Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 28 november 2002, 16:53   #141
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Joehoe, ik ben de nieuwe Madame Zelda
Er waren denk ik toch enkele belangrijke aanvullingen, die jij hebt gegeven, Herman. Ik had de integrale aanpak vergeten, en de schuldeisers die zelf maar al te graag de schuldenberg hebben doen groeien, toen het goedging. Het heeft tpch meer gewicht, vind ik.
groentje is offline  
Oud 28 november 2002, 21:23   #142
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Het onderwijs belangrijk? Maar wij hebben geen natuurlijke grondstoffen. Het onderwijs is nodig om de economie draaiende te houden.
Stefanie is offline  
Oud 28 november 2002, 22:53   #143
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ik zal het niet hebben over de aanbidding van de heilige koe,die economie heet, Herman weet daar wellicht een veel vollediger theorie over te geven, met de taart die niet groter wordt en zo... ( en nu heb ik het toch gedaan )
Nee, als je de economie ziet als het draaien van de wereld, dan kunnen we niet zonder. Maar het milieu maakt ook deel uit van deze wereld, en dus ook van de economie. Is het dan niet logisch dat zij ook in rekening wordt gebracht? Betalen moeten we toch, is het niet nu, dan is het later en door hogere gezondheidsrekeningen. Eens moet je toch een keuze maken, voor een blijvende economie, of gewin op korte termijn.
groentje is offline  
Oud 29 november 2002, 17:44   #144
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Bij mij staat:

1 sociale zekerheid
2 schuldaflossing
3 onderwijs
4 milieu

Groentje:

3: We moeten kiezen tussen punten, aangezien we met schulden zitten!
4: Het vrij onderwijs heeft geld nodig! Meer als de milieu punten + dan kunnen de scholen ook meer in een "groene school" investeren, want alles begint bij de school!

herman:

2a: voor de duidelijk kijk hierboven
2b: Over de aanpak van het onderwijs ben ik het met u eens ! Maar hetzelfde als bij groentje ( nummer 3 )
3: Dat is waar! Maar wij moeten hier niet spreiden over 100 jaar! Hoe rapper hoe beter! Wat immers ook zo is bij het milieu maar eerst ( zie hierboven! ) Met wat hebben linkse organisaties het niet moeilijk? ( afgezien met het realiseren van hun eigen punten )
4: Richt ik pijlen? Uiteraard is de CVP daar nog honderd keer meer voor verantwoordelijk, heb ik gezegd dat dit niet zo is? Maar agalev heeft vanaf nu ook ooit in zo een regering gezeten

Stefanie:

Het onderwijs is inderdaad het belangerijkste ( of toch een van de belangerijkste ) zaken in de maatschappij!

Groeten

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 30 november 2002, 07:24   #145
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

man, ik heb het nog nooit zo bont gemaakt, nu pas thuiskomen, allé, op kot ,.
Thomas, ik heb het geval dat je theorie niet 'plakt', dit is op middellange termijn niet vol te houden. Investeringen in groene zaken zijn nú nodig, en niet over 10 jaar. Groene punten verdienen zichzelf ook terug, de groene fiscaliteit bijv, waar je uiteindelijk alleen maar pluspunten hebt, energieverslindende sectoren worden gedwongen te besparen, de lasten op arbeid kunnen verlagen, de inkomsten verlagen niet, en er worden arbeidsplaatsen gecreëerd, volgens een studie van de KULeuven. Ook veel andere punten, meer windmolens verminderen onze onafhankelijkheid tov de petroleumexporterende landen.
Soms moet je keuzes maken, Thomas, en een keuze voor groene punten zal toch eens moeten gemaakt worden, nu, of later met nog drastischer uitzicht.
groentje is offline  
Oud 30 november 2002, 12:34   #146
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
man, ik heb het nog nooit zo bont gemaakt, nu pas thuiskomen, allé, op kot ,.
Thomas, ik heb het geval dat je theorie niet 'plakt', dit is op middellange termijn niet vol te houden. Investeringen in groene zaken zijn nú nodig, en niet over 10 jaar. Groene punten verdienen zichzelf ook terug, de groene fiscaliteit bijv, waar je uiteindelijk alleen maar pluspunten hebt, energieverslindende sectoren worden gedwongen te besparen, de lasten op arbeid kunnen verlagen, de inkomsten verlagen niet, en er worden arbeidsplaatsen gecreëerd, volgens een studie van de KULeuven. Ook veel andere punten, meer windmolens verminderen onze onafhankelijkheid tov de petroleumexporterende landen.
Soms moet je keuzes maken, Thomas, en een keuze voor groene punten zal toch eens moeten gemaakt worden, nu, of later met nog drastischer uitzicht.
Groentje,

van mij mag alles! Zolang onze schulden maar afbetaalt kunnen worden, en ik verwacht mij eraan dat we niet alles kunnen realiseren, zodus:

mijn verlanglijstje heb je al gezien, indien we moeten kiezen, zal het dat zijn.

Dat we ooit voor groene punten zullen moeten kiezen is duidelijk, maar is vuilniszakken geen gemeentelijke zaak? Als je gemeente geen schulden heeft is dat makkelijk te beslissen

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 30 november 2002, 15:54   #147
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Dat we ooit voor groene punten zullen moeten kiezen is duidelijk, maar is vuilniszakken geen gemeentelijke zaak? Als je gemeente geen schulden heeft is dat makkelijk te beslissen
Dus je geeft me toch een beetje gelijk? Dat doet deugd, zé.
Maar wat komen die vuilniszakken hier nu doen? Waar zijn die al eerder opgedoken?
Vuilniszakken zijn idd een gemeentelijke bevoegdheid, maar waarom kan een gemeente geen groen beleid voeren? Of waarom moet een gemeente geen schulden hebben, om dit te doen? (En wat te doen? Prijsstijging?) In geval van een prijsstijging, is dit toch helemaal niet nodig, integendeel? Nu betalen we ook voor de verwerking van ons afval buiten de zakken, als men de kosten meer wil doen variëren, lijkt het me het meest logisch dat de milieutax wordt verminderd, en de prijs van een zak naar beneden gaat.
Andere punten van groenen zijn niet zomaar gemeentelijk gebonden. De ecofiscaliteit is bij uitstek een middel die op alle vlakken kan worden gebracht, en nogmals, in se betekenen die geen lastenverhoging, enkel een verschuiving, tenminste als het geld wordt gebruikt om de lasten op arbeid te verlagen. Of de windmolens. In Duitsland mag men windmolens plaatsen in lanbouwgebied, in België mag dit nog steeds alleen maar in industriezones. En dat is een Vlaamse bevoegdheid. Gemeentes kunnen dan wel subsidies geven, natuurlijk.
groentje is offline  
Oud 1 december 2002, 13:56   #148
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Investeringen in groene zaken zijn nú nodig, en niet over 10 jaar...
Ik dacht dat je daarmee vuilniszakken bedoelde

Ik heb de indruk dat ik overeenkom met "nen groenen " niet groentje

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 1 december 2002, 20:39   #149
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Daar ben ik blij om, Thomas. Nu, de kleur van die vuilniszakken kan me niet zoveel schelen, liever zou ik geen zakken nodig hebben
groentje is offline  
Oud 2 december 2002, 13:40   #150
Herman Allaert
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 27 mei 2002
Berichten: 381
Standaard

Thomas:
2b. Mensen die geleend hebben voor een huis moeten toch ook niet kiezen tussen kinderen, schuldaflossing, gezondheid, ontspanning, ...? De keuze die deze mensen maken is hoeveel ze kunnen/willen/moeten besteden aan al deze punten en niet de volgorde. Als je bijna alle staatsinkomsten gebruikt voor sociale zekerheid dan zal er weinig of niets overblijven voor schuldaflossing of de andere punten. Ook het onderwijs wil je blijkbaar eerst laten "verwelken" tot alle sociale problemen opgelost zijn en onze staatsschuld is weggewerkt?
3a. Waarom "hoe rapper, hoe beter"? Het is belangrijk om de staatsschuld te verminderen maar dit zou volgens mij niet ten koste mogen gaan van ons welzijn of dat van diegenen die na ons komen. Je geeft dit trouwens zelf aan door "sociale zekerheid" voor "schuldaflossing" te plaatsen.
3b. Dus jij hebt er geen enkel probleem mee dat mensen die mee aan de basis liggen van de ontsporing van onze staatsschuld daar niet voor veroordeeld worden maar eerder nog beloond in de vorm van terugbetaling van kapitaal dat ze eerst onrechtmatig hebben verworven en daarna "leenden" aan de staat tegen een mooie intrest?
4. Je geeft bijna uitsluitend kritiek op Agalev terwijl de CVP, zoals je nu eindelijk eens aangeeft, in deze dossiers een veel grotere verantwoordelijkheid draagt. De situatie van Agalev kan je niet vergelijken met die van de CVP die 40 jaar aan de macht was en bijna altijd als grootste partij binnen de meerderheid. Je verwacht blijkbaar van de kleinste partij binnen de meerderheid (Agalev), die voor het eerst in de regering zit, dat ze in één legislatuur alle fouten van de CVP goedmaakt.
5. Juist omdat we niet alles op korte termijn kunnen realiseren of oplossen is een integraal beleid aangewezen. Als je alles op het ene domein zet dan zal dit ten koste gaan van de andere domeinen en kan je ook geen gebruik maken van creatieve ideeën die de problemen binnen meerdere domeinen tegelijkertijd en veel efficiënter kunnen oplossen. Er is ook een wisselwerking tussen die verschillende domeinen; milieuproblemen kunnen bvb gezondheids- en dus sociale problemen veroorzaken. Als je dan enkel investeert in sociale problemen kan je onrechtstreeks nog meer sociale problemen veroorzaken.
Herman Allaert is offline  
Oud 2 december 2002, 15:28   #151
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Et Voil�*, de uitleg die ik ook had willen geven Bedankt Herman.
groentje is offline  
Oud 2 december 2002, 19:45   #152
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Allaert
Thomas:
2b. Mensen die geleend hebben voor een huis moeten toch ook niet kiezen tussen kinderen, schuldaflossing, gezondheid, ontspanning, ...? De keuze die deze mensen maken is hoeveel ze kunnen/willen/moeten besteden aan al deze punten en niet de volgorde. Als je bijna alle staatsinkomsten gebruikt voor sociale zekerheid dan zal er weinig of niets overblijven voor schuldaflossing of de andere punten. Ook het onderwijs wil je blijkbaar eerst laten "verwelken" tot alle sociale problemen opgelost zijn en onze staatsschuld is weggewerkt?
3a. Waarom "hoe rapper, hoe beter"? Het is belangrijk om de staatsschuld te verminderen maar dit zou volgens mij niet ten koste mogen gaan van ons welzijn of dat van diegenen die na ons komen. Je geeft dit trouwens zelf aan door "sociale zekerheid" voor "schuldaflossing" te plaatsen.
3b. Dus jij hebt er geen enkel probleem mee dat mensen die mee aan de basis liggen van de ontsporing van onze staatsschuld daar niet voor veroordeeld worden maar eerder nog beloond in de vorm van terugbetaling van kapitaal dat ze eerst onrechtmatig hebben verworven en daarna "leenden" aan de staat tegen een mooie intrest?
4. Je geeft bijna uitsluitend kritiek op Agalev terwijl de CVP, zoals je nu eindelijk eens aangeeft, in deze dossiers een veel grotere verantwoordelijkheid draagt. De situatie van Agalev kan je niet vergelijken met die van de CVP die 40 jaar aan de macht was en bijna altijd als grootste partij binnen de meerderheid. Je verwacht blijkbaar van de kleinste partij binnen de meerderheid (Agalev), die voor het eerst in de regering zit, dat ze in één legislatuur alle fouten van de CVP goedmaakt.
5. Juist omdat we niet alles op korte termijn kunnen realiseren of oplossen is een integraal beleid aangewezen. Als je alles op het ene domein zet dan zal dit ten koste gaan van de andere domeinen en kan je ook geen gebruik maken van creatieve ideeën die de problemen binnen meerdere domeinen tegelijkertijd en veel efficiënter kunnen oplossen. Er is ook een wisselwerking tussen die verschillende domeinen; milieuproblemen kunnen bvb gezondheids- en dus sociale problemen veroorzaken. Als je dan enkel investeert in sociale problemen kan je onrechtstreeks nog meer sociale problemen veroorzaken.
Herman,

ik ga eens niet met nummerkes werken, alowel

1Het komt er voor mij op neer dat eerst de sociale zekerheid komt, daarna onderwijs, daarna schuldaflossing... Heb jij economie gevoelgd? Awel, eerst da basisbehoeften en dan de rest !

2 Schulden hebben is niet goed punt uit, een paar jaartjes doorbuiten, et voila! Dan kunnen de generaties achter ons heel veel investeren in groene puntjes, de vuilniszakken veranderen in vuilnisbakken zoals in sommige gemeentes ( groentje )...

3 Mja, afspraken zijn afspraken en eerlijk gezegd: Dat is econmie! Kan heel liberalistisch overkomen, maar contract is contract of tenzij ga jij eneens een totaal anti-globalistisch land creeren of communistisch!

4 moet ik het eens goed in het vet zetten: De cvp heeft het meeste fouten in dit dossier Maar de cvp is geen groene partij, ook al betreur ik dit gedeeltelijk! Maar agalev in geuren en kleuren is ze groen.

5 Is waar Herman, is waar, maar geld hermanneke, dat moeten we hebben

Groentje en Herman:

Ik hoop dat ik met onze groenen mannen nog altijd even goed overeen kom

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 3 december 2002, 13:19   #153
Herman Allaert
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 27 mei 2002
Berichten: 381
Standaard

Thomas:
1. De volgorde is blijkbaar weer gewijzigd; "onderwijs" en "schuldaflossing" zijn van plaats verwisseld ;-). Een gezond milieu is volgens mij één van de belangrijkste basisbehoeften omdat we daar volledig afhankelijk van zijn; lucht, water, bodem, grondstoffen, voeding, ... zijn levensnoodzakelijk.
2. Schulden kan je idd best beperken maar we zitten nu eenmaal met die "erfenis" uit het verleden die we niet op een "paar jaartjes" kunnen wegwerken. Als je die "groene puntjes" verwaarloost, dan zullen de volgende generaties heel veel MOETEN investeren in het wegwerken van onze "rommel" (=milieuvervuiling). Een economisch paradijs bouw je niet op een ecologisch kerkhof of andersom. Hoe langer we de nodige milieu-investeringen uitstellen hoe hoger de kostprijs zal worden voor het wegwerken van de gevolgen (denk bvb aan het broeikas-effect en de kans op stijging van het waterniveau).
3. Stond in het "contract" van die malafide schuldeisers dan "licht ons aub op" ;-)? Fraude, corruptie, omkoping, ... zijn strafbaar (vb Agusta-zaak). Het enige dat ik vraag is dat men de ontsporing van onze staatschuld eens nauwkeurig onderzoekt en indien er sprake is van oplichting of fraude dat men dan de onrechtmatig verworven kapitalen terugvordert.
4. Eindelijk ;-). Nogmaals: Agalev is en blijft groen, ook in het Doel-dossier, alleen zijn ze er niet in geslaagd om hun coalitiepartners mee te krijgen.
5. Ik ben blijkbaar weer aan een verjongings-kuur begonnen: "hermanneke" ;-). Niet het geld is belangrijk maar wel wat we er mee doen. De staat heeft een bepaald inkomen en de vraag is hoe we dit inkomen het best besteden. Als je dat inkomen grotendeels gaat gebruiken voor één domein dan verwaarloos je de andere domeinen en door de wisselwerking kan het zelfs zijn dat de extra uitgaven voor dat ene domein verloren gaan. Een integraal beleid houdt rekening met de noden binnen alle domeinen en zorgt er voor dat je met hetzelfde budget veel meer kan bereiken dan een beleid met kleppen (ieder domein neemt zelfstandig beslissingen) of jouw sequentieel beleid.
Herman Allaert is offline  
Oud 6 december 2002, 19:47   #154
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

herman,

wij denken eigenlijk hetzelfde, wij willen hetzelfde alleen is onze volgorde anders en wil jij meer geld uitgeven als ik

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 9 december 2002, 12:45   #155
Herman Allaert
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 27 mei 2002
Berichten: 381
Standaard

Thomas:
We willen wellicht hetzelfde maar ons "denken" en de manier waarop we die gemeenschappelijke doelstellingen willen bereiken is wel verschillend. Ik pleit voor een integrale aanpak ipv oplossen in een bepaalde volgorde en dat zal eerder minder dan meer kosten.
Herman Allaert is offline  
Oud 10 december 2002, 01:22   #156
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Thomas, de basisbehoeften zijn geen afzonderlijke puntjes, die je een voor een kan oplossen, zonder de andere in ogenschouw te nemen. Ze zijn allen met elkaar verbonden, het een al meer dan het ander. "Vergeet" er een van, en het hele zootje stuikt in elkaar. Voedsel, gezondheid, milieu, zich goed voelen, en schulden, het ene is niet los te koppelen van het ander.
Daarom, een integrale aanpak is nodig. En milieu is daar een onoverkomelijk deel van.
groentje is offline  
Oud 11 december 2002, 19:14   #157
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Even tussendoor:

Vinden jullie het niet goed dat ik nu op mijn 14 jaar ( ik ben 14 geworden op 10 december ) al zolang tegen jullie disdussieer, we zijn hier nog de enige drie die aan deze discussie deelnemen, maar ik tegen twee groene mannen

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 11 december 2002, 20:45   #158
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ze wagen zich niet aan de 11 paginas die deze thread al heeft, en wij doen goed door om er nog meer bij te doen . Proficiat met je 14e verjaardag, en dat er nog vele jaren mogen bij komen.
groentje is offline  
Oud 12 december 2002, 12:39   #159
Herman Allaert
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 27 mei 2002
Berichten: 381
Standaard

Thomas:
Ik sluit mij aan bij groentje en ik hoop dat je nog lang deelneemt aan de discussies op dit forum. Ook al neem je het op tegen 2 "groene" mannen, ik denk niet dat je te klagen hebt over de manier waarop we met jou discussiëren, of vind je van wel?
Herman Allaert is offline  
Oud 12 december 2002, 23:25   #160
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

En lang zal ie leven, lang zal ie leven, lang zal ie leven in de gloria, in de glo-ri-a, in de glo-ri-a.
groentje is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be