat is dat voor janboel, in twee gemeenten ingeschreven zijn?

Trouwens rijksregisternummer is uniek. We zijn ondertussen in de 21ste eeuw.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 juli 2019 om 15:15.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 15:14   #160
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De gemeente weet dat.
Niet echt. Die weet of je daar eigendom hebt, waar je dus een kadastraal inkomen op betaalt en of je er potentieel woont, zodat je daar bewonerstaks betaalt. Maar als je meerdere eigendommen hebt, dan doe je dat in meerdere gemeenten. Dan zou je dus in principe ook in al die gemeenten kunnen gaan stemmen. Je betaalt bewonerstaks op je eigendom, behalve als je die verhuurt, dan betaalt de huurder dat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juli 2019 om 15:15.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be