Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

Bekijk resultaten enquête: Denkt u dat het Vlaams Blok de DHL-kwestie efficiënt kan oplossen?
Ja 63 38,65%
Neen 100 61,35%
Aantal stemmers: 163. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 6 oktober 2004, 14:55   #141
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
De oplossing vh VB is de chartervluchten s'nachts naar andere luchthavens sturen .
Dat was ook een van de pystes die Onckelinx (alleen voor Bierset uiteraard wegens eigen volk eerst) helemaal in het begin van de onderhandelingen heeft op tafel gegooid (bron: rode staatszender) maar alras werd duidelijk dat de chartermaatschappijen dat niet zagen zitten wegens winstderving door het verlies van pakjes van DHL.

Op dit forum zijn er zo een paar andere denkpystes geboren zoals oa Brustem samen met andere kleinere luchthavens.

Als PS madam O dat zegt mag het, als het Blok (Van Gaevere) datzelfde zegt is het hypocriet
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 6 oktober 2004, 14:59   #142
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 11.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Dat was ook een van de pystes die Onckelinx (alleen voor Bierset uiteraard wegens eigen volk eerst) helemaal in het begin van de onderhandelingen heeft op tafel gegooid (bron: rode staatszender) maar alras werd duidelijk dat de chartermaatschappijen dat niet zagen zitten wegens winstderving door het verlies van pakjes van DHL.

Op dit forum zijn er zo een paar andere denkpystes geboren zoals oa Brustem samen met andere kleinere luchthavens.

Als PS madam O dat zegt mag het, als het Blok (Van Gaevere) datzelfde zegt is het hypocriet
Onzin, als de PS dat zegt is dat even grote onzin.

IK heb nooit gezegd dat het hypocriet is ik heb gezegd dat het economisch en practisch niet doenbaar is.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 6 oktober 2004, 17:27   #143
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Onzin, als de PS dat zegt is dat even grote onzin.
Ik weet dat nog zo niet.
Alle luchtverkeer van een dichtbevolkt regio zoals Vlaanderen concentreren op één plek vind ik ook niet realistisch.
Kijk eens naar Parijs, New-York, Londen... daar wordt het luchtverkeer toch ook opgedeeld.
Gaan wij nu onze toekomstvisie (welke deze ook moge wezen en onder welke economische logica wij die ook zullen moeten warmaken) laten afhangen van DHL, of een paar politieke opportunisten alleen?
Voor Wallonië bijvoorbeeld vind ik Bierset een goede zaak.






Citaat:
IK heb nooit gezegd dat het hypocriet is ik heb gezegd dat het economisch en practisch niet doenbaar is.
Ik heb dat ook niet beweerd, maar op deze draad is dat herhaaldelijk geopperd en daarover heb ikdeze opmerking gemaakt
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 6 oktober 2004, 20:00   #144
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Ach, dat ze die nachtvluchten al van 34000 naar 25000 hebben teruggebracht is toch al een deel van de oplossing, niet?
Het lijkt mij dat ze in de eerste plaats met een isolatieprogramma moeten beginnen (niet alleen in de buurt van luchthavens helpt dat, maar het helpt ook om goedkoper de winter door te komen).
Mensen die echt klachten blijven ondervinden moeten daarna volgens mij gewoon onteigend worden en ergens een huis in de Ardennen toegewezen krijgen (note: dit zinnetje is niet ernstig).
De opstijgtrajecten moeten natuurlijk in de eerste plaats worden opgesteld zodat de luchtvaartveiligheid niet in het gedrang komt, dus oplossingen als: we gebruiken alle banen even veel zijn nonsens. Er moet niet alleen rekening worden gehouden met het aantal mensen dat onder zo'n traject woont, maar ook met extra geluidslast door eventueel benodigde manoeuvres voor het uitvoeren van het traject.
Dat ze die nachtvluchten al van 34000 naar 25000 hebben teruggebracht is waarschijnlijk heel de oplossing, als straks DHL zijn activiteiten in Zaventem afbouwt zal er direct minder nachtlawaai zijn.

Laatst gewijzigd door Bobke : 6 oktober 2004 om 20:01.
Bobke is offline  
Oud 6 oktober 2004, 23:08   #145
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik heb neen gestemd. Hoewel ik geloof dat in een onafhankelijk Vlaanderen er minder problemen zouden zijn (waarom nog een Zaventemse luchthaven dan terwijl Limburg ruimte zat heeft en de mensen aldaar schreeuwen om jobs ?). Maar het blok in het beleid zou machteloos zijn zolang de belgische constructie staat want dan bepalen de walen de agenda. En als het blok in een federale regering raakt dan hebben ze dat gedaan onder de belofte dat belgië heel blijft (of rarara... de walen zouden er weigeren aan deel te nemen).

patstelling dus.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 oktober 2004, 08:03   #146
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 11.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler

Ik weet dat nog zo niet.
Misschien twijfel jij daar aan maar voor mij is dat even grote onzin hoor.

Citaat:
Alle luchtverkeer van een dichtbevolkt regio zoals Vlaanderen concentreren op één plek vind ik ook niet realistisch.
Kijk eens naar Parijs, New-York, Londen... daar wordt het luchtverkeer toch ook opgedeeld.
Euh parijs is groter dan heel belgie bij elkaar? New york en londen nog groter? Je moet wel de juist zaken vergelijken he.

Citaat:
Gaan wij nu onze toekomstvisie (welke deze ook moge wezen en onder welke economische logica wij die ook zullen moeten warmaken) laten afhangen van DHL, of een paar politieke opportunisten alleen?
Dat is de taak van de politiek en onze economische toekomst hang altijd af van bedrijven zoals DHL. Als die allemaal vertrekken kan je doen wat je wil je economlie zal eronder lijden hoor.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 8 oktober 2004, 14:45   #147
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Koenraad,

Ik stemde tegen, niet vanwege een tegenzin mbt het vlaams blok maar wel omdat het DHL helemaal niet te doen is om in België te blijven. In Leipzig hebben zij immens meer voordelen, zijn ze thuis in eigen land onder een vriendelijk bestuur (dat dan ook nog eens eensgezind is) en in een economisch achtergestelde regio hetgeen hen loyaal personeel aan lagere lonen + een vette subsidie van de EU oplevert. Zeg mij eens eerlijk, zou u in dit kloteland blijven?

Daarom ben ik er ook van overtuigd dat het Vlaams Blok ze ook niet in België zou kunnen houden. Tenzij u de loonlasten HEEL drastisch kan verlagen, Brussel zijn bakkes kan doen houden en het federale systeem kan afschaffen (ten gunste van )
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline  
Oud 11 oktober 2004, 15:57   #148
Edelweiß
Vreemdeling
 
Edelweiß's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Koenraad,

Ik stemde tegen, niet vanwege een tegenzin mbt het vlaams blok maar wel omdat het DHL helemaal niet te doen is om in België te blijven. In Leipzig hebben zij immens meer voordelen, zijn ze thuis in eigen land onder een vriendelijk bestuur (dat dan ook nog eens eensgezind is) en in een economisch achtergestelde regio hetgeen hen loyaal personeel aan lagere lonen + een vette subsidie van de EU oplevert. Zeg mij eens eerlijk, zou u in dit kloteland blijven?
In een unitair systeem had DHL anders meer kans gehad, je kan ze er niet van verwijten dat ze de indruk van in het begin nalieten om te vertrekken naar Duitsland...Leipzig kwam enkel op de propppen toen de discussie tussen de gewesten op de lange baan werd geschoven.

In Leipzig meer voordelen? Als thuisland en qua ruimte mss wel maar Brussel is centraler gelegen, is hoofdstad van Europa en heeft een goede infrastructuur, dus dat geeft meteen één doorslaggevende reden.

Loonkosten te hoog? akkoord!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Daarom ben ik er ook van overtuigd dat het Vlaams Blok ze ook niet in België zou kunnen houden. Tenzij u de loonlasten HEEL drastisch kan verlagen, Brussel zijn bakkes kan doen houden en het federale systeem kan afschaffen (ten gunste van )
De fout ligt niet alleen bij Brussel, want het is gemakkelijk de oorzaak van deze sociale ramp op een ander gewest te steken. Het federalisme heeft gefaald dus zowel Vlaanderen als Brussel hebben hier schuld aan...

Het federalisme afschaffen ten gunste van Vlaanderen? de boel splitsen met andere woorden...?
__________________
The world is a subjectivity of your brain...
Edelweiß is offline  
Oud 11 oktober 2004, 16:41   #149
NVG
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 mei 2004
Berichten: 506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edelweiß
In Leipzig meer voordelen? Als thuisland en qua ruimte mss wel maar Brussel is centraler gelegen, is hoofdstad van Europa en heeft een goede infrastructuur, dus dat geeft meteen één doorslaggevende reden.
Het is wel zo dat De Deutsche Post als hoofdaandeelhouder de voorkeur laat uitgaan naar het moederland als thuishaven en da's maar logisch ook. Men heeft er in Duitsland ook een politiek spel van gemaakt met de jaarlijkse steun die ze bereid zijn te geven bij vestiging in Leipzig enkele tientallen keren op te trekken ivm Brussel. Das dus een serieus voordeel. Men heeft Brussel gebruikt om de Duitse regering over de brug te laten komen met een voorstel en da's goed gelukt ook.
NVG is offline  
Oud 11 oktober 2004, 18:02   #150
Sunshine
Banneling
 
 
Sunshine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2004
Berichten: 1.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Omdat het VB geen oplossingen heeft? Als het volk voor uitbreiding is zijn ze voor , is het volk tegen, zijn ze tegen. Vergelijk maar eens het verschil met wat ze in hun partij programma zegde voor de verkiezingen en wat ze nu zeggen, staat mijnrecht tegenover elkaar.
Zou een goede oplossing kunnen zijn. Waarom de regering laten beslissen in deze zaak ? Laat ze een referendum organiseren onder het volk met pro en contra inzake wat primeert : extra werkgelegenheid of minder geluidshinder.
Naargelang de uitslag nemen ze de definitieve houding aan in dit dossier.
Reclamaties zullen er toch altijd zijn, er zullen altijd voor- en tegenstanders zijn welk de genomen beslissing ook mocht zijn, maar het is tenminste samen met het hele volk beslist.
Persoonlijk opteer ik voor de extra jobs. Mensen die rond luchthavens gaan wonen weten tenslotte dat ze in een lawaairige omgeving gaan wonen met als voordeel dat de prijzen om een woning te kopen er goedkoper zijn dan elders. Het is dan hypocriet om achteraf te reclameren dat ze niet kunnen slapen. Ze weten op voorhand dat er een luchthaven is, deze is niet gebouwd nadat mensen er reeds woonden, maar ervoor.
Sunshine is offline  
Oud 11 oktober 2004, 20:38   #151
Edelweiß
Vreemdeling
 
Edelweiß's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Zou een goede oplossing kunnen zijn. Waarom de regering laten beslissen in deze zaak ? Laat ze een referendum organiseren onder het volk met pro en contra inzake wat primeert : extra werkgelegenheid of minder geluidshinder.
Naargelang de uitslag nemen ze de definitieve houding aan in dit dossier.
Reclamaties zullen er toch altijd zijn, er zullen altijd voor- en tegenstanders zijn welk de genomen beslissing ook mocht zijn, maar het is tenminste samen met het hele volk beslist.
Persoonlijk opteer ik voor de extra jobs. Mensen die rond luchthavens gaan wonen weten tenslotte dat ze in een lawaairige omgeving gaan wonen met als voordeel dat de prijzen om een woning te kopen er goedkoper zijn dan elders. Het is dan hypocriet om achteraf te reclameren dat ze niet kunnen slapen. Ze weten op voorhand dat er een luchthaven is, deze is niet gebouwd nadat mensen er reeds woonden, maar ervoor.
Ik ben persoonlijk ook voor de jobs te vinden en een referendum kan nooit kwaad maar ten eerste weten niet alle mensen waarover men spreekt, dit is niet zo een geschikt dossier voor een volksraadpleging - om van geluidshinder te kunnen meepraten moet je het zelf hebben meegemaakt, jobs zijn belangrijker maar een goede gezondheid is dan ook weer een vereiste...dus een lastige zaak. Ten tweede denk ik niet dat je alle mensen die in de buurt van de luchthaven woont over dezelfde kam kan scheren, sommige waren daar al lang voor er uitbreiding was van Zaventem nationaal of woonden al in een bepaald gebied vóórdat de routes werden herlegt.
__________________
The world is a subjectivity of your brain...
Edelweiß is offline  
Oud 11 oktober 2004, 20:41   #152
Edelweiß
Vreemdeling
 
Edelweiß's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG
Het is wel zo dat De Deutsche Post als hoofdaandeelhouder de voorkeur laat uitgaan naar het moederland als thuishaven en da's maar logisch ook. Men heeft er in Duitsland ook een politiek spel van gemaakt met de jaarlijkse steun die ze bereid zijn te geven bij vestiging in Leipzig enkele tientallen keren op te trekken ivm Brussel. Das dus een serieus voordeel. Men heeft Brussel gebruikt om de Duitse regering over de brug te laten komen met een voorstel en da's goed gelukt ook.
Dat is mogelijk en ik geef je geen ongelijk, hoewel het dan gaat blijken of de strubbelingen tussen de gewesten in het voordeel zou hebben gespeeld van DHL, een unieke kans om de 'gebeten hond' te spelen en zo een reden te hebben om naar Leipzig te verhuizen. Dat verklaart dan ook de misleiding in hun voorstel over de toestellen die ze zouden gebruiken, de overschakeling naar minder lawaaierige vliegtuigen wat dan achteraf niet volledig waar bleek te zijn...
__________________
The world is a subjectivity of your brain...
Edelweiß is offline  
Oud 11 oktober 2004, 21:09   #153
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Zou een goede oplossing kunnen zijn. Waarom de regering laten beslissen in deze zaak ? Laat ze een referendum organiseren onder het volk met pro en contra inzake wat primeert : extra werkgelegenheid of minder geluidshinder.
Naargelang de uitslag nemen ze de definitieve houding aan in dit dossier.
Reclamaties zullen er toch altijd zijn, er zullen altijd voor- en tegenstanders zijn welk de genomen beslissing ook mocht zijn, maar het is tenminste samen met het hele volk beslist.
Persoonlijk opteer ik voor de extra jobs. Mensen die rond luchthavens gaan wonen weten tenslotte dat ze in een lawaairige omgeving gaan wonen met als voordeel dat de prijzen om een woning te kopen er goedkoper zijn dan elders. Het is dan hypocriet om achteraf te reclameren dat ze niet kunnen slapen. Ze weten op voorhand dat er een luchthaven is, deze is niet gebouwd nadat mensen er reeds woonden, maar ervoor.
lijkt me een excellent idee
jij bent niet echt een fascist he
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
Oud 11 oktober 2004, 21:59   #154
Sunshine
Banneling
 
 
Sunshine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2004
Berichten: 1.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edelweiß
Dat is mogelijk en ik geef je geen ongelijk, hoewel het dan gaat blijken of de strubbelingen tussen de gewesten in het voordeel zou hebben gespeeld van DHL, een unieke kans om de 'gebeten hond' te spelen en zo een reden te hebben om naar Leipzig te verhuizen. Dat verklaart dan ook de misleiding in hun voorstel over de toestellen die ze zouden gebruiken, de overschakeling naar minder lawaaierige vliegtuigen wat dan achteraf niet volledig waar bleek te zijn...
Dat is waar, had DHL volledig toegestemd om modernere minder lawaaierige vliegtuigen in te zetten bij de uitbreiding, dan had men een ideaal compromis gehad tussen enerzijds meer jobs, hetgeen broodnodig is binnen onze maatschappij, en anderzijds toch minder geluidsoverlast. Desnoods kon een gedeelte van het geld voor de aanschaffing van de minder lawaaierige types vliegtuigen komen vanuit de overheid, in ruil voor een overéén te komen aandeelpercentage in DHL ?
Sunshine is offline  
Oud 11 oktober 2004, 22:05   #155
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Dat is waar, had DHL volledig toegestemd om modernere minder lawaaierige vliegtuigen in te zetten bij de uitbreiding, dan had men een ideaal compromis gehad tussen enerzijds meer jobs, hetgeen broodnodig is binnen onze maatschappij, en anderzijds toch minder geluidsoverlast. Desnoods kon een gedeelte van het geld voor de aanschaffing van de minder lawaaierige types vliegtuigen komen vanuit de overheid, in ruil voor een overéén te komen aandeelpercentage in DHL ?
Ja lap... nu ben ik hees van het lachen. Ze gaan zich bij DHL nogal haasten om de belzen staat als aandeelhouder te hebben . Ze zijn nu al doorheen een ongeloofelijk circus gemoeten omdat ze aankondigden een paar duizend banen te willen scheppen. Zie je de volgende raad van bestuur al met wat PS'ers derin ?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 12 oktober 2004, 00:07   #156
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ja lap... nu ben ik hees van het lachen. Ze gaan zich bij DHL nogal haasten om de belzen staat als aandeelhouder te hebben . Ze zijn nu al doorheen een ongeloofelijk circus gemoeten omdat ze aankondigden een paar duizend banen te willen scheppen. Zie je de volgende raad van bestuur al met wat PS'ers derin ?
of erger nog ... Frodo De Winter
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
Oud 12 oktober 2004, 12:17   #157
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edelweiß
In een unitair systeem had DHL anders meer kans gehad, je kan ze er niet van verwijten dat ze de indruk van in het begin nalieten om te vertrekken naar Duitsland...Leipzig kwam enkel op de propppen toen de discussie tussen de gewesten op de lange baan werd geschoven.

In Leipzig meer voordelen? Als thuisland en qua ruimte mss wel maar Brussel is centraler gelegen, is hoofdstad van Europa en heeft een goede infrastructuur, dus dat geeft meteen één doorslaggevende reden.

Loonkosten te hoog? akkoord!


De fout ligt niet alleen bij Brussel, want het is gemakkelijk de oorzaak van deze sociale ramp op een ander gewest te steken. Het federalisme heeft gefaald dus zowel Vlaanderen als Brussel hebben hier schuld aan...

Het federalisme afschaffen ten gunste van Vlaanderen? de boel splitsen met andere woorden...?
Als je naar het nieuwe Europa kijkt, ligt Brussel helemaal niet meer zo centraal. Daarenboven ontpopt Rusland zich meer en meer als een afzetmarkt waardoor steeds meer bedrijven er rekening mee houden.

Wat de schuld op een ander gewest steken betreft, tja wie het schoentje past...

De boel splitsen? Lijkt mij beter dan de ouwe zeug te blijven handhaven tegen hoge kost.
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline  
Oud 12 oktober 2004, 12:19   #158
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edelweiß
In een unitair systeem had DHL anders meer kans gehad, je kan ze er niet van verwijten dat ze de indruk van in het begin nalieten om te vertrekken naar Duitsland...Leipzig kwam enkel op de propppen toen de discussie tussen de gewesten op de lange baan werd geschoven.

In Leipzig meer voordelen? Als thuisland en qua ruimte mss wel maar Brussel is centraler gelegen, is hoofdstad van Europa en heeft een goede infrastructuur, dus dat geeft meteen één doorslaggevende reden.

Loonkosten te hoog? akkoord!


De fout ligt niet alleen bij Brussel, want het is gemakkelijk de oorzaak van deze sociale ramp op een ander gewest te steken. Het federalisme heeft gefaald dus zowel Vlaanderen als Brussel hebben hier schuld aan...

Het federalisme afschaffen ten gunste van Vlaanderen? de boel splitsen met andere woorden...?
Nog even dit, Leipzig is een economisch achtergestelde regio binnen de EU. Dwz krijgt DHL (indirect natuurlijk) nog geld van ons ook om naar daar te verhuizen, ironisch niet??
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline  
Oud 12 oktober 2004, 12:20   #159
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 11.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Als je naar het nieuwe Europa kijkt, ligt Brussel helemaal niet meer zo centraal. Daarenboven ontpopt Rusland zich meer en meer als een afzetmarkt waardoor steeds meer bedrijven er rekening mee houden.
Rusland? Onzin, de russische economie is niks tegenover wat er aan de andere kant van europa ligt .

TOV de VS, zuid, oost en noord europa ligt brussel centraal en dus perfect . Liepzig is al meer naar oost europa en dus minder voor de belangrijkste markt: de VS en canada.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 12 oktober 2004, 12:21   #160
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 11.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Nog even dit, Leipzig is een economisch achtergestelde regio binnen de EU. Dwz krijgt DHL (indirect natuurlijk) nog geld van ons ook om naar daar te verhuizen, ironisch niet??
DHL zou geld krijgen van de duitse overheid, ik weet niet van jou maar ik draag weinig geld af aan duitsland hoor
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be